Miksi köyhät polttaa tupakkaa?
Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?
Kommentit (291)
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
- äänestetään persuja, jos jaksetaan edes äänestää
- naisilla kananpeffatukkaa, shokkivärejä, sivukaljua
- lapsilla jadessa, mico, jare lähiönimiä
- eineksiä ostetaan, kuten pullaleipää ja muutakin epäterveellistä
- käydään mäkkäreissä yms monta kertaa viikossa
- koko perhe kiroilee runsaasti
Olen töissä lähiön ruokakaupassa ja tässä tulee huomattua "köyhien" elämää. Se WT porukka erottuu kyllä. Jos rahat ei meinaa riittää niin poistetaan mielummin ns lasten vähänkin terveellisemmät ruoat että tupakka-askin tai kaljat saa ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on siis kokoomuksen syytä.
Voi ristus näitä elämäm koululaisia.
Kuules nyt Gunnar siellä vaalitoimistolla. Ei niissä kommenteissa niin sanottu, vaan että tämä haukkumiskampanja on selvästi Kokoomuksen tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vaalitoimiston kommentit, mitkä haukkuvat köyhiä tyhmiksi ja laiskoiksi. Ettekö huomaa, miten asennettanne muutetaan? Oletteko oikeasti noin sokeita ja helposti johdateltavia?
Kannattaisi osoittaa ymmärrystä huono-osaisia kohtaan. Moni teistä on yhden palkan/tuen päässä kodittomuudesta.
Mitä jos siinä tilanteessa asenteet ovat muuttuneet, ja yhteiskunta ei autakaan enää SINUA.
Ihan totta, jos on asiat päin persettä, niin kannattaa aloittaa tupakanpoltto, jättää laskut maksamatta ja syyttää yhteiskuntaa ja erityisesti kokoomusta.
Ne on nuijia paskiaisia. Päivittäisen tupakka-askin hinnalla saisi Liidistä päivän ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
- koko perhe kiroilee runsaastiOlen töissä lähiön ruokakaupassa ja tässä tulee huomattua "köyhien" elämää. Se WT porukka erottuu kyllä. Jos rahat ei meinaa riittää niin poistetaan mielummin ns lasten vähänkin terveellisemmät ruoat että tupakka-askin tai kaljat saa ostettua.
Tästä tulee ihan mieleen, miten na.t.sit koitti tehdä juut.alaiset epäinhimillisiksi, ennen kuin aloittivat tuhoamiskampanjan.
Vierailija kirjoitti:
Surkean elämän ainoa pakohetki?
Pitääkö tästäkin luopua?
Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.
Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.
Elän toimeentulotuella, tedän mitä on olla köyhä. Elämäni on surkeaa, mutta vielä surkeampaa se olisi jos polttaisin tupakkaa. Ei olisi kunnon maku-ja hajuaistia, jatkuvasti olisi köhä ja muita hengitystieoireita.
Oman elämäni suola on ulkoilu. Välillä vietän koko päivän ulkona, etenkin syksyllä! Mikään ei ole sen parempaa kuin hengittää raikasta ilmaa. Jos tupakoisin, ei minulla olisi tuota nautintoa.
Mitä tulee tuhoon ettei ole ikinä vara lomailla tai käydä ravintoloissa, se on höpöhöpö puhetta. Tupakka-aski maksaa 7€/aski (nykyään ylikin) viikossa se tekee 49€ jolla saisi syötyä parikin kertaa ravintolassa. Vuoden tupakkarahoilla saisi useankin ulkomaanmatkan jos osaa katsoa halvat lennot.
Köyhänä olen sitä mieltä, että ehdottomasti jokaisen pienituloisen pitää lopettaa tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
- koko perhe kiroilee runsaastiOlen töissä lähiön ruokakaupassa ja tässä tulee huomattua "köyhien" elämää. Se WT porukka erottuu kyllä. Jos rahat ei meinaa riittää niin poistetaan mielummin ns lasten vähänkin terveellisemmät ruoat että tupakka-askin tai kaljat saa ostettua.
Hei Gunnar vaalitoimistolta, tämä kuulostaa ihan kyllä suomalaiselta perusperheeltä. Veikkaan, että perheen vaimo siivoaa minimipalkalla teidän kodin ja perheen mies raataa jollain konepajalla ja rikastuttaa jotain veronkiertäjäkaveriasi.
Ne on niin masentuneita ja epätoivoisia. Tupakka korvaa lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vaalitoimiston kommentit, mitkä haukkuvat köyhiä tyhmiksi ja laiskoiksi. Ettekö huomaa, miten asennettanne muutetaan? Oletteko oikeasti noin sokeita ja helposti johdateltavia?
Kannattaisi osoittaa ymmärrystä huono-osaisia kohtaan. Moni teistä on yhden palkan/tuen päässä kodittomuudesta.
Mitä jos siinä tilanteessa asenteet ovat muuttuneet, ja yhteiskunta ei autakaan enää SINUA.
Tokihan sitä ymmärrystä löytyy jos huono-osaisuudesta pyrittäisiin edes eroon. Tupakointi ei sitä ainakaan osoita. Nykypäivänä tupakoinnista tiedetään, että se on kiistaton huono-osaisuuteen johtava tekijä.
Alkuperäinen kysymys uudelleen muotoiltuna: Jos rahat ovat noin vähissä, miksi sitä pitää syytää tupakkaan?
