Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä toistuvia painajaisia näet?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?

Kommentit (343)

Vierailija
41/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskyunet toistuu aina vaan.

Joko tulee ukkospilviä ja salamoi, tai myrskytuuli hajottaa ikkunat ja vie lopulta koko talon mukanaan.

Niistä ei ole kiva herätä. On henkinen hälytys päällä jo heti töihin lähtiessä, eikä osaa rauhoittua koko päivänä.

Vierailija
42/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiopainajaisia, hmm... 

- Työpaikalta erottaminen. Tai että myöhästyn töistä ja muut joutuvat hoitamaan hommiani... Tai että teen työtä, mutta en ehdi saada ajoissa valmiiksi, hommia tulee ja tulee...

- Unet syvistä kaivoista, joissa on aina likaista ja sameaa vettä, ei koskaan kirkasta.

- Unet huonokuntoisista taloista, joita yritän epätoivoisesti korjata, vaikka ne ovat purkukuntoisia.

- Painajaiset omaisten kuolemista: kerran olin ruumishuoneella, ja totesin että vainajat ovatkin elossa, heidät on viety elävinä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-WC-unet, joissa kaikki on törkyistä ja pöntöt täynnä paskaa.

-hampaiden mureneminen, irtoaminen, hajoaminen. Usein katson itseäni peilistä unessa ja hampaat hajoavat, samoin hiukset alkavat irrota ja mietin, että nyt kaljuunnun. Yleensä noihin liittyy unessa kuuluva epäinhimillinen kirkuminen ja huuto, johon herään.

-ötökkä, käärme ym. unet. Niitä on sängyssä, seinillä ja joka paikassa.

- En pysty nukkumaan nakkena, koska näen aina silloin unia, joissa joku tulee asuntooni ja vahtaa alastonta minua. Unet ovat hyvin todentuntuisia.

Vierailija
44/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näen harvemmin painajaisia muulloin kuin kuumeessa. Niissä hampaat murenevat suuhun ja syljeskelen niitä pois (purren rajusti hampaita yhteen öisin, kuumeessa varmaan enemmän). Toinen vakiouni on että omistan lemmikin tai minulla on vauva jota pitää hoitaa mutta se katoaa sohvan väliin tai muuttaa muotoaan todella pieneksi ja joudun jättämään sen lähtiessäni jonnekin. Herään kauhean syyllisyyteen ja sitten helpotukseen kun koira nukkuukin kopassaan

Vierailija
45/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Myöskin lemmikkiunet. Eli lapsuuden lemmikit ilmestyvät ja niitä ei ole hoidettu hyvin. Heräämisen jälkeen jää kauhea syyllisyys että huolehtiko varmasti tarpeeksi ja teinkö joskus joitain väärin.

- Mies pettää minua unessa. Mieheni oikeasti on maailman ihanin ja hän ei voisi koskaan pettää minua enkä minä häntä. Rakkautenne on niin syvää ja aitoa. Se on pahin pelkoni jos eroaisimme ja siksi varmasti tulee uniin.

Vierailija
46/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nähtyä karhuista painajaisia. Jahtaavat ja koittavat saada itseni hengiltä.

Vierailija
47/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen jälleen parisuhteessa psyykkisesti sairaan eksäni kanssa, mutta tällä kertaa mies on "muuttunut" ja mä pelkään koko ajan milloin se taas käy mun päälle. Olo on ahdistunut, olen kauhuissani ja pelkään kuollakseni. Aivan kuten silloin, kun tuo parisuhde oli totta. Ja herätessä sama paskafiilis jatkuu koko päivän. Kuten eräs aiempikin kirjoittaja, myös minä mietin miksi en pääse näistä asioista eroon. 

Sairastuttuani työuupumukseen näin toistuvasti unia, joissa olin palannut töihin koska en ollut pystynyt sanomaan että en ole vielä kunnossa. Töistä ei tullut mitään, en jaksanut kävellä enkä pysynyt muiden mukana ja ajattelin vain, että mun pitäisi olla edelleen sairauslomalla, en pysty tähän. 

Likaiset ja/tai liian pienet vessat on myös toistuvia teemoja mun unissa. Samoin se, että yritän soittaa hätänumeroon eikä numeroiden valitseminen onnistu millään. 

Vierailija
48/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kolme täällä jo olleista teemoista:

-vessan etsiminen ja kaikki niistä on aivan likaisia ja/tai näkyvällä, omituisella paikalla. Joskus mulla on unessa kuukautiset ja yritän löytää siteitä vaihtaakseni, mutta kaikki siteet, pakkauksessakin olevat, on likaisia ja niissä on (jo) veritahroja.

-hampaiden putoaminen, ja just sillai kummasti että ne murenee!! Miksköhän ne murenee ja niitä murenia sitten saa syljeskellä.

-toi et ei saa happea. Mulla ei oo suussa mitään yleensä, niinku joillain oli jotain toffeeta, vaan mul on

ihan vaan vaikea hengittää, ja nimenomaan ulospäin hengittäminen ei onnistu loppuun asti. Tää on ehdottomasti kamalin painajaiseni koska se on niin todentuntuista :(  onkohan mulla joku uniapnea?

Vierailija
49/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tätä painajaista aivan hereilläkin: itse vanhentuessani joudun alhaisen sosiaaliturvan maassa jatkuvasti pelkäämään itseeni kohdistuvia hyökkäyksiä.

Vierailija
50/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen toistuvasti painajaista siitä, että lapsuudenkotini joudutaan polttamaan/purkamaan uuden tien alta pois. Ja että ullakolla on minun kirjojani, jotka ehdin hakea pois ennen talon tuhoamista.

Vierailija
51/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen lähes joka yö (ainakin niissä unissa jotka muistan) unta, etten pääse jostain syystä kotiin, tai perille, minne olenkin menossa.

Viime yönä jumituin johonkin yleisövessaan, rakennukseen jossa ei ollut ketään johon ei olisi ollut asiaa, en saanut kenkää millään jalkaan ja tunsin että kohta yksi ex nä'kee minut talonsa pihasta.. En vaan päässyt sieltä pois huomaamatta ja kotiin.

Sitä ed.kerralla istuin jonkun kuplavolkkarissa, joka kaahasi pienen taajaman keskustassa ja sen piti viedä minut niille koska minulla oli joku tapaaminen siellä, mutta se vain kaahasi sitä katua edestakasin enkä päässyt sinne ja yhtäkkiä kävelin jotain metsätietä jnejne.

Usein en ehdi johonkin linja-autoon tai junaan, enkä pääse millään kotiin, aina on viiminen kyyti mennyt.

MIKSEN PÄÄSE KOSKAAN KOTIIN??????!!!! Kertokaa nyt mistä tämä johtuu, alan kyllästyä.

Vierailija
52/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessauni. Hirveä vessahätä. Pitää mennä yleiseen vessaan, joka on monesti tosi törkyinen. Ja aina sinne vessaan tulee joku muukin! Vaikka ovi olisi lukossa, joku saa sen auki ja sitten istun pöntöllä vieraiden ihmisten silmien edessä. Olisiko täällä unien tulkitsijaa paikalla? Mitä tämä toistuva vessauni tarkoittaa??

Vierailija
53/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden mureneminen on siis ihan yleistä! Ja nämä vessan etsimiset! Kaikki vessat ovat täynnä, ja jos johonkin pääsen, se onkin yhtäkki keskellä jotain huonetta, ja huomaan että olen riisunut itseni alasti. Yritän siinä sitten kerätä vaatteita päälleni ja ihmettelen miksi taas otin julkisella paikalla housuni pois, ja miksi tämä vessa on keskellä museon näyttelytilaa.

Välillä yritän kerätä tavaroitani, että pääsisin lähtemään. Aina kun löydän yhden tavaran, kaikki muut tavarat katoavat. En koskaan pääse lähtemään, kello käy, olen myöhässä...

Toisinaan tajuan että olen unohtanut kertoa työpaikalleni, että olenkin vaihtanut työpaikkaa.

Vierailija
54/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosen olen nähnyt monta kertaa, että olen jossain kiireisessä tilanteessa jättänyt olkalaukkuni jonnekin yleiseen tilaan esim. aspan tiskin lähelle. Sitten olen lähtenyt esim miestäni tapaamaan, on jo kiire, mutta on hankalaa päästä sopimallemme paikalle.

Sitten jos kumminkin olen onnistunut tapaamaan hänet, niin samalla lailla todella hankalaa päästä takaisin paikkaan, jonne olin väskyni jättänyt.

Usein uni loppuu siihen, että joko löydän väskyni tyhjennettynä tai en lainkaan.

Kammottava tunne että rahapussi, henkkari ym hävinneet jonkun voron taskuihin.

Vierailija
55/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vakiouni on "yleinen vessa". Tätä yleistä vessaa yhdistää aina se, että ne on törkyisiä, pissaa ja kakkaa on pöntössä, lauteilla ja lattialla. Ja mun on jotenkin taiteiltava siihen asioimaan.

Mulla vähän samantapainen, eli etsin vessaa ja kun sen löydän, se on jotenkin "yleinen" paikka, eli esim iso huone jossa lasiseinät, tai vessanpönttö ei ole normaali vaan jotenkin kummallinen, tai jotain muuta outoa.

