Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 45 v hakea lentoemännäksi?

Vierailija
19.08.2018 |

Kannattaako vai luovunko suosiolla asiasta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Vanhemmat lentoemot on parhaimpia.

T: platina-asiakas

Vierailija
2/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masennusdiagnoosi, ei varmaan pääse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu alkoi yli 5-kymppisenä lentoemännäksi.

Vierailija
4/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä menettää jos hakee?

Vierailija
5/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjakoulutuksena vaaditaan ylioppilastutkinto tai vastaavat tiedot jostain muusta oppilaitoksesta sekä muutaman vuoden työkokemus asiakaspalvelualalta. Lisäksi pitää osata uida vähintään 200 metriä ja näkökyky saa olla maksimissaan +/- 4. Yhden yhtiön kohdalla vaadittiin ote rikosrekisteristä.

Pituusvaatimukset ovat myös lentoyhtiökohtaisia: joihinkin yhtiöihin riittää, että ylettyy varpaisillaan kurkottamaan 212 cm:n korkeuteen. Toisin sanoen saa otettua hattuhyllyltä PT-välineitä.

Toisissa yhtiöissä pituuden alaraja on tarkasti määritelty (esimerkiksi 157 cm) ja joissakin lentoyhtiöissä on myös pituuden yläraja (esimerkiksi 190 cm). Pituusrajat pohjautuvat puhtaasti yhtiön operoimiin konetyyppeihin. Jos on pieniä koneita, niin yli 190-senttisellä voi olla vaikea tehdä töitä kun joutuu olemaan kumarassa.

Vierailija
6/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mieluummin VR:lle ravintolavaunuun kassaksi tai siivoojaksi. Samaa työtä, toinen ilmassa toinen raiteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpoisuusehdot

Hakukriteerit määritellään kunkin rekrytoinnin yhteydessä. Kriteerit matkustamopalveluhenkilöstölle muodostuvat viranomaismääräysten ja asiakaspalveluedellytysten pohjalta. Ilmailuviranomaiset ja -määräykset säätelevät peruskoulutuksen sisältöä.

Tyypilliset muodolliset vaatimukset uudelle lentoemännälle / purserille ovat pohjakoulutuksena vähintään ylioppilastutkinto tai vastaava, kokemusta asiakaspalvelusta, ikä vähintään 20 vuotta, pituus 160-188 cm, koska työ vaatii esimerkiksi ylettymistä matkatavarahyllylle, hyvä terveydentila ja hyvä näkö. Uimataito on yksi edellytys.

Vaatimukset kielitaidosta vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Yleensä vaaditaan puhetaito suomen, ruotsin ja englannin kielessä. Joihinkin yhtiöihin vaaditaan vain suomen ja englannin kielen taito.

Matkustamon vastaavan tehtäviin sijoittuvien on ilmailuviranomaisen vaatimuksesta käytävä Chief of Cabin -koulutus, joka kestää noin viikon, minkä lisäksi on seuraavan vuoden sisällä joitakin lähiopetuspäiviä.

Vierailija
8/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Se on aika raskas duuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa hakea, jos pääsyvaatimukset täytät, ja todellakin haluat siihen työhön. Mitään gloriaa siinä työssä ei ole, joten sen toivossa ei kannata. Tarjoilua rankoissa olosuhteissa. Ikä on ok, jos fysiikka ja pää on vielä kunnossa.

Vierailija
10/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nimenomaan hieman "varttuneempia" otetaan mieluummin. Ovat todennäköisesti enemmän tosissaan hakeutuessaan ammattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. Lyhyt koulutus, ikä ei missään nimessä ole este!

Vierailija
12/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ivao.fi/uncategorized/lentoemannan-koulutus/

Jos saa väärennetyt henkkarit niin kai se tyttömäinen nelivitonenkin voi yrittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomummoksi voit hakea tuossa iässä.

Vierailija
14/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoyhtiöt ottaa ihan mielellään hieman iäkkäämpiä lentoemäntiä/stuertteja. Vastuullinen rankka työ. Ei todellakaan mitään "jee haluun matkustelee!!" Työtä vaan rankkaa vuorotyötä lentokoneessa ahtaissa oloissa hyvin vaihtelevien matkustajien kanssa. Turvallisuudesta ollaan vastuussa ja joskus tulee evakuointitilanteita yms ja sillon oikeasti täytyy osata ottaa matkustamo haltuun saman tien. Auktoriteettia vaaditaan. Vaihtuvuus on suuri nuorten keskuudessa, kun taas hieman iäkkäämmät tietävät mihin ovat tulossa.

Ikä voi olla vain eduksesi. Tsemppiä Toivottavasti pääset! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomummoksi voit hakea tuossa iässä.

Ulkomailla ikä ei mikään este, vaan meriitti. Suomi nyt on niin nuori kulttuuri ja tästä syystä hyvin pinnallinen ja kehittymätön kulttuuri, että täällä jo yli 30 v. on rasite.

Vierailija
16/16 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nimenomaan hieman "varttuneempia" otetaan mieluummin. Ovat todennäköisesti enemmän tosissaan hakeutuessaan ammattiin.

Jep. Olen katsonut valmistuneiden kuvia joskus instassa ja ainakin yli puolet valmistuneista oli selvästi iäkkäämpiä. Nuoria yllättävän vähän vaikka hakijoitahan on hirveästi aina ja taatusti nuoria paljon joukossa. Erityistä plussaa jos on alla lähihoitajan, sairaanhoitajan ym. Tutkinto. Ei pakollista, mutta jossain vaiheessa käsittääkseni Finnair palkkasi lähes ainoastaan sairaanhoitajia. Toki on paljon muitakin yhtiöitä enkä tiedä mikä tilanne on tänä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi