Tapailemani mies asuu kaatopaikalla
Olen tapaillut miestä pari kuukautta ja näin ensimmäisen kerran hänen asuntonsa. Asunto oli suoraan kun pahimmat kuvat mitä syrjäytyneiden ihmisten asunnoista on netissä. Asunnossa kulki polkuja mitä pitkin pystyi kävelemään. Muuten lattialla oli kaikkea homeisesta ruoasta tennismailoihin. Tasot kaikki ovat ihan täynnä ja pinottu tavaraa. En puhu mistään normaalista hujan hajan olevista kamoista vaan asunto oli täys kaatopaikka. Roskapusseja oli keittiöstä puolet täynnä. Mies ei varmaa saa aikaseksi viedä niitä ulos vaan kerää sisälle. Vessan suihkuverho oli homeessa eikä mies ole tainnut edes huomata itse.. Itse en ole mikään siisteyden perikuva mutta miten kaatopaikalla pystyy asumaan. Onkohan mies syrjäytynyt sillä pitkäaikaistyötön hän on? Kertoi että äitinsä auttaa siivouksessa
Asunnosta huomasin myös että ruokavalio on pelkkää nouto pitsaa ja kebabbia. Lattiassa oli tahroja ja kenkä meinasi tarttua lattiaan kiinni. Mies ehdottelee yökyläilyä. Enhän menis tonne asuntoon vaikka maksettais?
Olisiko fiksuinta lopettaa tapailu?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooks tavannu mun eksän? En tosin ollu sen kaa kuin hetken. Vinkki: se vaihtoi lakanat puolen vuoden välein. En menny yöks.
Tämä on verrattavissa seuraavaan: Vietät sängyssä puolessa vuodessa n. 1440h. (60vrk.) Mitäpä jos pitäisit esimerkiksi samaa paitaa tai alkkareita 60 vuorokautta putkeen? Ihminen hikoilee myös yöllä, ja kuolleita ihosoluja tippuu jatkuvasti. Oikeasti jotain rajaa tähän sikailuun.
Monet vaatevalmistajat kehottavat, että farkkuja ei pestäisi lainkaan. Toisin sanoen farkut saattavat olla pesemättä paljon pidempään kuin puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on siis se että eilen kävin ekaa kertaa hänen asunnossaan ja huoli alkoi heti. Ulospäin ei usko (vaatteet siistit ja puhtaat) että missä olosuhteissa asuu. Järkytys oli tuo asunto. Ei hän varmaan voi muuttaa, luulen että luottotiedoissa jotain hässäkkää kerta perheen omistamissa asunnoissa asustelee. Töissä ei käy eikä muutenkaan mitään päivisin tee. Vetää pitsaa?
Mukava ihminen, hyvä keskustelija. En vaan pääse tosta asunnosta yli enkä muistakaan asioista joita on tullut ilmi tässä. (Äiti siivoaa, elää nouto ruoalla, elämäntapa työtön jne)
En todellakaan ala äidiksi kenellekkään. Ei ole suunnitelmissa edes lapset
Ap
Kyllä tuo minulle ainakin olisi ehdoton turn-off! Usein vielä iän myötä kaikki ominaisuudet ja piirteet korostuu, joten ei minusta miltään unelmapuolisoainekselta tuo mies vaikuta! Harmillista, että hyvä persoona peittyy tuon alle! Kuinka pysyvää tulosta elämänhallinnan suhteen ennustaisi sekään, jos mies suhteen loppumisen uhalla siivoaisi kämppänsä ja onhan tuossa muutakin, joka kertoo surkeasta tilanteesta!
Miten työttömällä on rahaa elää noutoruoalla? Lounaaksi kepappi ja iltaruoaksi pizza tekee vuorokaudessa jo 15-20 euroa. Tämä x 30 niin kuussa menee aika paljon rahaa tuohon.
Pari kuukautta olette tapailleet etkä hänen omasta hajustaan mitään huomannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooks tavannu mun eksän? En tosin ollu sen kaa kuin hetken. Vinkki: se vaihtoi lakanat puolen vuoden välein. En menny yöks.
Tämä on verrattavissa seuraavaan: Vietät sängyssä puolessa vuodessa n. 1440h. (60vrk.) Mitäpä jos pitäisit esimerkiksi samaa paitaa tai alkkareita 60 vuorokautta putkeen? Ihminen hikoilee myös yöllä, ja kuolleita ihosoluja tippuu jatkuvasti. Oikeasti jotain rajaa tähän sikailuun.
Monet vaatevalmistajat kehottavat, että farkkuja ei pestäisi lainkaan. Toisin sanoen farkut saattavat olla pesemättä paljon pidempään kuin puoli vuotta.
Ilmeisesti pidät ihan korrektina nukkua puolivuotta samoissa lakanoissa? Se on kuule ihan sama mitä vaatevalmistaja panoo jostain farkkujen pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten työttömällä on rahaa elää noutoruoalla? Lounaaksi kepappi ja iltaruoaksi pizza tekee vuorokaudessa jo 15-20 euroa. Tämä x 30 niin kuussa menee aika paljon rahaa tuohon.
Äitinsä antaa rahaa. Näin olen ajatellut. Autoakin pitää vaikka pk-seudulla sitä ei tarvitse varsinkaan työtön ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinään kotona istuvalla ole muitakaan menoja. Vaatteet eivät kulu, matkustamiseen ei mene rahaa eikä lapsistakaan ole kuluja kun niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pidät ihan korrektina nukkua puolivuotta samoissa lakanoissa? Se on kuule ihan sama mitä vaatevalmistaja panoo jostain farkkujen pesusta.
Kaikkia kankaita jotka ovat kontaktissa ihoa vasten ei todellakaan tarvitse olla pesemässä alvariinsa. Tuskin sinä myöskään peset esim. kangassohvaa tai tuolien kankaisia päällysiä vaikka ne ovat kontaktissa ihon kanssa niin kuin lakanatkin.
Mies ei ole normaali! Miksi haluat seurustella mt-ongelmaaisen kanssa?
Ystävä voit olla mutta seurustelua ei voi edes harkita ennenkuin mies saa elämänsä ja kotinsa kuntoon ja tämä kerro hänelle suoraan.
Ja sinä et ala äidiksi joka siivoaa ja järjestelee vaan mies tekee sen ITSE tai ei ikinä muutu jos muut hyysää kehdosta hautaan.
Argh miksi tapailette tuollaisia, mutta fiksut ja elämänhallintataitoiset miehet eivät kelpaa
Olen myös tavannut tällaisen miehen, jonka kämppä ja auto oli todella siivottomassa kunnossa. Paljastui myös hyvin nopeasti, ettei hänellä ollut raha-asiatkaan hoidettuna, vaan perintäkirjeitä oli satoja. Tilasi tavaraa, mutta jätti maksamatta. Vaikka oli hyväpalkkainen. Myös kämppänsä(oma) maksut laahasi ilmeisesti kuukaudesta toiseen myöhässä, koska rahat, juomiset ja pelilaitteet oli tärkeämpiä. Ruoka-asiat oli päin pyllyä terveellisyyden takia.
Noin muutoin oli tietoviisas ja hauska, mutta laiska ja viihdekeskeinen. Teki vain kaiken kivan elämässä. Siivoaminen ja laskunmaksu ei ollut kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia kankaita jotka ovat kontaktissa ihoa vasten ei todellakaan tarvitse olla pesemässä alvariinsa. Tuskin sinä myöskään peset esim. kangassohvaa tai tuolien kankaisia päällysiä vaikka ne ovat kontaktissa ihon kanssa niin kuin lakanatkin.
Meillä ollaan tuoleilla ja sohvalla vaatteet päällä, joten ne eivät ole ihokontaktissa. Ja olisin huolissani, jos esim. hikoilisin kangaspäällysteiselle tuolille päivän aikana yhtä paljon kuin sänkyyn jossa nukun.
Hamstereilla voi olla tuollainen kämppä ilman "muita ongelmia", esim. voivat olla päihteettömiä. Pitäisin kumminkin vakavana mt-ongelmana siivotonta kämppää. Ystävä voisin olla, jos on hyvä keskustelija, mutta muu kuvottaisi.
En suosittele ap:ta kämppää siivoamaan, kuten joku ehdotti. Ihan siksi että elämän pitäisi olla aika ok, ennen kuin parisuhde. Myös tuo äitiasia karahti korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, onko trolli, vaikka periaatteessa ei muuten...Kuka ne puhtaat siistit vaatteet pesee - ja missä? Jo vaatteiden kuivattaminen ja säilyttäminen kaatiskämpässä siirtää roskien hajun varmasti vaatteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yökyläilyä. Voisitko nukkua siellä? Muistaisitko vessapolun pimeässä?
