Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Kaverini kaatui kännissä ja pitkään oli käsivarressa semmoiset jäljet kuin olisi viillellyt. Taisi jäädä pysyvät arvet.
Istuin risti-istunnassa tekemässä tietsikalla töitä (etänä) ja nousin ylös nopeasti. Jalka oli niin puutunut, ettei ottanutkaan alle ja kauduin. Nyrjähti nilkka ja turposi kivuliaasti ja tietsikka tippui niin, että näyttöön tuli särö. Oli vielä työpaikan kannettava, joten oli kiva selitellä...
Kerran kurkunpääntulehduksessa heräsin yöllä ja päätin hörpätä suoraan termarista teetä. Unohdin termarin kannen olevan vähän erikoislaatuinen, ja tulikuumaa teetä kaatui rinnuksilleni. Ei edes sattunut, mutta iho kuoriutui heti pois n. puolen kämmenen kokoiselta alueelta. Jälki oli järkyttävä, mutta kävin nukkumaan, kun ei sattunut. Äitini ilme oli aamulla varsin järkyttynyt. Lääkärissä sitten selvisi, että kyseessä on toisen asteen palovamma! Mutta kun ei sattunut...
Rauhoittelin vieressä nukkuvaa kipeää 2veetä ja äkkiä tämä tömäytti kantapään täysillä silmään. Olisi kai pitänyt hakea jääpussi, mutta keskityin vain rauhoittelemaan tyttöä. Aamulla silmäkulma sinersi ja oli turvonnut, näytin köniini saaneelta.
Minä olen kuin siitä Siskonpedin sketsistä " naisen väkivaltainen suhde-oveen"
- Eri kahviloissa ja ravintoloissa olen lyönyt pääni pöydän päällä roikkuvaan lamppuun
- Olen iskenyt itseltäni melkein tajun pois kylppärin peilikaapin ovella
- Olen lyönyt silmäni mustaksi imurin putkella, kaulimella ja Prinkless-purkilla
- Olen selvinpäin astunut portaikoissa, jossa vain 2 porrasta, ohi niin että nilkasta meni nivelsiteet
- Olen jättänyt pääni ja sormeni auton oven väliin
- Olen vetänyt leipäveitsellä sormen lähes irti ja pysyvästi tunnottomaksi
- Olen useita kertoja jotain suihkussa kyykkiessä lyönyt alaselän hanaan ja kerran jopa pään, silloin meni taju hetkeksi
- Olen ihan selvinpäin istunut ruotsinlaivalla penkistä ohi ja sormieni päälle, yksi sormi murtui
- Olen saanut kaverin koiralta huulen halki , pukkasi innoissaan päällään ja poistuessani vetänyt nurin jäisellä parkkipaikalla niin, että häntäluu murtui
- Olen huitassut kahvinkeitintä niin, että täynnä vastakeitettyä kahvia ollut pannu hyppäsi syliin ja farkuista huolimatta paloi toinen reisi
- Olen terassilla yhden tuopin jälkeen tippunut jakkaralta selälleni , selvisin onneksi mustelmilla
- Olen polttanut, vahingossa ja vesiselvänä tupakalla arven poskeeni
Asun pikkukaupungissa ja olen päivystyksessä jo tuttu näky. Samoin baareissa totuttu meikäläisen toilailuun niin, että eivät heitä ulos vaikka vähän tuolit kaatuilee ja jalat vetää alta .
Mulla on tapana teloa itseäni aina kun olen kuskina kavereille. Nykyään mua ei enää laitetakkaan kuskiksi koska se tarkoittaa kavereille taksireissua baarista kotiin. :D kännissä en ole ikinä saanut pieniä mustelmia pahempaa.
-Kävelin baarissa portaita alas ja kompastuin. Reisiluu murtui ja ambulanssilla sairaalaan.
-Olimme lähdössä baarista jo kotiin. Takapenkin turvavyö oli jumissa ja mä menin auttamaan taakse. Kun olin lyömässä takaoven kiinni niin jätin pääni oven väliin. Taju lähti ja ambulanssi hälytettiin paikalle. Vain aivotärähdys mutta mut vietiin taas yöksi sairaalaan. Tämä pään tai muiden ruumiinosien jättäminen on näköjään aika yleistä kun tätä ketjua on lukenut... :D
-Pesin hampaita kaverin vessassa ennen lähtöä. Peilikaapin ovi oli auki ja kun olin sylkäissyt vaahdon suustani niin nostin päätäni ja se peiliovi lähti saranoiltaan. Siinä oli siis sellaiset saranat että kun ovea vähän nostaa niin se lähtee irti. Ovi räsähti altaaseen ja maahan, tuloksena muutama isompi haava jalkaan, yhteensä 12 tikkiä. Ajoin itse sairaalaan tikattavaksi, kaverit lähtivät taksilla juhlimaan.
Harjasin hiuksia. Harja otti kiinni johonkin takkuun, samalla mies käveli ohi ja tönäisi vahingossa kyynärpäätäni. Ote lipesi ja se harjan varsi pamahti silmään. Sain ihan mustelman, hyvä siinä selitellä miten tuli... :D
Painoin sormilla tehosekoittimesta pursuvia salaatteja, huups, painuivatkin yllättävän nopeasti alas...
Säikähdin omaa sukkaani niin että putosin sohvalta.
Tiedän mm. miltä tuntuu ristiin-naulitseminen. Tapauksessa autoin appiukkoa purkamaan lautavajaa ja löin lekalla kattolankkua jonka hyppäsi ilmaan ja näin että se on tulossa kohti. Laitoin nopeasti käden eteen mikä oli vain hyvä koska päätäni kohden oli tulossa lankussa kiinni oleva, n. 7 tuuman rautanaula joka lävisti käteni kämmenselkään osuessaan. Tuli hassu ja mielenkiintoinen olo kun kädestä roikkuu pitkä lankku joka on kädessäni kiinni isolla, ruosteisella rautanaulalla. Eka ajatus oli et tän jälkeen tulee lähtö päivystykseen mut enhän mahdu milllään tuon lankun kanssa autoon. Toinen ajatus oli et jos en ota tuota nyt heti irti niin se voi sattua ikävästi koska lankku roikkuu rautanaulassa, kiinni kädessäni. Löin kovaa toisella kädellä lankun irti ja siitähän syntyi iloisen korkea veripatsas jonka tukin kahdella sormella. Yksi sormi molemmilla puolilla kättäni oleviin naulanreikiin. Nyt tunsin jo olevani riittävästi valmistautunut lähtöön päivystystä varten. Ekan kerran kunnolla sattui vasta päivystyksessä kun hoitava lääkäri työnsi spriihin kastetun pumpulitikun käteni lävitse ja pyöritteli mennessään. ja veti ulos. Johtuu ruosteisesta naulasta jonka jäljet lääkäri halusi puhdistaa. Parani hienosti eikä mitään jälkioireita. Onneksi meni juuri luiden välistä niin ettei tullut edes murtumaa.
Talvella liukkaat portaat ja suoraan naama edellä rappuset alas. Tuloksena pirusti verta, hieman ruhjeita ja kahdesta etuhampaasta puolet pois. Oli kiva hymyillä. :)
Portaat lapsena taas naama edellä alas mutta tällä kertaa vain rintalasta otti kontaktia ja kipua. Sattui sen verran paljon etten tiennyt mitä oli murtunut ja pää oli järkytyksestä ja kivusta hetken sekaisin. En kertonut vanhemmilleni ja tarkkailin oloani. Kaikki oli ok.
Männysta lapsena 3-4 metrin korkeudelta selällleen alas koska latva katkesi. En saanut henkeä n. minuuttiin ja tuli kuolemanpelko. Kun tunsin etten kestä enää kauan tajuissani niin henki alkoi hieman kulkea. n. 30cm putoamiskohdata oli kivi johon tuurilla en osunut. Ei kummempia vaurioita.
Lapsena iso kivi päähän joen rannalla yhden Arin heittämänä. Tällä kertaa kuolema oli lähempänä kuin koskaan. Kivi osui juuri sellaisessa kulmassa ettei aivan lähtenyt henki vaan putosin polvilleni joen rantaan ja tokkurassa seurasin lähteekö taju vai ei? Näkökentästä oli jäljellä ehkä n. 8% ja näin kaiken kuin katsoisin pahviputken lävitse. Siitä sitten ylös ja joenrannasta läheisen pikatien viereen josta neuvottelin verisenä itselleni kyydin sairaalaan 30km päähän. Eivät halunneet ensin heittää ettei auto tahreennu vereen mutta kerroin et nyt vaan on mentävä ja kustannukset hoidetaan.
n. 12 tikkiä, aivotärähdys viikon sairasloma. Päässä on vieläkin hiusten peitossa reilu jälki.
Ruokaa laittaessani kumarruin poimimaan lattialle lentäneen tomaatin, ja ylös noustessani löin pääni avoimeen keittiönkaapinoveen. Taju meni, aivotärähdys ja tikit tuli. Vieläkin on päälaella arpi, jonka kohdalla ei kasva hiuksia.
Menin viiden vuoden jälkeen kuntosalille, olin ostanut uudet treenivaatteet ja itsevarmana astelin laítteiden luo. Lämmittely kuntopyörällä meni hyvin, mutta sitten menin hauiskääntäjään jossa pidetään kiinni kahvoista ja nostellaan käsiä. En ehtinyt edes aloittaa, kun vastusta säätäessä iskin toisen rintani todella kipeästi siihen kahvaan ja vaikka isku kohdistuikin tissiin, tuntui että ilmat lähti pihalle. Pokkana vedin treenit läpi, vaikka tuntui että syvää henkeä vetäessä rinnassa vihlaisikin. En mennyt lääkäriin, sillä pidin kylkiluiden murtumaa melko epätodenäköisenä mutta komea mustelma siihen tissiin nousi ! Ja kosketusarka oli pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Säikähdin omaa sukkaani niin että putosin sohvalta.
Tää on mainio!
Leikkasin kynsisaksilla ylähuulesta ihokarvoja kunnes vähän lipesi ja lähti huulesta pala irti. Ei siis iso pala onneksi.
Olin teininä menossa tupakalle. Ei ollut liukasta , selvinpäin olin ja astuin sukat jalassa kahvikuppi kädessä matalan kynnyksen yli parvekkeelle, kun äkkiä nilkka rusahti ja samassa tajusin makaavani lattialla kahvit naamalla, onneksi oli maitoa seassa niin ei naama palanut kaupan päälle!
Äitini ei ensin tajunnut että minuun sattui oikeasti ja käski lopettaa pelleilyn , kunnes nostin leveiden farkkujeni lahjetta ja nilkka oli vaihtamassa väriä kovaa vauhtia.
Terveyskeskuksessa nilkan todettiin murtuneen, en vieläkään ymmärrä miten.
Puoli leukaa sain mustaksi, kun koitin keittiön täyttä roskista tunkea kasaan, että jotain vielä mahtuisi. Runttasin voimalla jolloin roskis petti kiskoilta ja minä putosin leuka edellä tiskipöytään. Näytin pitkään aivan turpaan saaneelta.
Leikkasin palan jalkapohjasta pois kun siihen oli tullut hiertymä/vesikello keikalla.
Ei se fiskarsin saksilla itsensä paloittelu auttanut yhtään vaan homma meni pahemmaksi. Tulehtui pahanpäiväisesti. Iho turposi 1cm paksuiseksi ja mäti ennenkuin menin lääkäriin. Hyvä ettei amputoitu koipea nilkasta alaspäin.. Muistona toisesta jalasta puuttuva päkiä.
-Laskin 11-vnä pulkalla mäkeä alas kunnes pulkka yllättäen töppäs johonkin, lensin pulkan kanssa voltin ja mätkähdin naamalleni mäkeen niin, että etuhammas tuli alahuulesta läpi.
-Yläasteellä lainasin siskon lasten pyörää tylsyyttäni, tarkoituksena laskea läheinen mäki alas. Olin ottamassa pyörällä vauhtia mäen laella, kun jalka lipesi polkimelta, kiersi ympäri ja iskeyty nilkkaan niin, että lensin tangon yli soralle. Lievä aivotärähdys, leuka ja vasemmän käden rystyset auki. Arpi koristaa leukaa ja kättä vielä tänäkin päivänä.
-Olin anoppilassa kävelemässä portaita alas, kun liukastuin villasukkieni kanssa ja rojahdin selälleni portaisiin. Minulla oli käsivarret koukussa kun kaaduin jolloin ne kolahtivat ensimmäisenä portaisiin ja mustuivat myöhemmin koko pituudeltaan. Kävi niin kipeää, että ihan itku pääsi
Litistin itse itseltäni sormen oven väliin ja sain kynnen irtoamaan. Olin menossa lapsena vessaan ja vasen käsi oli huomaamattani saranan välissä samalla kun vetaisin oikealla kädellä oven kiinni. Sormi jäi tietenkin väliin kun ovi paiskautui voimalla kiinni ja voi sitä huudon määrää. Koko kynsi muuttui mustaksi ja myöhemmin irtosi kokonaan
Eiköhän toi ivailu johdu tökeröstä porvoilun yrityksestä.