Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aloite sukupuolielinten silpomisen kieltämisestä ei ole sukupuolineutraali?

Vierailija
18.08.2018 |

Miksi miesten sukupuolielimiä halutaan silpoa jatkossakin?

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska se oli osa maailmanlaajuista pelasta pimppi -kampanjaa.

Vierailija
82/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sitä kannattas samalla leikata korvatkin, kun ne on kuitekin tiellä ja hygieenisemmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloitteet -listalta löytyy myös aloite, jossa kannatetaan lakia lasten sukuelinten silpomisen kieltämiseksi Suomessa. Sinne vaan allekirjoittamaan, ei tartte inistä.

Inistä? Kutsut poikavauvojen puolustamista ininäksi?

Olet aivan järkyttävä ihminen.

Abortoidaanko poikia? Ei abortoida :) Tiedän lukuisia ihmisiä jotka puolustavat tyttöjen abortointia vapaudella. Mm. naiset itse. Onko ihmekään, ettei meisten asioita pidetä tärkeinä, kun oikeastaan kaikessa naisen asema on huonompi? Kai tajuat, että miehet ovat pahantekijöitä ja miehet alistavat muita? Miksi tässä pitäisi vahvemman etua ajaa? Jos tyttölasten abortteja puolletaan vapaudella, eikö ole aika selvää että poikiakin saa leikata? Itsehän miehet sen keksivätkin, eivät naiset.

Missä miehet jotka ajaisivat naisen asemaa? :) Olen lähinnä nähnyt miheiä syyttämässä seksirikoksista uhria, kehumassa miten tyttölapsen abortti on hyvä taloudenhallinan keino. Älä ihmettele, miksi ihmisiä ei kiinnosta miesten asiat. Miehet itse hajottavat ihmisoikeuksia, joten ihan turha vinkua että miesten asiat kiinnostavat vähemmän.

Vierailija
84/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi feministien pitäisi paapoa miehiä? Vaaditaanko miehiltä naisten etujen ajamista? Miehethän ovat naisen asemaa tuhonneet aina? Miksi miesten ei tarvitse koskaan vaihtaa nimiä tai pidättäytyä seksistä? Miksi miehet eivät tee tasa-arvon eteen mitään? Miksi naisten pitäisi oman asemansa lisäksi korjata miesten ongelmat?

Anteeksi, mutta naisten asiat ovat tärkeämpiä. Kuka naisen asemaa on pilannut koko historian ajan? Miehet. Miksi siis pahantekijöitä pitäisi paapoa? Miehet saavat hoitaa omat sotkunsa. He ovat aiheuttaneet sekä kaikki naisten ongelmat että kaikki miesten ongelmat. Armeija on miesten keksintö. Näyttäisi muuten siltä että miehet haluavat ihan itse mennä sinne. Loogista, kun itse koko homman pistivät pystyyn;)

Ettekö halua miehille vapautta valita armeijaa? Naistenkin pakottamista kutsutaan vapaudeksi ja perinteeksi, eli eikö miehiäkin saa laittaa armeijaan? Se on perinne.

Kyllä. Naiset vaativat jatkuvaa paapomista.

Sinulle tekisi hyvää elää hetki ilman miesten keksintöjä. Sinne menusi lähes kaikki elektroniset laitteet, mutta niin menisi myös sähkökin, joten tuskin niihin tarvetta olisikaan.

Välillä ihan hävettää olla nainen. Jestas mitä uhriutunutta potaskaa kirjoitit!

Vierailija
85/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö sitä kannattas samalla leikata korvatkin, kun ne on kuitekin tiellä ja hygieenisemmät.

Ja nenä! Sieltä sitä vasta kaikkea valuukin.

Vierailija
86/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien leikkaaminen arkea länsimaissa ja osalle siitä on myös hyötyä. Osa miehistä jopa haluaa esinahan pois.

Tyttöjen silpominen on silkkaa väkivaltaa. Siitä ei ole hyötyä kellekään, eikä asiassa ole pointtia. Yksikään nainen ei halua leikkausta aikuisena.

Niin? Osa ihmisistä haluaa tatuointeja, lävistyksiä, kauneusleikkauksia sun muuta. Ei heillä ole oikeutta tehdä LAPSILLEEN näitä operaatioita vain jos itse haluavat.

Vierailija
87/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo että miehet ihan itse haluavat ympärileikatuiksi. He ovat itse tavan keksineet ja miehet sitä ylläpitävät. Kukaan ei alista miehiä sitä tekemään, sen sijaan naiset ovat kaikin puolin alisteisessa asemassa tekemään päätöksiä. Edelleen, en ole ikinä nähnyt miesten ajavan tätä asiaa, miehet tulevat vain tukahduttamaan naisen aseman keskustelun ja haluavat aina olla kaiken keskipiste.

Miehet, miksette vaihda nimeänne? :) Miksette todista ettette ole hulluja, väkivaltaisia naista omistavia tyranneja?

Itseasiassa taisi olla joitain tutkimuksiakin aiheesta, että erityisesti vanhat musliminaiset ovat monasti tyttöjen "ympärileikkausten" suurimpia kannattajia afrikassa.

Mun mielestäni olisi hyvä kieltää ilman lääketieteellistä perustetta lapseen kohdistuvat leikkaukset. Jos uskovaiset haluavat itse sen täysi.ikäisinä olkoon se heidän oma päätöksensä.

Vaikka jenkit ja juutalaiset suuttuisivat...

M30

Vierailija
88/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi feministien pitäisi paapoa miehiä? Vaaditaanko miehiltä naisten etujen ajamista? Miehethän ovat naisen asemaa tuhonneet aina? Miksi miesten ei tarvitse koskaan vaihtaa nimiä tai pidättäytyä seksistä? Miksi miehet eivät tee tasa-arvon eteen mitään? Miksi naisten pitäisi oman asemansa lisäksi korjata miesten ongelmat?

Anteeksi, mutta naisten asiat ovat tärkeämpiä. Kuka naisen asemaa on pilannut koko historian ajan? Miehet. Miksi siis pahantekijöitä pitäisi paapoa? Miehet saavat hoitaa omat sotkunsa. He ovat aiheuttaneet sekä kaikki naisten ongelmat että kaikki miesten ongelmat. Armeija on miesten keksintö. Näyttäisi muuten siltä että miehet haluavat ihan itse mennä sinne. Loogista, kun itse koko homman pistivät pystyyn;)

Ettekö halua miehille vapautta valita armeijaa? Naistenkin pakottamista kutsutaan vapaudeksi ja perinteeksi, eli eikö miehiäkin saa laittaa armeijaan? Se on perinne.

Kyllä. Naiset vaativat jatkuvaa paapomista.

Sinulle tekisi hyvää elää hetki ilman miesten keksintöjä. Sinne menusi lähes kaikki elektroniset laitteet, mutta niin menisi myös sähkökin, joten tuskin niihin tarvetta olisikaan.

Välillä ihan hävettää olla nainen. Jestas mitä uhriutunutta potaskaa kirjoitit!

En ole tuo, jolle vastasit, mutta voin ihan vapaaehtoisesti luopua kaikista sinun keksimistäsi laitteista.

Vierailija
89/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloitteet -listalta löytyy myös aloite, jossa kannatetaan lakia lasten sukuelinten silpomisen kieltämiseksi Suomessa. Sinne vaan allekirjoittamaan, ei tartte inistä.

Abortoidaanko poikia? Ei abortoida :) Tiedän lukuisia ihmisiä jotka puolustavat tyttöjen abortointia vapaudella. Mm. naiset itse. Onko ihmekään, ettei meisten asioita pidetä tärkeinä, kun oikeastaan kaikessa naisen asema on huonompi? Kai tajuat, että miehet ovat pahantekijöitä ja miehet alistavat muita? Miksi tässä pitäisi vahvemman etua ajaa? Jos tyttölasten abortteja puolletaan vapaudella, eikö ole aika selvää että poikiakin saa leikata? Itsehän miehet sen keksivätkin, eivät naiset.

Missä miehet jotka ajaisivat naisen asemaa? :) Olen lähinnä nähnyt miheiä syyttämässä seksirikoksista uhria, kehumassa miten tyttölapsen abortti on hyvä taloudenhallinan keino. Älä ihmettele, miksi ihmisiä ei kiinnosta miesten asiat. Miehet itse hajottavat ihmisoikeuksia, joten ihan turha vinkua että miesten asiat kiinnostavat vähemmän.

Et ole terve. Tulin juuri tänne sivulle luettuani uutisen floridalaisesta äidistä, joka oli lukinnut yöksi kolmevuotiaan tyttärensä auton peräkonttiin, jotta pääsi ryyppäämään.

Naisetkin osaavat olla hirviöitä. Pedofiilejä.

Naiset pilaavat miesten elämiä tekaistuilla raiskaussyytöksillä.

Vierailija
90/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollu jotakuinki noin, että esinahassa on noni 30000 hermopäätettä. No, miettikääs mikä hirviö siitä tulee kun kaveri ei tunnekaan enään mitään.. tai ei koskaan edes tuntenut = kävelevä zombie

Vierailija
91/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien leikkaaminen arkea länsimaissa ja osalle siitä on myös hyötyä. Osa miehistä jopa haluaa esinahan pois.

Tyttöjen silpominen on silkkaa väkivaltaa. Siitä ei ole hyötyä kellekään, eikä asiassa ole pointtia. Yksikään nainen ei halua leikkausta aikuisena.

Niin? Osa ihmisistä haluaa tatuointeja, lävistyksiä, kauneusleikkauksia sun muuta. Ei heillä ole oikeutta tehdä LAPSILLEEN näitä operaatioita vain jos itse haluavat.

Miten poikien ympärileikkaus liittyy tyttöjen silpomiseen? Ei mitenkään. Jos haluan ajaa vain ja ainoastaan tyttöjen asiaa, minä saan tehdä sen. :) Saavathan miehetkin vaatia aina vain oman sukunimensä jatkumaan ;) Eipä vaadi kukaan tasa-arvoa!

Vierailija
92/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollu jotakuinki noin, että esinahassa on noni 30000 hermopäätettä. No, miettikääs mikä hirviö siitä tulee kun kaveri ei tunnekaan enään mitään.. tai ei koskaan edes tuntenut = kävelevä zombie

Miksiköhän tässä erässä ympärileikkauskulttuurissa harrastetaan niin paljon r.aiskauksia? Tunnoton vehje saa ilmeisesti tyydytystä vain äärimmäisissä väkivaltaisissa akteissa?

Vierailija
93/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun etu ei ole miehen puolella, ollaan ulvomassa ja vaatimassa tasa-arvoa. Ei naisillakaan ole sukunimioikeutta, oikeutta harrastaa seksiä rajattomasti tai oikeutta kävellä yläosattomissa. Sitä paitsi miehet itse haluavat tulla ympärileikatuiksi, koska he sen koko tavan keksivät. Naisten silpominen on tehty siksi, koska MIEHET haluavat siveän ja ei-kokeneen naisen. Miesten ympärileikkausta ei tehdä koska naiset vaativat sitä, vaan koska miehet ovat itse niin halunneet.

Sitä paitsi ympärileikkauksia tehdään myös terveydellisistä syistä, naisen silpomisesta ei ole mitään hyötyä fysiologisesti.

Onko vaikea myöntää että naiset ovat kaikessa suurempia kärsijöitä? Miksi miesten pitää saada aina olla valokeilassa? En ole IKINÄ nähnyt että miehiä kiinnostaisi tämän asian ajaminen, se tulee esille vasta vastalauseena naisten oikeuksien tekemiselle. Miehet yrittävät siirtää kaikessa huomion itseensä.

Hyvä vain että on vähemmän runkkauksesta nauttivia miehiä.

Mitä sukunimioikeutta tarkoitat? Naiset ovat saaneet pitää oman nimensä jo vuodesta 1986  naimisiin mennessä.  Itse olen avioitunut  vuonna-95 ja pitänyt oman sukunimeni.

Muuten olen samaa mieltä siitä, että on outoa, että miehet parkuu aina kuorossa, että miksi naiset ei aja heidän etujaan? No hyvä ihme, eikö miehet ole ihan kykeneviä ihan itse ajamaan omia etujaan? Vai naistenko nekin pitää ajaa. Ja miehethän ne ovat kaikesta päättäneet koko maailman sivu niin luulisi, että ne miesten oikeudet olisi jo aika hyvin pulkassa. Mutta ei, nytkin parkuvat, että naisten täytyy estää poikien ympärileikkaukset,  tyttöjen  silpomisella ei sitten niin väliä olekaan....

Vierailija
94/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka puolella on miehiä ketkä puolustavat naisten asemaa. En kyllä tiedä miksi vastasin tähän kommenttiin. Et selvästikään ole ottanut lääkkeitäsi tänään, joten hukkaan tämä järjenpuhuminen menee. Koko kommenttisi kuulosti yhdeltä sekavalta aivopierulta.

Vierailija
95/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Juutalaisten ja muslimien mahti kai siinä on taustalla. Osin myös lääkäribisnekset ja ympärileikattujen miesten kyvyttömyys käsitellä omaa menetystään, joten se kielletään väittämällä ympärileikkauksen olevan harmitonta.

WHO on tuominnut neulanpistoon verrattavan tyttöjen "silpomisen", mutta ei poikien silpomista. Tyttöjen "ympärileikkausta" on 4-5 eri tyyppiä ja lievimmät muodot eivät ole ainakaan poikien ympärileikkausta pahempia. Silti WHO tuomitsee vain nämä tyttöihin kohdistuvat muodot.

Suomessakaan tämä myytti ei kuole helpolla ja minusta jotenkin tuntuu, että jotkut feministit tietoisesti vääristelevät tätä asiaa, koska eivät halua myöntää tämän oman sukupuolimarxisminsa olevan tältä osin tosielämän faktojen kanssa ristiriidassa. Sen takia tulee aina vihaisia alapeukkuja, kun joku kertoo tästä WHO-faktasta. 

Tämä tyttöjen silpomisen käsittely (poikien leikkauksen vähättely) vetoamalla aina siihen rankimpaan muotoon tietämättömyyttä internet-aikana; tieto on kaikille helposti saatavilla.

Ja vaikka kaikki tyttöjen kehomuokkaus olisi sitä rankinta tyyppiä, poikien leikkauksia on vähintään kolme kertaa enemmän, joten pitää huomioida myös levinneisyys eikä vain yksittäisen operaation vahingollisuus.

Täällä on pälätystä asiasta. Amerikoissa leikkelevät huvikseen

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ymparileikkauksista-kiivas…

Tee kannanotto liittyen aloitteeseen ja pyydä varmistamaan myös poikien oikeudet. Ogelmana ei ole feminismi vaan KKO:n tulkinta

"muusta kuin lääketieteellisistä syystä tehty pojan ympärileikkaus sinällään täyttää pahoinpitelyrikoksen tunnusmerkistön, mutta ei ole rangaistava"

http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2016/03/korke…

Tiedätkö olisi hirveän hauskaa jos feministinä voisin mennä KKO:hon sanomaan miten asia tulee hoitaa, mutta valitettavasti feministeille ei ole annettu valtuuksia määräillä KKO:ta. Näin joudumme tilanteeseen, jossa yritämme muuttaa lainsäädäntöä ja sitä kautta oikeuskäytäntöä. Feministin kirje KKO:lle ei riitä vaan tarvitaan lain esitöitä, joissa eritellään sitä mikä kyseisen lain tarkoitus on, jotta tyhmät sedätkin KKO:ssa älyävät mistä on kysymys. Muuten dementian vaivaamissa hourupäissään tekevät juuri lainauksen kaltaisia älyvapaita linjauksia.

Vierailija
96/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta todellakin on täynnä huonosti koulutettuja, katkeria, ylipainoisia misandristeja.

Ymmärrän, että täytyy johonkin purkaa se viha, ettei ollut koskaan miesten keskuudessa suosittu, mutta että poikavauvoihin. Kyllä teillä jonkinlainen aallonpohja tuli saavutettua tänään.

Vierailija
97/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoittakaa vaan. Googlaa kansalaisaloitteet ja selaa aloitteet.

Vierailija
98/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ja isoäidit kannattavat tyttöjen ympärileikkauksia, isille on taas tärkeää poikien ympärileikkaus. Tämä pätee sekä uskonnollisiin että kulttuurisista syistä tehtyihin toimenpiteisiin.

Eli haaste on siinä, että valistus pitäisi kohdistaa juuri niihin ryhmiin, jotka ovat kokeneet silvonnan. Ei heille voi sanoa, että elämäsi on pilalla, pelasta nyt edes lapsesi, koska silloin ihminen tukkii korvansa.

Ehkä se oikea sanamuoto olisi: anna lapsesi kasvaa isoksi ja valita.

Vierailija
99/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja mies on ollut tasaarvoisia Suomessa "since forever" paitti tää kristittyjen pilaama aika about 1200AD-2000AD.  Viikinkien aikana nainen ja mies taisteli yhdessä.    Eli, emme väitä vastaan ettäkö se naisten leikkaus oli hyvä juttu. Kaikki tommonen törky silpominen on tuomittavaa. Ei kuulu meidän kulttuuriin, eikä tapoihin.

Vierailija
100/185 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin täällä kukaan kutsuu ininäksi sitä, että joku ei halua poikavauvoja ympärileikattavan. Ininällä tarkoitetaan sitä, että jos joku vastustaa tyttöjen silpomista, heti joku tulee inisemään , että entäs poikavauvat sitten? No ei niitä poikiakaan tarvitse leikellä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että joku haluaa lopettaa tyttöjen silpomisen. Kukaan ei kiellä sinua itseäsi kunnostautumaan sillä saralla. Miksi aina yritetään vesittää hyvät pyrkimykset sillä, että tullaan inisemään, että  no miten siten tämä ja tämä asia? Kuka teitä estää menemään ajamaan itse sitä toista asiaa, jonka tärkeäksi näätte? Tässä tapauksessa siis poikeien ympärileikkausta.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän