Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Vierailija kirjoitti:
Olin sateella juoksemassa ja ajattelin tehda muutaman leuanvedon puiston nurkassa olevilla telineilla. Olin harjoitellut leuanvetoja jonkin aikaa ja suorilta jaloin onnistui jo hyvin. Yksi tangoista oli korkealla, piti olla yli 2metrinen jotta siihen ei tarvitsisi hypata. Hyppasin,sain otteen mutta koska terastangot ja liukasta oikea kateni lipsahti ja vasemmasta kuului aani joka muistutti paperin repeamista. Silmissa musteni ja kun tokenin tajusin etta hauis revennyt ja rullaantunut olkapaahan. Siihen loppui leuanvedot.
😵
Selvinpäin olen polttanut käteni useita kertoja uuniin juuri sillä tavalla että mä vähän kurkkaan uuniin ja sekoitan.. ja käteni ovat raidalliset.
Kännissä laskin pimeässä liukumäkeä joka päättyikin lumipenkkaan ja tulin jalat suorina ja tönkköinä ja nyrjäytin nilkkani joka vihoittelee edelleen.
Toinen tyhmä juttu oli kun kaveri horjahti humalassa mua kohti kun olin juomassa pullosta ja multa katkesi etuhampaat 🙄
Kaveri potki humalassa vaalien jälkeen vaalijulisteita ja liukastui märkään nurmikkoon. Jalka murtui ja kaveri kävi monessa leikkauksessa ja oli monta kuukautta sairauslomalla. Instat karma?
Pyyhkäisin (vanhanmalliselta) liedeltä roskia ja se olikin tulikuuma! Koko kämmen paloi ja vietin yön käsi vesisangossa. Hyviä nämä uudet liedet kun niissä on punainen valo kun ovat päällä.
Juttelin kaverille hänen autoonsa avonaisesta autonovesta. Läimäytin sitten keskustelun lopuksi auton oven kiinni mutta unohdin ottaa pääni pois välistä. 😂 Sain kipeän pään ja mustan silmän.
Käsityötunnilla piti väsätä villasukkaa. Jotain muuta samalla selitin ja heilautin kättäni, jolloin tietysti sukkapuikko tökkäsi syvälle sieraimeen. Verta tuli. Itketti ja nauratti samaan aikaan. Onneks ei osunut silmään tai uponnut jonnekin aivoihin asti.
Baarissa olin just ottamassa huikan pullosta, kun joku tönäisi takaapäin tungoksessa ja etuhammas lohkesi.
Kompastuin matonreunaan ja lensin leuka edellä sohvapöydän kulmaan. Pari tikkiä seurauksena. Kävi niin nopeasti, etten jotenkin ehtinyt reagoida mitenkään. Luulin kaiken lisäksi selvinneeni säikähdyksellä, kunnes näin lattialle pulppuavan verivanan.
Olin tulossa talvella baarista kotiin, kun melkein kotirapun edessä liukastuin jäätiköllä. Kadulla oli hiekoitussepeliä, joka tietysti silpoi palan irti kämmenestä, jonka olin refleksinä laittanut kaatuessa vastaan. Verta tuli ihan kiitettävästi, mutta en siinä tuiskeessa siitä niin välittänyt, koska kotikin oli niin lähellä. Seuraavana päivänä, kun poistuin kotoa, rappukäytävässä ja hississä oli verivana, joka johti ovelleni... No onpahan ollut naapureilla spekuloitavaa. Arpi on vieläkin 15 vuoden jälkeen.
Olin yksin luistelemassa. Kengänkokoni on 41, ainoat saatavilla olevat luistimet kokoa 45, eli mieheni ikivanhat ja julmetun painavat hokkarit.
Kentän vieressä oli iso pehmeännäköinen lumikasa, kentältä aurattua/kolattua lunta. Kukaan ei näkisi, voisin pitää vähän lapsellista hauskaa! Taisin kiljuakin ilosta, kun otin oikein kunnon vauhdit ja heittäydyin rähmälleni lumipenkkaan. Kivaa!
