Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko auttaa idioottia veloissa?

Vierailija
15.08.2018 |

Viime vuosi meni todella sumussa oman elämän kanssa. Ero, muutto, remontti, työpaikan vaihdos, kaupungin vaihdos.. En edes tiedä mitä kaikkea siihen mahtui, mutta kaikesta tästä pyörityksestä velkaannuin todella pahasti.

En osaa edes sanoa miten tai mihin se raha loppujen lopuksi meni? Aloin vain ostella huonekaluja, vaatteita, tarvikkeita, ihan kaiken mahdollisen ja jatkuvasti ajattelin "maksan sen ensi kuussa pois", mutta ensi kuussa oli jotain uutta..

Otin 20t lainan (!!) jolla maksoin kaikki pois. Tässä typerässä lainassa on aivan järjetön typerä korko ja mietin vain, miten pärjään seuraavat 5 vuotta?

Menot:

Asuminen (laina+vastike) = 525e
Auto = 135e (tämä kyllä pitäisi myydä tänä vuonna)
Lasten hoitomaksut = 300e (tätä en saa alemmaksi)
Sähkö, vakuutukset jne. = n. 100e kuussa (ei aina näin paljon, mutta joskus enemmän)
ja se TYPERÄ järjestelylaina, jota pitäisi maksaa 5 vuotta = 550e

Tulot:

1850e käteen.

= 240e /kk eli 60e /vko

Mitä teen? Tuohon ei mahdu mitään yllättävää.

Säästötilillä on tällä hetkellä 1300e. mutta se hupenee juurihoitoon ja autovakuutuksiin tämän vuoden puolella. Myytävää ei oikein ole, tai no sohva ja ruokapöytä tms, mutta kaiken ylimääräisen olen myynyt.

Olen ihan normaali ihminen, jolla meni ennen todella hyvin ja nyt.. Mokasin aivan kaiken, enkä enää tiedä miten pääsisin tästä yli.

Haukkua saa, mutta enemmänkin haluaisin jonkunlaisia oikeita neuvoja. Tiedän, että olen mokannut ja jos vain voisin - peruisin kaiken.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät ja elatusmaksut on mukana tuossa 1850 eurossa?

Vierailija
22/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin muuhun sen 260€ kuussa pitäisi riittää kuin ruokaostoksiin.....? Jos lapset päiväkodissa ja paljon isällään, eikö tuo summa riitä?

Siis 240€....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla pärjää. Olen työtön ja saan kuussa kaikki tuet yhteen laskettuna viikkoa kohden 50e.

Katsopas vähän tarkemmin kaupassa mitä ruokaa ostat. Minä en ensin älynnyt kuinka paljon omilla valinnoilla voi vaikuttaa talouteensa.

Halpaa ja monipuolista ruokaa saa vähälläkin rahalla.

Tein joskus silleen, että otin kauppaan käteistä tietyn määrän ja kortit himaan. Tulin kotiin läjäpäin safkaa mukanani.

Ruoasta en ole huolissani. Siihen ei mene rahaa melkein ollenkaan, mutta enemmänkin kaikesta muusta. 240e kaikkeen - hygieniatarvikkeisiin, lääkkeisiin, bensoihin, bussiin, meikkeihin tms on hyvin vähän. En saa ostettua mitään lapsille...

Totta kai tällä pärjää vuoden päivät, mutta 5 vuotta (?) en saa säästettyä tai ostettua mitään, jos joku menee rikki kotona. Ap

Vierailija
24/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mahdollista saada palkankorotus tai parempipalkkainen työ? Me naiset tyydytään tässä suhteessa liian vähään eikä arvosteta omaa työpanostamme.

Ei kyse ole tyytyminen liian vähään, vaan eri aloilta saa eri palkkaa.

Vierailija
25/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan elatuksen, ja lapsilisät menee isälle. Olen etänä tällä hetkellä. Ap

Vierailija
26/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä maksat päivähoitomaksut kokonaan itse jos isä saa lapsilisät?

Maksan elatuksen näin. 150e per lapsi eli 300e ja maksan sen suoraan päiväkotiin :) Ap

Vierailija
27/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan elatuksen, ja lapsilisät menee isälle. Olen etänä tällä hetkellä. Ap

Miksi sinä silloin maksat päivähoidon? Vai onko se elatusmaksut?

Vierailija
28/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainasta lyhennysvapaata?

Totta. Yritän vain säästellä sitä (saa käyttää yhteensä 2 vuotta), jos tulee jotain vielä kamalampaa eteen.. Esim pitkä sairasloma tai työttömyys. Ap

Vierailija
29/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä silloin maksat päivähoidon? Vai onko se elatusmaksut?

On. maksan sen suoraan päiväkodille. Ap

Vierailija
30/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myisin auton pois heti. Hankkisin myös toisen työn. Esim. henkilökohtaisista avustajista on aina pula. Jos olet sen luonteinen ihminen, että kestäisit ko työtä, niin harkitse sitä. Palkka toki on pieni, 10 euron luokkaa per tunti, mutta kyllä sekin vähän auttaa.

Vierailija
31/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit vakuutukset. Kilpailuta liikennevakuutus, hankkiudu kaskosta eron ja karsi muutakin. 100 e/kk liikaa vakuutuksista nykyisillä kuluillasi.

Vierailija
32/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mahdollista saada palkankorotus tai parempipalkkainen työ? Me naiset tyydytään tässä suhteessa liian vähään eikä arvosteta omaa työpanostamme.

Ei se auttaisi mitään. Ap tuhlaa sitä enemmän, mitä enemmän näkee rahaa.

Vierailija
33/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto ei kerran ole välttämätön, myy se heti! Ei ensi kuussa tai "tänä vuonna", vaan heti. Ihan turha rahareikä.

Vierailija
34/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myisin auton pois heti. Hankkisin myös toisen työn. Esim. henkilökohtaisista avustajista on aina pula. Jos olet sen luonteinen ihminen, että kestäisit ko työtä, niin harkitse sitä. Palkka toki on pieni, 10 euron luokkaa per tunti, mutta kyllä sekin vähän auttaa.

Auto on lähdössä kyllä, mutta pitää vain selvittää jääkö siitä velkaa, jos jää - en voi myydä koska ei rahaa maksaa sitä velkaa :D

Olen katsellut iltatöitä paljon, mutta vielä ei ole tärpännyt.

Ap

Vierailija
35/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit vakuutukset. Kilpailuta liikennevakuutus, hankkiudu kaskosta eron ja karsi muutakin. 100 e/kk liikaa vakuutuksista nykyisillä kuluillasi.

Ne olen tehnyt ja vakuutukset on tiputettu alas. Ei ole joka kuukausi 100e niin kuin tuossa sanottu. Se on vain mihin olen "varautunut" joka kuukausi + siihen olen laskenut sähkön ja netin. Ap

Vierailija
36/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auttaisi mitään. Ap tuhlaa sitä enemmän, mitä enemmän näkee rahaa.

Ei se niin mene. En ihan aina ole ollut velkainen. Surullisena ihminen tekee vääriä ratkaisuja.. Ap

Vierailija
37/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma että elatussysteeminne on reilu molemmille? Teittekö sopimuksen lastenvalvojalla? Joustaisiko lasten isä sen verran että tulisi pk-maksuissa vastaan?

Vierailija
38/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tekisi toistakin työtä silloin kun lapset ovat isällään? Sinä voit myös myydä asuntosi ja muuttaa vuokralle. Auto pois. Näillä pitäisi järjestyä.

Vierailija
39/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan tiukkaa, aloin jakamaan sanomalehteä. Sinne pääsee aina hommiin ja jos ottaa vain esim. yhden piirin jaettavaksi, ei työ"päivä" kestä kauaa ja on siitä kuitenkin apu talouteen, vaikkei sillä rikastu. Siinä auto on hyvä olemassa vaikka kesäaikaan polkupyörä on paras.

Vierailija
40/119 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että elatussysteeminne on reilu molemmille? Teittekö sopimuksen lastenvalvojalla? Joustaisiko lasten isä sen verran että tulisi pk-maksuissa vastaan?

Elatusmaksajan laskurin mukaan joutuisin maksamaan vielä enemmän. Tulot 2600e kuukaudessa, ja eihän minulla olisi mitään hätää, jos tuota velkaa ei olisi - sitähän ei lasketa mitenkään alentavasti.

Maksan nyt siis minimin, joka ollaan entisen kanssa yhdessä sopineet. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme