Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies irtisanottiin ilman varotusta töistä muka liiaallisen juomisen takia mut töis juo. onko laillista?

Vierailija
13.08.2018 |

mies siis juo stressiin koska työ niin strassaava mut töis ei välitetä siitä nyt mies irtisanittiin ilman yhtäkään varotusta ja musta se et juo arkena mut ei töissä ei kuulu työ paikalle. en tiedä miten nyt pärjäämme kun rahaa ei ole mihinkään....voiko laittomasta irtisanomisesta saada rahaa?

Kommentit (318)

Vierailija
181/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte juoda aamulla, että olis promilleja työpäivän aikana. Jos juo runsaasti alkoholia illalla niin ei sitä seuraavaksi päiväksi selviä.

Kaveri sanoi et kuuden kaljan jälkeen voi ajaa autoa

Tää on ihan yleinen harhaluulo. Oikeasti siihen kuuden kaljan päälle pitää ottaa kahvit. Sitten vasta voi ajaa.

Vierailija
182/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte juoda aamulla, että olis promilleja työpäivän aikana. Jos juo runsaasti alkoholia illalla niin ei sitä seuraavaksi päiväksi selviä.

Olennaista tässä kuitenkin on se, että AP kertoo meille, mitä ”mies” on hänelle kertonut.

Irtisanomisen syy voi oikeasti olla vaikka se, että hän on lyönyt ’ärsyttävää’ kollegaa, varastanut kassasta, nukkunut (taas) pois krapulaansa firman takahuoneessa, kieltäytynyt päihdekartoituksesta ja vieroituksesta, käyttäytynyt anteeksiantamattomasti jotain (vaikkapa hänen mielestään liian erilaista) asiakasta kohtaan... vaihtoehtoja on vaikka mitä.

AP ehkä voi luottaa, että hänen mussukkansa on aina rehellinen, mutta niin kauan kunnes AP osaa kertoa, mitä hän työnantajan suusta suoraan itse on kuullut potkujen/työsuhteen purun syyksi, minä uskon tuon ”miehen” olevan selkärangaton luikertelija, joka on sanonut mitä on saadakseen APn hyväksynnän ja ’anteeksiannon’.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluan ap:n miehen nyt linjoille selittämään itse mitä tapahtui!!! ap go for it!!

Vierailija
184/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Huvittavaahan” on se, että nolla toleranssi-työpaikalta voi laillisesti poistua autolla ajaen vaikka työsuhde on purettu viisarinvärähtämisen takia. Nolla tarkoittaa nollaa eilä tieliikennelain promillerajoja!

Vierailija
185/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään on niin vellihousu sakkia ettei uskalleta mitään tehdä, ennen kunnon raksamiehet ja teollisuuden puurtajat riipaisi kaljat kesken työpäivän eikä se haitannut ketään. Iteppähän vastaa omasta turvallisuudesta. Kunhan ei muita kolhi ja ei oo niin lärvit että työkaverit kotiin ajaa. 

Vierailija
186/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä haluan ap:n miehen nyt linjoille selittämään itse mitä tapahtui!!! ap go for it!!

Luuletko, että ap osaa englantia sen vertaa että ymmärtäisi viimeistä virkettä viestistäsi?

Vierailija
187/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä luulen että että ap hermoostuksissaan kirjoittaa väärin. tuskin kyse on humalasta kun sitä ei ole myonnettykkään

Vierailija
188/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mies on nyt täs vieres efr sama se kunpi meis kirjottaa. se on vaan naureskellu teiän viesteil kuin harhassa ootte asian suhteet. nyt on se tilanne et pomo oli pitkään simputtanu miesti (mies juts sanoi sen) ja ei arvostanu työtä ollenkaa niin siks sitten esitti et mies ois alkoholiongelmallinen vaikka aina sama alkon käyttö koko ajan monta vuotta eikä lisääntyny yhtään

Vierailija
189/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se töis juo, niin ei oo laillista. Jos ei juo, mutta muutoin on tilanne todettu, prosessissa on aina seuraavaksi hoitoon ohjaus työterveyden kautta. Onko mies hoitoonohjauksen prosessissa? Vai onko salannut sinulta sen?