No... Tyhmemmänkin luulisi tajuavan, etteivät aurauspenkat ole kovin pehmeitä. Kovasta vauhdista mässähdin kovaan ja paakkuiseen hankeen, auts! Lisäksi ne hiton hokkarit olivat tosiaan painavat ja jatkoivat yhä matkaa, jalkani niissä sisällä. Selkäranka taipui minkä pystyi, olin varmaan ihan C-kirjaimen muotoisena. Naama penkassa ja jalat ilmassa kohti niskaa. Selässä tuntui melko jännittävältä.
Vielä yli kolmikymppisenä kantapään kautta oppiminen on ihan tehokasta. Ottaa yhä päähän.
Töissä on käynyt vaikka mitä. Kerran menetin jostain syystä tasapainon ja kaaduin isoon tiskikoneeseen sisälle. Käsissä oli tavaraa mutta sain otettua käsivarsilla vastaan, tuloksena mustelmat kyynärpäiden yläpuolella. Aika vasta löin kävellessä kämmenselän terävään tiskipöydän kulmaan, osui suoraan hermoon. Pahiten on varmaan sattunut nilkan lyöminen kärryn teräsreunaan, melkein rääkäisin ääneen keskellä kauppaa. Vaivoin nilkutin työajan loppuun, mustelma taisi näkyä pari viikkoa.
Olen useasti kävellyt kotona niin ajatuksissani että olen kävellyt kovaa vauhtia päin ovenkarmia.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki. Jos käyt puskapissalla, tarkista hyvä nainen ettei maassa ole maa-ampiaispesä. Sillä jos toosasi on täynnä pistoksia ja olo on lievästi sanottuna tuskainen (kuvitelkaa automatka istuen lääkäriin saatana) ja kun lääkärillä hajoaa pokerinaama aivan täysin ja hoitaja pyyhkii kyyneliä, siinä huumorintaju punnitaan.
Eeppistä 😂!!!
Olen mies ja minulla oli kaukosuhde ja aina kun nahtiin niin seksi oli estotonta ja kunnon meininkia. Asuttiin eri maissa. Kerran sitten kotonani varmaan 3h touhuttiin. Tunsin hiukan arkuutta vehkeessani nukkumaan mennessa. Aamulla vessassa sitten huomasin Etta kikkeli paisunut aivan jarkyttavan nakoiseksi, naytti haljenneelta makkaralta. Paniikki iski etta tippuuko se tuosta, siis naky oli jotain sanoinkuvaamatonta. Soitto laakariin joka rauhoitteli etta 12h ja turvotus laskee. Kavely oli vaikeaa, Kun "makkara " tiella. Turvotus tosiaan laski ja seuraavana iltana otettiin vahan iisimmin.
Otin kuuman vuoan uunista paljain käsin. Keraaminen vuoka tietysti täynnä lihapataa. Sain sen melkein laskettua pöydälle, painotus sanassa melkein. Sitä tomaattista lihapataa lensi kattoonkin. Palanein käsin risoi siivota keittiö ja varsinkin se katto.
Ravintolakokki vuodesta 1993
Puukotin itseäni pohkeeseen. Möksällä leipäveitsi oli tiskipöydän reunalla ja tietenkin siinä sählätessäni tippui reunalta alas, osui mua kärki edellä pohkeeseen ja laitettiin vertavuotavaan haavaan nätti laastari. Veri tirsui laastarin läpi.
Aiemmin poltin ranteen vedenkeittimen suuosasta tursuavaan kuumaan höyryyn. Sattui stnasti. Otin pakkasesta kylmäpakkauksen ja pidin sitä kohtuullisen kauan aikaa palovamman päällä. Kylmäpakkaus tarttui ihoon kiinni, palovamma-alue oli kohollaan ja valkoinen. Ja sairaan karseen näköinen. Sain sitten palo- ja paleltumavamman.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuin silittäessäni nostamaan silitysraudan niin ylös, että se osui olkavarteen ja teki siihen parinkymmenen sentin mittaisen palovamman. En sitten yhtään tiedä, miksi huidoin kuumalla raudalla olkapäiden korkeudella.
Oli hyvä ettet huitonut vielä vähän korkeammalla.
Tein itselleni voileipägrillillä välipalaa, ja kun grillin merkkivalo sammui aivotkin taisi sammua. Otin kiinni grillin tulikuumasta sivusta jossa oli esillä paistolevyt tarkoituksena avata, enkä lukitusta muovikahvasta. Teki muuten tosi kipeää niin pieneksi palovammaksi.
Kerran mies yllytti leikkimään kissan kanssa laittamalla käden sohvan reunan yli, kissa sitten koittaisi koskea kättä tassulla. Kuitenkin pelästyin kissan harmitonta hyökkäystä, vedin käden refleksinomaisesti pois ja löin itseäni lujaa naamaan :D
Omiin jalkoihin kompastuminen ja kaatuminen ilman mitään järkevää syytä on myös tuttuja.
Joskus teininä sain maalitusseja ja yksi tussi meni tietysti tukkoon. Ajattelin ovelana kaverina lisätä tussiin painetta ja taitoin metallisen säiliöosan. No eihän se tukokseen mitään vaikuttanut, joten jatkoin säiliöosan taivuttelua edestakas. Siinä taivuttelin tussia noin 15 senttimetrin päässä naamasta kun aloin miettimään että onkohan tämä ihan turvallista.
Samalla hetkellä metalli väsyi niin, että paine räjäytti maalit ilmoille ja suoraan kasvoille ja silmään. Jumankekka että sattui silmiin. Juoksu vessaan ja huuhtelua ja ensiapuun näyttämään silmiä. Kyllä tuli älykäs olo tuostakin hommasta.
"Hämä-hämä-häkkiä" vauvalle hoilatessani ja tietysti sopivasti elehtiessäni tökkäsin peukalolla suoraan avonaiseen silmääni.
Olin teininä aloittamassa ensimmästa kesätyöni ravintolasiivoojana kaverini kanssa ja olin lähdössä töihin mopollani. Jostain syystä istahdin mopon päälle sivuttain kypärää päähän laittaessani ja mopo kaatui allani. Minä sitten kaaduin myös jotenkin oudosti mopon päälle niin, että se jalkatappi osui pimppiin ja se sattui ihan hirvittävästi. Kipu oli niin kova, että en päässyt töihin ja kaverini joutui siivoilemaan yksikseen ja hän suuttui siitä minulle.
Minä menin häpeissäni huoneeseeni ja sanoin vaan äidilleni, että en pääsekään töihin kun vähän kaaduin ja satutin jalkani. Makasin sängylläni ja ajattelin, että kyllä tämä tästä, mutta kipu vaan yltyi. Sitten menin vessaan tutkimaan, että mikä siellä nyt oikein sattuu ja säikähdin ihan kamalasti kun alapäähän oli tullut joku järkyttävän kokoinen patti ja se vain kasvoi. Purskahdin itkuun ja oli pakko pyytää nolona äiti katsomaan tilannetta ja ei muuta kuin ensiapuun siitä sitten lähdettiin.
Siellä sitten ujona teininä jouduin hoitajien ja lääkärin ihmeteltäväksi. He imivät jollain piikkisysteemillä sitä verenvuotoa sieltä patista ja sai sen jotenkin sitten rauhoittumaan, mutta oli se kyllä kamala särky ja kokemus ja alapää oli vielä pitkään kipeä tuon jälkeen.
Yritin ottaa parvekkeelta oven raosta nopeasti pyykkikorin sisään, ettei kissa karkaisi. Jotenkin löin pääni niin lujaa ovenkarmiin, että karmiin tuli kunnon kolhu. En oikein muista muuta kuin kauhean pamauksen kun pää kilkkasi karmiin.
Tästä on vuosia aikaa, joten en muista oliko pää kipeä, varmaan kyllä kai.
Noudatit sitten mun tutun ohjetta: ” Ota silmä käteen ja katso”.
Ai että oli ärsyttävä sanonta silloin hänellä.