Vierailija
56/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vakioteema unissani/painajaisissani:

- nukun pommiin ja olen myöhässä töistä, ja aika kuluu ihan hirveää vauhtia - oikeasti en ole ikinä myöhässä mistään, vaan aina ajoissa

- minun pitää soittaa kännykällä tärkeä puhelu, esim. hälyttää apua, mutta kännykän näyttö ei toimi tai en pysty löytämään yhteystietoja

- olen ruokailemassa jossain työpaikkaruokala/yliopiston ruokala -tyyppisessä paikassa, jossa siis otetaan tarjotin ja sen jälkeen otetaan linjalta ruokaa, paitsi että unessani ruokaa ei oikeastaan ole, kaikki on sekaista, ihmiset eivät jonota normaalisti, en löydä mitään syötävää! tätä unta näin itse asiassa taas viime yönä... (olikohan minulla nälkä?)

- olen jossain muualla kuin kotona ja minulla on hirveästi tavaraa, joka pitää kiireellä pakata, koska olen lähdössä kotiin. Joskus tämä tavara on jalkakäytävällä, enkä millään saa tavaroita kasseihin ja autooni. Pari päivää sitten olin unessani junassa, ja minun piti jäädä pois seuraavalla asemalla ihan kohta, ja taas kaikki tavarani olivat levällään siellä junan penkillä. Ikinä nämä tavarat eivät ole sellaisia normaaleita järkeviä tavaroita, joita minulla todellisuudessa matkalla on mukana, vaan kaikkea epämääräistä ja sekalaista. Ja juu, minulla on ehkä kotonani hiukan liikaa tavaraa...

Vierailija
57/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakio painajainen on että kadotan käsilaukkuni ja huomaan vasta kotona että jossain vaiheessa laukku on kadonnut. Joskus on joku haju missä se voisi olla ja joskus en tiedä missä se on ja koska kadonnut.

Usein mietin olenko joskus kadottanut laukun ja tiedän että en ole.

Ja joskus olen unessa kadottanut jotain muita tärkeitä papereita ja tiedän missä ne on mutta en jotenkin pääse unessa hakemaan niitä.

Ahdistaa kun näen näitä samoja unia niin usein. Monta vuotta jo..

Vierailija
58/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen lähes joka yö (ainakin niissä unissa jotka muistan) unta, etten pääse jostain syystä kotiin, tai perille, minne olenkin menossa.

Viime yönä jumituin johonkin yleisövessaan, rakennukseen jossa ei ollut ketään johon ei olisi ollut asiaa, en saanut kenkää millään jalkaan ja tunsin että kohta yksi ex nä'kee minut talonsa pihasta.. En vaan päässyt sieltä pois huomaamatta ja kotiin.

Sitä ed.kerralla istuin jonkun kuplavolkkarissa, joka kaahasi pienen taajaman keskustassa ja sen piti viedä minut niille koska minulla oli joku tapaaminen siellä, mutta se vain kaahasi sitä katua edestakasin enkä päässyt sinne ja yhtäkkiä kävelin jotain metsätietä jnejne.

Usein en ehdi johonkin linja-autoon tai junaan, enkä pääse millään kotiin, aina on viiminen kyyti mennyt.

MIKSEN PÄÄSE KOSKAAN KOTIIN??????!!!! Kertokaa nyt mistä tämä johtuu, alan kyllästyä.

Ajattelisin näin ettei pidäkään mennä, sinulla on alitajuinen tunne tuosta.

Onko lapsuuskoti vai nykyinen?

Vierailija
59/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme toistuvaa teemaa painajaisissani

-kulkuvälineet. Bussi ei ota pysäkiltä kyytiin tai sitten olen väärässä bussissa. Sama juttu junan kanssa. Lennolta myöhästyminen. Nyt viimeisin oli sellainen, jossa jäin laivasta.

-laukun katoaminen. Huomaan jossain vaiheessa, että laukkuni on ryöstetty.

-huomaan, että ovi ei mene millään lukkoon. Esim hotellihuone tai oman kotini ovi ja tähän liittyy myös usein tuo laukun tai omaisuuden varastaminen, kun ovea ei ole saanutkaan lukittua.

Vierailija
60/343 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet joissa on kuolleita vauvoja, olen itse raskaana jne.. ja kerran oli uni jossa oli raskaana omalle veljelle ja päätin pitää lapsen ja ne tunteen oli aivan hirveitä ja oksettavaa jälkeenpäin mietittynä :( Ja vielä kun en ikinä halua synnyttää lasta.

Unet joissa joku läheinen kuolee. Kalman hajukin on tullut koettua unen läpi, hysteeristä itkua ei voinut lopettaa kun heräsi.

Muuten tulee aika laidasta laitaan. Perus on että tipun jostain korkealta, olen lähellä autokolaria eli rekka ajaa melkein päälle, juoksen jotain karkuun mutta jalat ei liiku eteenpäin kun 10cm puolessa minuutissa.. kaikkea.