mies irtisanottiin ilman varotusta töistä muka liiaallisen juomisen takia mut töis juo. onko laillista?
mies siis juo stressiin koska työ niin strassaava mut töis ei välitetä siitä nyt mies irtisanittiin ilman yhtäkään varotusta ja musta se et juo arkena mut ei töissä ei kuulu työ paikalle. en tiedä miten nyt pärjäämme kun rahaa ei ole mihinkään....voiko laittomasta irtisanomisesta saada rahaa?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Se onko vai eikö ole mt ongelmia vai ei ei kuulu tähän ja minulla on vain stressi ja olen nyt koko illa yrittöny saada asiaa järkee ap
No auttaako?
Vierailija kirjoitti:
Se onko vai eikö ole mt ongelmia vai ei ei kuulu tähän ja minulla on vain stressi ja olen nyt koko illa yrittöny saada asiaa järkee ap
En usko, että sisäistät mitään sinulle annettuja neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin olet yrittänyt saada jonkun sanomaan, että teille olisi luvassa joku lottopottia vastaava korvaus oikeudelta tai miltä tahansa muulta taholta. Sori mutta ei nyt vaan ole tulossa näiden pohjalta mitä sinusta nyt saa irti.
Aika idiootti sun mies. Ryyppääminen ei poista stressia vaan aiheuttaa sitä. Vain kunnon lepo ja liikunta auttaa.
Kuten on jo sanottu moneen kertaan, et, ap, voi tietää, onko miehesi saanut varoituksia, hoitoonohjauksia tms. ennen potkuja, koska tuskin olet itse ollut vieressä niitä kuulemassa.
Jos juo stressiin joka ilta, kuten kerroit miehesi tekevän, ei ole aamuisin ajokunnossa tai muutenkaan valmiudessa mihinkään tarkkaan työhön, jossa voi esim. vaarantaa muiden työntekijöiden terveyden, olipa kyse rakennustyömaasta tai laboratoriosta.
sisäistin kyl mitä täs on mulle sanottu koitetaan vaan miehen kans saada hu9omen toi karenssi veke ja sanoo et kyse oli työpaikan syrjinnästä eikä mistään muusta eikai ne voi työstä kertoo muudein henk koht juttuja kolmannelle osalle niin kuin vaikka työkkäri tässä olis? meinaan sekin olis sitten rike ja meillä ois enemmän asiaa ottaa esille
Itse asiassa, se oikea osoite on aluehallintovirasto, johon liittoon kuulumattomat voivat ottaa yhteyttä mikäli kokevat joutuneensa irtisnotuksi väärin perustein/työsopimus purettu väärin perustein, MUTTA pitää sitten muistaa, että hekin niinkuin jokaikinen taho selvittää todellakin myös sen työnantajan version tapahtumista. Yksikään taho mukaanlukien ihan maksulliset yksityiset lakimiehet, eivät aja mitään asiaa ilman , että he todella selvittävät sen kunnolla. Sinä ET ole ollut miehesi työpaikalla katsomassa mitä siellä oikeasti tapahtuu, joten et voi myöskään väittää että tiedät.Sinulla on vain miehesi sana, kun se totuus voi olla jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
sisäistin kyl mitä täs on mulle sanottu koitetaan vaan miehen kans saada hu9omen toi karenssi veke ja sanoo et kyse oli työpaikan syrjinnästä eikä mistään muusta eikai ne voi työstä kertoo muudein henk koht juttuja kolmannelle osalle niin kuin vaikka työkkäri tässä olis? meinaan sekin olis sitten rike ja meillä ois enemmän asiaa ottaa esille
Jep, hyvinpä siis sisäistit.
voin pyytää miehen tähä koneelle jos ei uskota ihmisen sanaa ja se voi kertoo ite mitö tapahtu nii ei oo vaan mun sana sitä vastaan on kyl ihme kuinka aina kyseen alaistetaan kaikki miyä sanoo vIKKAolis faktoja kyl nyt vbituttaa viel enemmän tän keskutelun jälkeen ja niin oon tonne aluhallintoon sitten
Kun mies ilmoittautuu työkkäriin hänelle tehdään selviyyspyyntö työsuhteen päättymisestä ja hän sitten kirjoittaa oman versionsa. Mikään keskusteltava asia se ei ole. Nyt hän pyytää työnantajalta työtodistuksen tai purkuilmoituksen, missä kerrotaan työsuhteen päättymisen syy. Jos hän ei sitä nyt muka tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy nauraa varastoon, että mulla pitää pokka, jos tuut mun juttusille selittään tätä. Vai karenssi pois vaimon painostukselta... Ja kyllä, työnantajat kertovat meille hyvinkin henkilökohtaisia juttuja, joista päihteet taitaa olla suurin aihealue. Kumman pitkän tämä trolli saa jatkoa...
Työsuhteen purkaminen (ei siis irtisanominen) on niin iso juttu, ettei mikään nyrkkipajaa suurempi firma mene sellaista tekemään olematta varma purun lainmukaisuudesta.
Minusta on aivan kamalaa että ap:ta haukutaan täällä alkoholisti täysin ilman mitään faktatietoa. Ap on nyt selkeästi vaikeassa elämäntilanteessa ja tarvitsee apua raha-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy nauraa varastoon, että mulla pitää pokka, jos tuut mun juttusille selittään tätä. Vai karenssi pois vaimon painostukselta... Ja kyllä, työnantajat kertovat meille hyvinkin henkilökohtaisia juttuja, joista päihteet taitaa olla suurin aihealue. Kumman pitkän tämä trolli saa jatkoa...
työnataja ei välttämättä uskalla avata ajatuksiaan/oletuksiaan alaisesta jos heistä on juttu tekeillä
Ei tartte juoda aamulla, että olis promilleja työpäivän aikana. Jos juo runsaasti alkoholia illalla niin ei sitä seuraavaksi päiväksi selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hyvinpä siis sisäistit.
minusta ap sisäisti ainakin osan asioista :)
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte juoda aamulla, että olis promilleja työpäivän aikana. Jos juo runsaasti alkoholia illalla niin ei sitä seuraavaksi päiväksi selviä.
Kaveri sanoi et kuuden kaljan jälkeen voi ajaa autoa
syön sekaisin kasviksia ja lihaa välillä eli välilihaa vain välillä. sama taitaa päteä omaani ja ap:n alkon käyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sanoi et kuuden kaljan jälkeen voi ajaa autoa
Voihan sitä ajaa vaikka 24 kaljan jälkeen, mutta ei välttämättä pysy tiellä.