Sano muehelle, että sen asunto kaipaa siivousta. Ja auta siivouksessa, toki lähinnä ohjaamalla ja auttamalla roskien kantamisessa. Miehellä on varmaan mt-ongelma, onko käynyt terveysasemalla esim psykiatrisen sairaanhoitajan luona? Elämänhallinta on pielessä, onko pelkoja esim roskienvientiin liittyen.
Mt-sossuna mä kuvaisin kämpän, tilaisin roskalavan, kantaisin kaiken kämpästä lavalle ja kaatikselle, ja hankkisin uudet kalusteet esim kierrätyskeskuksesta perusteellisen siivouksen jälkeen. Vanhasta voisi jäädä ehkä laatikollinen, toki jotkut telkkarit ja vastaavat, jotka olis vielä pelastettavissa, vois jäädä. Mutta sänky pois. Kämppä kuulostaa pahimmalta mahdolliselta. Kuvat toimeentulotukihakemuksen liitteeksi, perusteluina "alkuavustukseen" ja aikuisen sänkyyn.
Tai oisko vaan uuden asunnon etsintä, vanhan tyhjäis ja jättäis vuokranantajan siivottavaksi.
Hän asuu isoäitinsä sijoitusasunnossa. Ilmeisesti perhesuhde vuokralla. En tiedä paljon maksaa asumisesta mutta taitaa olla ryssinyt raha asiansa myös kun sukulaisasunnossa asuu. Hänen äitinsä on säännöllisin väliajoin auttamassa siivouksessa kuulemma. Täytyy mt-ongelmia olla kun pitkäaikaistyötön on eikä asialla juurikaan mitään tee tai halua tehdä. En pysty nukkumaan asunnossa.
Ap
Lopeta tapailu moisen possun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, onko trolli, vaikka periaatteessa ei muuten...Kuka ne puhtaat siistit vaatteet pesee - ja missä? Jo vaatteiden kuivattaminen ja säilyttäminen kaatiskämpässä siirtää roskien hajun varmasti vaatteisiin?
Kerrostalon pesutuvassa ja kuivaushuoneessa. Vaatteet tosin ovat pyykkikasseissa makuuhuoneen lattialla. Kaappiin ei saa laitettua.
Ap
Ukko vaan raapii likaisia pallejaan ja odottaa että äiti ja ap siivoaa.
Jos on niin vammainen ettei pysty edes siivoamaan niin silloin pitäisi asua holhouksen alaisena jossain laitoksessa. Kiva naapureille kun tuollainen isosika asuu vieressä...haju ja ötökät!
Tarkista nyt onko se äiti kuolleena siellä jossain roskakasan alla jos nyt enää ikinä miehen luo menet. Minä en menisi.
Jotkut kommenteista tuntuu pahalta vaikka ymmärrän miltä mies kuulostaa. Ihmisenä hänessä ei ole mitään vikaa. Jokaisella lienee syynsä miksi elämänhallita pettää.
Ulospäin on ihan siisti habitus vaikka roskaruoka näkyykin vartalosta. Olen tietoinen että varmasti mt-ongelmia on sillä terapiassa käy, mutta asunto oli kaikesta huolimatta järkytys. Puhuu siivouksesta ja käyntiänikin ennen oli sanojensa mukaan imuroinut. Tietenkään lattiatilaa ei kamalasti imuroitavaksi ole kun lattiat täynnä vaatteita ja tavaraa ja roskasäkkejä. Hamstraajaksi häntä ei voi kutsua. Ei keräile mitään.
Surullistahan tuo hänen elämänsä on. Hän on kovin rakastunut minuun vaikka tapailua on vasta huhtikuun lopulta saakka ollut. Täytyy kyllä pistää tapailu poikki sillä en pääse tuosta asunto asiasta yli. Myös hänen laiska elämänasenne häiritsee minua.. puhutaa kuitenkin reilusti 30v miehestä.
Av
No luulisi että se rakkaus saisi potkua mieheen. Ei voi olettaa että kukaan nainen suostuu tuollaista katselemaan. Ja keräileehän se mies jotain eli ainakin roskia ja likaa ym. Hamsteri ei heitä pois mitään. Ei hamstraajat mitään taidelasia keräile.
Tunnen yhden miehen, jolla on pahoja elämänhallintaongelmia, on asunut kadullakin, ja siis mt-syistä eläkkeellä. Ryyppää rahat ja varastaa ruoat. Ei käy yleensä edes suihkussa. Mutta edes hänen kämppänsä ei kuulosta ihan noin pahalta.