Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O

Vierailija
26.08.2018 |

Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.

Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)

Kohtalotovereita?

Kommentit (322)

Vierailija
41/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miestä ei häiritse se, että joku kippo on eri kaapissa kuin mitä sinä haluaisit. Kyllä kai jonkun lautasen löytää ruokansa alle, onko väliä mistä kaapista sen ottaa. en oikeasti ymmärrä tätä tiettyä logiikkaa. Ja jos ei häiritse sukat ja astiat lattialla, niin ei kai niitä siitä siirräkään mihinkään, ennen kuin on pyykkipäivä jne. Näin teen itsekin...

Vierailija
42/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitää saada päättää kuinka astiat on kaapissa?? Siis kodissa jossa asuu kaksi tasavertaista ihmistä😅

Jos haluaa kuppiensa olevalla tietyllä tavalla niin laittakoon itse.

Ohis

Järjästelmällisyys ei ole mikään mielipide kysymys.

Kerro mitä käytännön merkitystä sillä on jos nainen haluaa että kupit kuivuvat oikealla ja kattilat vasemmalla ja minä laitan ne toisinpäin? Miksi naisen järsjestys on se oikea?

Yleensä kuivauskaappiin ei laiteta kattiloita. Se on astioita varten. Kattilat kuivataan astiapyyhkeellä ja nostetaan suoraan paikoilleen.

Ohoh, meillä kuivauskaappi toimii asiakaappina koska on vähän tilaa, kattilat on siellä sulassa sovussa muiden astioiden kanssa =)

Huomaat, että teilläkin asiat rupeavat toimimaan paljon paremmin kun järjästätte käytettävissä olevan tilan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestys on tehokkuutta sinulle, ei välttämättä puolisollesi.

Ja se järjestys on sun luoma illuusio .

Juuri näin. Pystyn olemaan ihan yhtä tehokas oli sukka lattialla tai tuolille nostettuna. Sama pätee astioiden paikkaan kaapissa.

Vierailija
44/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitää saada päättää kuinka astiat on kaapissa?? Siis kodissa jossa asuu kaksi tasavertaista ihmistä😅

Ohis

Kerro mitä käytännön merkitystä sillä on jos nainen haluaa että kupit kuivuvat oikealla ja kattilat vasemmalla ja minä laitan ne toisinpäin? Miksi naisen järsjestys on se oikea?

Yleensä kuivauskaappiin ei laiteta kattiloita. Se on astioita varten. Kattilat kuivataan astiapyyhkeellä ja nostetaan suoraan paikoilleen.

Ohoh, meillä kuivauskaappi toimii asiakaappina koska on vähän tilaa, kattilat on siellä sulassa sovussa muiden astioiden kanssa =)

Huomaat, että teilläkin asiat rupeavat toimimaan paljon paremmin kun järjästätte käytettävissä olevan tilan oikein.

Ei meillä ole mitään ongelmaa logistiikassa. Astiakaappeja on neljä ja kuivauskaappi myös täynnä astioita. Kaikki kaapit täynnä ja aina löytyy kippo mitä tarvitaan.

Vierailija
45/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä, että ammattikeittiöissäkään laitetaan tavarat minne sattuu? Kyllä pitäisi olla armeijan lisäksi pakollinen kotitalouspalvelus. Jossa kaikille, niin miehille kuin naisillekkin opetettaisiin,iten koti hoidetaan nopeasti, tehokkaasti ja ennenkaikkea vähällä vaivalla.

Vierailija
46/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei meillä ole mitään ongelmaa logistiikassa. Astiakaappeja on neljä ja kuivauskaappi myös täynnä astioita. Kaikki kaapit täynnä ja aina löytyy kippo mitä tarvitaan.

Varmaan löytyy kun aikanne kaivelette. Oikea järjestys nopeuttaa ja helpottaa toimintaa.

Vierailija
47/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän tiskit aina tiskipöydälle. Saa nainen sitten laittaa ne omaan järjestykseen sinne astianpesukoneeseen, ja pesun jälkeen kuivauskaappiin. En puutu siihen millään tavalla ja homma toimii.

Meillä isä oli juuri samanlainen vastuunvälttelijä. Eihän se itse uskaltanut itse edes omasta kaapistaan sukkia ottaa. Vässykkä mikä vässykkä.

Vierailija
48/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tämä :D miksi naisen päättämä järjestys olisi se oikea?

Koska olet nähnyt miehen pitävän yllä minkäänlaista järjestystä? Onko se nyt niin vaikea tehdä niinkuin sanotaan?

Oletko koskaan kuullut armeijasta?

Vierailija
49/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ratkaisevaa on se, paljonko se "järjestys" tai vähentää - tai lisää! - stressiä. Kyllä minäkin miehenä tykkään, jos kaikki ei ole sikin sokin, mutta ei sekaisuus minua silti välttämättä suuremmin haittaa. Jatkuva siivoaminen stressaa enemmän kuin jatkuva lievä sekasotku.

-Samppa

Vierailija
50/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Pystyn olemaan ihan yhtä tehokas oli sukka lattialla tai tuolille nostettuna. Sama pätee astioiden paikkaan kaapissa.

Likaiset vaatteet viedään heti pyykkikoriin. Miksi ne pitää jättää esille pyörimään alunperinkään. Ihmeellisiä uusavuttomia on koko palsta täynnä.

Vierailija
51/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muija nalkuttaa siitä, kun käytetyt sukat jää lattialle. Kohtalotovereita?

Ööh...ei ole tullut mieleen laittaa käytetyt sukat pyykkikoppaan? Voisi kuvitella, että nalkutuksen saisi sillä loppumaan. Vai onko muijan sukkia samalla tavalla jäänyt lattialle?

Vierailija
52/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oleva koti ei ole ammattikeittiö. Ja kuka nyt haluaa edes olla kotona kaikessa TEHOKAS? kotona pitäisi saada tehdä asiat myös omalla tavallaan.

Mutta eipä ihme että äijät lähtee menee, sillä en mäkään jaksaisi tollaista meininkiä.

Varmaan himasta löytyy myös siivouskärry ja hygieniapassi ja värikoodit, jonka mukaan mies etenee.

Ja pyykit pitää ripustaa sinun haluamalla tavalla.

Vierailija
53/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ratkaisevaa on se, paljonko se "järjestys" tai vähentää - tai lisää! - stressiä. Kyllä minäkin miehenä tykkään, jos kaikki ei ole sikin sokin, mutta ei sekaisuus minua silti välttämättä suuremmin haittaa. Jatkuva siivoaminen stressaa enemmän kuin jatkuva lievä sekasotku.

-Samppa

Nimenomaan, jatkuva stressi ja nalkuttaminen

Vierailija
54/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Koska olet nähnyt miehen pitävän yllä minkäänlaista järjestystä? Onko se nyt niin vaikea tehdä niinkuin sanotaan?

Oletko koskaan kuullut armeijasta?

Kyllä. Moniko kuitenkaan noudattaa oppimaansa järjestelmällisyyttä arjessaan sen jälkeen?

Vierailija
55/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Varmaan löytyy kun aikanne kaivelette. Oikea järjestys nopeuttaa ja helpottaa toimintaa.

Hei, martatkin käy av-palstalla!

Vierailija
56/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ilmeisesti miehellä ei ole mitään järjestystä vaan laittaa astiat miten vaan. Jos mies on keksinyt toimivan järjestyksen, tottakai se otetaan käyttöön. Miehet harvemmin osaavat ajatella näitä taloudenhoitoon liittyviä asioita koska naiset tekevät kaiken poikalastensa puolesta ja vain tyttöjen täytyy siivota ja ottaa vastuuta keittiöstä ja siivouksesta.

Vierailija
57/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ilmeisesti miehellä ei ole mitään järjestystä vaan laittaa astiat miten vaan. Jos mies on keksinyt toimivan järjestyksen, tottakai se otetaan käyttöön. Miehet harvemmin osaavat ajatella näitä taloudenhoitoon liittyviä asioita koska naiset tekevät kaiken poikalastensa puolesta ja vain tyttöjen täytyy siivota ja ottaa vastuuta keittiöstä ja siivouksesta.

Jos ne astiat kuivuvat siellä kaapissa ’mitenvaan’ niin mitä merkitystä sillä on missä järjestyksessä ne ovat?

Vierailija
58/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muija nalkuttaa siitä, kun käytetyt sukat jää lattialle. Kohtalotovereita?

Ööh...ei ole tullut mieleen laittaa käytetyt sukat pyykkikoppaan? Voisi kuvitella, että nalkutuksen saisi sillä loppumaan. Vai onko muijan sukkia samalla tavalla jäänyt lattialle?

On, ja jos taas jätän jonkun työkalun pöydälle, niin hetken päästä se katoaa. Alienit kaappaa sen ja palauttaa ehkä 3-4 vuoden päästä.

Vierailija
59/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oleva koti ei ole ammattikeittiö. Ja kuka nyt haluaa edes olla kotona kaikessa TEHOKAS? kotona pitäisi saada tehdä asiat myös omalla tavallaan.

Mutta eipä ihme että äijät lähtee menee, sillä en mäkään jaksaisi tollaista meininkiä.

Varmaan himasta löytyy myös siivouskärry ja hygieniapassi ja värikoodit, jonka mukaan mies etenee.

Ja pyykit pitää ripustaa sinun haluamalla tavalla.

Minä haluan, että pyykit ripustetaan siten, että ne oikenevat kuivuessaan ja niitä ei tarvitse muuta kuin viikata kuivana kaappiin. Järjestelmällisyys tässäkin vähentää turhaa työtä ja vaivaa. Kun alunperin tekee asiat kunnolla, niitä ei tarvitse tehdä kuin kerran. Minä haluan olla pakollisissa kotitöissä tehokas ja selviytyä niistä mahdollisimman vähällä vaivalla. Tiedän kymmeniä mielekkäämpiä tapoja viettää aikaa kuin vatuloida talousaskareissa.

Vierailija
60/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Jos ne astiat kuivuvat siellä kaapissa ’mitenvaan’ niin mitä merkitystä sillä on missä järjestyksessä ne ovat?

Huomaan, että sinulle ne vain kuivuvat siellä, etkö käytä niitä ruuanlaitossa tai viikon ruokatarpeiden valmistelussa. Yleensä autotallissakin työkaluilla on oma paikkansa. Tämä helpottaa sitä kuka niitä käyttää ja on huomioivaa laittaa tavarat siihen järjestykseen.