Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Poltin tahallani palovammoja jalkapohjiini. Se jos mikä oli typerää ja kostautui niin, etten pystynyt kunnolla kävelemään seuraavaan viikkoon.
Lisäys edelliseen. Laskin penskana liukumäki auton jäiseltä katolta takapuskuriin päin. Jalka lipsahti ja vääntyi puskurin väliin...no, nilkkahan siinä murtui.
Tuli vielä toinen tapahtuma mieleen jonka haluan jakaa muiden huviksi. olin noin neljän ikäinen ja jaoin makuuhuoneen siskoni kanssa (silloin 8v). Siskoni nukkui korkeassa parvisängyssä ja mulla oli tapana mennä siskon viereen nukkumaan jos esim. olin nähnyt painajaisia. Yhtenä yönä kun olin mennyt siskon viereen niin sisko oli unissaan vähän töninyt. Kipakkana pikkutyttönä purin suutuksissani siskoa hartiaan ja tämä tietysti säikähti ja potkaisi rajusti, potku aiheutti sen että kierin sängyn laidan yli ja putosin alla olevien nukenvaunujen päälle. (molemmilla oli omat). Silloin selvittiin ihme kyllä vain mustelmilla mutta oli kyllä niin kvuliasta että olin huutanut kuin murhattava ja herättänyt koko huushollin pudotessani.
Kohelo kirjoitti:
Suurin osa näistä tapauksista kuulostaa ihan liian tutuilta. Onnekseni en ole telomisessa välineurheilija; jos olisin koheltanut leikkaavien tai pistävien esineiden kanssa, tuskin olisin enää hengissä.
Minun kohtaloni ovat rakenteet ja huonekalut. Ei ole riittävän leveää ovea tehty, ettenkö karmiin pystyisi osumaan. Huonekaluilla on myös jotain minua vastaan, kun jatkuvasti hyppelevät eteeni kamppaamaan tai kurottelevat jalkojaan ja potkivat varpaisiin. Säärissäni on pysyvät jäljet sängynpäätymme korkeudella ja polvien mustelmista näkee ruokapöytämme alariman muodon. Valitsen mahdollisimman tylppäkulmaisia kalusteita, mutta kyllä niihinkin hyvin osuu. Olen myös lyönyt itseni suoraan seinään monta kertaa, esimerkiksi kääntynyt epähuomiossa vähän liian aikaisin (keskellä päivää ja näköaistini pitäisi olla ihan normaali). Ette muuten usko, miten monta uloketta ihan tavallisen auton etupenkin ympärille on asetettu minua vaanimaan.
Pari hieman luovempaa tapausta muistan. Kerran mökillä oli tavallista juonikkaampi ja ärsyttävämpi hyttynen, jahtasin sitä Raid-purkki kädessä. Sitten sain täydellisen osumapaikan, huusin "HAAA!", painoin suutinta ...ja suihkaisin itseäni suoraan silmään! Purkki oli kädessäni väärin päin. Juoksin suoraan järveen huuhtomaan ja kun palasin, mökki hytkyi naurusta. Kun mies sai viimein huutonaurun seasta puhutuksi, mokoma sanoi "Mä vaan mietin, milloin se hyttynen lakkaa nauramasta..."
Juoksin puisia, lakattuja, jyrkkiä parven portaita ylös täysi punaviinilasi kädessä. Pääsin melkein ylös asti. Melkein. Sitten laskettelin vatsallani portaat takaisin alas boing...boing...boing... ja perässä valui punaviini portaikon leveydeltä. Edelleen ihmettelen, miten lasi ei särkynyt. Vartalossani oli monta viikkoa poikittaiset mustelmat noin 30 cm välein koko pituudelta.
Tavoitteeni elämässä on edes olla yhtenä päivänä mustelmaton ja ruhjeeton. Kerran melkein onnistuin mutta sitten kompastuin omiin jalkoihini (seisoin paikoillani) ja kaaduin tuolin päälle. Olen vasta vähän yli nelikymppinen, joten toivo elää, ehkä vielä joskus!
Tosta voisi jo tehdä biisin.
Ja kiitos kaikille, vertaistukea parhaimmillaan. Tällä hetkellä polvi jäykkänä, ensin kaaduin pyörällä ja varmuuden vuoksi kolhin kipeää polvea vielä pari kertaa lisää parin päivän päästä. Ei se ensin niin kipeä ollut, mutta nyt on. Varmaan kohta kun käyn vessassa paidan hiha tarttuu ovenkahvaan ja murran nenäni. Mikään ei yllättäisi enää.
Eräänä kesäyönä, tarttui kengän piikkikorko kiinni mukulakivien väliin kävellessä. Kaaduin suoraan vatsalleni maahan ja kylkiluu murtui. Myös alkoholilla lienee ollut osuutta asiaan.
Keitin kananmunia. Ripeällä otteella ajattelin nostaa kattilaa vajaan metrin matkan kipatakseni kiehuvat vedet tiskialtaaseen, mutta vettä oli aavistuksen verran liikaa ja tulikuumaa vettä loiskahti paljaille varpailleni. Akrobaattisesti sitten salamana nostin kintun ylös ja huljuttelin sitä kylmän veden alla - onneksi en muuten horjahtanut ja vielä taittanut niskaani tai jotain. No, ei siinä pahemmin käynyt, mutta keittiö on vaarallinen koko vartalolle.
- keitin kahvia ja vetäisin vahingossa kesken kaiken suodattimen pois ja kuumat vedet kädelle -> toisen asteen palovamma ja käsi viikoksi pakettiin :D Sen jälkeen en keittänyt kahvia pitkään aikaan..
- Kiharsin hiuksia pienessä hiprakassa ja poltin samalla kaulaan fritsun kokoisen punaisen läiskän :) siinä oli poikaystävälle selittelemistä!
- Ja jälleen pienessä hiprakassa poltin tupakkia ja onnistuin polttamaan samalla otsatukan sekä otsani :'D
- Niin ja pienessä hiprakassa myös istuin ison ulkoroskiksen päällä ja sieltä rymysin alas -> roskis kaatuu mun jalan päälle ja pohje oli turvonnut ja mustana melkein puoli vuotta :D
Jostain kumman syystä olen tullut siihen lopputulokseen ettei alkoholi sovi mulle :D
Ihanaa. En olekaan ainoa.
Potkaisin itselleni mustan silmän polvellani kelatessani imurin johtoa.
Liukastuin kadulla banaaninkuoreen ja nyrjäytin nilkkani. Kyllä, näin ei ilmeisesti tapahdukaan vain sarjakuvissa.
Isovarpaani meni sijoiltaan noukkiessani pudonnutta savukeaskia maasta. Se olikin sitten ensiapureissu.
Olen saanut kuorimaveitsiä, puukkoja, ruuvimeisseleitä ym. peukalooni pystyyn. Onnea vaan selkeiden sormenjälkien ottamisessa.
Seurustelin yhden kauhean akan kanssa puoli vuosikymmentä. Teloin itseni sillä suhteella vuosiksi. Jotain meni rikki lopun elämäksi. Se seurustelu oli typerää.
Olin hakemassa matkahuollosta pakettia, seisoin siis ulko-oven kynnyksellä. Ovessa oli lappu, että "sairastapauksen vuoksi suljettu". Käännyin ja kaaduin siltä kynnykseltä kun koitin lähteä kävelemään portaita. Polvi ja käsi meni verille ja uudesta kännykästä näyttö hajalle (juuri samalla reissulla olin kaupassa ajatellut ostaa suojakuoret, mutta päätin tilata netistä :'( ....)
Otti aika paljon päähän kun vielä seuraavana päivänä tulin hakemaan pakettia ja se pitikin hakea ärrältä.
Nyrkkeilin teininä kotona, nyrkkeilysäkki irtosi katosta (!) päälleni ja paiskasi minut vieressä olevaa arkku pakastinta päin. Kyynärpää paiskaantui arkkupakastimen kannesta läpi, näytti siltä kuin joku peto olisi puraissut. Tais tulla jotain 10 tikkiä ainakin. siihen. Tästä on aikaa joku 13 vuotta. Onneksi oli taitava kirurgi, nykyään hädin tuskin huomaa.
Hajamielisenä en huomannut, että tehosekoitin oli jumittunut, vaikka oli päällä. Työnsin oikean etusormen sekoittimeen. Seuraavana päivänä sormi korjattiin sentin paloista. Sormi on jäykkä eikä siinä ole tuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kutitteli minua kainaloista ja polvista maatessamme sängyllä ja oma polveni osui kutituksen seurauksena silmääni joka oli musta seuraavana aamuna.Työpaikalla sanoin törmänneeni oveen, kun en kehdannut totuutta kertoa.
Olisit vaan sanonut totuuden. Tuo oveen törmääminen kun on se klassisin selitys pahoinpitelylle, eikä sitä kukaan usko.
Keitin mökillä järvivedestä juomavettä teekannussa, ja työnsin sormeni kannun nokkaan kokeillakseni kiehuuko vesi. Kiehui se.
Luistelin ihan huvikseni villasukkasillani eteisen liukkaalla klinkkerilattialla. Otin pitkiä liukuja. Tietysti kaaduin sitten selälleni ja johonkin luuhun siellä sattui vietävästi. Piti ihan klenkata se päivä ja seuraavakin. Paha vaan, että oltiin seuraavana päivänä menossa kylpylään viikoksi ja siellä yritin kävellä mahdollisimman suorana. Käytiin sitten altaillakin ja vasta sieltä tullessa huomasin siitä suihkutilan isosta peilistä, että mulla oli järkyttävän iso mustelma toisen kankun yläpuolella ja osittain kyljessäkin. Ei ollut mieskään mitään huomannut. Ei kai ollut kattonut mua niin tarkkaan....
Selkä oli muuten kipeä todella kauan, jos on vieläkään kunnossa. Ja ihan itse aiheutin.
Aamulla pakkasessa töihin lähtö, auto umpijäässä. Putsattuani koitin vetää kahvasta ja painaa lukitusnapista, mutta ei aukene. Kahva siis erilainen kuin monessa nykyään. No lisää voimaa ja ruts, peukalo paskaksi.
Ovi aukesi sitten ihan helpolla, kun oli kaukolla avannut lukituksen :/
Onhan näitä ollut 😂
- Kerran tuli yhden aikaan yöllä nälkä,ja fiksuna ihmisenä päätin ruveta tekemään voileipää. Pimeässä. Isolla, sahalaitaisella veitsellä.
Ketään tuskin yllättää, että sitä leipää en saanut aikaiseksi, mutta sormesta kyllä lähti pieni pala. Ja kylppäri näytti murhapaikalta, sen jäljiltä kun yritin turhaan tyrehdyttää verenvuotoa halpislaastareilla.
- Olin töissä hetken toimettomana, ja päätin ihan uteliaisuuttani kurkistaa että onhan vesihaude päällä.
No olihan se. Paha vaan, että mämmikourana pudotin sen hauteen päällä olleen kannen, joka sitten upposi puolittain kiehuvaan veteen. Jälleen fiksuna ihmisenä yritin totta kai onkia sen ylös paljain käsin, minkä seurauksena käsivarteni joutui kosketuksiin vähintään yhtä kuuman höyryn kanssa :D .
Iho paloi niin pahasti että nousi rakkuloille, ja kipu oli helvetinmoinen.
Käsivarressa on pysyvä jälki tästä episodista.
Säästä ja pilalle menneestä ulkoprojektista suivaantuneena kaaduin takkitelineeseen sen verran voimalla, että halkaisin yhden sormen kynnen keskeltä.
Meillä on sellaiset kaakaomukit, joihin kuuluu mukaan metalliset, ontot sekoituslusikat, jotka toimii myös pilleinä. Jostain syystä lähdin kävelemään se pilli suussa ja kaaduin maton reunaan.
Pilli tökkäsi mun nieluun parin sentin suht syvän haavan ja lohkaisi etuhampaasta palasen 😭 Voi vihtori, että osasikin olla se nielun haava kipeä. Ja vertahan siitä tuli ihan järkyttävä määrä... Mies oli jo näppäilemässä 112 puhelimeen, kun sain vihdoin köhittyä, että ei tosiaan tarvi 😅
Löin itseäni auton ovella suoraan ylähuuleen, joka turposi kivasti. Osumaa otti myös toinen etuhammas ikenestä. Siinä on vielä pieni ruhje, toivottavasti ei muuta.
Olin kääntymässä kerrostalon pihaan ja väistin pihasta tullutta autoa painauttamalla etujarruja napakasti. Pyörä kippasi ympäri, vääntyi takaosasta vähän ja yksi sormi meni molemmista nivelistä sijoiltaan. Ei kun tk:hon, jossa kuvattiin, puudutettiin ja vedettiin paikoilleen sekä lastoitettiin. Sormi on edelleen vinossa. Tapaturmasta jo viitisen vuotta.
Laukkasin hevosella pellolla, joka oli paikoin kuoppainen. Hevonen kompastui vähän, ja minä lensin pään yli maahan. Molemmat värttinäluut murtuivat. Terkkuja vaan tutuille...