En minäkään heittäydy ajoradalle selälleni ja ala huutaa "Auttakaa! Olen syrjäytynyt!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkean elämän ainoa pakohetki?
Pitääkö tästäkin luopua?
Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.
Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.Elän toimeentulotuella, tedän mitä on olla köyhä. Elämäni on surkeaa, mutta vielä surkeampaa se olisi jos polttaisin tupakkaa. Ei olisi kunnon maku-ja hajuaistia, jatkuvasti olisi köhä ja muita hengitystieoireita.
Oman elämäni suola on ulkoilu. Välillä vietän koko päivän ulkona, etenkin syksyllä! Mikään ei ole sen parempaa kuin hengittää raikasta ilmaa. Jos tupakoisin, ei minulla olisi tuota nautintoa.
Mitä tulee tuhoon ettei ole ikinä vara lomailla tai käydä ravintoloissa, se on höpöhöpö puhetta. Tupakka-aski maksaa 7€/aski (nykyään ylikin) viikossa se tekee 49€ jolla saisi syötyä parikin kertaa ravintolassa. Vuoden tupakkarahoilla saisi useankin ulkomaanmatkan jos osaa katsoa halvat lennot.
Köyhänä olen sitä mieltä, että ehdottomasti jokaisen pienituloisen pitää lopettaa tupakointi.
Köyhät kyllä käärivät itse savukkeensa. Tulee paljon halvemmaksi.
Ja eikö tuolla jo aiemmin sanottu, että moni masentunut köyhä käyttää sitä itselääkintänä.
Mitäpä jos nyt lähtisit sinne ulkoilemaan. Kävelisit vaikka pitkän kävelylenkin lyhyeltä laiturilta.
Vierailija kirjoitti:
Yhden palkan päässä kodittomuudesta...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siinä tilanteessa asenteet ovat muuttuneet, ja yhteiskunta ei autakaan enää SINUA.Tokihan sitä ymmärrystä löytyy jos huono-osaisuudesta pyrittäisiin edes eroon. Tupakointi ei sitä ainakaan osoita. Nykypäivänä tupakoinnista tiedetään, että se on kiistaton huono-osaisuuteen johtava tekijä.
Alkuperäinen kysymys uudelleen muotoiltuna: Jos rahat ovat noin vähissä, miksi sitä pitää syytää tupakkaan?
En minäkään heittäydy ajoradalle selälleni ja ala huutaa "Auttakaa! Olen syrjäytynyt!"
Sinulla ei selvästikään ole mitään käsitystä rikkinäisistä ihmisistä, mielenterveyden ongelmista jne.
Olisin ihan hiljaa, jos tietoni asiasta olisivat noin vähäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.
En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.
Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.
Uskomatonta, että tämä ylimielinen potaska saanut tykkäyksiä.
Olet selvästikin syntynyt terveenä ja kasvanut normaalissa kodissa.
Toiset ovat saattaneet syntyä moninlaisin haastein ja viettää kasvuvuotensa väkivallan, hyväksikäytön ja päihteidenkäytön keskellä. Toiset on murrettu rikki jo ennen kuin elämä on kunnolla alkanut.
Toisilla tulee myöhemmin elämässä eteen kriisejä, sairauksia, onnettomuuksia, mitkä sekoittavat kaiken.Ihmisen " laiskuuden" takana on aina jotain. Älykäs ihminen ymmärtää sen. Kukaan ei halua viettää elämänsä pienituloisena ja syrjäytyneenä. Aina on joku syy takana miten näin käy.
Masentuneet ovat siis aina laiskoja.
Koska elämänkouluun liittyy työttömyys, tupakointi ja oluenjuonti.
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö tuolla jo aiemmin sanottu, että moni masentunut köyhä käyttää sitä itselääkintänä.
Halleluja, elämäm koululaiset ovat keksineet toimivan masennuslääkkeen.
HUOMENTA VAALITOIMISTO!
Olettepa aikaisin liikkeellä. Paremman yldisön olisi saanut illemmalla.
Miten aktiivimalli kolmosen suunnittelu sujuu? Onko se yhä niskalaukaus ladon takana?
Tupakointi tekee köyhäksi. No ei tavis töissäkäyvää, mutta jos käytettävissä olevat tulot 500 eur, niin polttamalla siitä puolet, päätyy niukkuudesta köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
Olet töissä lähiön ruokakaupassa, etkä tajua olevasi köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halleluja, elämäm koululaiset ovat keksineet toimivan masennuslääkkeen.
Minä en ole elämäm koululainen. Olen mielenterveysalan opiskelija. Olen lukenut tästä asiasta.
Comebackisi ovat todella heikkoja.
Syyllistyt tässä selittelyyn. Yrität selitellä, että tupakoinnille ja yleisestikin laiskuudelle on jokin parempi selitys.
Jos sairaus iskee, tulipalo vie kodin, auervaara rahat jne., asiaa pahentaa edelleen se, että rahat menevät savuna ilmaan ja terveys vaarantuu oleellisesti. Tupakoinnille ei tällöin ole MITÄÄN järkevää perustetta.
Tupakointi johtaa myös sosiaaliseen loukkuun. Tuttavapiiri alkaa vähitellen koostumaan niistä muista tupakkapaikan luusereista.