Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina tähän aikaan vuodesta kiitän luojaa siitä ettei minun tarvitse enää mennä peruskouluun! Huh huh.

entinen kiusattu tapaus
13.08.2018 |

Peruskoulu oli ihan kamala paikka, pärjäsin koulussa erinomaisesti muuten ja sain parhaita arvosanoja, mutta kovisjengiläiset kiusasivat minua. Vainosivat minua koulussaolon lisäksi koulun jälkeen, yrittävät raahata metsään ja tunkea palavaa tupakkaa väkisin minun suuhun ja muuta vastaavaa, etenkin kun olin 13-14v ikäinen.
Opettajat eivät puuttuneet asiaan, yrittivät vaan saada koulun mainetta nostettua sanomalla että meidän koulussa ei esiinny kiusaamista eikä sitä sallittaisi. Mitä sontaa!

Onneksi olen pärjännyt kuitenkin elämässä paremmin kuin he, minulla on haluamani koulutus, oikein hyvä työ, upea mies, mahtavat lapset, ihana koti. Olen kuullut entisiltä kotipaikkakuntalaisilta juoruja että ne kolme pahinta kiusaajaani ovat edelleen kouluttamattomia ja työttömiä yksinhuoltajia, kaikilla on lapsia 3:n tai 4:n eri miehen kanssa ja miehet joko lähteneet kävelemään, löytäneet nuoremmat naiset joiden kanssa hankkineet uuden perheen, tai joutuneet vankilaan. Lapsiaan käy kuitenkin sääliksi.

Olen 34v ja edelleen tähän aikaan vuodesta tulee sellainen helpottunut olo noin 15 minuutin ajaksi, että onneksi ei tarvitse mennä kouluun. Voimia kaikille entisille koulukiusatuille ja puuttukaa ihmeessä ajoissa asiaan jos lapsenne koulussa tapahtuu kiusaamista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, pahinta aikaa elämästäni.

Vierailija
2/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun tarvii päästä sun ”möröistä” eroon. Lapsesi kuitenkin sinne kouluun menevät joku päivä. (ilmeisesti ovat vielä päiväkodissa?) . Älä siirrä sun traumoja ja pelkoja lapsillesi. Heillä voi olla ihan mukavakin koulutie.

Vierailija
4/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen entinen kiusattu. On ollut tosi terapeuttista huomata omien lasten kautta, että peruskoulu on nykyään aika erilainen paikka kuin silloin.

Vierailija
5/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Itse tosin kasvoin lopulta niin ahdistuneeksi ja muutenkin "häiriintyneeksi", etten ole kohta kolmekymppisenä tehnyt päivääkään oikeita töitä.

Vierailija
6/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin!

T: entinen ope

Vierailija
7/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa näissä kiusaustapauksissa, kuinka aina niistä kiusaajista on tullut jotain alkoholisteja ja yksinhuoltajia, kun taas se reppana kiusattu on ihanassa avioliitossa, omakotitalo ja kesämökki ja kaksi autoa ja kolme täydellistä lasta.

Vierailija
8/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa näissä kiusaustapauksissa, kuinka aina niistä kiusaajista on tullut jotain alkoholisteja ja yksinhuoltajia, kun taas se reppana kiusattu on ihanassa avioliitossa, omakotitalo ja kesämökki ja kaksi autoa ja kolme täydellistä lasta.

Usein näin käykin, ihan siitä syystä, että entisaikaan hikipinkoja tai kotihiiriä kiusattiin. Kiusaajat taas olivat niitä, jotka olivat jo 12-vuotiaina tutustuneet kaikkiin aikuisiän paheisiin. Nykynuorten on vaikea tajuta, mikä oli nuorten suhde päihteisiin 20-30 vuotta sitten.

Totta kai näillä ihmisillä on nelikymppisenä varsin erilaiset elämänpolut. Toiset ovat menneet yliopistoon ja kohdanneet kaltaisensa kumppanin, toiset jatkaneet valitsemallaan tiellä.

Vierailija
9/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ehdottomasti korostaa, että kaikki kiusaajat eivät olleet huonoista kotioloista tai ylipäätään häiriintyneitä tai heikosti menestyviä koulussa. Toki yläasteella minua kiusasi muutama tuollainenkin, mutta suurin osa meni lukioon ja siellä kiusaaminen jatkui. Ei se ollut sellaista suoraviivaista kiusaamista enää, että olisi lyöty tai potkittu ja ne kaikista pahimmat huutelijatkin hävisivät ammattikouluun, mutta edelleen vastauksilleni naurettiin, jos minun aineeni luettiin ääneen, oppilaat vaativat opettajaa tarkistamaan sen uudelleen, kun se ei vain heistä ollut niin hyvä, ja tätä kautta moni opettajakin tuli huomaamattaan mukaan siihen kiusaamiseen, kun taipui tarkistuksiin ja joskus jopa jätti päästämättä tunneille, kun se nyt vain oli muiden mielestä väärin, jos satuin sekunninkaan myöhästymään (tätä tapahtui vain kerran mutta kova meteli siitäkin kerrasta nostettiin). Lukioaika oli jatkuvaa nöyryyttämistä ja pilkkaamista aivan joka asiassa lähtien siitä, että pulpetit vedettiin kauas minusta ja päättyen siihen, etten ollut tervetullut juhlimaan yhdessä ylioppilaaksi pääsyä.

Mitä kiusaajistani sitten tuli? Lääkäreitä, lakimiehiä, sairaanhoitajia, opettajia, toimittajia, insinöörejä ja ekonomeja. Ihan tavallisia perheenäitejä ja -isiä, ns. kunnon kansalaisia, jotka näin jälkeenpäin vain naureskelevat, että olipas sekin tyyppi kummajainen eivätkä varmaan edes tajua, miltä tuntui, kun koko ajan pilkattiin, ivattiin, väheksyttiin ja jätettiin ulkopuolelle.

Yhden kanssa keskustelin joitakin vuosia lukion jälkeen eikä hän lainkaan tajunnut, miten voin kokea tuon kaiken kiusaamiseksi. Joo, kyllähän pari ylilyöntiä tuli joltakin (ei häneltä), mutta muutenhan se oli vain sellaista läppää... Niin, muuten vain haukuttiin vastaukseni, aineeni ja koulumenestykseni, pilkattiin ja ivattiin ulkonäköäni ja perhettäni ja vaatteitani. Ihan vaan läpällä. Lopputulema: kai me vähän oltiin kateellisia, kun menestyit niin hyvin koulussa, mutta eikös sekin ole vain hyvä juttu...

Vierailija
10/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai näillä ihmisillä on nelikymppisenä varsin erilaiset elämänpolut. Toiset ovat menneet yliopistoon ja kohdanneet kaltaisensa kumppanin, toiset jatkaneet valitsemallaan tiellä.

Miksei silti voi menna yliopistoon. Niin mina ainakin tein.

Pikkurikollisuudestani huolimatta

Vierailija
11/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan Alexander Stubbista koulukiusaajan taustalla jopa pääministeri ja kuka tietää vaikka nousisi EU-komissaariksikin.

Vierailija
12/14 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei silti voi menna yliopistoon. Niin mina ainakin tein.

Pikkurikollisuudestani huolimatta

Voi toki. Mutta kyllä siellä enemmän niitä nörttejä on kuin pikkurikollisia.

Vierailija
13/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kiusaajia kouluajoilta, ja jokaisesta heistä tuli luuseri tavalla tai toisella. Lienee hyvin yleistä.

Vierailija
14/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiusaajat olivat muinoin avioeroperheistä. Säälin heitä sen takia mutten hyväksynyt sitä mitä tekivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan