Ärsyttävät " lohdutukset"
Pistetäänkös kasaan niitä ärsyttävimpiä asioita mitä voi lapsettomalle ihmiselle sanoa " lohdutukseksi" .
Itse sain tänään kuulla kestoinhokkini " olet kuitenkin vielä niin nuori" . Voi argh. Eipä oikein tunnu siltä jos minä olen pian 30 ja mies pian 40, lasta yritetty 3,5 vuotta. Ja vaikka olis oikeestikin tosi nuori niin mitä se auttaa jos on jatkuva epätietoisuus voitko koskaan saada lapsia!
Nyt kevään korvalla muuten vähän joka toinen, joka ei tilanteestamme tiedä, utelee missäs ne teidän lapset? Kyllä joskus tekis mieli vastata töksäyttää että tuollahan niitä pilven reunalla on jo monta...
Tökkiikö muita jatkuvat utelut tai sellaiset lohdutukseksi tarkoitetut sanat jotka vaan satuttavat enemmän?
Kommentit (42)
Eniten on ottanut päähän nämä lohdutukset:
-Vielä ei ole teidän aika (Jaa no millos sitten?)
-Ette ole vielä valmiita (Aha, ja kaikki narkkarilapsentappajaäidit sitten kai on?)
-Taivaan isä näistä asioista päättää (Emme taida olla suosiossa?)
-Sitten nämä klassikot:
-Olette vielä nuoria! (Ei edes olla enää kovin nuoria...)
-Ette saa nyt yrittämällä yrittää niin sitten tärppää (Minä kun olen aina luullut että lapsen saadakseen täytyy harrastaa seksiä oikeaan aikaan mutta ilmeisesti näin ei siis ole?)
-Sitten tietty kaikki utelut silmät kiiluen että MILLOS TEILLE TULEE? Ja vertailut muihin raskaana oleviin sukulaisiin kun niillekin on tulossa jne. Ja sekin on ottanut päähän kun syliin on väkisin tungettu pientä vauvaa ja hihkuttu samalla että " Minä tartutan, minä tartutan!" Voihan vit**!
Pakko kertoa pari tapausta, joissa oon jäänyt suu auki.
Olin pari vuotta sitten luottamusmieskursseilla ja teimme jotain ryhmätöitä, joissa parini oli nuori mies. Esittelimme asiaa koko kurssille ja kurssin vetäjä, yli 50v mies, yhtäkkiä kysyi, että onko meillä kummallakaan lapsia. (Hänen mielestään varmaan meidän vastauksista kävi ilmi, ettei ole) Vastasimme molemmat että ei ole, jolloin kurssin vetäjä paukautti: No menkää sitten tekemään! Siis ihan vieras mies, ammattiliiton kouluttaja!!! Aivan käsittämättömän törkeä kommentti...vieläkin nousee karvat pystyyn.
Edellisessä työpaikassani tuskailimme työkaverini kanssa jotain työpaikan asioita ja haikailimme, että kunpa joskus saisi muualta töitä ja pääsisi pois niistä kuvioista. Tähän työkaverini, jolla 2 lasta ja tiesi yrityksestämme, tokaisi että " onneksi hän voi aina jäädä äitiyslomalle" . Loukkaannuin todella paljon tuosta kommentista. Nyt on kyllä käynyt niin, että minä olen vaihtanut työpaikkaa, hän ei, eikä ole liioin jäänyt äitiyslomallekaan (tuskin aikoikaan, mut piti omaa paremmuuttaan korostaa). Ennen läheiseen työkaveriin en pidä mitään yhteyttä.
Anopillani on myös ikävä tapa kertoa kaikkien tutun kummin kaimojen vauvauutisista, vaikka olemme kertoneet ongelmistamme (yritystä 3,5v). Anoppi heitti mm. kommentin, että kun " tekään ette saa mitään aikaiseksi" ennen kuin tiesi että ei todella saadakaan. Ei se tunnu asiaa käsittävän vieläkään, samoin on oman äitini laita. En ole enää jaksanut edes kertoa mitään.