Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät polttaa tupakkaa?

Vierailija
21.08.2018 |

Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?

Kommentit (291)

Vierailija
281/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieli on maassa, tupakointia on vaikea lopettaa. Tietysti olisi taloudellisesti järkevää olla polttamatta, ja kaikki tämän tietävät, mutta köyhillä se elämä on monesti yhtä selviytymistä ja tupakka rahoittaa.

Olen itse hyvätuloisesta perheestä, korkeasti koulutettu ja itsekin hyväpalkkaisessa työssä, mielestäni tupakointi on "noloa" enkä tavallisesti tupakoi. Silti elämääni on kuulunut stressaavia ja vaikeita vaiheita, jolloin olen hetkittäin salaa tupakoinut, ja kutsunut näitä nimenomaan "hermosauhuiksi" . Minulle lopettaminen on aina ollut helppoa elämäntilanteen parannuttua, tupakointijaksot ovat olleet lyhyitä ja niiden välissä on täysin savuttomia vuosia. Ymmärrän kuitenkin hyvin, ettei rahoittavan vaikutuksen omaavasta, koukuttavasta nikotiinista pääse tai edes halua päästä eroon, mikäli se stressitila olisi pysyvä olotila.

Surullista, haitallista, sekä köyhyyttä entisestään syventävää, mutta myös ymmärrettävää.

Vierailija
282/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieli on maassa, tupakointia on vaikea lopettaa. Tietysti olisi taloudellisesti järkevää olla polttamatta, ja kaikki tämän tietävät, mutta köyhillä se elämä on monesti yhtä selviytymistä ja tupakka rahoittaa.

Olen itse hyvätuloisesta perheestä, korkeasti koulutettu ja itsekin hyväpalkkaisessa työssä, mielestäni tupakointi on "noloa" enkä tavallisesti tupakoi. Silti elämääni on kuulunut stressaavia ja vaikeita vaiheita, jolloin olen hetkittäin salaa tupakoinut, ja kutsunut näitä nimenomaan "hermosauhuiksi" . Minulle lopettaminen on aina ollut helppoa elämäntilanteen parannuttua, tupakointijaksot ovat olleet lyhyitä ja niiden välissä on täysin savuttomia vuosia. Ymmärrän kuitenkin hyvin, ettei rahoittavan vaikutuksen omaavasta, koukuttavasta nikotiinista pääse tai edes halua päästä eroon, mikäli se stressitila olisi pysyvä olotila.

Surullista, haitallista, sekä köyhyyttä entisestään syventävää, mutta myös ymmärrettävää.

Nikotiini lisää elimistön stressiä, ei todellakaan rauhoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyi miksi köyhät tupakoivat.

Viestinsä lopussa sitten itse vastasi, että siksikö, että saisivat pienen hetken helpotuksen elämäänsä.

No, tämä sama asia on jo moneen kertaan toistettu hiukan erilaisilla muunnoksia.

Miksei se vastaus sitten kelpaa? Miksei sitten myönnetä, että niin se varmaan on, ymmärrän.

Vaan jatketaan, että miksei laita säästöön, miksei se ymmärrä että on epäterveellistä, miksei se osta ruokaa jne.

Nämä eivät ole vastauksia kysymykseen miksi polttaa vaan miksi ei polta.

Toiset toistavat, että minä en vain polta, en ymmärrä, miksi ihmiset polttaa, tupakka maistuu pahalle, tupakka on epäterveellistä jne.

Ei liity aloituskysymykseen lainkaan.

Ei sitä edes kysytty. Polttamattomien motiivit olla polttamatta ei liity asiaan jos kysytään miksi köyhät polttaa.

Aloittaja siis kysyi ja vastasi omassa viestisssään.

Köyhät polttavat yleensä siksi, että se tuo hiukan helpotusta ahdistavaan elämäntilanteeseen.

Näin se usein on.

Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?

Siis miten se helpottaa jos on jo tiukkaa rahasta että heittää päivässä 8e kankkulankaivoon? Kun sillä voisi ostaa ruokaa lapsille? Eikö se helpottaisi ennemminkin kun tietää että ainakin lapset on ruokittu?

Vierailija
284/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tupakoinut? Elimistölle nikotiinin vaikutukset ovat tietysti haitalliset, mutta kun olet siitä riippuvainen, se tuo hetkellisen rauhoittavan tunteen. Eihän siihen nyt kukaan koukkuun jäisi, jos siitä saatu hetkellinen ja välitöm tunne olisi stressi ja ahdistus...

Vierailija
285/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupakointi ole vain köyhien tapa, esim. Tanskan kuningatar Margareeta taitaa polttaa ketjussa. Jos ei ole lopettanut. Jörn Donner poltti. Moni muu julkkis tai esim. kuninkaallinen tupakoi.

Vierailija
286/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tupakoinut? Elimistölle nikotiinin vaikutukset ovat tietysti haitalliset, mutta kun olet siitä riippuvainen, se tuo hetkellisen rauhoittavan tunteen. Eihän siihen nyt kukaan koukkuun jäisi, jos siitä saatu hetkellinen ja välitöm tunne olisi stressi ja ahdistus...

Olen tupakoinut joskus nuorena ja tyhmänä ja lopettanut aikoja sitten. Kyllä se lisää elimistön stressiä, se ”helpotus” tunne johtuu siitä kun saat sen tupakan mitä olet himoinnut, se on vain mielesi joka temppuilee. Oikeasti sydämen syke kiihtyy kun poltat.

Vierailija
287/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin nuorena, onneksi lopetin, eikä ollut edes vaikeaa. Lopettamiseen pitäisi saada tukea jossain muodossa, nikotiinikorvaus- tai muuna apuna. Vähenisi keuhkosyövät ja -ahtaumataudit. Valistus auttaa, ei arvostelu ja haukkuminen.

Vierailija
288/291 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakointi ole vain köyhien tapa, esim. Tanskan kuningatar Margareeta taitaa polttaa ketjussa. Jos ei ole lopettanut. Jörn Donner poltti. Moni muu julkkis tai esim. kuninkaallinen tupakoi.

Tämä kommentoija on ohittanut tilastollisen tarkastelun periaatteet aivan totaalisesti. Köyhä kansanosa tupakoi huomattavasti yleisemmin ja heillehän tuosta on terveyshaittojen lisäksi myös taloudellista haittaa.

Vierailija
289/291 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
290/291 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn! Syväkyykkyyn!

Ai niin, mutta niinhän oikeistohallitus on juuri tekemässäkin! 👍

Vierailija
291/291 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin liittyy sama asia. Ovat köyhiä, koska tyhmiä. Polttavat tupakkaa, koska tyhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi