Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyylikkäästi pukeutuvan miehen löytäminen Suomesta edes mahdollista?

Vierailija
19.08.2018 |

Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vaatemaku nyt on muutenkin aika kyseenalainen. Josset usko niin katso leggingsmuotia, irtoripsiä ja muita karmeuksia.

Vierailija
62/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukeutuisin miellyttääkseni toisia ihmisiä kun voin pukeutua niin että vaatteet tuntuvat mukavilta päällä?

Minulla oli takavuosina "isopomo" joka tienasi 1.5ME vuodessa. Useimmiten hänellä päällään kauhtuneet farkut, farkkupaita ja varsilenkkarit joita ei vaivautunut edes sitomaan koska oli näppärää potkaista ne jalastaa. Pukua piti vain "ääritilanteissa" eli todella harvoin. Habituksestaan huolimatta kukaan ei kyseenalaistanut äijän huomattavan terävää ajatuksenjuoksua ja kompetenssia liiderinä.

Tiedoksi sinulle, että pukeutua voi myös mukavasti JA tyylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyylikäs mies. Ikää 58v. Taannoin olin johtotehtävissä ja jouduin pakon edestä käyttämään pukua ja kravattia, joten niitä en enää laita ikinä. Käytän Levis 501 farkkuja, jotka istuvat täydellisesit, vartalonmyötäisiä paitoja, tyylikkäitä bootseja varsilla ja ilman, upeita nahkatakkeja, perinteistä hienoa mafiakampausta. Mä kuljen ryhdikkäänä ja tykkään omasta kuvasta peilissä, vaikkei ulkonäkö merkitsekään paljon, tuolla korvien välissä olevat asiat, harrastukset, filosofia ja ajattelu, henkiset arvot ja kokemukset merkitsevät, olen tyylikäs myös sisältä. En ole kaikkien naisten kategoriassa tyylikäs mies, mutta sille en voi mitään, en pukeudu muiden odotusten mukaan, vaan siten mikä itsestä tuntuu kotoistalta. 

Millainen on mafiakampaus? Kuulostaa jännältä ja kiinnostavalta!

Sellainen, joka melkein kaikilla mafiosoilla on esim Kummisetä elokuvissa ja myös todellisuudessa. Ainut, oikea ajaton kampaus miehelle niin kauan, kun hiuksia riittää :) 

https://www.moviestore.com/robert-de-niro-241220/

Vierailija
64/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen Helsingissä keskustassa asianajotoimistossa (en lakimiehenä) ja meillä on asia tehty miehille yksinkertaiseksi. Suorat housut, asiakkaista riippuen tummat farkut voivat mennä läpi, kauluspaita ja talvella tietysti jotain lämmintä tarvittaessa.

Sitten jos haluaa sulautua joukkoon, laittaa suosiolla sen mustan tai sinisen puvun, liivillä tai ilman.

Pukuun tottuu aika nopeasti, ja kyllähän sitä sitten käyttää kotonakin jotain siistimpää kuin kulahtaneet navettaverkkarit.

Vierailija
65/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kyllä tarkkaan mitä päälleni laitan ja tähän vaatetukseen ei kuulu kauluspaidat, puvuista puhumattakaan.

Se ei ole minun ongelmani jos en jonkun mielestä ole tarpeeksi tyylikäs.

ei niitä sinne raksalle kannatakaan laittaa. Sitten on ympäristöjä joissa keskustellaan voiko puvun ostaa kaupasta vai onko räätälin käyttö pakollista, ja tietysti kaikki siitä välistä... 

Tilanteen ja ympäristön mukaan, mutta onhan se mukava saada naisen pää kääntymään jostain positiivisesta syystä

Vierailija
66/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kyllä tarkkaan mitä päälleni laitan ja tähän vaatetukseen ei kuulu kauluspaidat, puvuista puhumattakaan.

ei niitä sinne raksalle kannatakaan laittaa. Sitten on ympäristöjä joissa keskustellaan voiko puvun ostaa kaupasta vai onko räätälin käyttö pakollista, ja tietysti kaikki siitä välistä... 

Tilanteen ja ympäristön mukaan, mutta onhan se mukava saada naisen pää kääntymään jostain positiivisesta syystä

Että tällaisella oletuksella.  Onneksi tuohon raksan ja pukukiipimisen väliin mahtuu paljon muutakin. Ne naisten päät kyllä kääntyvät ihan sen rungon mukaan, ei sitä löysää mahaa kaulukset pelasta.

Vierailija
67/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on aina ollut tuollainen harvinaisuus:)

Vaikka lähtisi vain kauppaan käymään hän vaihtaa kotivaatteet toisiin, esim punaisiin housuihin, sinisävyiseen paitaan. Leikkisyyttä tulee "happy sockseista" joita hänellä on joka lähtöön. Jalkaan vaikka siniset mokkaiset nauhakengät. Tai siniset housut, vaaleanpunainen paita. Tai sinapinruskeat housut, tummansininen piké/paita. Farkut ei saa olla lököttävät eikä haalistuneet, paita ei saa olla kulahtanut tai pinttynyt printtipaita. Farkuista saa hyvinkin siistin asun jos yhdistää siihen astetta siistimmän yläosan.

Tai nyt kesällä maissinkeltaiset polvipituiset kapeat sortsit, valkoinen pellavapaita hihat käärittynä, jalassa mokkasiinit ilman sukkia. Tai siniset vastaavat ja raitapaita hihat käärittynä tai vaikka siisti pinkki piké.

Työssä käyttää joko siistejä housuja kuten nuo punaiset ja paita + pikkutakki tai sitten virallisemmissa tilaisuuksissa pukua. Valkoinen paita vain hautajaisissa, muuten aina värillisiä.

Naisellinen piilohomo. 

Vierailija
68/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauluspaidat ja puvut ovat rahvaan ja mielikuvituksettoman "tyylikkyyttä", massojen juttu. Ei ikinä sellaista. 

Vierailija
69/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyylikäs mies. Ikää 58v. Taannoin olin johtotehtävissä ja jouduin pakon edestä käyttämään pukua ja kravattia, joten niitä en enää laita ikinä. Käytän Levis 501 farkkuja, jotka istuvat täydellisesit, vartalonmyötäisiä paitoja, tyylikkäitä bootseja varsilla ja ilman, upeita nahkatakkeja, perinteistä hienoa mafiakampausta. Mä kuljen ryhdikkäänä ja tykkään omasta kuvasta peilissä, vaikkei ulkonäkö merkitsekään paljon, tuolla korvien välissä olevat asiat, harrastukset, filosofia ja ajattelu, henkiset arvot ja kokemukset merkitsevät, olen tyylikäs myös sisältä. En ole kaikkien naisten kategoriassa tyylikäs mies, mutta sille en voi mitään, en pukeudu muiden odotusten mukaan, vaan siten mikä itsestä tuntuu kotoistalta. 

Juuri näin. Se 90% naisista, joiden mielestä puku on tyylikäs, voivat puolestani olla kiinnostumatta minusta. En halua seurustella enkä harrastaa seksiä lampaan kanssa. Niitä löytyy laitumilta. 

Vierailija
70/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tällaisella oletuksella.  Onneksi tuohon raksan ja pukukiipimisen väliin mahtuu paljon muutakin. Ne naisten päät kyllä kääntyvät ihan sen rungon mukaan, ei sitä löysää mahaa kaulukset pelasta.

että tuollaisella lukutaidolla...

Elintasovatsa peittyy paremmin puvulla kuin hihattomalla wife-beaterillä. Itsellä ei ole onneksi vatsan kanssa ongelmia, todennut lähinnä sen että teidän ansiosta täältä löytyy helpommin farkut joissa vyötärö on 36 eikä lahkeen pituus...

Pään kääntymisestä: tästäkin ketjusta voit miettiä onkohan nyt ihan noin kun väität. Riippuu varmasti naisesta, mutta jos nainen on työympäristöstä jossa joutuu pukeutumaan normaalia paremmin, saattaa Jonne 35v revenneissä farkuissa "hassu" Keskiseltä ale-laarista ostettu printtipaita päällään jäädä verkkokalvoille vähän väärästä syystä. Vaikka olisi kuinka treenattu. Se "saattaa" jopa lisätä urpo-kerrointa. Mutta ei siinä mitään, löytyy naisiakin tuulipuvuissa sidukka kourassa. Vaikka sellaisella olisi kuinka hyvä runko, itse kiinnitän huomioni hyvin pukeutuneeseen naiseen, vaikka olisikin vähän reitevä.

Vierailija
71/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tyylikkyys = puku. Vaan se, että vähän on ajateltu, että mitä sitä päälleen repäisee. Tyylikäs mies voi olla hyvinkin casual, mutta siisti. Likapyykkikopasta napatut nuhjuiset farkut ja ryppyinen t-paita eivät ole "rentoa pukeutumista" vaan laiskuutta.

