Oletko syönyt tänään hyvin? Mitä?
Oletko aloittanut syksyn lupauksella syödä paremmin vai tuliko sittenkin sorruttua herkkuihin? Mitä olet tänään syönyt?
Kommentit (161)
Heräsin jo 5:45 pelaamaan pokeria. Olen syönyt pari kourallista chilipähkinöitä. Juomaa kylläkin on mennyt 4 lonkeroa ja 16 olutta. Alkaahan se nälkä olla. Kohta ostoksille.
Kyllä suurin piirtein olen. Aloitin opiskelut 7 vuoden työputken jälkeen, ja jollain tavalla tämä inspiroi minua elämänmuutokseen. Minulla on ollut oikeasti aika p*ska ruokavalio, ja painoa on tullut varmaan kilo per vuosi aika tarkkaan. Tavoite on siirtyä tulevaisuudessa haastavampiin esimieshommiin, ja ehkä siitä virisi myös sellainen ajatus, että minun täytyy olla myös henkisesti ja fyysisesti kunnossa pystyäkseni vastaamaan kasvaviin haasteisiin.
No oli miten oli, olen syönyt tähän mennessä tänään:
Maitoon tehtyä kaurapuuroa, sekaan rypsiöljyä ja päälle kevytvadelmamehukeittoa, nektariini, maitokahvi
Opiskelijalounas: pala pizzaa, monipuolista salaattia, lasi piimää, maitokahvi
Välipala: nektariini, omena
En ole vielä päättänyt, mitä päivälliseksi, ehkä kanaa ja riisiä, tietenkin kasviksia lisäksi
Iltapalaksi ehkä (täyskaura)leipää ja hedelmää.
Erityisesti yritän panostaa hyvien rasvojen, täysjyvätuotteiden ja hedelmien/kasvisten lisäämiseen. Tänään nyt sattui olemaan tuota pizzaa, mutta opiskelijaruokalan annoskoko on kyllä maltillinen, ja keskimäärin ruuat ovat terveellisiä.
Olen nyt melkein 2 viikkoa tarkemmin suunnitellut ruokailuani, ja huomaan jo eron. Syömisen jälkeen ei tule tajunnanmenetystä lähentelevää väsymystä, ja aterioiden välillä veresokeri ei dippaa vaikka seuraava ateria venyisi (en ole mitannut, tämä perustuu vain kokemukseeni ja arvailuun). Kun malttoi olla pari päivää ilman sokeriherkkuja, niiden himo katosi (no, lähes kokonaan).
Minulla on siis pitkän aikavälin tavoitteena painonpudotus kyllä, mutta ainakaan nyt alkuun en aio miettiä laihduttamista sen kummemmin, kuin että yritän syödä terveellisesti, ja katson mitä tapahtuu.
Ai niin, ja toinen motivaatio minulle on se, että olen kuorsannut nyt pari vuotta. Todennäköinen syy tähän on painonnousu. Olisi ihanaa jos joskus taas sais nukkua miehen kanssa samassa sängyssä...
Pari lihapiirakkaa, ranskalaisia ja kanaa, wokkivihanneksia ja rahkaa. Makrot on ihan hyvin kohdallaan, illalla vielä lisää rahkaa ja jäätelöä että saa riittävästi proteiinia ja noin 500kcal plussakaloreita.
Aamulla kuppi café au lait'tä, leipäpala kirsikkahillolla ja puolikas greippi.
Lounas katkarapupastaa ja vihreä salaatti
Illalla varmaan grillaan padron-paprikoita ja halloumia, vähän leipää ja hyvä pullo punaviiniä.
Lounaalla oli broilerinfilettä paholaisenkastikkeessa ja jauhelihapihvejä. Otin kylkeen monipuolisesti salaattia. Paistinperunat himotti, mutta onnistuin jättämään väliiin.
Ensvkolla alkaa työssäoppiminen ja siel pääsee syömään kaikkia hyviä ruokia ja toivottavasti pääsen myös ite tekemään keittoja ja kaikkia muitakin 50-80.
Kaurapuuroa, marjoja, oliiviöljyä, kananmunia, proteiinismoothie,välipalana rahka, lounaaksi kasvissosekeittoa raejuustolla ja munalla, suolainen muffini.
Päivälliseksi jauhelihakeittoa ja leipää, illalla vielä hedelmiä, pähkinöitä ja mysliä jogurtin kanssa.
Meillä läskisoosi ja peruna. Paistettu kaali sipulilla. Tuore salaatti ja juustokuutiot.
Perunasosetta, uunikalaa ja raikasta sekasalaattia. Nam!
Päätettiin treenikaverin kanssa huvikseen paastota viikko, joten en ole syönyt tällä viikolla mitään.
Tonnikalaa suoraan purkista jääkaappikylmänä kera viikon vanhan keitetyn mikrossa lämmitetyn perunan.
Nammm!!?
Mäkin oon paastonnut, koska mulla on näitä allergioita; maitotuotteet, viljatuotteet ja lihatuotteet sekä kaikki lisäaineet. Olen juonut vain vettä koko viikon. On tosi heikko olo. Huomenna kuitenkin alan taas syödä, aloitan varovasti jäätelöllä, sellaisella kuivajätskillä missä ei oo maitoa.
Tiukka työpäivä ja ruokailu sen mukaista.
Aamupala kaurapuuro klo 6
Lounas -en ehtinyt-
Illallinen + iltapala mozzarellatikkuja ja skumppaa
Vierailija kirjoitti:
Tiukka työpäivä ja ruokailu sen mukaista.
Aamupala kaurapuuro klo 6Lounas -en ehtinyt-
Illallinen + iltapala mozzarellatikkuja ja skumppaa
Jaa tämä menikin vinoiluksi, mutta tuo mun kommentti oli ihan aitoa elämää.
Kaurajauhiksesta ( keäkurp. ja paprikaa ) saikin maukkaan aterian - eli olen syönyt tänään. En ole ymmärtänyt ketjua väärin - vedän omaa linjaani. Dokaamisenkin lopetan tähän päivään? N. 24 tölkkiä siideriä mennyt tänäänkin - huhhuh. Edelleen 183/63. Nyt toki lievä pöhötys. - Se mies
Vierailija kirjoitti:
Oletko aloittanut syksyn lupauksella syödä paremmin vai tuliko sittenkin sorruttua herkkuihin? Mitä olet tänään syönyt?
Kuka mitäkin herkkuna pitää? Itselläni päivä meni niin, että join kaksi kuppia maitokaakaoa ilman sokeria. Päivällisellä itsetehtyä moussakaa ja äsken teini antoi minulle sipsipussistaan kolme desiä sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Lounaalla oli broilerinfilettä paholaisenkastikkeessa ja jauhelihapihvejä. Otin kylkeen monipuolisesti salaattia. Paistinperunat himotti, mutta onnistuin jättämään väliiin.
Mitä on paholaisenkastike?
En tee lupauksia. On hölmöä luvata itselleen tai kellekään olla ilman herkkuja. Mitä ne sitten kellekin ovat. Herkuttelu on osa elämää ja teen sitä kohtuudella ympäri vuoden. En koskaan ajattele tai käytä termejä pahe, syyllisyys, sortua tms. liittyen ruokaan tai herkkuihin. Kun syö aina fiksusti kohtuudella, ei tule tarvetta tuntea syyllisyyttä tai sortua eikä ruoka ja nautinto ole mikään pahe vaan iloinen osa normaalia elämää.
En tee lupauksia myöskään, haluan vain syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa.
Aamu: tuorepuuro maidolla, päärynäpaloilla ja tummaa suklaata rouhittuna. Lisäksi kahvia
Lounas: pastaa itsetekemällä tomaattikastikkeella ja mozzarellaviipaleilla
Päivällinen: sama kuin lounas
Illallinen: tortilla papujauhelihatäytteellä +kasviksilla ja vähän (n. 70g) maustamatonta jogurttia granaattiomenalla.
Tuntuu että syön paljon teihin verrattuna (esim. Lounaan pasta-annos oli suuri, koska santsasin). Olen silti normaali painoinen, jopa hoikka.
Kaurapuuroa, banaani, laksritsipötkö (lääkkeeksi että verenpaine nousisi) ja kahvi aamulla, lounaaksi kananmuna ja pinaattikeittoa. Loppupäivä meneekin sitten ruisleipien ja kahvin voimalla.