Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita missä lääkärit onkin ollut väärässä?

Vierailija
22.08.2018 |

Mulla kuviteltiin lihomisen johtuvan siitä, että minä muka vedän sipsejä ja makaan sohvalla kaikki päivät. Vihdoin pääsin pitkän odotuksen jälkeen verikokeisiin ja sieltä tulikin ilmi kilpirauhasen vajaatoiminta!

Kertokaas omia kokemuksianne.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Vatsakivut eivät tk:n gynen mukaan  kuulemma missään nimessä voineet johtua kierukasta, kummasti vain  kivut loppuivat kun kierukka poistettiin yksityisellä.

Klassikko. Kierukoista ei muka koskaan aiheudu mitään haittavaikutuksia, jos lääkäriltä kysyy.

Vierailija
62/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia olikin aivovaurio. Miten meni niinku omasta mielestä lääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi ettei 9eurolla pääse Helsingistä Turkuun.

Otin onnibussin ja menin sillä 9 eurolla.

Vaimo on lääkäri, minä insinööri.

Vaimo oli väärässä, minä oikeassa.

Vierailija
64/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakystaani epäiltiin mm. kasavaimeksi ja ns. kaksoseksi.

Taistelin vuosia"normaalin väsymyksen" ja "vestibuulitin" kanssa, kunnes vaadin verikoetta. Kilpirauhasen vajaatoimintahan se siellä. Kaikki vaivat hävisi 2 viikon kuluttua lääkityksen aloittamisesta.

Veljeni oli ottanut puolivahingossa liikaa kipulääkettä ja joutui sairaalaan. Siellä mietittiin pitäisikö konsultoida anestesialääkäriä, mutta se jätettiin tekemättä, Aamulla veljeni löytyi menehtyneenä sairaalasängystään. Tästä tuli isompi juttu Valviran ym. kanssa ja jotain rahallista korvausta saatiin, vaika eihän se korvaa mitään.

Äitini "herkkä vatsa" paljastui divertikkeliksi.

Vierailija
65/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikea masennus olikin vakava varastoraudanpuute.

Vierailija
66/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäri oli sitä mieltä, että vuosia kestäneeseen ja pahemmaksi käyneeseen työpaikkakiusaamiseen oiva lääke olisi masennuslääkkeet. Kieltäydyin lääkkeistä, jäin opintovapaalle ja kuin ihmeen kaupalla parannuin "masennuksesta" ja "ahdistuksesta".

Meinaatko että sen lääkärin olisi pitänyt tehdä sinulle hoidoksi uravalintoja?

Vierailija
67/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tarvi ainakaan 6 vuoden koulutusta siihen, että osaan etsiä googlella taudit. Ihan yleisyysjärjestyksessäkin. Siksi lääkärin olisi syytä olla oikeassa.

Täällähän moni kirjoittaja on nimenomaan kuvannut epätyypillisesti oireilevaa sairauttaan jota ei siksi heti tunnistettu, esim. ummetuksena oireileva colitis ulcerosa, tai se epätyypillinen keliakia. Miten google auttaa sinua siinä?

Mutta toisaalta aina jollakin on sitten se harvinainenkin sairaus ja se on nimenomaan sitä lääkärin ammattitaitoa huomata ne varomerkit. Mutta jos se haittaavin oire on kovin tavanomainen (tyyliin ajoittainen päänsärky), niin sitä harvinaista tautia ei useinkaan bongata eka käynnillä. Miten google auttaisi sinua tässä?

Vierailija
68/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuviteltiin lihomisen johtuvan siitä, että minä muka vedän sipsejä ja makaan sohvalla kaikki päivät. Vihdoin pääsin pitkän odotuksen jälkeen verikokeisiin ja sieltä tulikin ilmi kilpirauhasen vajaatoiminta!

Kilpirauhasen vajaatoimintako kumoaa nykyään termodynamiikan laitkin? Lihoit maagisesti kilpirauhasen takia vaikka kulutit enemmän kuin söit. Joopa joo. 

Termodynamiikassa on mahdollista olla enemmän ja vähemmän tehokkaita prosesseja. Ihmiselimistö ei ole mikään Carnot'n kone, jossa saatu energia riippuu kahdesta parametristä. Erilaisten prosessien olemassaolo on termodynamiikan perusta, eikä lainkaan ristiriidassa 1. pääsäännön kanssa.

Vierailija
69/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri väitti kovia vatsakipuja sukupuolitaudiksi, muutaman päivän päästä ensiapuun tuskaisena: kohdun ulkopuolinen raskaus😂

Vierailija
70/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta hoidettiin depressiota, ei lääkkeet auttaneet. Oli bipolaarihäiriö tyyppiä 2

Vierailija
71/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vaimo sanoi ettei 9eurolla pääse Helsingistä Turkuun.

Otin onnibussin ja menin sillä 9 eurolla.

Vaimo on lääkäri, minä insinööri.

Vaimo oli väärässä, minä oikeassa.

'Mikään ei ole niin viisas kuin ihminen - paitsi insinööri.'

Vierailija
72/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpähoidoissa kieltävät ravinteet.

Lääkärit (enemmistö heistä) eivät tutkimusten mukaan ota syöpähoitoa vastaan, mikäli on pitkälle levinnyt syöpä. Että ei ne lääkkeetkään pelasta.

Vierailija
73/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän rannekivun sanottiin olevan urheiluvamma. Tiesin, ettei tämä voi olla, sillä en ollut loukannut rannettani mitenkään/urheillut rannetta rasittavasti. Eivät suostuneet laittamaan tutkimuksiin, kirjoittivat vaan vahvoja kipulääkkeitä. Nyt pari kuukautta myöhemmin (toinen lääkäri) sain tietää, että kyseessä on reuma....

Vierailija
74/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivani oli lääkärin mielestä lihasperäistä, sain lopulta kuitenkin lähetteen fysiatrille joka lähetti magneettikuvaukseen. Kuvissa näkyikin iso välilevynpullistuma.

Vierailija
75/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasarjakystaani epäiltiin mm. kasavaimeksi ja ns. kaksoseksi.

Taistelin vuosia"normaalin väsymyksen" ja "vestibuulitin" kanssa, kunnes vaadin verikoetta. Kilpirauhasen vajaatoimintahan se siellä. Kaikki vaivat hävisi 2 viikon kuluttua lääkityksen aloittamisesta.

Veljeni oli ottanut puolivahingossa liikaa kipulääkettä ja joutui sairaalaan. Siellä mietittiin pitäisikö konsultoida anestesialääkäriä, mutta se jätettiin tekemättä, Aamulla veljeni löytyi menehtyneenä sairaalasängystään. Tästä tuli isompi juttu Valviran ym. kanssa ja jotain rahallista korvausta saatiin, vaika eihän se korvaa mitään.

Äitini "herkkä vatsa" paljastui divertikkeliksi.

Divertikkeleitä on todella isolla osalla keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista. Ei ne vaivaa läheskään kaikkia, ja jos tulehtuvat, niin ab:lla paranee. Äidilläsi voi olla myös ”herkkä vatsa”, vaikka on divertikkeleitä.

Vierailija
76/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta minullakin. Tuntui, että lääkäri olisi halunnut löytää mieluummin minkä tahansa muun sairauden.

Vierailija
77/105 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuulimuna meni jo 2luokalle kouluun

Vierailija
78/105 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi mulla olevan vaan flunssa, seuraavana yönä ensiapuun ja kiireelliseen leikkaukseen...

Vierailija
79/105 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksella alkoi 4v:na paha ummetus ja siihen liittyvä kiusallinen ohivuotoripuli. Käytin monesti lääkärissä, jossa vain käskettiin syömään kuituja, ruisleipää. Ruisleipä olisi se lääke, joka poistaisi vaivan. Se ei auttanut ja vaadin tutkimuksia. Löytyi keliakia ja ruisleipä muuttui myrkyksi. 

Vierailija
80/105 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen lähtökohta on älytön. Eivät lääkärit voi olla mitään ihmekoneita, jotka potilaan (välillä todella epäselvän/puutteellisen) kertomuksen perusteella kertovat välittömästi syyn oireille ja oikean sairauden nimen.

Lääketiede on poissulkemista ja tutkimista. Ja kyllä, välillä joudutaan seuraamaan, mihin suuntaan tilanne etenee ja vaikuttavatko annetut lääkkeet. Se on sitä "lähetettiin vain kotiin Buranan kanssa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän