Miksi köyhät polttaa tupakkaa?
Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?
Kommentit (291)
Täällä ne köyhät haukkuu vielä köyhempiä. Hahah
Kokoomuksen vaalitoimustolla ollaan tyytyväisiä. Ovat varmaan lähteneet kolmen tunnin lounaalleen, koska lakkasivat haukkumasta meitä elämäm koululaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkean elämän ainoa pakohetki?
Pitääkö tästäkin luopua?
Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.
Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.Ei varaa matkustella?!
Kuule, sillä tupakka-askin vuosikustannuksilla pääsee yksi ihminen kaksi kertaa vuodessa jonnekin lämpimään.
Ei sillä pääse yhtään mihinkään, sillä perhettä ei viitsi jättää yksin, eivätkä he halua mennä minnekään.
Itse polttaessani koin, että savuke pehmensi päätä ja turrutti aivoja niin, että ahdistus lieveni. Kun elämäntilanne parani, tuota oloa ei enää kaivannut ja se alkoi tuntua ikävältä, ja tupakointi loppui siihen. Minulle nikotiiniannos oli kuin henkinen puudutus. Uskon kyllä, että joku polttaa ihan muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin verotus on kuin sairaalta oltettasiiin lääkkeistä ylimääräistä rahaa. Tai itse asiassa vielä pahempi juttu koska lääkkeisiin ei ole riippuvuus suhdetta. Vaikka kuinka verot nousisivat ei siitä riiippuvuudesta pääse eroon. Ennemmin kyseenalaistaisi tätä poliitikkojen hinkua rahastaa riippuvaista joka ei voi itse riippuvuudelleen mitään. Miks veroja ei kohdisteta saastuttavuuteen vaatteisiin elektroniikkaan hajoaviin kodinkoneisiin.
Tupakointi on sairaus ei valinta.
Tupakasta pääsee kyllä halutessaan eroon. Ei se helppoa tosin ole.
Älä tule höpöttämään asioistsa joista sinä et tiedä yhtään mitään. Jos tupoajasta pääsisi eroon niin silloin ei kukaan siihen kuolisi. Ei kukaan halua aloittaa tupakointia että tässä sitä nyt aloitetaan luoleminen. Tupakointi äärimmäisen addiktoiva eikä sitä voi verrata joihinkin ihmisiiin tai naurettavan lapsellisesti alkoholiin jota< täällä jo spedet tekivät. Tupakoijnti on saitraus koska riippuvuus on sairaus eikä ole ome valita.
Silloin tupakloinnin verottaminen on tismalleen samaa tasoa moraalisesti kuin että sairasta verotettaisiin sairauden takia.
Kyllä ajattelin aloittaa taas tupakoinnin eläkkeelle jäädessäni ihan kuollakseni, koska otan minkä muun tavan tahansa mieluummin kuin dementian.
Vierailija kirjoitti:
Röökiaski maksaa noin 7€ joten jos niitä kuluu viikossa vaikka kaksi niin kuukaudessa tupakkaan menee jo 56€. Se on aika iso raha, varsinkin toimeentulotukiasiakkaalle.
Mutta tupakointi on köyhille yksi elämän harvoista "luksuksista" koska mihinkään muuhun kuten ravintolassa käymiseen, matkusteluun, kampaajalla käymiseen jne. ei ole varaa.
Jos tolla logiikalla köyhä polttaa kun muuhun "luksukseen" ei ole varaa todistaa se vain sen faktan että köyhät on tyhmiä. Lopettaisi tupakoinnin ja niillä säästyneillä rahoilla kävisi ravintolassa/kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen keskituloinen ja poltan. Erittäin tehokas keino laihtua ja mukavaa nautintoakin. Suvussani valtaosa polttaa ja ei ensimmäistäkään syöpätapausta, geenit hyvät. Mielestäni aivosolut lamaannuttavan hermomyrkky alkoholin käyttö on tyhmempää jos täällä tyhmyydestä aletaan puhua. Itse en käytä alkoholia. Jos itse käyttää tuota hermomyrkkyä, mielestäni ei ole varaa haukua polttajia tyhmäksi. Alkoholi muuten maksaa veronmaksajille noin 10-kertaisesti tupakkaan verrattuna (rikokset, onnettomuudet, häiriöt jne)
Jos olisin niin köyhä ettei ruokaan rahaa, hankkisin koulutuksen ja etsisin töitä. Silloin voi jatkaa polttelua.
Hanki koulutus ja etsi töitä. Jestas sentään miten vieläkin näitä riittää. Jos se olisi niin helppoa, KAIKKI tekisivät niin. Kukaan EI valitse köyhyyttä. Sen takana on aina syyt, että miksi ei pärjää. Miten ylimielinen voi ihminen olla.
Suomessa on ilmainen koulutus, mikä estää kouluttautumasta? Usein taustalla vain jääräpäisyys että sillä 60 luvulla suoritetulla tutkinnolla on pakko saada töitä, muuhun ei suostuta.
Tai sitten ei vain pärjää koulussa? Kaikki eivät pärjää. Itse lopetin pahenevien paniikkikohtausten takia.
Kaikki eivät myöskään pääse kouluun, vaikka hakevat.Mikä ihmeen kommentti tuo 60-luvun koulutus. Ei yhtään relevantti. Suurin osa täällä ei ole edes syntynyt silloin.
Mäkin ihmettelin. Mun vanhemmilla on yliopistokoulutus 60-luvulta ja ovat olleet n. 15 vuotta eläkkeellä. Eivät havittele enää töitä.
Hyvin muuten pärjäsivät sillä yhdellä ja ainoalla koulutuksella. Toki on ollut seminaaria ja kurssia, mutta se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin verotus on kuin sairaalta oltettasiiin lääkkeistä ylimääräistä rahaa. Tai itse asiassa vielä pahempi juttu koska lääkkeisiin ei ole riippuvuus suhdetta. Vaikka kuinka verot nousisivat ei siitä riiippuvuudesta pääse eroon. Ennemmin kyseenalaistaisi tätä poliitikkojen hinkua rahastaa riippuvaista joka ei voi itse riippuvuudelleen mitään. Miks veroja ei kohdisteta saastuttavuuteen vaatteisiin elektroniikkaan hajoaviin kodinkoneisiin.
Älä tule höpöttämään asioistsa joista sinä et tiedä yhtään mitään. Jos tupoajasta pääsisi eroon niin silloin ei kukaan siihen kuolisi. Ei kukaan halua aloittaa tupakointia että tässä sitä nyt aloitetaan luoleminen. Tupakointi äärimmäisen addiktoiva eikä sitä voi verrata joihinkin ihmisiiin tai naurettavan lapsellisesti alkoholiin jota< täällä jo spedet tekivät. Tupakoijnti on saitraus koska riippuvuus on sairaus eikä ole ome valita.
Silloin tupakloinnin verottaminen on tismalleen samaa tasoa moraalisesti kuin että sairasta verotettaisiin sairauden takia.
Kyllä ajattelin aloittaa taas tupakoinnin eläkkeelle jäädessäni ihan kuollakseni, koska otan minkä muun tavan tahansa mieluummin kuin dementian.
Oletk jotankin vähämielinen? Kuten kirjoitin ei sinun haluasi kuolla voi verrata muihin harmi ettet osaa lukea. Se ei ole revlevanttia päitsi täydellisen idiootin mielestä joka olet.
Vierailija kirjoitti:
Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.
Öhöhö, sinä ilmeisesti sitten poltat.
Minä en polta, mutta kuulun köyhimpään desiiliin sairauteni vuoksi ja äo on mitatusti 146. Sairaus ei ole itseaiheutettu vaan kombo geenivirheestä ja ympäristötekijöistä, joihin en ole itse vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ei edes yritä lopettaa.
Koska köyhyys ja kyky vastustaa houkutuksia liittyvät hyvin vahvasti toisiinsa. Varakkaaksi ei tule jos ei ole valmis pidättäytymään asioista. Juhliminen on kivempaa kuin opiskelu jne. Muistele nyt hetki sitä porukkaa joka meni koulussakin välituntisin tupakalle, vaikuttivatko keskimääräisiltä ihmisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tästäkin luopua?
Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.
Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.Ei varaa matkustella?!
Kuule, sillä tupakka-askin vuosikustannuksilla pääsee yksi ihminen kaksi kertaa vuodessa jonnekin lämpimään.Ei sillä pääse yhtään mihinkään, sillä perhettä ei viitsi jättää yksin, eivätkä he halua mennä minnekään.
Sama se, pääsetkö juuri sinä mihinkään kotoasi, mutta jos aski maksaa 6,90€ ja niitä menee viikossa kolme, vuodessa (52 viikkoa) siitä tulee 1076,4€. Kyllä sillä saa tehtyä kaikenlaista, kuten käytyä kampaajalla muutaman kerran vuodessa ja ravintoloihinkin pääsee, ja elokuviin ja vaikka laivalle jos ei malta säästää koko summaa.
Mutta ei, ette te pysty ettekä osaa ja se on niin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökiaski maksaa noin 7€ joten jos niitä kuluu viikossa vaikka kaksi niin kuukaudessa tupakkaan menee jo 56€. Se on aika iso raha, varsinkin toimeentulotukiasiakkaalle.
Mutta tupakointi on köyhille yksi elämän harvoista "luksuksista" koska mihinkään muuhun kuten ravintolassa käymiseen, matkusteluun, kampaajalla käymiseen jne. ei ole varaa.Jos tolla logiikalla köyhä polttaa kun muuhun "luksukseen" ei ole varaa todistaa se vain sen faktan että köyhät on tyhmiä. Lopettaisi tupakoinnin ja niillä säästyneillä rahoilla kävisi ravintolassa/kampaajalla.
Se on addiktio eivät he haluaisi polttaa mutta eivät voi sille mitään. Tupakan hinnalla pyritään pitämään uudet polttajat poissa. Mutta on täysin epä eettistä ja moraalitonta nostaa tupakkaveroa addikteilta jotka eivät yksinkertaisesti pääse eroo tupakasta riiippumatta mita sinä luulet kahdella aivosolullasi ymmärtävän.
Valtio tekee moraalitonta politiikkaa rahastaessan addiktiolla. Ei heitä kiinnosta savuttomuus koska ainoakeino on lypsää miljardeja tupakivilta. Savuton suomi tarkoittaa verojen nosto ei eroon pääsemistä. Moraaliton rahastajien hanke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt omasta itse keksimästäsi valtaosastasi. Kaiken maailman kusipäitä sanelemassa mitä muut muka tekee tai haluaa. Ylimielinen kusipää katsoo sinua peilistä oletko ylpeä?
Olen jo lopettanut tupakoinnin, mutta voin kertoa miksi itse tupakoin. Se oli paras rentoutumiskeino minulle. Vieläkin kaipaan sitä tunnetta. Alkoholi, lääkkeet, liikunta yms.ei yltänyt lähellekään tupakan vaikutusta. Tupakka on ollut paras nautintoaine mitä minulla on tullut vastaan. Vahinko vain, että siihen jäi koukkuun. Minulle ei onnistunut silloin tällöin nautiskelu, niin kuin monella esim.alkoholin kanssa onnistuu. Saunaolut tms.
Lopetin, koska minusta tuli tupakan orja eikä niin, että tupakka palveli minun tarpeita.
Tupakkaa ei kannata aliarvioida. Sen viehätys ei perustu pelkästään nikotiiniin, vaan on kokonaisvaltainen elämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tupakointi on köyhille yksi elämän harvoista "luksuksista" koska mihinkään muuhun kuten ravintolassa käymiseen, matkusteluun, kampaajalla käymiseen jne. ei ole varaa.Jos tolla logiikalla köyhä polttaa kun muuhun "luksukseen" ei ole varaa todistaa se vain sen faktan että köyhät on tyhmiä. Lopettaisi tupakoinnin ja niillä säästyneillä rahoilla kävisi ravintolassa/kampaajalla.
Se on addiktio eivät he haluaisi polttaa mutta eivät voi sille mitään. Tupakan hinnalla pyritään pitämään uudet polttajat poissa. Mutta on täysin epä eettistä ja moraalitonta nostaa tupakkaveroa addikteilta jotka eivät yksinkertaisesti pääse eroo tupakasta riiippumatta mita sinä luulet kahdella aivosolullasi ymmärtävän.
Valtio tekee moraalitonta politiikkaa rahastaessan addiktiolla. Ei heitä kiinnosta savuttomuus koska ainoakeino on lypsää miljardeja tupakivilta. Savuton suomi tarkoittaa verojen nosto ei eroon pääsemistä. Moraaliton rahastajien hanke.
Ei siinä ole mitään moraalitonta. Saisivat verottaa niin paljon ettei kellään ole vara ostaa tupakkaa. Pari viikkoa varmasti tuskaa, sitten helpottaa ja ei tee enää mieli tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka on tutkitusti koukuttavampi kuin huumeet. Missään ei ole tupakasta vieroittamisklinikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään moraalitonta. Saisivat verottaa niin paljon ettei kellään ole vara ostaa tupakkaa. Pari viikkoa varmasti tuskaa, sitten helpottaa ja ei tee enää mieli tupakkaa.
Höpö höpö. Kaikki ei koukutu samalla tavalla. Siihen on joku fysiologinen syy. Itselläni vieroitus kesti vuosia. Tupakkaan syntyy myös psyykkinen riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä etteivät he lopeta koska ovat ADDIKTEJA, onko sinulla mitään käsitystä todellisuudesta? Eihän tämä kieltolaki kuten muutkaan tule tekemään mitään muuta kuin lisäämään salakuljetusta. Tehdään addkteista seuraavaksi rikollisia. Kuinka tyhmä ihminen oikein olet että voit kusettaa itseäsi noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tästäkin luopua?
Kuule, sillä tupakka-askin vuosikustannuksilla pääsee yksi ihminen kaksi kertaa vuodessa jonnekin lämpimään.Ei sillä pääse yhtään mihinkään, sillä perhettä ei viitsi jättää yksin, eivätkä he halua mennä minnekään.
Sama se, pääsetkö juuri sinä mihinkään kotoasi, mutta jos aski maksaa 6,90€ ja niitä menee viikossa kolme, vuodessa (52 viikkoa) siitä tulee 1076,4€. Kyllä sillä saa tehtyä kaikenlaista, kuten käytyä kampaajalla muutaman kerran vuodessa ja ravintoloihinkin pääsee, ja elokuviin ja vaikka laivalle jos ei malta säästää koko summaa.
Mutta ei, ette te pysty ettekä osaa ja se on niin väärin.
Jos olisin köyhä, ottaisin helposti mieluummin sen päivittäisen mielihyvän sen sijaan, että otsa kurtussa tienaisin ja säästäisin lähes koko vuoden siksi, että yhden viikon vuodesta voin pitää hauskaa.