Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä ihme laskuja teille vielä tulee paperisena?

Vierailija
18.08.2018 |

Seuraan keskusteluita mm. Konmari-ryhmässä, jossa etsitään lokerikkoa, jossa säilyttää paperilaskut. Mitä ihmeitä on on? Itse en muista milloin olisin viimeksi maksanut sellaisen, kun kaikki on sähköisenä. Viimeiset laskut taisivat olla lapsen koulukuvia, mutta nykyisin nekin pystyy maksamaan ennen laskun tuloa.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki, mä en muuten muistaisi maksaa niitä.

Oot sä vähän hölmö?

Jos laskut e-laskuna, ne menee AUTOMAATTISESTI sun tililtä.

Taatusti tulee maksettua ajoissa.

Eivät ne mene automaattisesti tililtä, kyllä ne pitää hyväksyä ennen kuin lähtevät tililtä.

Suoramaksu on eri asia kuin e-lasku.Oletko  itse vähän hölmö?

En ole, kun laskuttaja on ensimmäisen kerran hyväksytty, senjälkeen ei enää tarvitse hyväksyä.

Kukahan se hölmö nyt olikaan...

Vierailija
22/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ne pitäisi muuttaa e-laskuksi, jos ei koe paperiversioita ongelmaksi? Nykyään kaikki pitäisi olla verkossa ja mieluiten joku sovellus KAIKKEEN. En voi ymmärtää tätä. Ihminen tekee itsestään riippuvaisen siihen hiton kännykkään ja nettiin. Ja kyllä, olen nytkin itse netissä. Oon koneella n. 30min viikossa.

Ihmiset kehittää ratkaisuja ongelmiin, joita ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

E-laskuissa on kaksi vaihtoehtoa

maksu menee hyväksytyksi automaattisesti tai joudut itse sen hyväksymään. Minulla ne laskut, jotka haluan tarkistaa, hyväksyn itse. Näitä on laskut, joissa summa ei ole vakio.

Vierailija
24/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee esim. likakaivon tyhjentäjältä lasku paperisena, vanha mies ja sanoo kohta lopettavansa sen tyhjennyshomman, eikä opettele tietokonehommia enempää kuin on pakko. Ja se pakko loppuu kuulemma siihen, että osaa just laskun kirjoittaa tietokoneella. Ajattele ap, meillä paskat menee omaan kaivoon, eikä ole viemäriputkea paskavatkaamolle asti! Pystytkö edes kuvittelemaan??

Vierailija
25/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Minulla ei mene, vaan hyväksyn joka laskun erikseen. Saisihan ne menemään automaattisesti, mutta haluan silti olla selvillä rahaliikenteestäni. Ja esimerkiksi luottokorttilaskuun tulee automaattisesti summaksi minimilyhennys, joten se täytyy muuttaa ennen maksamista.

Vierailija
26/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paperisena. Kun lasku tulee, maksan laskun ja lasku paperinkeräykseen silppurin kautta.

Vierailija
27/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kaikki paperisina jos voisi. Lähinnä se hinta ärsyttää kun Telia ottaa 2,5€ paperisesta ja Nordea alkaa kohta laskuttaa masteri ja luottolaskuista niin kai nekin pitää vaihtaa e-laskuun niin säästä 5-10€ kuukaudessa rahaa.

En juuri koskaan käy nettipankissa ja suoraveloituksella en halua koska tykkään tarkistaa laskut. Muutenkin ärsyttää nykyään kun kaikki netissä ja apeissa jne. Itse tykkään plärätä lappuja ja tarvittaessa etsiä ne yhdestä paikasta kuin miljoonasta sovelluksesta etsiä.

Vierailija
28/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää ainakin joka kuukausi harkita, mitä pystyy maksamaan, mitä ei. Tärkeysjärjestyksessä niitä makselen. En tykkäis, että menis omiin nimiin tililtä.

Vierailija
29/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla enkä juurikaan käytä enää Suomen tiliäni. Eli mulle tulee kaikki laskut paperisena Suomesta. 

Vierailija
30/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen tietyt laskut kirjanpitoon.

Tilaan ne paperilla, jos siitä ei tule erillistä maksua.

TT

P.s. Tiedän, että ei ole kovin ekologista. Ehkä tulevaisuudessa siirrän kirjanpidon pelkästään sähköiseksi. (En tiedä enkö ole selvittänyt, miten varma sähköisten järjestelmien varmuuskopiointi pitää olla, jotta se kelpaa verottajalle.)

Vierailija
31/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Minulla ei mene, vaan hyväksyn joka laskun erikseen. Saisihan ne menemään automaattisesti, mutta haluan silti olla selvillä rahaliikenteestäni. Ja esimerkiksi luottokorttilaskuun tulee automaattisesti summaksi minimilyhennys, joten se täytyy muuttaa ennen maksamista.

Luottokortilaskuun saa muutettua rajan, koska se maksetaan automaattisesti.

Vierailija
32/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku ja vakuutusmaksut. Ainoastaan puhelinlasku tulee sähköpostitse.

Vierailija
33/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Luottokortilaskuun saa muutettua rajan, koska se maksetaan automaattisesti.

Oletko ehkä sitä mieltä, että pitäisi muuttaa sopimusta siksi, että saisin laskun menemään automaattisesti, vaikka en halua sen menevän?

Vierailija
34/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaikki laskut e-laskuna, mutta se ei onnistu. Sehän riippuu siitä velkojasta. Meillä esim. vuokra tulee edelleen paperilaskuna. Samoin usean järjestön jäsenmaksut ja vastaavat.

Vierailija
35/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mahdollinen tulee e-laskuna pankkiin. Ainoastaan jotkut satunnaiset laskut esim terveyskeskuslaskut saattaa tulla paperilla.

Paljon helpompaa kun ne tulevat sinne verkkopankkiin. ei tarvi itse näpytellä lähellekään niin paljoa, ei tarvi hankkia mitään "laskulokerikkoa" ei tarvitse arkistoida maksun jälkeen laskupapereita, ja ei tarvise silputa laskupapereita maksamisen jälkeen niinkuin joku täällä kertoi tekevänsä.  Verkkopankissa käyn kuitenkin päivittäin.

Vierailija
36/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse paperilaskujakaan, onhan netposti paljon kätevämpi.

Vierailija
37/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Ei mene automaattisesti, jos ei ole niin sopinut, mutta näkyvät kyllä pankkitilillä, joten jos käy tsekkaamassa tilin saldoa niitä ei voi olla huomaamatta, jos ei ole ihan sokea.

Tietenkin niiden pitää näkyä verkkopankissa saapuneet e-laskut-osiossa.Eivät ne pankkitilillä näy.

Vierailija
38/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut paitsi puhelinlasku, joka oli pakko muuttaa e-laskuksi kun paperilasku oli liian kallis.

Vierailija
39/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sä vähän hölmö?

Ei mene jos ei tilillä ole rahaa. Mulla ei mene automaattisesti kuin pankkilaina. Haluan että kaikki laskut tulee paperisena, jos ne tulisi vaikka sähköpostiin tai nettipankkiin, niin sinne ne unohtuisi.

Vierailija
40/91 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut paitsi puhelinlasku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi