Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylän yliopiston selvitystyön päätös: Huhtasaaren gradu sisältää harhaanjohtamista, vilppiä ja plagiointia. Loukkaukset vakavia.

Vierailija
27.08.2018 |

Laura Huhtasaaren pro gradu –työ loukkaa hyvää tieteellistä käytäntöä merkittävästi aiemmin selvitettyä laajemmin. Työ sisältää sekä piittaamattomuutta hyvästä tieteellisestä käytännöstä että vilppiä, mikä ilmenee plagiointina.

Kommentit (552)

Vierailija
121/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jättää gradu tekemättä kuin plagioida, koska plagiointi on varastamista ja epärehellistä.

Vierailija
122/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksu Laura Huhtasaari ei osaa vastata haastatteluissa kysymyksiin. Johtunee ilmeisesti siitä, että hänellä ei ole ollut jonkun muun vastauksia esitettäväksi ominaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa persubingoa.

Säännöt:

Bingossa on sanoja kuten rattijuoppo, pahoinpitely, Hakkarainen, plagiointi, Soini, halla-aho, tuomio, jne. Peliaikaa on kuukausi.

Sain ruudukon täyteen, ennen kuun loppumista.

Vierailija
124/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun plagiointi on loukkaus kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat omansa omalla työllään ja omilla kyvyillään tehneet. Mutta mitäs muuta sitä Huhtasaaren kaltaiselta voi odottaa.

Vierailija
125/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksu Laura Huhtasaari ei osaa vastata haastatteluissa kysymyksiin. Johtunee ilmeisesti siitä, että hänellä ei ole ollut jonkun muun vastauksia esitettäväksi ominaan.

Kalergi suunitelma tulee tuhoamaan lapsesi tulevaisuuden ja turvallisuuden

Vierailija
126/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän valehtelijat ja varkaatkin tarvitsevat oman edustajansa eduskuntaan.

Vierailija
127/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perssuolinkaisten hätääntynyt whataboutistinen oksententelu on aina yhtä viihdyttävää seurattavaa!

Vierailija
128/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän valehtelijat ja varkaatkin tarvitsevat oman edustajansa eduskuntaan.

Nainen yritettiin ryöstää kemissä

Vierailija
129/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä että hyväksyisin plagiointia jne. mutta en ymmärrä miksi tästä pitää jauhaa vieläkin. Siitäkin on tehty selvityksiä kuinka moni gradu on hyväksytty vaikka ei olisi pitänyt ja ne määrät ei ole pieniä. Tiedä monenko AV-mamman gradu on myös epärehellisesti tehty. Todella moni tätä on harrastanut eikä Huhtasaari ole mikään poikkeus. Väitän että tällä palstallakin monet hienot akateemiset eivät ole mitään huippugraduja tehneet ja plaginointi on hyvin yleistä. Monillakaan ei ole varaa siis edes kitistä. Se gradu on kuitenkin hyväksytty ja se hyväksyminen ei ole Huhtasaaren vika.

Huhtasaari on median hampaissa, koska on nuori ja uusi poliitikko jolla on vahva uskonnollinen vakaumus sekä voimakkaat mielipiteet. On selvää, että kokemattomuus asioissa paistaa läpi eikä kaikki asiat mene yks yhteen. Huhtasaarella on kuitenkin hyviä pointteja joten en lähtisi näin rajusti tätä naista mollaamaan. Kokemusta tarvitaan sekä asioiden näkemistä laajemmalla linssillä. Se mikä on tapahtunut aikoja sitten, sille ei voida tehdä mitään eikä asian puinti mediassa mitään muuta.

Niin että kun hirmuisen moni muukin varastaa kaupasta niin minäkin nyt saan mennä pöllimään prismasta stereot. Ja kun jään kiinni niin mun päätä vaan pitää silitellä että voi voi, ei nyt saa olla mua kohtaan ilkeitä ja syytellä varkaaksi kun kyllähän niin moni muukin varastaa?! Kun sehän on ajojahti jos mua syytetään että oon tehnyt jotain väärin kun ei siellä prisman hyllyssä ollut ohjetta että ei saa viedä ilman maksamista tuotteita ulos kaupasta!? Mä kun olen niin kokematon niin ihan kohtuutonta olettaa että mä tietäisin ettei toisen (kaupan) omaa saa viedä ilman lupaa!?

Epärehellistä ihmisiä on joka puolella, varmasti toki siellä yliopistossakin. Mutta eiköhän ne sielläkin vähemmistössä ole ja niinkuin elämässä muutenkin, ei hyvä heilu jos yrittää kushettaa muita. Ja niin sen pitääkin olla, ei hitto jos epärehellisyydestä yritetään tehdä ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
130/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa on, että Lauran teoilla riittää puolustajia.

Vierailija
131/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perssuolinkaisten hätääntynyt whataboutistinen oksententelu on aina yhtä viihdyttävää seurattavaa!

Hätäännys tuntuu olevan vastapuolella kun tälläkään suurta vaivaa vaatineella tempauksella ei ollut mitään näkyvää vaikutusta persuihin.

Jos johonkin voi luottaa niin siihen ettei persuvastustaja opi mitään virheistään joten eiköhän kohta ole vuorossa seuraava ihan yhtä turha väkisinväännettu kohu jota koitetaan jälkilämmitellä vielä kauan viimeisen käyttöpäivän jälkeen.

Vierailija
132/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtasaaren olisi pitänyt ottaa huomioon poliitikoksi ryhdyttyään, että tämä hänen luonteensa paljastava häpeätahra kaivetaan esiin. Miten monta muuta häpeätahraa on vielä piilossa? Niiden esiintuloa odotellessa on aivan turha uhriutua - se vain saa hänet vaikuttamaan entistä enemmän huijarilta.

Vierailija
133/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeävätköhän Laura Huhtasaaren vanhemmat häntä?

Vierailija
134/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Tuskin kukaan vanhempi on tarkoituksella iskostanut lapseensa täydellistä moraalista mädännäisyyttä.

Vierailija
135/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhtasaari onkin maan ainoa joka on plaginoinut gradunsa. Mikä haloo vaikka tätä on harrastanut AV-mammatkin :D kaikki sen tietää kukaan ei vaan myönnä asiaa koska se on vaan kiva haukkua muita.

Minä kirjoitin graduni itse. En kehtaisi väittää, että en huomannut litteroidessa muiden tekstiä, että tein niin. Sanasta sanaan kopiointi EI käy vahingossa. 80% on niin iso luku, että se todella törkeää ja hyvin tietoista.

Vai voinko julkaista ensiviikolla uuden Sinuhen nimissäni, jos muutan nimen sieltä ja toisen täältä?!?

Sanoin vain sen faktan mitä kukaan ei myönnä. En sano että se olisi hyvä asia, päinvastoin. Kuitenkin mukapäteviä akateemisia tässä maassa on paljon, heitä ei kukaan hauku, mutta harvaan ”asiantuntijaan” ja ”ammattilaiseen” luotan. Niin paljon on pätevyydessä lopulta puutteita enkä ihmettele vaikka olisivat näitä gradun plagiointia harrastaneita.

Netissä anonyymisti kuka tahansa voi itsetuntoaan pönkittää sillä kuinka muka teki hienon gradun täysin itse, se mikä on totuus on oma asiansa josta ei puhuta. Hyshys

Kateellisia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Et ikinä kykenisi suorittaaan tutkintoa, mikä minulla tehty, seuraavasta joka valmisteilla puhumattakaan.

Väitä mitä väität. Kirkkoslaavi on nappikauppaa hommaan verraten.

Mikä tutkinto se on, väärinkirjoittamisen ammattilainen?

Lääketiede, erikoislääkäri kohta.

Ahaa. Itsehän olen jo erikoistunut neurokirurgiaan, joten nyt opiskelen arkkitehdiksi samalla kun odottelen lähtöä astronautiksi. Toimin siis hävittäjälentäjänä ja testipilottina sivutoimisesti.

Niinpä niin, eipä mennyt ensiarvaus pieleen kateudesta.

Vierailija
136/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalergi suunitelma tulee tuhoamaan lapsesi tulevaisuuden ja turvallisuuden

Palstapersulla ei ole naista eikä lapsia. On vain netti ja lava virolaista viinaa.

Vierailija
137/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asia ei ole vanhentunut. On noita huijarigraduja mitätöity ennenkin. Hyvä, että Huhtasaari jäi kiinni valehtelusta.

Vierailija
138/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Tuskin kukaan vanhempi on tarkoituksella iskostanut lapseensa täydellistä moraalista mädännäisyyttä.

Lauran twiiteistä päätellen hän on oppinut äidiltään kaiken.

Vierailija
139/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos gradu on väärennös, niin on myös tutkinto. Jos yliopisto ei korjaa virhettä (oppiarvon myöntämistä), se tekee oikeusmurhan rehellisiä opiskelijoita kohtaan.

Vierailija
140/552 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kysymyksen äärellä on jokaisen poliitikon vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi