Onko tyylikkäästi pukeutuvan miehen löytäminen Suomesta edes mahdollista?
Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen Helsingissä keskustassa asianajotoimistossa (en lakimiehenä) ja meillä on asia tehty miehille yksinkertaiseksi. Suorat housut, asiakkaista riippuen tummat farkut voivat mennä läpi, kauluspaita ja talvella tietysti jotain lämmintä tarvittaessa.
Sitten jos haluaa sulautua joukkoon, laittaa suosiolla sen mustan tai sinisen puvun, liivillä tai ilman.
Pukuun tottuu aika nopeasti, ja kyllähän sitä sitten käyttää kotonakin jotain siistimpää kuin kulahtaneet navettaverkkarit.
Mites naisilla? Asu vapaa?
Jakkupukuja, siistiä hametta ja paitaa, mekkoja. Iästä riippuen lyhyttä tai polven pituista. Osa käyttää myös housuja, ainakin joskus. Kesällä oli jokin sukkahousukapina, pahimpina hellepäivinä osa ei laittanut niitä jalkaansa (itse en huomannut, mutta juttelivat kahvilla asiasta).
Värimaailma on hillitty, enimmäkseen yksivärisiä, harvemmin näkee mitään ihmeellisiä kuvioita. Toki värejä sitten yhdistellään.
Riippuu myös päivästä, jos menee oikeuteen on vähän eri tyyli kuin päivä toimistolla ilman asiakastapaamisia.
Farkut jalassa tuleville saattaa tulla palautetta jos ei ole perjantai, asiakasta ei niissä tavata.
Muistetaan nyt sekin, että nuo veloittaa 200-400 tunti. Ei se paperi paremmaksi vaatteilla muutu, mutta en usko että asiakkaat vakuuttuisivat jos porukka olisi jotain startup-yrityksestä karanneen oloisia. Toki Slushiin mennään sitten rennommin koska siellä on erilaisia asiakkaita. Konservatiivinen ala.
Eli siis huomattavati vapaampi kuin miehillä. Lyhyt hame vs suorat housut. Mekkokin saa varmaan olla hihaton?
Jos tää nyt lisäis muutakin kuin lainauksen.
On vapaampi, varsinkin nuoremmat naiset näyttävät aika häikäilemättä sääriään. Saahan sillä joskus (vastapuolen) miehen pasmat sekaisin. En ole kiinnittänyt hihattomiin mekkoihin huomiota, kaikilla on olkapäät peitossa tavalla tai toisella. T-paitoja, toppeja jne ei tietenkään näy, t-paita nyt voi teoriassa olla takin alla jos otetaan rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei tunnu olevan kiinnostunut ulkonäöstään tai pukeutumisesta lainkaan. Heitetään vaan päälle joku kulahtanut printtipaita, rumat farkut ja rähjääntyneet tennarit, mitkä nyt käteen sattuvat osumaan. En sano että kaikki naisetkaan olisivat tyylikkäitä, mutta heteromiehistä ei tunnu löytyvän yhtäkään pukeutumisesta ja tyylikkyydestä kiinnostunutta tyyppiä. Eron miesten pukeutumisessa huomasi heti jo ihan vaan Tukholmaan mennessä.
Minä haluaisin laittaa sinut pukuun kesähelteessä, niin saisit itse nauttia siitä tyyllikkyydestä, auringon poltteesta ja hien määrästä
Miksi pukeutuisit pukuun kesähelteellä? (Jos siis ei tarvitse työn puolesta). Tässä on kysymys tyylistä. Tyyli on jotain persoonallista, ja mielestäni useimmilta pukumiehiltäkin puuttuu se.
Joo, jos puku on liian iso Dressmanilta ja kaapissa vain yhdet kengät niin varmasti näin. Sama puku häistä hautajaisiin... Näinhän se usein on.
Asusteilla voi pelata aika paljon, kravatilla, taskuliinalla, sukilla, kengillä, ja paidan värillä muuttaa mustan puvun tyyliä merkittävästi. Sitten jos löytyy muitakin värejä kuin musta tai harmaa niin ollaankin jo jännän äärellä, mitä sitä pieni ihminen keksiikään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on aina ollut tuollainen harvinaisuus:)
Vaikka lähtisi vain kauppaan käymään hän vaihtaa kotivaatteet toisiin, esim punaisiin housuihin, sinisävyiseen paitaan. Leikkisyyttä tulee "happy sockseista" joita hänellä on joka lähtöön. Jalkaan vaikka siniset mokkaiset nauhakengät. Tai siniset housut, vaaleanpunainen paita. Tai sinapinruskeat housut, tummansininen piké/paita. Farkut ei saa olla lököttävät eikä haalistuneet, paita ei saa olla kulahtanut tai pinttynyt printtipaita. Farkuista saa hyvinkin siistin asun jos yhdistää siihen astetta siistimmän yläosan.
Tai nyt kesällä maissinkeltaiset polvipituiset kapeat sortsit, valkoinen pellavapaita hihat käärittynä, jalassa mokkasiinit ilman sukkia. Tai siniset vastaavat ja raitapaita hihat käärittynä tai vaikka siisti pinkki piké.
Työssä käyttää joko siistejä housuja kuten nuo punaiset ja paita + pikkutakki tai sitten virallisemmissa tilaisuuksissa pukua. Valkoinen paita vain hautajaisissa, muuten aina värillisiä.
Taidan jatkossakin olla vaan sinkkuna jos tätä halutaan.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lähtisi vain kauppaan käymään hän vaihtaa kotivaatteet toisiin, esim punaisiin housuihin, sinisävyiseen paitaan. Leikkisyyttä tulee "happy sockseista" joita hänellä on joka lähtöön. Jalkaan vaikka siniset mokkaiset nauhakengät. Tai siniset housut, vaaleanpunainen paita. Tai sinapinruskeat housut, tummansininen piké/paita. Farkut ei saa olla lököttävät eikä haalistuneet, paita ei saa olla kulahtanut tai pinttynyt printtipaita. Farkuista saa hyvinkin siistin asun jos yhdistää siihen astetta siistimmän yläosan.
Tai nyt kesällä maissinkeltaiset polvipituiset kapeat sortsit, valkoinen pellavapaita hihat käärittynä, jalassa mokkasiinit ilman sukkia. Tai siniset vastaavat ja raitapaita hihat käärittynä tai vaikka siisti pinkki piké.
Työssä käyttää joko siistejä housuja kuten nuo punaiset ja paita + pikkutakki tai sitten virallisemmissa tilaisuuksissa pukua. Valkoinen paita vain hautajaisissa, muuten aina värillisiä.
No mä olen visuaalinen ihminen joka nauttii väreistä ja tyylitajusta. Nuo vaatteet on rentoja jos osaa kantaa niitä. Mun mielestä on ihanaa katsoa omaa miestä ja nauttia näkemästään - ei pelkästään älykäs vaan myös hyvän näköinen. Itseasiassa mieheni vaatekaappi on runsaampi kuin mun - pelkästään erilaisia/eri värisiä paitoja on n 40 :D
Toki miehellä on pieruverkkarit ja t-paitoja mutta niitä käytetään vain omien seinien sisäpuolella:)
Mutta jos "mukavuus" ja "rentous" tarkoittaa sulle tuon viimeisen rivin asua niin varmaan pysytkin sinkkuna pitkään
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän meitä on, mutta olen luopunut (hetero) parisuhdemarkkinoilla olemisesta jo kauan aikaa sitten kun aina joku huonosti käyttäytyvä neanderthalilainen vei pidemmän kortin. Ja juu, monta kertaa on kuultu että minusta olisi hyvä mies jollekin. Siis jollekin muulle.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen visuaalinen ihminen joka nauttii väreistä ja tyylitajusta. Nuo vaatteet on rentoja jos osaa kantaa niitä. Mun mielestä on ihanaa katsoa omaa miestä ja nauttia näkemästään - ei pelkästään älykäs vaan myös hyvän näköinen. Itseasiassa mieheni vaatekaappi on runsaampi kuin mun - pelkästään erilaisia/eri värisiä paitoja on n 40 :D
Toki miehellä on pieruverkkarit ja t-paitoja mutta niitä käytetään vain omien seinien sisäpuolella:)
Mutta jos "mukavuus" ja "rentous" tarkoittaa sulle tuon viimeisen rivin asua niin varmaan pysytkin sinkkuna pitkään
Ei tarkoita, mutta tuollaiseen säätämiseen en kyllä lähtisi vaatteiden kanssa. Lisäksi nuo pinkit värit sun muut on mulle kyllä ei. Tuntisin itseni kyllä niin epämukavaksi. Eli eiköhän sitä sitten pysytä sinkkuna.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita, mutta tuollaiseen säätämiseen en kyllä lähtisi vaatteiden kanssa. Lisäksi nuo pinkit värit sun muut on mulle kyllä ei. Tuntisin itseni kyllä niin epämukavaksi. Eli eiköhän sitä sitten pysytä sinkkuna.
Värit nyt muutenkin riippuvat siitä mikä sinulle sopii. Punaiset housut eivät vielä sano mitään.
Toki jos lähtökohta on varustelekan reisitaskuhousut city-camo kuosilla, maiharit ja nusta t-paita (been there, done that) niin vaihtaminen oxblood-punaiseen lekan paitaan ja mustiin farkkuihin voi olla kova rasti. Askel kerrallaan, ja täysin musta on aina tyylikäs, katsoo vain että vaatteet ovat asialliset, ehjät, ja siistit.
Istuvuudella on sitten iso merkitys, tuskin kukaan sanoo hoppareita joilla housut roikkuvat polvissa oikeasti tyylikkäiksi.
Inhoan sanaa pieruverkkarit. Eivät kaikki ihmiset piereskele taukoamatta - paitsi tietenkin ne itse ja niiden läheiset, joiden kielellä ja nenässä tuo sana pyörii. Mutta asiaan.
Mikä on mielestäsi tyylikästä? Katsopa vaikka Hellooks - sivuston kuvia ja sieltä miehiä. Tykkätkö? He ovat tyylikkäitä jollain mittarilla, esim. vaatesuunnittelijoiden, muodin kanssa työskentelvien ja muiden edelläkävijöiden mielestä. Itse pidän Tosin itse tykkään hieman miehekkäämmästä tyylistä ( miehillä). Absoluuttista tyylikyyttä tuskin on olemassa, mutta Helsingissä yleisillä, ns. kansaivälisillä kriteereillä arvoituna tyylikkäitä ihmisiä on aika paljon. Muualla Suomessa ei niinkään.
Eli siis huomattavati vapaampi kuin miehillä. Lyhyt hame vs suorat housut. Mekkokin saa varmaan olla hihaton?
Jos tää nyt lisäis muutakin kuin lainauksen.