Miksi köyhät polttaa tupakkaa?
Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?
Kommentit (291)
Moni työtön/köyhä on masentunut tai muuten mielenterveysongelmainen. He käyttävät tupakkaa rauhoittumiseen itselääkintänä.
Itsekin masentuneena poltin vaikka tarkoitti sitä, että ei ollut sitten varaa kunnon ruokaan.
On ruvettu polttamaan silloin, kun rahatilanne oli parempi, eikä siitä niin vain eroon pääse?
Vaalit lähestyy! Päivän kokoomuksen vaalitoimiston köyhien haukkumisaloitus saapui!
Älkää langetko propagandaan!!
He puolustelevat polttamistaan usein sillä, että "Tää on mun ainoa huvi ja ilo, muutakaan ei elämässä oo ja tästä en luovu!"
Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.
Siihen on jäänyt koukkuun, näin tutuilla, onneksi en itse ole opetellut polttamaan. Köyhät käärivät usein tupakkansa itse koska askit ovat liian kalliita. Stressaavassa elämäntilanteessa on myös vaikea lopettaa tupakointia samoin jos on polttanut nuoresta saakka viimeiset 20-30 -vuotta.
Se on vain rutiineja ja tekemistä.
Surkean elämän ainoa pakohetki?
Pitääkö tästäkin luopua?
Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.
Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.
Koska he tulivat köyhäksi tupakan ostamisesta.
Rikkaat eivät polta? Suomalaiset Tanssii tähtien osallistujat vetivät röökiä ohjelman jatkoilla baari-illan jälkeen. Nicole Kidman veti röökiä kesken haastattelun ohjaajan estelyistä huolimatta. Cheek polttaa sanoin moni muu tunnettu henkilö. Saman lailla tupakka tuhoaa varakkaan terveyden, ei se erottele rikkaita köyhistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.
En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.
Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.
Enemmän minua kummastuttavat korkeakoulutetut, esim. lääkärit jotka sauhuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kokoomuksen kannattajalta.
Itse jumituin tuloloukkuun sairastuessani. Sain pitkäaikaissairauden, mikä teki tyhjäksi aiemmat opiskelut ja työhistorian.
Vaalit lähestyy. Laitetaanpa köyhät ja pienituloiset riitelemään keskenään, niin eivät huomaa miten sikariporras rikastuu huijaamalla.
Mikä on köyhän määritelmä muu kuin raha? Olen epäilemättä taloudellisesti köyhä, mutta tunnen, että mulla on silti kaikkea. En unelmoi sellaisista asioista, kuten omakotitalo tai edes omistusasunto, auto yms. Mitä "rikkailla" on. Olen tyytyväinen köyhänä. Riittää, että on rahaa tupakkaan ja ruokaan, en tarvitse mitään hienoa.
Oli sitten rikas tai köyhä, oppinut tai tyhmä, samaan koukkuun niikotiini naksauttaa. Selitysten alla piilee kylmä totuus riippuvuudesta, jossa pahinta on kohdata oma pelkonsa. Nimim. Kolmas vuosi ilman tupakkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.
Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.
Uskomatonta, että tämä ylimielinen potaska saanut tykkäyksiä.
Olet selvästikin syntynyt terveenä ja kasvanut normaalissa kodissa.
Toiset ovat saattaneet syntyä moninlaisin haastein ja viettää kasvuvuotensa väkivallan, hyväksikäytön ja päihteidenkäytön keskellä. Toiset on murrettu rikki jo ennen kuin elämä on kunnolla alkanut.
Toisilla tulee myöhemmin elämässä eteen kriisejä, sairauksia, onnettomuuksia, mitkä sekoittavat kaiken.
Ihmisen " laiskuuden" takana on aina jotain. Älykäs ihminen ymmärtää sen. Kukaan ei halua viettää elämänsä pienituloisena ja syrjäytyneenä. Aina on joku syy takana miten näin käy.
Tupakointi on siis kokoomuksen syytä.
Voi ristus näitä elämäm koululaisia.
Nämä vaalitoimiston kommentit, mitkä haukkuvat köyhiä tyhmiksi ja laiskoiksi. Ettekö huomaa, miten asennettanne muutetaan? Oletteko oikeasti noin sokeita ja helposti johdateltavia?
Kannattaisi osoittaa ymmärrystä huono-osaisia kohtaan. Moni teistä on yhden palkan/tuen päässä kodittomuudesta.
Mitä jos siinä tilanteessa asenteet ovat muuttuneet, ja yhteiskunta ei autakaan enää SINUA.
Ehkä elämän harvoja nautintoja?
Muutama tuttuni on sentään lopettanut tupakoinnin, koska tuli liian kalliiksi. Piti jäädä rahaa syömiseenkin.