Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä ihme laskuja teille vielä tulee paperisena?

Vierailija
18.08.2018 |

Seuraan keskusteluita mm. Konmari-ryhmässä, jossa etsitään lokerikkoa, jossa säilyttää paperilaskut. Mitä ihmeitä on on? Itse en muista milloin olisin viimeksi maksanut sellaisen, kun kaikki on sähköisenä. Viimeiset laskut taisivat olla lapsen koulukuvia, mutta nykyisin nekin pystyy maksamaan ennen laskun tuloa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki, mä en muuten muistaisi maksaa niitä.

Vierailija
2/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvauinnin lasku. Olen yrittänyt laittaa sen e-laskuksi, mutta ei millään onnistu. Joku satunnainen Elloksen lasku (tilaan ehkä kerran vuodessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen ihmiset jaksavat tuhlata aikaansa. Ihmettellä nyt muiden laskuja, hanki elämä oikeasti!

Vierailija
4/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun pari toimittajaa laittaa laskunsa sähköpostiin. Ensinnäkään en ikinä saa maksettua niitä ajoissa, koska luen spostia tosi harvoin. Toisekseen luen kaiken ennemmin paperilta.

Vierailija
5/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitää säilyttää?

Vierailija
6/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun nykyään Master Card -laskut joutuu pakosti ottamaan sähköisinä. Todella ärsyttävää. Makselen ne silloin kuin jakselen.

Vierailija
7/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitää säilyttää?

Jos haluaa joskus katsoa, paljonko menee johonkin asiaan rahaa vaikka kuukaudessa. Minusta niistä on selkeämpi katsoa, kuin nettipankista. Saatan olla maksanut laskuja miltä tililtä tahansa, ei niitä aina löydä, vaikka luuli niin.

Vierailija
8/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä laskuja säilyttele, maksan ne.

Vierailija
9/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hammaslääkärin ja terkkarin laskut tulevat perinteisesti postissa. Ja hyvä niin, sillä silloin ne tajuaa myös helpommin maksaa pois alta. Sähköpostilaskut jos epähuomiossa jättää lukeneeksi/liputtamatta, voi käydä kurjasti.

Vierailija
10/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, kun pari toimittajaa laittaa laskunsa sähköpostiin. Ensinnäkään en ikinä saa maksettua niitä ajoissa, koska luen spostia tosi harvoin. Toisekseen luen kaiken ennemmin paperilta.

Ainakin Valitut Palat.Olin joutua mustalle listalle huomaamattoman maksun takia.

Vierailija
11/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni säilyttää paperisia tilinauhojakin vuosia, miksi?

Jos jotain tietoa tarvitsee joskus, pyytää sitten palkanlaskijalta.

Heillä on tiedot koneella.

Mulle tulee kaikki laskut e-laskuina.

Tuntuu, kuin ei tarvitsisi niitä maksaakaan, kun ne sieltä itsekseen maksuun menee :)

Vierailija
12/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa laskuista tulee paperisena, koska välillä ne maksaa mies ja välillä minä. En halua kaikkia laskuja e-laskuina ja enkä ainakaan s-postiin. Jos joku random lasku tulee s-postiin, niin melkein aina unohdan maksaa sen ajoissa.

Vierailija
13/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennelliitto muistaa joka vuosi paperisella laskulla.

Hammaslääkäristä saan aina paperilaskun.

Talouden yhteiset laskut tulevat paperisena, koska maksetaan niitä vuorotellen vaihdellen rahatilanteiden mukaan.

Omat henkkoht laskut tulevat e laskuna.

Vierailija
14/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laskut tulee paperisina. Minusta selkeää niin.

Vierailija
15/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen laskut tulee ainakin, niitä ei jostain syystä saa sähköisinä. Samoin nettikaupoista tulee usein paperilasku paketin mukana, jos ei ole maksanut jo tilatessa. Maksetut laskut säilytän kulmalukkokansiossa vähintään vuoden maksupäivästä. Esimerkiksi tammikuun alussa hävitin vuoden 2016 paperilaskut, 2017 lähtee ensi vuodenvaihteessa.

Vierailija
16/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee Telialta kaksi laskua. Toinen tulee elaskuna, mutta toinen tulee tekstiviestinä, enkä ole yrityksistä huolimatta onnistunut saamaan sitä samaan elaskun toisen kanssa. Harkitsen operaattorin vaihtamista. Elloksesta laskut tulevat paperilaskuina, mutta niitä tulee vain 1-2 vuodessa, joten ei haittaa.

Vierailija
17/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Jos laskut e-laskuna, ne menee AUTOMAATTISESTI sun tililtä.

Taatusti tulee maksettua ajoissa.

Vierailija
18/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Valitut Palat.Olin joutua mustalle listalle huomaamattoman maksun takia.

Joku  alle  80-vuotias  vielä  tilaa kaluttuja paloja?

Vierailija
19/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Eivät ne mene automaattisesti tililtä, kyllä ne pitää hyväksyä ennen kuin lähtevät tililtä.

Suoramaksu on eri asia kuin e-lasku.Oletko  itse vähän hölmö?

Vierailija
20/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Ei mene automaattisesti, jos ei ole niin sopinut, mutta näkyvät kyllä pankkitilillä, joten jos käy tsekkaamassa tilin saldoa niitä ei voi olla huomaamatta, jos ei ole ihan sokea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän