MItä ihme laskuja teille vielä tulee paperisena?
Seuraan keskusteluita mm. Konmari-ryhmässä, jossa etsitään lokerikkoa, jossa säilyttää paperilaskut. Mitä ihmeitä on on? Itse en muista milloin olisin viimeksi maksanut sellaisen, kun kaikki on sähköisenä. Viimeiset laskut taisivat olla lapsen koulukuvia, mutta nykyisin nekin pystyy maksamaan ennen laskun tuloa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki, mä en muuten muistaisi maksaa niitä.
Oot sä vähän hölmö?
Jos laskut e-laskuna, ne menee AUTOMAATTISESTI sun tililtä.
Taatusti tulee maksettua ajoissa.Ei muuten mene automaattisesti jos et ole sopinut pankin kanssa että maksetaan eräpäivänä. Kyllä ne pitää itse maksaa
Pankin sivulla lista laskuttajista, jotka lähettävät e-laskun. Siitä sitten vaan valitset ja eka laskun hyväksyt. Senjälkeen menee automaattisesti.
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.Suurin osa täällä on mitään mistään tietämättömiä umpitollaja. Itse he eivät tiedä sitäkään, että ovat umpitolloja.
Mitä voi muuta odottaakaan ihmisiltä, joiden elämä pyörii joidenkin tv-sarjojen, "laihdutuksen" ja julkkisten elämää seuraavien ympärillä.
Tosielämästä vieraantuneet unelmoijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Taatusti tulee maksettua ajoissa.Ei muuten mene automaattisesti jos et ole sopinut pankin kanssa että maksetaan eräpäivänä. Kyllä ne pitää itse maksaa
Pankin sivulla lista laskuttajista, jotka lähettävät e-laskun. Siitä sitten vaan valitset ja eka laskun hyväksyt. Senjälkeen menee automaattisesti.
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.No tätähän juuri tarkoitin. Ei mene automaattisesti jollet itse halua. Minä haluan maksaa laskut kun itselle sopii ja on rahaa. E-laskut maksan yleensä ennen eräpäivää ja pari paperilaskua (vuokra ja puhelin) sillon kun on varaa
Kannattaisi maksaa se vuokra eräpäivänä ja muut "sillon kun on varaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.No tätähän juuri tarkoitin. Ei mene automaattisesti jollet itse halua. Minä haluan maksaa laskut kun itselle sopii ja on rahaa. E-laskut maksan yleensä ennen eräpäivää ja pari paperilaskua (vuokra ja puhelin) sillon kun on varaa
Kyllä sä oot ihme säätäjä ja sählääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.
Saa menemään automaattisesti, kuten joku täällä jo aiemmin sanoi. Mutta saa myös menemään niin, että käy itse hyväksymässä. Voi siis itse valita, haluaako, että menevät itsestään. Ainakaan oma verkkopankkini ei toimi niin, ettei mitään muuta vaihtoehtoa ole kuin se, että e-laskut menevät autotaattisesti. Hyvä palvelu on omasta mielestäni tuo e-laskutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Vain idiootti haluaa, että laskut menee automaattisesti. Haluan kyllä itse katsoa, että laskut on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.Vain idiootti haluaa, että laskut menee automaattisesti. Haluan kyllä itse katsoa, että laskut on oikein.
Nehän voi tarkastaa, ennenkuin ne menee maksuun...oot yli 70v?
Ainakin kun kävin sekä suolisto- että vatsantähystyksissä julkisella puolella, niin paperisina tulivat laskut. En muista että missään vaiheessa olisi voinut tilata niitä muussa muodossa.
Sitten verkkokauppa josta ostan paljon vaatteita lähettää paperisen laskun toimituksensa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Lupa laskuttaa sähköisesti EI ole lupa veloittaa automaattisesti vaan ainoastaan lupa laskuttaa sähköisesti. Kuinka tietämätön itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä vähän hölmö?
Miten voi olla noin paljon asioista tietämättömiä...luin ketjun läpi.Lupa laskuttaa sähköisesti EI ole lupa veloittaa automaattisesti vaan ainoastaan lupa laskuttaa sähköisesti. Kuinka tietämätön itse olet?
Ou nou 😄
Meille tulee ihan älyttömästi paperisia laskuja vaikka mahdollisimman moni on laiteyhu e-versioksi.
Terveyskeskuslaskut eli vähintään yksi per kuukausi.
Hammaslääkärilaskut n. 3 vuodessa.
Toisen asunnon vuokralaskut tulee kerran vuodessa paperilla, sitten ne voi näpytellä verkkopankkiin toistumaan joka kuukausi.
Lapsen päivähoitomaksu joka kuukausi.
Koko perheen harrastuslaskuja tai yhdistysmaksuja n. 5 vuodessa.
Varataan joka vuosi mökki paikasta, joka lähettää paperisen laskun.
Siivoojan lasku kerran kuukaudessa
Nuohoojan lasku kerran vuodessa
Tiekunnan lasku kerran vuodessa
Tienauraajan lasku kerran vuodessa
Remonttilaskuja jne. vaihteleva määrä
Miehen luottokorttilaskua ei saa e-laskuna eli se tulee aina reissujen jälkeen, n. 3 krt/v.
Eli ainakin 40 laskua tulee vuodessa paperisena
No tätähän juuri tarkoitin. Ei mene automaattisesti jollet itse halua. Minä haluan maksaa laskut kun itselle sopii ja on rahaa. E-laskut maksan yleensä ennen eräpäivää ja pari paperilaskua (vuokra ja puhelin) sillon kun on varaa