MItä ihme laskuja teille vielä tulee paperisena?
Seuraan keskusteluita mm. Konmari-ryhmässä, jossa etsitään lokerikkoa, jossa säilyttää paperilaskut. Mitä ihmeitä on on? Itse en muista milloin olisin viimeksi maksanut sellaisen, kun kaikki on sähköisenä. Viimeiset laskut taisivat olla lapsen koulukuvia, mutta nykyisin nekin pystyy maksamaan ennen laskun tuloa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hammaslääkärin ja terkkarin laskut tulevat perinteisesti postissa. Ja hyvä niin, sillä silloin ne tajuaa myös helpommin maksaa pois alta. Sähköpostilaskut jos epähuomiossa jättää lukeneeksi/liputtamatta, voi käydä kurjasti.
Minulla paperilaskut taas hukkuvat ja unohtuvat.
Lähes kaikki. En halua vapaalla avata tietokonetta, käytän sitä työkseni. Tilipäivänä kerään laskut ja maksan pois. Maksaisin varmaan pankin tiskillä, jos ei maksaisi niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki, mä en muuten muistaisi maksaa niitä.
Oot sä vähän hölmö?
Jos laskut e-laskuna, ne menee AUTOMAATTISESTI sun tililtä.
Taatusti tulee maksettua ajoissa.Ei mene jos ei tilillä ole rahaa. Mulla ei mene automaattisesti kuin pankkilaina. Haluan että kaikki laskut tulee paperisena, jos ne tulisi vaikka sähköpostiin tai nettipankkiin, niin sinne ne unohtuisi.
Ne laskutetaan ERÄPÄIVÄNÄ, jolloin tietysti pitää olla tilillä rahaa.
Sama eräpäivähän se olisi paperilaskussakin.
Vuokra, kiinteistövero mökistä, jätelasku, sähkölasku, Telian puhelinlasku, osamaksulasku. Elisan puhelinlaskut eivät tule paperisina joten ne aina unohtuu maksaa.
40 jatkaa: käytän myös mieluummin käteistä kuin korttia. Maksoin laskut automaatilla, kunnes verkkotunnukset oli käytännössä pakko hankkia.
Meinaan viimeiseen asti vältellä mobiilimaksuja.
Netti ja digi on kätevää muttei mitenkään autuaaksi tekevä juttu. Vaihtoehtoja tarvitaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää säilyttää?
Todistusaineistona.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki. En halua vapaalla avata tietokonetta, käytän sitä työkseni. Tilipäivänä kerään laskut ja maksan pois. Maksaisin varmaan pankin tiskillä, jos ei maksaisi niin paljon.
Eli avaat tietokoneen, kun maksat laskut. Miten tämä eroaa siitä, että kaikki tulisi e-laskuna ja kävisit kerran kuukaudessa tarkistamassa tilisi? Selvisit hommasta nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusaineistona.
Ketä varten?
Kaikki, jotka ilman lisämaksua paperilla saa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun nykyään Master Card -laskut joutuu pakosti ottamaan sähköisinä. Todella ärsyttävää. Makselen ne silloin kuin jakselen.
Ai. Meille taas tunkee paperilasku väkisin vaikka olisi jo maksettu verkkopankissa. Se se on paperin tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Taatusti tulee maksettua ajoissa.Minulla ei mene, vaan hyväksyn joka laskun erikseen. Saisihan ne menemään automaattisesti, mutta haluan silti olla selvillä rahaliikenteestäni. Ja esimerkiksi luottokorttilaskuun tulee automaattisesti summaksi minimilyhennys, joten se täytyy muuttaa ennen maksamista.
Luottokortilaskuun saa muutettua rajan, koska se maksetaan automaattisesti.
Itselläni ainoa taho jonka sallin veloittaa tililtäni mitään automaattisesti on pankki (lainan lyhennys/rahastot)). Muilla ei ole mitään valtuuksia veloittaa tililtä mitään nyt eikä tulevaisuudessa.
Ihme mummuja täällä. Narisevalla äänellä kuorossa: "ennen tietokoneita kaikki oli paremmin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusaineistona.
Riittää kun tulostaa tiliotteen kerran kuussa tai tallentaa sen verkkopankista koneelle/pilveen.
Kuolinpesän ja kakkosasunnon yhtiövastikkeet. Molempia tulee onneksi vuodeksi kerrallaan että menee yhdellä ohjelmoinnilla.
Tiemaksut kotiin ja metsäpalstalle.
Muksun harrastusmaksut.
Peter Hahnin verkko-ostokset, laskulomake on siellä paketissa.
Inhoan paperilaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Taatusti tulee maksettua ajoissa.Ei mene jos ei tilillä ole rahaa. Mulla ei mene automaattisesti kuin pankkilaina. Haluan että kaikki laskut tulee paperisena, jos ne tulisi vaikka sähköpostiin tai nettipankkiin, niin sinne ne unohtuisi.
Sama eräpäivähän se olisi paperilaskussakin.
Olet väärässä, kyllä ne on laskutettu jo ennen eräpäivää. Ne voidaan veloittaa tililtä eräpäivänä jos sellainen lupa laskuttavalle taholle on annettu. Itse en sitä suostumusta anna koska laitan yleensä e-laskut maksuun heti kun olen ne verkkopankissa nähnyt eli muutan eräpäivän ja vahvistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusaineistona.
Riittää kun tulostaa tiliotteen kerran kuussa tai tallentaa sen verkkopankista koneelle/pilveen.
E-laskuna säilyvät verkkopankissa, jos jotain haluaa tarkistaa jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Sama eräpäivähän se olisi paperilaskussakin.Olet väärässä, kyllä ne on laskutettu jo ennen eräpäivää. Ne voidaan veloittaa tililtä eräpäivänä jos sellainen lupa laskuttavalle taholle on annettu. Itse en sitä suostumusta anna koska laitan yleensä e-laskut maksuun heti kun olen ne verkkopankissa nähnyt eli muutan eräpäivän ja vahvistan.
Joojoo..nipo
Vierailija kirjoitti:
Kuolinpesän ja kakkosasunnon yhtiövastikkeet. Molempia tulee onneksi vuodeksi kerrallaan että menee yhdellä ohjelmoinnilla.
Tiemaksut kotiin ja metsäpalstalle.
Muksun harrastusmaksut.
Peter Hahnin verkko-ostokset, laskulomake on siellä paketissa.Inhoan paperilaskuja.
Me muut käytetään valmiiksi ohjelmoituja softia. Ilmankos tuo verkkopankin käyttö on vaikeaa kun aina koodaat sen uusiksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli avaat tietokoneen, kun maksat laskut. Miten tämä eroaa siitä, että kaikki tulisi e-laskuna ja kävisit kerran kuukaudessa tarkistamassa tilisi? Selvisit hommasta nopeammin.
Ehkä. Mutta kun en halua katsella niitä laskuja siellä netissä. Katson jo työkseni ihan tarpeeksi niitä sähköisiä laskuja. Olen kirjanpitäjä ammatiltani. Silmiin sattuu liika netin tuijottaminen. Lehdetkin luen paperisina.
Visa sekä tosiaan terkkarilaskut.
Sähkölasku tulee paperilla myös, mutta menee automaattisesti tililtä.
Niin kauan kuin ei ole pakko muuttaa kaikkea nettiin, toimin näin.