Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Juoksin kesällä nauraa räkättäen kännissä kaveria karkuun eteen katsomatta, törmäsin oikea olkavarsi edellä johonkin kiinnitys/tukivaijeriin ja heitin törmäyksen voimasta voltin vaijerin yli nurmikolle.
Onnekseni päälläni oli nahkatakki, joka hieman suojasi olkavartta ja "puudutusainetta" oli nautittu siihen malliin, että myöskään mitään kipua ei tuntunut.
Myöhemmin illalla takki oli narikassa ja lyhythihaisen paitani alta pilkottava melkein olkapäästä kyynärpäähän ulottuva mustelma keräsi hämmentyneitä katseita ja myös huolestuneita kommentteja.
Olin lähdössä töihin talviaamuna. Laitoin eteisestä valot pois ja jotenkin silmät ei tottuneet pimeään niin äkkiä ja astuin jostain ihmeen syystä siitä rivarin yhdestä ainoasta ( josta olin mennyt satoja kertoja ) portaasta ohi ja kaaduin käteni päälle. Värttinäluu murtui ja käsi kipsissä 4 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Juoksin kesällä nauraa räkättäen kännissä kaveria karkuun eteen katsomatta, törmäsin oikea olkavarsi edellä johonkin kiinnitys/tukivaijeriin ja heitin törmäyksen voimasta voltin vaijerin yli nurmikolle.
Onnekseni päälläni oli nahkatakki, joka hieman suojasi olkavartta ja "puudutusainetta" oli nautittu siihen malliin, että myöskään mitään kipua ei tuntunut.Myöhemmin illalla takki oli narikassa ja lyhythihaisen paitani alta pilkottava melkein olkapäästä kyynärpäähän ulottuva mustelma keräsi hämmentyneitä katseita ja myös huolestuneita kommentteja.
Tähän vielä semmonen lisäys, että tuossa kävi kuitenkin loppujen lopuksi todella hyvä tuuri.
Vaijeri oli sellaisessa kulmassa, että jos olisin osunut vajaa puoli metriä eri kohtaan se olis osunut kaulaani ja isku olisi todennäköisesti aiheuttanut vakavia vammoja. Nyt selvisin pelkillä mustelmilla ja henkisellä nöyryytyksellä.
Kännimokat ovat tosiaan typeriä, mutta eivät hauskoja eivätkä odottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Olin kurottamassa ylähyllyltä jotain tuotetta. Astuin harhaan ja suoraan lapsen potkumopomn päälle joka luiskahti tietenkin mun alta pois ja rymähdin kunnolla lattialle. Potkumopon istuinosaankin jäi ikuinen lommo tapahtuneesta, ei sitä kehdannut antaa eteenpäin.
Mulle kävi vastaavaa taaperokärryn kanssa vuosikausia sitten. Polvi rusahti ja kipuili pitkään, edelleen rutisee ja paukkuu.
Juoksulenkillä kengän kärki tarttui housunlahkeeseen ja vedin suoraan turvalleni, samalla onnistuin tuikkaamaan oksankärjellä naarmun poskeeni. Housut hajosi ja jouduin nilkuttamaan 4 km kotiin. Mies luuli että joku oli käyny kimppuun, sanoin että kaaduin vain. Sen jälkeen ei ikinä löysälahkeisia lenkille.
Kävelin päin tuolia (joka on ollut samassa paikassa parikymmentä vuotta) ja mursin 3 varvasta. Tästä johtuen sain lonkkaani limapussin tulehduksen kun yritin kävellä niin, ettei varpaisiin satu. Kaikki viikkoa ennen matkaa Italiaan...
Hameen helma jäi fillarin kettinkien väliin, kaaduin suoraan kyljelleni, tikit otsaan ja olkapäähän.
Kiskaisin tonnikalapurkin vetimestä, purkki jäi kiinni mutta sormeen neljä tikkiä.
Yöllä meidän palohälytin rupes (syyttä) ulisemaan, hyppäsin unenpökkyrässä sängystä ja liukastuin laminaattilattiaan, nilkasta repeytyi nivelsiteet.
Puraisin kovaa toffeeta, hampaasta puolet jäi karkkiin kiinni.
Seisoin oviaukossa sormet saranan puolella; vedin ovea kiinni yhtäaikaa toisella kädellä, kolmeen saranoiden välissä olleeseen sormeen avomurtumat.
Kävelin mietteissäni suoraan liikennemerkkiä päin, silmälasini hajosivat ja otsaan iso kuhmu.
ps. mun poika sanoi, että mä tarvitsen avustajan, kun olen vaaraksi itselleni................
Kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki. Jos käyt puskapissalla, tarkista hyvä nainen ettei maassa ole maa-ampiaispesä. Sillä jos toosasi on täynnä pistoksia ja olo on lievästi sanottuna tuskainen (kuvitelkaa automatka istuen lääkäriin saatana) ja kun lääkärillä hajoaa pokerinaama aivan täysin ja hoitaja pyyhkii kyyneliä, siinä huumorintaju punnitaan.
Eeppistä 😂!!!
Nyt kuolen nauruun:D:D, onneksi vältyin samalta kohtalolta kun pitkällä ajomatkalla piti mennä pusikkoon ja ajoinkin sopivaan paikkaan mutta ampiaiset alkoivat pomppia auton laseja päin ennenkuin sain oven auki.
Tämä tapahtui lomamatkalla espanjassa. Olin kiireissäni ja aijon vain piipahtaa ostamassa vettä kaupassa jonka kyltin näin autosta. Kuten usein espanjassa kynnykset jne eivät ole hyvin merkittyjä. Tähänkin kauppaan oli yksi noin 5cm korkuinen kynnys johon kompastuin, ja siis avoimesta ovesta suorastaan"lensin" sisään, putosin (onneksi ison) käsilaukkuni päälle, täysin vatsalleni, kädet sojotti suoraan eteenpäin, ja aika isona ihmisenä siinä makasin naama lattiaa kohti, kauppiaan ja komen muun asiakkaan tuijottaessa minua silmät ympyrskäisinä. Täysin pysähtynyt tilanne. (Naurattaa nyt).
Tarvitsin sitten apua ylös lattialta, isona immeisenä, kaksi ihmistä nosti minut pystyyn koko ajan puhuen espanjaa jota hiukan ymmäsrsin, mutta en osannut juuri puhua. Sitten kauppias toi tuolin, ja laittoi jääpala pussin polvelleni joka paisui jne. Kiireet loppui, ja tuli käytyä espanjalaissa TK,ssa jossa ei ollut yhteistä kieltä lääkärin kanssa, lopulta sain jotain voidetta joka auttoi kipuun, onneksi siis mitään ei murtunut. Jalka vaihtoi väriä sini-punaisesta, vihreään ja keltaiseen, mutta parani onneksi.
Luulenpa että kauppias yhä kertoo tarinaa, oli se sen verran näkyvä sisääntulo lihakauppaan!
Kerran aivastin oikein makeasti ja puraisin samalla kieleen. Sattui älyttömästi ja kieleen tuli jopa haava, vertakin tuli melko lailla. Mielestäni se oli helkkarin typerää, nimittäin luulisi että ihminen on suunniteltu niin, etteivät sellaiset normaalit ruumiintoiminnat kuin aivastaminen aiheuta mitään oheisvaurioita.
Joskus teininä oltiin porukalla kaverilla yökylässä, ja kaveri oli virittänyt sänkynsä päälle meille ison hökötyksen, jossa oli ylimääräinen patja ja paljon tyynyjä. Tein innoissani syöksyhypyn sen päälle, mutta patjan loppupää menikin sängyn reunan yli ja oli siis "tyhjän" päällä. Osuin käsilläni juuri tuohon kohtaan, ja lopputulos oli, että lensin sängyn yli ja naama edellä päistikkaa seinään. Kavereilla oli hauskaa, minulla ei niinkään, koska se a) oli tietysti hirveen noloa, b) sattui ja c) nenä alkoi vuotaa verta ja silmäkin mustui. Parin vuoden päästä pystyin kuitenkin jo nauramaan asialle muiden mukana :D
Sormien lyöminen takin/hupparin vetoketjuun. En suoraan sanottuna ymmärrä miten se voi sattua niin helvetisti.
Löin suihkussa alaselkäni hanaan, teki niin kipeää että olisin huutanut ilman sylissäni ollutta vauvaa ja myöhemmin totesin, että nahat olivat lähteneet ja komea ruhje nousi.
Laskin snowparkissa reilillä ja kassitin. Enää en ilman munasuojia mene parkkiin.
Liedessä 4 valurautalevyä. Joku niistä oli päällä, ja sen sijaan että olisin katsonut mikä levy, hipaisin kolmea (kylmää) levyä tarkistaakseni, ja siihen viimeiseen iskin koko kämmeneni.
Työnsin kersana sukkapuikon pistorasiaan (joka oli sopivasti naaman korkeudella), ja nappasin törröttävästä puikoista suullani kiinni 🎇⚡️✨ tulihan tuosta aika tärskyt, ja tipahdin samantien polvilleni. Posken sisäosaan tuli reikä puikon takia. 😂 jos töpseli olisi ollut lattianrajassa, olisin luultavasti jäänyt siihen kärventymään.
Itse pyöräilin kerran kiireellä kouluun, kun piti pysähtyä valoihin. Eikös jotenkin ihmeellisesti housujen vyölenkki jäänyt kiinni satulaan ja kaaduin. Ei muuta kuin ylös ja kouluun. Tunnin loputtua en meinannut päästä tuolista ylös ku takapuoli kipeä, ja mustunut,häntäluu murtunut...seuraavat kk aika rankkoja kun ei voinut kunnolla istua tai maata. Vieläkin jos istuu kauan paikoillaan alkaa kipeytymään :/
Toisen kerran tulin yövuorosta kotiin, oli jo alkukevät mutta paikoitellen vielä jäätä maassa. Oikaisin kotipihaan sellaista pientä polkua pitkin mikä kulkee taloyhtiöidemme välistä. Polku menee aika jyrkän mäen poikki mutta koska maa oli jo sula uskalsin kulkea siitä. Naapuri tuli kuitenkin vastaan ja päätin väistää. Astuinkin suoraan jäälle ja lensin kaaressa alas. Ehdin ottaa käsillä vastaan. Nopeasti ylös ja huikkaus että ei sattunut. Äkkiä kotiin ja kun sain oven auki niin pyörryin eteiseen.. kk saikkua ja kämmenestä lihas repeytyi..
Vierailija kirjoitti:
Kerran aivastin oikein makeasti ja puraisin samalla kieleen. Sattui älyttömästi ja kieleen tuli jopa haava, vertakin tuli melko lailla. Mielestäni se oli helkkarin typerää, nimittäin luulisi että ihminen on suunniteltu niin, etteivät sellaiset normaalit ruumiintoiminnat kuin aivastaminen aiheuta mitään oheisvaurioita.
Minäkin kuvittelisin, että niinkin normaali ja elintärkeä asia kuin ruuan ja nesteen nieleminen tapahtuisi yhtä näppärästi kuin vaikka hengittäminen (ettei sitä tarvitse siis erikseen ajatella/keskittyä) mutta eheeeeeei.
Kuinkahan monen monta kertaa olen onnistunut nielaisemaan hullusti tai vetämään tavaraa henkeen ja meinannut tukehtua. Olen suorastaan mestari siinä. Vähäkin keskittyminen herpaantuu niin...
Kerran esim. työkaveri kysyi jotain kesken syömisen. Sen sijaan, että olisin pureskellut loppuun ja nielaissut, VEDIN HENKEÄ samantien vastatakseni... Joo-o
Teini-ikäisenä minulla oli outo tapa moshata, eli heiluttaa päätä ylös alas kuivatessani luonnonkiharoitani suihkun jälkeen. Otin yleensä askeleen, pari eteen samalla kun kuivattelin mutta yhtenä aamuna meninkin hiukan pidemmälle ja PAM, pää lavuaariin! Mennessäni tupakalle pyörryin. Noihin aikoihin olin myös sokeuttaa itseni kun hajuvesiputeli oli jotenkin tukossa, rassasin sitä ja testatessani suutin olikin minuun päin. Mursin nilkkani koettamalla päähänpistosta hypätä sohvalta säkkituoliin. Isä huokaili että yleensä teinien vanhemmat saavat pelätä, mitä jälkikasvu puuhailee kylillä mutta meillä se on näin päin !
Imuroin sohvan alta ja annoin sohvan jysähtää takaisin alas jalkani ollessa tulilinjalla, huusin kurkku suorana ja yritin nostaa sohvaa uudestaan mikä ei ollut helppoa, sillä se oli painava ja nyt toinen jalkani vääntyi alle. Jalkaterästäni pirstoutui luita ja repesi nivelsiteet. Kun lopulta pystyin seisomaan ilman sauvoja tein lettuja , vaahdotin kermavaahtoa lettujen kaveriksi ja hiukseni sotkeutuivat vatkaimeen , paniikissa länttäsin käteni hehkuvalle hellalle jolla olin hetkeä aikaisemmin paistanut ne letut.
Olin ottamassa suikkaria ja leuka niksahti ja jäi jumiin