niinku sanoin hoitoon ei oo ohjattu eikä varotuksia mies vaan laitettiin pihalle jopa ilman irtisaikaa ja tuohan ei voi laillista olla....mies jopa edennyt ennen työssä ja ihan samaa on ollut juominekin ennen mikään ei ole siis muuttunut paitsi vähän enemmän stresiin ottanut kuten minä itsekin koska tätä menoa rahaa ei ole edes vuokraan....haluumme oikeutta ja siksi nyt täytyy viedä asiaa eteenpäin jotta miehen maine ei menesi ja tuylevat työt. tömö on kamala tilanne eikä mikään vitsinaihe. ap

Te olette molemmat yksi suuri vitsi. Rahaa ei ole mihinkään, mutta viinaan tuntuu olevan. "Kassokaas ku meitillä on tuo ressi. . . "  Työpaikalla saatu juoposta tarpeekseen. Pilaa koko firman maineen ja työkaverit joutuu kattoon uuvattia. ei kukaan vaan jaksa.

Vierailija
190/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jo nukkuu!

Vierailija
191/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas sinä mies sitten tunnistaisit puolisollesi asioiden todellisen laidan, kai tajuat että jossain vaiheessa jäät kiinni tarinoistasi?

Vierailija
192/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman tyhmin pariskunta on valittu. Onnea ap ja uuvatti miehensä. Elämänhallintaa teillä ei ole ollut, ei tule olemaan, ettekä koskaan saa viinaa niin paljon, että se riittäisi "ressin poistoon".

Vierailija
193/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Huvittavaahan” on se, että nolla toleranssi-työpaikalta voi laillisesti poistua autolla ajaen vaikka työsuhde on purettu viisarinvärähtämisen takia. Nolla tarkoittaa nollaa eilä tieliikennelain promillerajoja!

Mitä sä sekoilee? Ei kukaan oo sanonut et apn mies olis lähtenyt työpaikaltaan kuuden kaljan jälkeen autolla ajaa.. tavallisen tyhmää porukkaa täs ketjussa.

Vierailija
194/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan sulle Ap, kun jaksat yrittää pitää tollasen ukon puolta. Mä en tommosta kännäjää jaksais kattella viikkoakaan.

Vierailija
195/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä luulen että että ap hermoostuksissaan kirjoittaa väärin. tuskin kyse on humalasta kun sitä ei ole myonnettykkään

Mä oon aika monta kertaa kirjoitellut tänne kännissä. Silti paremmin kuin ap.

Vierailija
196/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, paljonko te juotte viikossa eli monena päivänä viikossa otatte?

Vierailija
197/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala...Onko oikeasti näin aivotonta porukkaa kuin ap ja miehensä olemassa??

Vierailija
198/318 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta ja työstä. Kyllä joissain töissä voi juoda arkisin iltaisin ja tulla krapulassa.

Vierailija
199/318 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää asiaa ammattiliitosta, jos ei ole ollut kännissä töissä kuitenkaan...

- alkoholismi on kuitenkin sairaus, joten pitäisi varoittaa ja ohjata hoitoon.

Jos työ on liian stressaavaa ollut, niin miehesi olisi pitänyt hakeutua lääkäriin, eikä juoda - juominen vain pahentaakin stressiä ja lisää uupumusta.

Vierailija
200/318 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvittäkää asiaa ammattiliitosta, jos ei ole ollut kännissä töissä kuitenkaan...

- alkoholismi on kuitenkin sairaus, joten pitäisi varoittaa ja ohjata hoitoon.

Jos työ on liian stressaavaa ollut, niin miehesi olisi pitänyt hakeutua lääkäriin, eikä juoda - juominen vain pahentaakin stressiä ja lisää uupumusta.

Todellakin lääkäriin. Nyt varmaan olis ap viimeistään aika ottaa uusi suunta? Hakeutukaa molemmat hoitoon ja sitä kautta voitte saada myös apuja ja ymmärrystä tähän asiaan.

Lueskelin ketjua, ei ainakaan osunut silmiin et onks teil lapsia?