Mitä toistuvia painajaisia näet?
Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?
Kommentit (343)
Juuri oli sellainen, että olin muuttanut, ja sitten huomasin että olin unohtanut avata yhden muuttolaatikkoni jossa olin kuljettanut vauvani. Olen lapseton.
Toisessa unessa olin kierähtänyt sängyssä vauvan päälle ja heräsin ihan kauhuissani kaivaessa lakanoita.
Olen yleisellä paikalla yläosattomissa koska olen näkymätön tai se on vain ok. Yhtäkkiä se ei olekaan ok!
Olen unohtanut tehdä joitain kursseja lukiossa/yläasteella/yliopistossa, ja joudun nyt tekemään kaiken uudestaan.
Toinen painajainen, jossa lemmikkini on monistunut miljoonaksi kappaleeksi, joita olen unohtanut hoitaa. Tai sitten olen hankkinut isoja terraarioita täyteen käärmeitä, jotain outoja olioita, liskoja ja kaloja sekaisin ja niitäkin olen unohtanut hoitaa. Joissain unissa isäni vielä teki minusta eläinsuojeluilmoituksen....
Juna tai metro suistuu raiteilta tappaen ihmisiä, räjähtää tai törmää. Olenkin lopettanut junalla ja metrolla matkustamisen. Unet ovat niin todentuntuisia että ahdistaa.
Olen jo vuosikymmeniä nähnyt karhupainajaisia. Minua/perhettäni/oppilaitani/kylää uhkaa karhu. Vain minä näen sen ja vain minä voin muut jotenkin pelastaa.
En näe painajaisia ja jostain syystä kirjoitin sen tähän.
Näen usein unta että olen muuttanut ja en viihdy yhtään, yritän selvittää olisiko mahdollista muuttaa takaisin,.
Vierailija kirjoitti:
Mun toistuva painajaisteema on se, että suuni on täynnä jotain, yleensä tahmeaa ja venyvää, jota yritän saada pois. Se voi olla vaikka purkkaa tai toffeeta, jota syön normaalisti, mutta kun yritän sylkeä/niellä sen, se jää jumiin. Kun yritän saada sen revittyä pois suustani, se vain kasvaa ja kasvaa. Herään aina kun olo käy liian ahdistavaksi.
Aivan sama uni mulla! Se on kauheaa kun kaivan sitä tahmeaa töhnää pois suustani, mutta en saa kaikkea pois! Mulla on yöllä närästystä - liittyiskö siihen?
Korkeat paikat. Joudun roikkumaan katon reunoilla jossain korkeassa rakennuksessa, tai ajan jyrkänteeltä alas jollain kiemuralla tiellä.
Tai etten saa ääntä, kähisen ja kähisen jollekin, kunnes herään joskus omaan huutooni.
Että joku tulee asuntooni tahtomattani.
Yleisin on se, että olen sellaisessa oikein häikäisevän valkoisessa kylpyhuoneessa alasti. Katson itseäni peilistä ja avaan suun ja hampaiden purupinnat on vain kuoppia, joissa on kuplivaa mustaa paksua limaa. Sitten alan jollakin hammastikulla kaivaa sitä pois ja se tikku vain uppoaa hampaan sisään. Sitten sitä samaa mustaa limaa alkaa valua tuon kylpyhuoneen kaakeleiden saumoista, vessanpöntöstä ja lattiakaivosta ja kylpyammeesta lattialle ja koko ympäristö kelluu sen liman päällä. Tuon paikan ovi ei aukea, eli sieltä ei pääse pois. Katson itseäni uudelleen liman päällä väreilevästä peilistä ja omat kasvoni näyttävät siltä, kuin niissä ei olisi enää mitään lihaksia, silmät ovat vain kuopat, joista valuu mustaa limaa kuin itkisin. Hiukset roikkuvat naruina päästä hartioille, korvat ovat sellaiset repaileiset, huulia ei ole nimeksikään ja iho on harmaa ja läpikuultava. Lopulta yleensä herään siihen, kun seinästä alkaa tuon liman läpi punkea ulos joku...jokin...Sitten herään ahdistukseen.
Ei ehkä toistuva, mutta taannoin näin painostavan unen mikä on aika yleinen ollut muillakin eli suuri hätä etkä löydä vessaa tai sitten jos löydät se onkin täysin saastainen koppi ja vaikka pöntön reunukset täynnä sitä itseään ja sieltä on lisäksi paperi loppumaisillaan.
Taannoin näin tämmöisen unen, että juoksin pitkin loputonta käytävää kunnes lopultakin sen vessan löysin mikä ei sitten yllämainituista syistä ollutkaan paras paikka helpotukselle. Huumoriaspektia uneen toi kun ilmeisesti Celine Dion oli vieruskopissa omaa toimitustaan tekemässä kun kuulin vahvasti jonkun hennon naisäänen siellä laulavan My heart will go on:ia.
Olen käynnyt joskus 15 vuotta sitten lukion. Se oli minulle todella vaikeaa aikaa monella tapaa. Olin yksinkertaisesti liian tyhmä lukioon. Vanhemmat olivat tiukkoina, että ei saa lopettaa kesken. Sain kuitenkin lakin 3 ja puolen vuoden taistelun jälkeen.
Painajaisissani olen jälleen lukiossa.
... (En muuten ole ikinä tehnyt yhtään mitään YO-tutkinnolla)
Aina kun stressaan näen unen jossa kuljen metsässä polulla. Villieläimet kerääntyvät polun varteen tuijottamaan ja ärhentelemään. Uni on aina todella uhkaava ja pelottava. Sama kaava aina.
Joskus näin unia joissa olin raskaana, ja kauhukseni kuulin etten saa enää aborttia. Mietin sitten että vien vauvan hoitoon ex-miehelleni, se tykkää lapsista, mutta miten se pystyy hoitamaan lapsen kun on yrityskin hoidettavana...
Hampaat. Joko pystyn pyörittelemään niitä suussani, samalla tavalla kuin maitohampaita pystyi lapsena. Tai sitten ne murenevat tai irtoavat suusta ja pystyn tuntemaan ne irti suussani. Herään yleensä ja testaan hampaat läpi.
Näen tosi usein painajaista, jossa olen vieraalla seudulla ja yritän päästä kotiin, mutta en löydä oikeaa kulkuvälinettä (junaa, linja-autoa tai laivaa) tai eksyn väärään kulkuvälineeseen ja kesken matkan tajuan sen muiden matkustajien puheista tai siitä, että maisemat muuttuvat koko ajan vieraammiksi. Uni alkaa siitä, että olen asemalla / satamassa enkä osaa lukea aikatauluja.
Joitain vuosia sitten näin säännöllisesti painajaisia merestä: jättitsunameista ja yksin aavalle merelle haaksirikkoutumisesta jne.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hampaat tippuu ja murenee.
Ötököitä, hämähäkkejä, lintuja.
Loppumaton putoaminen.
Pakenen, mutta en pääse eteenpäin.
Hiuksia ja karvoja valtavasti ihan joka puolella kroppaa
Huudan, mutta ei tule ääntä.
Olen jossain tutussa paikassa, ja siellä onkin yhtäkkiä omituisia huoneita ja ihmisiä joita en ole koskaan aikaisemmin nähnyt tai huomannut. Jostain syystä tää on aina joku entinen asunto tai kesämökki tai joku, ei koskaan se, missä asun sillä hetkellä.
Se ensimmäinen unihalvaus oli pahin, kämpässä liikkuu pelottavia ihmisiä ja on ihan varma, että on hereillä. Luulin tulleeni lopullisesti hulluksi, mutta googletus onneksi paljasti asian oikean laidan. Kivaa tässä toki oli se, että yksikään kauhuleffa ei ole tän jälkeen jäänyt päähän pelottelemaan katsomisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Zombiet ja dinosaurukset :D Siis apua, olen 36-vuotias nainen, ja nämä on vakiopainajaiset, hampaiden tippumisen lisäksi.
Nämä kyllä selittyy sillä, että olen aina tykännyt dystopioista ja post apokalypse - elokuvista. Unissani on elokuvamainen tunnelma ja ne ovat todella pelottavia.
Sama juttu!! Rakastan kaikkia pöhköjä ja "huonoja" hirviökauhuleffoja ja nää sit aina tulee uniin :D unessa on todella ahdistava ja pelottava tunnelma, mutta kun herään ei unet jää kummittelemaan muuten kun "olipa siisti uni" - tyyliin. Joskus näen hampaiden tippumisesta/murenemisesta unta ja se jää kyllä koko päiväksi päähän pyörimään ja olo on ahdistunut, ehkä siksi että se voisi olla totta kun taas mikään zombieapocalypse ei :D
Uni, jossa olen menossa naimisiin. Olen enskn todella iloinen ja onnellinen, vihdoin saan rakkaani miehekseni. Kun pääsemme alttarille asti, huomaan, että sulhanen ei ole nykyiseni. Panikoin ja ryntään pois paikalta. Pian olenkin asuntomme pihalla huutamassa sisälle. Kutsun nykyistäni ja hän tulee ikkunaan. "En mene naimisiin sen miehen kanssa, rakastan sinua!" huudan ja mies tuhahtaa: "Se on liian myöhäistä!" ja lyö ikkunan kiinni. Romahdan siinä pihalla täysin ja alan itkeä lohduttomasti. Ryven häämekossani jossain syksyisen mutaisessa pihassa ja rääyn keuhkojani ulos kuin hädässä. Jos olette joskus nähnyt rumaa itkua/ lapsen itkuista kiukkukohtausta, niin uneni itkeminen on niiden yhdistelmä.
Kaipa minä vaan pelkään menettäväni parisuhteeni.