Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin puhtaus ja pyykinpesu, ongelmia?

Satu
24.08.2018 |

Miten te olette ratkaisseet ongelmat kodin siivouksessa ja pyykinpesussa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaamalla siivoojan.

Vierailija
2/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ongelmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää millä pesuaineella minkin vaate pitää pestä?

Vierailija
4/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkit kulkevat täälläpäin turkiksissa. Pesevät itse.

Vierailija
5/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aineella pesette vauvan vaatteet ja miksi?

Vierailija
6/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aineella pesette vauvan vaatteet ja miksi?

Vierailija
7/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vähän pelottavaa, että jollakulla, joka ei ole opetellut kodinhoidon perusteita, on jo vauva.

Vierailija
9/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo Sensitive on ihan hyvä vauvan pyykille ja muille myös. Vauvan iho sietää paremmin esim. tuota pesuainetta vaatteissa. Huuhteluainetta jos käytät, niin sekin Sensitive.

Meistä jokainen on joskus opetellut käytännön hommat, jotkut aiemmin ja jotkut myöhemmin.

Vierailija
10/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silkkivillalle on eri pesuaine jne. Katso netistä valikoimia niin näet mitä on tarjolla. Vot myös lukea kuiduista ja nähdä mitä niille suositellaan. Pesuaineissa on kovia kemiallisia ja hellempiä ympäristöystävällisiä. Itse tykkään attitude-tuotesarjasta.

Vierailija
11/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varmaan laiska, mutta pesen kaikki pyykit samalla pesuaineella. Kun lapset oli vauvoja käytin herkälle iholle tarkoitettuja pesu/huuteluaineita. Nykyään sentään olen alkanut erotella tummat ja vaaleat erikseen.

Vierailija
12/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Onko ihmiset nykyään jo niin uusavuttomia/laiskoja ettei osaa/jaksa itse tietoa etsiä? Täälläkin kysellään päivittäin asioista jotka olisi selvinnyt googlaamalla parissa minuutissa, mutta kai sekin on liian raskasta.

Vierailija
13/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkivillalle on eri pesuaine jne. Katso netistä valikoimia niin näet mitä on tarjolla. Vot myös lukea kuiduista ja nähdä mitä niille suositellaan. Pesuaineissa on kovia kemiallisia ja hellempiä ympäristöystävällisiä. Itse tykkään attitude-tuotesarjasta.

Ecover on kans aika kiva!

Itse käytän vähän vaihdellen noita ympäristöystävällisiä (Ecover, Attitude) ja tavallisia pesuaineita (esim. Surf, Pirkka). Kuulemma tavisaineet pitävät pesukoneen ja putket puhtaampana (en tiedä onko totta). 

Nyt on käytössä Pirkka-jauhe yleispyykkiin ja nestemäinen Ecover aroille kuiduille. 

Vierailija
14/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka sopii vaikka mihin.

Vierailija
15/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit koneeseen ilman lajittelua, pesuaineeksi hajusteeton kirjopesuaine ja etikkaa huuhteluaineeksi, pesukoneesta kuivausrumpuun ja sen jälkeen kaappiin.

Helppoa.

Sen verran lajittelen, että en laita täysin valkoisia värikkäiden kanssa, jos värikkäitä ei ole pesty monta kertaa aikaisemmin. Villavaatteet käsinpesuohjelmalla.

Ei asioista kannata tehdä vaikeaa. :) Onhan näitä himolajittelijoita, joilla on miljoona eri pesuainetta jokaiselle vaatteille, mutta yhdellä tai max kahdella pesuaineella pärjää. Jauhemainen käyttöpyykille, ja nestemäinen esim. villalle.

Vierailija
16/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis kouluun palauttaa kotitalous ja kansalaistaito. Kotitaloustunnille muutakin kuin köksää.

Tsiisus mitä sontaa, jos ei itse viitsitä siivota. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
17/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäis kouluun palauttaa kotitalous ja kansalaistaito. Kotitaloustunnille muutakin kuin köksää.

Tsiisus mitä sontaa, jos ei itse viitsitä siivota. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Mitä hyödyt tuosta viestistä, että raivoat täällä aplle, joka kysyy neuvoa tai vinkkejä?

Vierailija
18/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin ja muutin yksin asumaan. Kappas kun kaaos hävisi samantien!

Vierailija
19/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu kirjoitti:

Miten te olette ratkaisseet ongelmat kodin siivouksessa ja pyykinpesussa?

Mitkä ongelmat?

Teetkö sä juttua lehteen vai ilmaisetko aina itseäsi noin epämääräisesti?

Mitä ongelmia noissa nyt olisi?

Vierailija
20/22 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyt tuosta viestistä, että raivoat täällä aplle, joka kysyy neuvoa tai vinkkejä?

AP:n onneton kysymyksenasettelu viittaa siihen että  kyseessä on joku artikkeliinsa sisältöä kalasteleva sometoimittelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan