Onko tyylikkäästi pukeutuvan miehen löytäminen Suomesta edes mahdollista?
Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä löytyy muutamia tai ainakin siististi pukeutuvia. En myöskään ymmärrä miksi oma ulkonäkö ja habitus ei kiinnosta.
Miehenä voin sanoa että ei ole osaamista. Jos valitsen vaatteet jostain niin varmasti ne on naisten mielestä ihan hirveät.
Pyydä apua myyjiltä. Heillä on ammattitaitoa ja osaamista ja he tuntevat liikkeen valikoiman.
Minä menin Cybershoppiin kysymään onko heillä goggleseja, niin pissismyyjä saatana ymmärtänyt koko kysymystä. ”On meillä aurinkolaseja” Asemantunnelissa olikin sitten rastapäämyyjä joka osasi heti vastata kysymykseen.
Eihän ne naisetkaan pukeudu niissä herutusvaatteissansa ”miehiä varten” niin miksi miehen pitäisi?
Voi löytää, mutta vähissä on. Joku jo mainitsikin oikis/kauppis -miehet.
Mulle on ollut aina tärkeää, että on edes jotain tyyliä miehellä eli ei sukkia sandaaleissa eikä fleecetakissa ravintolaan. Ei leveälahkeisia farkkuja, jotka kurottu ylös rispaantuneella tekonahkavyöllä.
Kumma kyllä rakastuin tässä kesällä silti mieheen, jolla on paitsi rumat farkut myös susirumat ruskeat sämpyläkengät. Eli loppujen lopuksi se on silti vain pintaa.
Mutta joo, haasteellista Suomessa. Ei vaan kiinnosta ja "puku on epämukava".
Miehet sanovat täällä että miksi välittää tyylistä, kun voi pukeutua mukavasti. No ei tarvi sitten teidän arvostella enää naisten tunika ja legginssit yhdistelmää, sekin on vaan mukavasti pukeutumista!
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne naisetkaan pukeudu niissä herutusvaatteissansa ”miehiä varten” niin miksi miehen pitäisi?
Nyt puhuttiin tyylikkäästä pukeutumisesta, ei mistään herutusvaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.
Suomesta ehkä, Suomalaista ei
Minä olen tyylikäs mies. Ikää 58v. Taannoin olin johtotehtävissä ja jouduin pakon edestä käyttämään pukua ja kravattia, joten niitä en enää laita ikinä. Käytän Levis 501 farkkuja, jotka istuvat täydellisesit, vartalonmyötäisiä paitoja, tyylikkäitä bootseja varsilla ja ilman, upeita nahkatakkeja, perinteistä hienoa mafiakampausta. Mä kuljen ryhdikkäänä ja tykkään omasta kuvasta peilissä, vaikkei ulkonäkö merkitsekään paljon, tuolla korvien välissä olevat asiat, harrastukset, filosofia ja ajattelu, henkiset arvot ja kokemukset merkitsevät, olen tyylikäs myös sisältä. En ole kaikkien naisten kategoriassa tyylikäs mies, mutta sille en voi mitään, en pukeudu muiden odotusten mukaan, vaan siten mikä itsestä tuntuu kotoistalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tyylikäs mies. Ikää 58v. Taannoin olin johtotehtävissä ja jouduin pakon edestä käyttämään pukua ja kravattia, joten niitä en enää laita ikinä. Käytän Levis 501 farkkuja, jotka istuvat täydellisesit, vartalonmyötäisiä paitoja, tyylikkäitä bootseja varsilla ja ilman, upeita nahkatakkeja, perinteistä hienoa mafiakampausta. Mä kuljen ryhdikkäänä ja tykkään omasta kuvasta peilissä, vaikkei ulkonäkö merkitsekään paljon, tuolla korvien välissä olevat asiat, harrastukset, filosofia ja ajattelu, henkiset arvot ja kokemukset merkitsevät, olen tyylikäs myös sisältä. En ole kaikkien naisten kategoriassa tyylikäs mies, mutta sille en voi mitään, en pukeudu muiden odotusten mukaan, vaan siten mikä itsestä tuntuu kotoistalta.
Millainen on mafiakampaus? Kuulostaa jännältä ja kiinnostavalta!
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta drinksu kädessä patsastelu ja joku james bondin larppaus.
Näinpä.
Tyylikkäästi pukeutuvia vai naisten mielestä tyylikkäästi pukeutuvia?
Liikut vaan väärässä seurassa. Itse olen vientiyrityksen palkkalistoilla. Kyllä meillä näkee hyvin pukeutuvia casual ja pukumiehiä, varsinkin kun ollaan liikematkalla.
Mun mies on aina ollut tuollainen harvinaisuus:)
Vaikka lähtisi vain kauppaan käymään hän vaihtaa kotivaatteet toisiin, esim punaisiin housuihin, sinisävyiseen paitaan. Leikkisyyttä tulee "happy sockseista" joita hänellä on joka lähtöön. Jalkaan vaikka siniset mokkaiset nauhakengät. Tai siniset housut, vaaleanpunainen paita. Tai sinapinruskeat housut, tummansininen piké/paita. Farkut ei saa olla lököttävät eikä haalistuneet, paita ei saa olla kulahtanut tai pinttynyt printtipaita. Farkuista saa hyvinkin siistin asun jos yhdistää siihen astetta siistimmän yläosan.
Tai nyt kesällä maissinkeltaiset polvipituiset kapeat sortsit, valkoinen pellavapaita hihat käärittynä, jalassa mokkasiinit ilman sukkia. Tai siniset vastaavat ja raitapaita hihat käärittynä tai vaikka siisti pinkki piké.
Työssä käyttää joko siistejä housuja kuten nuo punaiset ja paita + pikkutakki tai sitten virallisemmissa tilaisuuksissa pukua. Valkoinen paita vain hautajaisissa, muuten aina värillisiä.
Vierailija kirjoitti:
No valistakaa nyt. Millainen se tyylikkäästi pukeutuva mies on? Farkut ja t-paitako ei käy? Itse käytän paljon mustia paitoja, ei tarvitse lajitella pestessä.
https://3.bp.blogspot.com/-4nWHk_POk8M/ULJNmtnA6jI/AAAAAAAAKzk/iqRwpcV-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta drinksu kädessä patsastelu ja joku james bondin larppaus.
Kannattisi kiinnostaa, jos aiot saada naisia. Tutkitustikin James Bond on naisten ihannemies. Eikä ollut mikään iltalehden gallupkysely, vaan ihan psykologien tekemä tutkimus. James Bondissa yhdistyvät kaikki miehekkäät piirteet.
Ei kiinnosta.
Olet laiska ja itsekäs p-a-s-k-a.
Eikö havajipaita, vyölaukku, shortsit ja tennarit ole enää muodissa ?
Ja kun luulin olevani cool 😀
Aina päällä vähän parempaa seppälää, Gant jne..
Mene esplanadille lounasaikaan niin on niitä siellä. Kiitos suitsupplyn ym. noita tyylejä saa halvalla.
Mietin kyllä tarkkaan mitä päälleni laitan ja tähän vaatetukseen ei kuulu kauluspaidat, puvuista puhumattakaan.
Se ei ole minun ongelmani jos en jonkun mielestä ole tarpeeksi tyylikäs.
Mutta tyylikkäästi pukeutuvanainen voi painella Helsingin keskustassa narutopissa ja hipsterpituisissa shortseissa jotka menevät pervakoa myöten. Naisten olisi varmasti kiva olla mies kun se laatikko mihin miehen pitäs mahtua on 25 kertaa pienempi kuin naisella.