Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eevan ruokaostokset jäivät kärryyn kun Nordea verkko- ja mobiilipankki ei toiminut

Vierailija
24.09.2024 |

Eikä hän ollut ainoa. Käyttäkää hyvät ihmiset käteistä, joka toimii aina tilanteessa kuin tilanteessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010715663.html

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoi. Älä päästä tilannetta siihen pisteeseen, että on paniikkinappula pohjassa jos ei saa juuri sillä hetkellä jotain ostettua. 

Vierailija
2/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on kuningas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Eeva tyhmä? On.   Jokaisella normaali-ihmisellä on jonkun verran käteistä rahaa, aina, jos ei kortti toimi, niin sitten rahalla. Taisi Eeva olla pers'aukinen. Kortilla eletään, velaksi.

Vierailija
4/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on ihan paska pankki ja kohtelee henkilöasiakkaita kuin kuraa. Miksi kukaan haluaa olla niiden asiakas?

Vierailija
5/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordea on ihan paska pankki ja kohtelee henkilöasiakkaita kuin kuraa. Miksi kukaan haluaa olla niiden asiakas?

Ihmettelen myös että miksi ihmiset ei vaihda nordeasta pois. Itse vaihdoin vuosia sitten pankkia.

Vierailija
6/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luotto oli tapissa?

Ennen katsottiin lompakosta, paljonko siellä on rahaa. Eevan pitäisi tosiaan ottaa käteinen arkikäyttöön. Oppisi vähän paremmin hahmottamaan rahan käyttöään. 

Vierailija
7/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt edes vei ne ostokset takaisin hyllyyn, eivätkä todellisuudessa jääneet kärryyn.

Vierailija
8/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös että miksi ihmiset ei vaihda nordeasta pois. Itse vaihdoin vuosia sitten pankkia.

Olen myös vaihtanut ja olen kahden pankin asiakas. 

Vierailija
9/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt edes vei ne ostokset takaisin hyllyyn, eivätkä todellisuudessa jääneet kärryyn.

Kaupan työntekijöiden tehtävä on viedä ostokset takaisin hyllyyn.

Vierailija
10/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ennen kauppaa katson et paljon tilillä on rahaa. Siirrän jo valmiiksi jos tuntuu et ei riitä. Tai sitten lasken jo ostoksia kerätessä.

Vierailija
11/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Eeva tyhmä? On.   Jokaisella normaali-ihmisellä on jonkun verran käteistä rahaa, aina, jos ei kortti toimi, niin sitten rahalla. Taisi Eeva olla pers'aukinen. Kortilla eletään, velaksi.

Ei minulla ole käteistä rahaa lompakossa. Ensinnäkin automaatilta nostaessa se maksaa aika paljon, jos ei ole saman pankin automaatti (en tiedä, miten asia on Suomessa). Sen sijaan minulla on useita kortteja ja vieläpä eri maista. Kyllä niistä joku aina toimii, ellei sitten koko maksususteemi ole alhaalla, mutta niin ei ole vielä tähän ikään (>60v.) mennessä ole käynyt.

Vierailija
12/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pankin vaihto hyödytä tippaakaan jos ei hallitse rahan käyttöään ja osaa ihan perus päässälaskua.

Vierailija
13/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ihmettelin jo 20v sitten.  Ei ollut silloinkaan duunarin pankki.  Tosin nyt jo erot tasoittunut, ei enää soiteta pankinjohtajalle ja mennä allekirjoittamaan lainapaperit samana tai seuraavana päivänä.  

Vierailija
14/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai, eihän Eeva siinä kaupassa ole töissä! Kauppa voi kyllä halutessaan joustaa maksun suhteen, esim. ottamalla kopion kortista.

Vierailija
15/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tosiaan niin vaikeaa pitää käteistä mukana? Eikö sitä sitten vaan ole...

Huvittaa kun matkailuryhmissäkin kysellään että pitääkö sinne, tänne, tuonne ottaa käteistä mukaan - aina käypä valuutta jossain toreilla ja vaikkapa tippaamiseen sopiva. 

"Käteisellä olisit jo kännissä" sanoo vanha kansakin. 

Vierailija
16/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on kiva. 

Vierailija
17/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ennen kauppaa katson et paljon tilillä on rahaa. Siirrän jo valmiiksi jos tuntuu et ei riitä. Tai sitten lasken jo ostoksia kerätessä.

On mullakin "paljon" käteistä katsomattakkin lompakossa, riittää hyvin kuukauden ruokaan.  Mutta miten ja mistä sinä tilille siirrät jos nettipankki tai kortti ei toimi?  

Vierailija
18/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttää käteistä voi ostaa satasella vaikka taskussa olisi vain viisikymppinen?

Vierailija
19/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pankkien ongelmat selittyvät yksinkertaisesti hyökkäyksillä ja turvallisuuden parantamisella. Muutenhan ei toimivaa systeemiä korjailla. Ei siis pankin vika. 

Vierailija
20/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää maksan aina käteisellä paitsi sitte kortilla jos käteinen loppu. Ja se "loppu" tarkottaa sitä että lompakossa varoiksi 100 e ja toinen mokoma kotona.