Vierailija
72/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintasovatsa peittyy paremmin puvulla kuin hihattomalla wife-beaterillä. Itsellä ei ole onneksi vatsan kanssa ongelmia, todennut lähinnä sen että teidän ansiosta täältä löytyy helpommin farkut joissa vyötärö on 36 eikä lahkeen pituus...

Pään kääntymisestä: tästäkin ketjusta voit miettiä onkohan nyt ihan noin kun väität. Riippuu varmasti naisesta, mutta jos nainen on työympäristöstä jossa joutuu pukeutumaan normaalia paremmin, saattaa Jonne 35v revenneissä farkuissa "hassu" Keskiseltä ale-laarista ostettu printtipaita päällään jäädä verkkokalvoille vähän väärästä syystä. Vaikka olisi kuinka treenattu. Se "saattaa" jopa lisätä urpo-kerrointa. Mutta ei siinä mitään, löytyy naisiakin tuulipuvuissa sidukka kourassa. Vaikka sellaisella olisi kuinka hyvä runko, itse kiinnitän huomioni hyvin pukeutuneeseen naiseen, vaikka olisikin vähän reitevä.

"Sitten on ympäristöjä joissa keskustellaan voiko puvun ostaa kaupasta vai onko räätälin käyttö pakollista, ja tietysti kaikki siitä välistä... " Eli kaupan puvun ja räätälin tekeleen välistä.

Varmuudella voin puhua vain omasta kokemuksestani, mutta tähän päivään mennessä ei ole kauluspaitaa tarvittu siihen, että saisin huomiota tai seuraa.  Nämä printtipaita-jonnet 36 tuuman vyötäröllä ovat ihan omaa hapatustasi.

Vierailija
73/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koskaan näe tyylikkäästi pukeutuvia miehiä niin kannattaa joko lähteä sieltä puolangalta tai tarkistaa oma tyylitajunsa.

Vierailija
74/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitten on ympäristöjä joissa keskustellaan voiko puvun ostaa kaupasta vai onko räätälin käyttö pakollista, ja tietysti kaikki siitä välistä... " Eli kaupan puvun ja räätälin tekeleen välistä.

Varmuudella voin puhua vain omasta kokemuksestani, mutta tähän päivään mennessä ei ole kauluspaitaa tarvittu siihen, että saisin huomiota tai seuraa.  Nämä printtipaita-jonnet 36 tuuman vyötäröllä ovat ihan omaa hapatustasi.

Tarkoitus oli kirjoittaa raksan ja räätälin välistä. Pahoittelut kun viestini ei tavoittanut sinua.

Saavathan tuulipukunaisetkin huomiota ja seuraa? Eikö tässä ollut pukeutumisesta kyse eikä seurasta.

Ja mitä farkkuihin tulee, kokeile huviksesi löytää vyötärö 30-32 ja lahje 36 farkut. Kaupasta, hyllystä. Helsingissä Levi's liikkeessä löytyy, tietyt mallit, mutta muuten päättyy yleensä 34 lahkeeseen (vinkkejä siis saa antaa, voihan olla etten vain osaa oikeisiin paikkoihin). Vyötärö 40 löytyy helposti, 36 joka kaupasta. Kyllä, myös lahkeenpituudella 32. Tämä perustuu myös vain omaan kokemukseeni.

Puvuissa toki myös heikko tilanne, 48 löytyy, samoin 50, mutta annas olla jos on pitkät raajat. 94/96 onkin ei-oo. Tilataan sitten netistä ja ostetaan ulkomailta.

Vierailija
75/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lähtisi vain kauppaan käymään hän vaihtaa kotivaatteet toisiin, esim punaisiin housuihin, sinisävyiseen paitaan. Leikkisyyttä tulee "happy sockseista" joita hänellä on joka lähtöön. Jalkaan vaikka siniset mokkaiset nauhakengät. Tai siniset housut, vaaleanpunainen paita. Tai sinapinruskeat housut, tummansininen piké/paita. Farkut ei saa olla lököttävät eikä haalistuneet, paita ei saa olla kulahtanut tai pinttynyt printtipaita. Farkuista saa hyvinkin siistin asun jos yhdistää siihen astetta siistimmän yläosan.

Tai nyt kesällä maissinkeltaiset polvipituiset kapeat sortsit, valkoinen pellavapaita hihat käärittynä, jalassa mokkasiinit ilman sukkia. Tai siniset vastaavat ja raitapaita hihat käärittynä tai vaikka siisti pinkki piké.

Työssä käyttää joko siistejä housuja kuten nuo punaiset ja paita + pikkutakki tai sitten virallisemmissa tilaisuuksissa pukua. Valkoinen paita vain hautajaisissa, muuten aina värillisiä.

Miehesi kuulostaa värikkäältä pukeutujalta. Kuvailun perusteella tyyli on aika tavanomainen Eurooppalainen juppi/konservatiivi, noita punahousuja näkee ainakin tässä maassa (en asu Suomessa) usein sunnuntaisin hengailemassa antiikkiliikkeissä. Onko myös villapaita hartioilla? :-)

Vierailija
76/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.

Minä haluaisin laittaa sinut pukuun kesähelteessä, niin saisit itse nauttia siitä tyyllikkyydestä, auringon poltteesta ja hien määrästä

Miksi pukeutuisit pukuun kesähelteellä? (Jos siis ei tarvitse työn puolesta). Tässä on kysymys tyylistä. Tyyli on jotain persoonallista, ja mielestäni useimmilta pukumiehiltäkin puuttuu se.

Vierailija
77/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen piilohomo. 

Eihän sitä tiedä:D

Naisellinen 193cm/104kg lihaksikas partasuu 50+..... ? No voihan se jonkun silmässä olla naisellista. Piilohomo - hyvin on sen 24v ja 4 lapsen teon + aktiivisen seksielämän taakse piilottanut. Niin hyvin etten minä vaimo edes aavista sellaista:O

Vierailija
78/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen Helsingissä keskustassa asianajotoimistossa (en lakimiehenä) ja meillä on asia tehty miehille yksinkertaiseksi. Suorat housut, asiakkaista riippuen tummat farkut voivat mennä läpi, kauluspaita ja talvella tietysti jotain lämmintä tarvittaessa.

Sitten jos haluaa sulautua joukkoon, laittaa suosiolla sen mustan tai sinisen puvun, liivillä tai ilman.

Pukuun tottuu aika nopeasti, ja kyllähän sitä sitten käyttää kotonakin jotain siistimpää kuin kulahtaneet navettaverkkarit.

Mites naisilla? Asu vapaa?

Vierailija
79/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakkupukuja, siistiä hametta ja paitaa, mekkoja. Iästä riippuen lyhyttä tai polven pituista. Osa käyttää myös housuja, ainakin joskus. Kesällä oli jokin sukkahousukapina, pahimpina hellepäivinä osa ei laittanut niitä jalkaansa (itse en huomannut, mutta juttelivat kahvilla asiasta).

Värimaailma on hillitty, enimmäkseen yksivärisiä, harvemmin näkee mitään ihmeellisiä kuvioita. Toki värejä sitten yhdistellään.

Riippuu myös päivästä, jos menee oikeuteen on vähän eri tyyli kuin päivä toimistolla ilman asiakastapaamisia.

Farkut jalassa tuleville saattaa tulla palautetta jos ei ole perjantai, asiakasta ei niissä tavata.

Muistetaan nyt sekin, että nuo veloittaa 200-400 tunti. Ei se paperi paremmaksi vaatteilla muutu, mutta en usko että asiakkaat vakuuttuisivat jos porukka olisi jotain startup-yrityksestä karanneen oloisia. Toki Slushiin mennään sitten rennommin koska siellä on erilaisia asiakkaita. Konservatiivinen ala.

Vierailija
80/89 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli huomattavasti vapaampi kuin miehillä. Lyhyt hame vs suorat housut ja varmaan se mekkokin saa olla hihaton.

Jakkupukuja, siistiä hametta ja paitaa, mekkoja. Iästä riippuen lyhyttä tai polven pituista. Osa käyttää myös housuja, ainakin joskus. Kesällä oli jokin sukkahousukapina, pahimpina hellepäivinä osa ei laittanut niitä jalkaansa (itse en huomannut, mutta juttelivat kahvilla asiasta).

Värimaailma on hillitty, enimmäkseen yksivärisiä, harvemmin näkee mitään ihmeellisiä kuvioita. Toki värejä sitten yhdistellään.

Riippuu myös päivästä, jos menee oikeuteen on vähän eri tyyli kuin päivä toimistolla ilman asiakastapaamisia.

Farkut jalassa tuleville saattaa tulla palautetta jos ei ole perjantai, asiakasta ei niissä tavata.

Muistetaan nyt sekin, että nuo veloittaa 200-400 tunti. Ei se paperi paremmaksi vaatteilla muutu, mutta en usko että asiakkaat vakuuttuisivat jos porukka olisi jotain startup-yrityksestä karanneen oloisia. Toki Slushiin mennään sitten rennommin koska siellä on erilaisia asiakkaita. Konservatiivinen ala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi