Mies uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Vahinkoraskaus siis kyseessä. Mies raivoaa ja uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Mä en pysty edes ajattelemaan mitään, koska mies on niin kamala.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoraskaus siis kyseessä. Mies raivoaa ja uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Mä en pysty edes ajattelemaan mitään, koska mies on niin kamala.
Lähtee se kuitenkin, sydän on jo ruskeassa talossa.
Älä helvetissä tee keskeytystä! Tulet katumaan lopun elämääsi! Itse keskeytin miehen painostuksesta raskauden. Meillä oli jo 2 lasta. Vuosi sen jälkeen yritettiin vielä lasta, mutta se keskeytyi rv 15. Kaduin heti keskeytyksen jälkeen ja vieläkin suru on sanoinkuvaamaton! Sä et voi viedä lapsesi oikeutta sisareen! Sä et selviä siitä surusta!!! Älä tee sitä!!!
Kysy Timo Soinilta mitä teet??????? Jätä se sika.
Kailenlaisia miehiä se maa päällään kantaa.
Ymmärrän sekä sua että miestä.
Jos ennestään on yksi lapsi, eikä lisää ollut tarkoitus tehdä niin siihen oli todennäköisesti syyt. Mies ajattelee ettei jaksa enää aloittaa kaikkee alusta. On ehkä vihainen koko tilanteelle, on avuton, ja purkaa sen noin.
Varaa sä kriisiaika kirkon perheasiainneuvottelu keskukseen siellä on pari-psykoterapeutteja ja ilmaista pariterapiaa! Tarvitte sitä joka tapauksessa tai riippumatta päätöksestä liittinne päätyy eroon, sillä jompikumpi joutuu luopuu siitä minkä haluaa. Ja se lyö kiilan suhteeseen vuodien saatossa se nielee kaiken hyvän suhteesta. Sä tarvit nyt tukea!
Mutta sun mies tarvii myös!
[Pquote=Vierailija]Mä olen ihan sumussa, kun on niin paha olo kokoajan. En pysty miettimään ollenkaan järkevästi. Miehen käytös ahdistaa ja surettaa.
Jos teen keskeytyksen painostettuna, tulen varmaan katumaan. Toisaalta pelottaa, että mies lähtee juuri nyt, kun olen heikoimmillani.
Meillä on ennestään yksi lapsi ja enempää ei ollut suunnitteilla. Ap[/quote]
Oon keskeyttänyt raskauden 15v sitten, nyt alan olla päässy yli. Sain sen jälkeen kaksi lasta ja omatunto soimasi pitkään, mutta jos nyt tulisin raskaaksi keskeyttäisin raskauden! en todellakaan jaksaisi enää kolmatta lasta ja nyt ku nuorin on 10v niin taas alusta kaikki! Ei ikinä!!!
Ymmärrän sekä sua että miestä.
Jos ennestään on yksi lapsi, eikä lisää ollut tarkoitus tehdä niin siihen oli todennäköisesti syyt. Mies ajattelee ettei jaksa enää aloittaa kaikkee alusta. On ehkä vihainen koko tilanteelle, on avuton, ja purkaa sen noin.
Varaa sä kriisiaika kirkon perheasiainneuvottelu keskukseen siellä on pari-psykoterapeutteja ja ilmaista pariterapiaa! Tarvitte sitä joka tapauksessa tai riippumatta päätöksestä liittinne päätyy eroon, sillä jompikumpi joutuu luopuu siitä minkä haluaa. Ja se lyö kiilan suhteeseen vuodien saatossa se nielee kaiken hyvän suhteesta. Sä tarvit nyt tukea!
Mutta sun mies tarvii myös!
[
Oon keskeyttänyt raskauden 15v sitten, nyt alan olla päässy yli. Sain sen jälkeen kaksi lasta ja omatunto soimasi pitkään, mutta jos nyt tulisin raskaaksi keskeyttäisin raskauden! en todellakaan jaksaisi enää kolmatta lasta ja nyt ku nuorin on 10v niin taas alusta kaikki! Ei ikinä!!!
Ymmärrän miestäsi, koska hän ei todennäköisesti halua ollenkaan enää lapsia elämäänsä. Sitä en ymmärrä, että käyttäytyy kuin pieni kakara, eikä suostu edes keskustelemaan. Hänestä luultavimmin tuntuu hirveältä, että syntyisi odottamaton ja lapsi, jota sitten joutuisi elättämään piti siitä tai ei. Hänellä on ehkä ollut toiveena päästä pikkulapsiarjesta eroon, mutta se taas lykkääntyisi lapsen syntyessä. Jos hän ei pääse yli tästä shokista, niin kannattaa erota (toivotaan vain, että tuo on paniikki oireilua).
Vasektomian pitäisi olla paljon nykyistä helpommin saatavilla niille, jotka siihen haluavat. Nykyään jos et ole kolmekymppinen, on vaikeaa vakuuttaa lääkäreitä vasektomiaan, koska "mielesi saattaa vielä muuttua". Kyllähän ne kivekset toimii vasektomian jälkeenkin normaalisti, niin mikä ongelma tässä laillisesti on? Omaan laskuun saa sitten onkia siittiöitä kivesten halkaisussa. Toivottujen raskauksien määrä suhteessa eitoivottuihin kasvaisi hyvin.
Meillä mies jätti ja haistakoon pa*kan. Me löydetään paremmat, ei ne kaikki oo vajaaälysiä, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät lapsen niin muistathan kieltäytyä kirjallisesti elareista mieheltä.
Muuten olet vähintään yhtä kusipää kuin (ex-)miehesi.
Ei äiti voi lapselle tulevista elareista kieltäytyä. Eihän ne äitiä varten tule.
Vieläkään yksikään aborttitasa-arvosta uliseva mies ei ole kertonut kantaansa siihen että kiellettäisiin abortit kokonaan niin ei olisi enää ongelmaa miehen ja naisen välisessä aborttimahdollisuudessa?
Aina miehet vaan valittaa siitä kun naisella on mahdollisuus valita ja heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä perää oikeutta päättää naiselle tehtävästä abortista mutta kummasti muuttuis ääni kellossa kun naiset ei enää uskaltaisi harrastaa yhtä vapaasti seksiä pakkoabortin pelossa. Menisi Pertin palkkapussista iso osa maksullisiin naisiin.
Minä olen joskus esittänyt toiveen, että naiset suostuisivat harrastamaan seksiä vain lasta yrittäessä. Haluaisin kuulla ulinan mikä siitä syntyisi.
Miksi vain naiset? Saako miehet harrastaa seksiä vaikka ei halua lapsia?
Tässäkin ketjussa jo sanottu: Pitää pidättäytyä seksistä jos ei halua kantaa seurauksia, joten kyllähän tämä koskisi silloin myös miehiä. Mitäpä jos miehet harrastaisivat seksiä vain keskenään, kun haluavat seksiä ja sitten naisten kanssa, kun haluavat lapsia.
Kyllä kaikilla on oikeus harrastaa seksiä ilman, että siitä seuraa lapsi. Näistä ketjuista tulee monesti mielikuva, että naiset eivät halua harrastaa seksiä siksi, että se on kivaa ja tuntuu hyvältä, vaan ihan vain siksi, koska se olisi pakollinen paha tiellä lisääntymiseen. Lisäksi monet naiset nauttivat seksin yhteydessä spermasta ja tällöin ehkäisykeinona kannattanee käyttää jotain muuta kuin kondomia eikös niin? Tällä palstalla halutaan suorastaan sivuuttaa se tosi asia, että myös miehellä on oikeus harrastaa seksiä saamatta jälkeläisiä, samoin kuin naisilla. Minä panenkin miehiä, eikä näin ollen tarvitse vaivautua edes ajattelemaan riskiä lapsen saannille, koska en niitä todellakaan elämääni halua ja luultavasti toteuttaisin kätevästi jälkiabortin jos isäksi minut pakotettaisiin. Kärsisin seuraukset mukisematta, mutta eipähän tarvitsisi kärsiä lapsesta edes tilisiirron vertaa.
Meitä ihmisiä on oikeasti muitakin, kun lapsia himoitsevia naisia. Toiselle lapsiuutinen on maailman onnellisin asia ja toisille se on oikeasti raivoa ja epätoivoa kylvävä uutinen, joka estää ajattelemasta järkevästi. Kuten minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä perää oikeutta päättää naiselle tehtävästä abortista mutta kummasti muuttuis ääni kellossa kun naiset ei enää uskaltaisi harrastaa yhtä vapaasti seksiä pakkoabortin pelossa. Menisi Pertin palkkapussista iso osa maksullisiin naisiin.
Minä olen joskus esittänyt toiveen, että naiset suostuisivat harrastamaan seksiä vain lasta yrittäessä. Haluaisin kuulla ulinan mikä siitä syntyisi.
Tässäkin ketjussa jo sanottu: Pitää pidättäytyä seksistä jos ei halua kantaa seurauksia, joten kyllähän tämä koskisi silloin myös miehiä. Mitäpä jos miehet harrastaisivat seksiä vain keskenään, kun haluavat seksiä ja sitten naisten kanssa, kun haluavat lapsia.
Kyllä kaikilla on oikeus harrastaa seksiä ilman, että siitä seuraa lapsi. Näistä ketjuista tulee monesti mielikuva, että naiset eivät halua harrastaa seksiä siksi, että se on kivaa ja tuntuu hyvältä, vaan ihan vain siksi, koska se olisi pakollinen paha tiellä lisääntymiseen. Lisäksi monet naiset nauttivat seksin yhteydessä spermasta ja tällöin ehkäisykeinona kannattanee käyttää jotain muuta kuin kondomia eikös niin? Tällä palstalla halutaan suorastaan sivuuttaa se tosi asia, että myös miehellä on oikeus harrastaa seksiä saamatta jälkeläisiä, samoin kuin naisilla. Minä panenkin miehiä, eikä näin ollen tarvitse vaivautua edes ajattelemaan riskiä lapsen saannille, koska en niitä todellakaan elämääni halua ja luultavasti toteuttaisin kätevästi jälkiabortin jos isäksi minut pakotettaisiin. Kärsisin seuraukset mukisematta, mutta eipähän tarvitsisi kärsiä lapsesta edes tilisiirron vertaa.
Meitä ihmisiä on oikeasti muitakin, kun lapsia himoitsevia naisia. Toiselle lapsiuutinen on maailman onnellisin asia ja toisille se on oikeasti raivoa ja epätoivoa kylvävä uutinen, joka estää ajattelemasta järkevästi. Kuten minua.
Niin no, naisena en viitsi yleensä edes kommentoida näihin ketjuihin, joissa perusolettamia ovat nuo, että 1) (vain/kaikki) naiset haluavat lapsia ja 2) naiset pitävät seksistä vain vauvakuumeisina. Molemmat hevonpeetä, sanoo tämä äiti-ihminen, noin puolen maailman älyllistä aliarviointia. Mutta siihenhän av taitaa perustua nykyään.
Aivan vastuutonta toimintaa molemmilta, kumpikin kieltäytyy ehkäisystä ja silti harrastaa seksiä. Nyt on sitten vastuunoton paikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta harrastaa seksiä, tai tehdä mitään muutakaan, jos ei ole valmis kantamaan seurauksia! Kun valitset teon, valitset myös seurauksen. Jos seurausvaihtoehtoja on useita, ja jollain toisella on päätäntävalta valintaan, olet siitä huolimatta vastuussa seurauksesta, koska olet tiennyt sen mahdolliseksi.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - vaihtoehtona. Ei minään itsestäänselvänä automaattiratkaisuna. Ja koska kyseinen toimenpide suoritetaan naisen elimistössä, hän viime kädessä päättää käytetäänkö sitä vaihtoehtoa.
Jos naisella on kerran tässä päätäntävalta, niin sitten miehiä ei myöskään samalla logiikalla saisi pakottaa isäksi, eikä maksamaan elatusmaksuja. Miehen elimistö, niin mies päättää mihin elimistön työn tuottamat tulokset menevät. Olethan samaa mieltä?
Tavallaan. Miehellähän on päätäntävalta - hän saa vapaasti valita laskeeko siemenensä naisen vaginaan, mistä voi seurata raskaus ja sen myötä lapsi. Kun tämä tuotos on naisen elimistössä, miehen oikeus päättää jatkosta päättyy, sillä jatko tapahtuu naisen elimistössä.
Jos ehkäisy on käytössä, niin silloin seksiä harrastetaan sillä oletuksella, että lasta ei tule. Silloin pitäisi vahinkoraskauden sattuessa oletuksena olla myös abortti. Lapsi tehdään silloin, kun molemmat sitä haluavat. Toinen ihminen ei voi toisen puolesta noin isoa asiaa päättää, ja jos olet toista mieltä, niin olet sairaan itsekäs ihminen.
Vaikka ehkäisy on käytössä, seksiä harrastetaan sillä oletuksella, että ehkäisy voi pettää. Ja jos pettää, miehen tulee tajuta, että nainen viime kädessä päättää omasta kehostaan. Jos sitä ei tajua ja hyväksy, on typerys, jonka kannattaa jättää seksi välistä tai pistää piuhat poikki.
Joo no se 9kk ku "nainen päättää omasta kehosta" parhaimmillaan pilaa toisen loppuelämän.
Onpas hauskaa.Lapsi ei koskaan pilaa kenenkään loppuelämää. Muutaman vuoden ehkä (yleensä äidillä), joskus jotkut suunnitelmat, mutta ei koko elämää. Jos niin on jollekin käynyt, syy ei ole lapsi, vaan kyvyttömyys löytää vaihtoehtoja ja asennevamma.
VÄÄRIN !
Kersa/t pilaa AINA miehen elämän 99,99% tapauksista. Ja tuo 00,01% on niitä miehiä jotka joko vajakkimaisuuttaan tai muussa mielenhäiriössään, oikeasti haluavat niitä painolasteja riesoikseen ihan tietoisesti.
Hassua, musta kun tuntuu et suurin osa miehistä kertoo haluavansa lapsia, ihan sinkkumiehetkin. Minulle, joka olen parisuhteessa jossa ei lapsia aiota hankkia, tai eksät kertoneet suhteen aikana vaikka olen itse sanonut etten lapsia halua.
Tekisin vahinkoraskauden sattuessa abortin. Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi. Luojan kiitos mulla on itselläni oikeus päättää siitä.
Kiitos vastauksista!
Päätin jatkaa raskautta. Olen valmistautunut siihen, että jatkan lasten kanssa yksin. Mies ei ole vielä lähtenyt. Välillä vannoo rakkautta, välillä uhkailee millä milloinkin, sanoo lähtevänsä, juo liikaa. Oikeastaan odotan jo sitä, että hän saisi oikeasti lähdettyä. Ap
Tahdon kertoa oman tarinani. Oon nyt 25v. Sain ekan lapseni 22-vuotiaana 4 vuoden seurustelun jälkeen. Heti lapsen synnyttyä miehen käytös muuttui kamalaksi, olin todella heikossa kunnossa, sillä minut oli leikattu hätäsektiolla. Mies kävi kotona vain haukkumassa mua ja oli väkivaltainen. Vauvan ollessa 5kk mies jätti, koska ei kuulemma ollut enää "sitä tunnetta". Olin todella musertunut ja typeränä itkin miestä takaisin. Palattiin yhteen vauvan ollessa vuoden vanha ja tulin saman tien uudestaan vahingossa raskaaksi. Mies raivosi mulle täyttä kurkkua, että: "Tee abortti, mä en sun kanssa rupee olemaan". Viimein mä päätin, etten pysty tekemään aborttia ja pidän sen lapsen vaikka yksin. Kerroin tämän miehelle ja ilmoitin, että hän voi nyt sitten lähteä. Sillä sekunnilla mies muuttikin mielensä ja oli yhtäkkiä mitä ihanin. Olin todella hämmentynyt, mutta ajattelin, että ihan sama, hoitakoot isompaa lasta sillä välin kun mä kidun raskauspahoinvoinneissani. (Olin siis niin heikossa kunnossa, että oksensin lopulta verta ja painoa ennen raskautta oli 46kg.) Vauvan synnyttyä hän muuttuikin taas pikkuhiljaa todella ilkeäksi, haukkui kuinka vain lorvin kotona hänen rahoillaan, oli väkivaltainen ja lisäksi mulle selvisi, että oli pelannut ulosottoon (onneksi vain omia rahojaan) 45000e. Lopulta sain tarpeekseni ja päätin lähteä lasten kanssa. Pienempi oli 4kk ja isompi 2-vuotias. Alkuun oli rankkaa, mutta hetkeäkään en ole katunut. Pojat ovat nyt 1v.3kk ja 3-vuotias. (Viikonloppuna juhlitaan synttäreitä :)) Olen todella onnellinen tällä hetkellä, nautin ajasta lasten kanssa ja minulla on selkeät tulevaisuuden suunnitelmat. Ensi keväänä aion mennä valmennuskurssille ja hakea oikikseen. Tiedän, että pystyn siihen. Se, mitä tahdon viestilläni kertoa, älä ap roiku hetkeäkään tuollaisessa miehessä. Harkitse aborttia tarkkaan, pärjäät kyllä yksinkin :) Mitä pidempään roikut tuollaisessa miehessä, sitä rankemman tien joudut lopulta kulkemaan. Mä taidan kuulua niihin, jotka oppii kantapään kautta, mutta ainakin voin "varoittaa" muita :D