Naisten ruuhkavuodet
Kertokaa minulle, miksi ne ruuhkavuodet käsitetään yleensä 30-40 ikävuoden väliin. Voisi pikemminkin ajatella, että ne ruuhkavuodet sijoittuvat siihen 20-30 v väliin, kun täytyy opiskella, hakea sitä pitempiaikaista työpaikkaa, täytyy luoda kaveripiiriä somessa ja irl, kokeilla kaikennäköisiä kumppaneita ja hakea vielä sitä oikeaa kumppania, jonka kanssa ehkä vielä mennään naimisiin ja perustetaan perhe. Ja sitten vielä pitäisi pitää vanhempiin ja sukulaisiin yhteyttä. Eikös se kuulostaa aika hektiseltä ja ressaavalta.
Älkääkä nyt laittako, että nuorena sitä vaan jaksaa.
Kommentit (10)
Höpöhöpö, jotkut naiset ovat itse järjestäneet tuon keissin.
Mitään ruuhkavuosia ole olemassakaan.
Höpsö ap. Kun olin 20-30, oli kiirettä joo mutta vastasin itsestäni. Nyt kun olen 40 niin mulla on kolme pientä lasta ja työskentelen tj:nä sadan ihmisen firmassa. Nyt pyöritän perhettä ja työtä ja vastaan iseni lisäksi lapsista, perheestä, työntekijöistä. Sanoisin että on noin 1000x kiireempi kuin ollessani 20+ ja eläessäni vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuodet on silloin kun pitää sovittaa yhteen työssäkäynti ja perhe.
Mutta ne työ ja perhe on silloin jo hankittu. Sehän on vain aamulla lapset tarhaan/kouluun ennen töihin menoa ja illalla toisin päin. 3-4 kertaa viikossa marketissa ja viikonloppuna jotain kivaa miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Höpsö ap. Kun olin 20-30, oli kiirettä joo mutta vastasin itsestäni. Nyt kun olen 40 niin mulla on kolme pientä lasta ja työskentelen tj:nä sadan ihmisen firmassa. Nyt pyöritän perhettä ja työtä ja vastaan iseni lisäksi lapsista, perheestä, työntekijöistä. Sanoisin että on noin 1000x kiireempi kuin ollessani 20+ ja eläessäni vain itselleni.
Ovatko kaikki 40+ naiset tj:tä, tuskinpa vain. Edustat noin 1-2% naisista. Ja hyvät sulle, jos virtaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki 40+ naiset tj:tä, tuskinpa vain. Edustat noin 1-2% naisista. Ja hyvät sulle, jos virtaa riittää.
Suurin osa 40+ naisista (tai 30-40) kuitenkin käy töissä, vaikkeivat toimareita oliskaan. On siinä normiduunarillakin soviteltavaa lasten haussa, harrastuksissa jne, vaikkei työ veisikään kaikkia iltoja...
Vierailija kirjoitti:
Näiden lisäksi on usein vielä omat ja puolison vanhemmat jotka saattavat tarvita paljon apua.
Vierailija kirjoitti:
Heräsi kiinnostus; minkälainen sinun tyypillinen työpäiväsi on?
Ruuhkavuodet on silloin kun pitää sovittaa yhteen työssäkäynti ja perhe.