mies irtisanottiin ilman varotusta töistä muka liiaallisen juomisen takia mut töis juo. onko laillista?
mies siis juo stressiin koska työ niin strassaava mut töis ei välitetä siitä nyt mies irtisanittiin ilman yhtäkään varotusta ja musta se et juo arkena mut ei töissä ei kuulu työ paikalle. en tiedä miten nyt pärjäämme kun rahaa ei ole mihinkään....voiko laittomasta irtisanomisesta saada rahaa?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jätä semies mene itse terkkariin ja kysy pääsisitkö katkolle.
voinko ilmi-antaa näitä kommentteja? en tarvitse katkoja kiitosvain pystyn kyllä olemaan myöskin juomia ilman ap tarvitsen nyt vaan ratkaisuja ongelmaani tai siis miehen mutta koskee molenpia
Ratkaisu on se että lopetatte kaikkien alkoholijuomien ostamisen, täysin, 100%, nollalinja, ei yhtään rahaa alkoholiin. Kelasta haette asumistukea ja toimeentulotukea. Laitatte asumistuen menemään suoraan vuokranantajalle. Tadaa! Tämän jälkeen rahat riittävät vuokraan ja perusruokaankin. Myös tupakkaan kuluvan rahan voi kohdistaa muualle, eli lopettaa tupakoinnin ja ostaa jotain hyödyllisempää.
EK70 kirjoitti:
Ai kamala...Onko oikeasti näin aivotonta porukkaa kuin ap ja miehensä olemassa??
Kaikki ketkä käyttäneet päihteitä pitkään säännöllisesti. Aivot liukenee.
Kännissä saatuja suullisia varoituksia ei ehkä muista enää jälkikäteen.
Tiedän etäisesti tämän kyseisen pariskunnan ja sen voin sanoa että heillä ei ole nyt puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se töis juo, niin ei oo laillista. Jos ei juo, mutta muutoin on tilanne todettu, prosessissa on aina seuraavaksi hoitoon ohjaus työterveyden kautta. Onko mies hoitoonohjauksen prosessissa? Vai onko salannut sinulta sen?
niinku sanoin hoitoon ei oo ohjattu eikä varotuksia mies vaan laitettiin pihalle jopa ilman irtisaikaa ja tuohan ei voi laillista olla....mies jopa edennyt ennen työssä ja ihan samaa on ollut juominekin ennen mikään ei ole siis muuttunut paitsi vähän enemmän stresiin ottanut kuten minä itsekin koska tätä menoa rahaa ei ole edes vuokraan....haluumme oikeutta ja siksi nyt täytyy viedä asiaa eteenpäin jotta miehen maine ei menesi ja tuylevat työt. tömö on kamala tilanne eikä mikään vitsinaihe. ap
Kirjoita tänne työsuhteenpurku-ilmoituksen sisältö niin voidaan auttaa paremmin. Vai ei ole miehesi antanut sitä katsoa?
Mitä ihmeen oikeutta haluatte, jos mies on itse ilmaantunut työpaikalle kännissä tai krapulassa?
Työsuhteen purkamiseen tarvitaan se että on puhaltanut alkometriin lukemaksi jotain muuta kuin nollat, tai ei ole suostunut puhallutukseen/verikokeeseen työterveyshuollossa.
Ihan peilistä voi mies ongelmiinsa syyllistä etsiä, eikä työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän etäisesti tämän kyseisen pariskunnan ja sen voin sanoa että heillä ei ole nyt puhtaat jauhot pussissa.
Tai siis ainakin luulen tietäväni. Irtisanomisen ajankohta ja syy sekä ap:n kirjoitustapa sopisivat....
Taidatte ap juoda miehen kanssa yhdessä?
[
Vierailija kirjoitti:
täällä mainittii niin monta eri juttua et nyt en iha pysyny peräs. huomen lähetää soittelee nii minne tässä tilanteessa soitetaa eka kun mies ei kuulu siihe liittoo? onko se kela vai se oikeuden apu vai määräkö kela sen? nyt on ishohuoli oikeesti kaikki apu otetaan vastaan mies ei ees tee asialle mitään itse vain kyselen apuja täällä ja muuaalla
Siihen voi olla syynsä että mies ei tee asialle mitään itse. Esim että tietää että työnantajalla oli oikein hyvät perusteet toimenpiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Aphan on selvästi shokissa..itsekin kirjoittaisin vähän väärin tuollaisessa tilassa. Toivottavasti asiat selviää.
Ap on viina-denialissa. Eli kieltää käytöstä aiheutuvat ongelmat ja käytönkin osittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis ainakin luulen tietäväni. Irtisanomisen ajankohta ja syy sekä ap:n kirjoitustapa sopisivat....
Todellako? Mä olen ajatellut, että joku vitsailee ja on keksinyt ääliötäkin ääliömmän aapeen. Kerro tarkemmin pariskunnasta, vetääkö kännit joka päivä? Ovat heikkolahjaisia tai vakavampaa?
Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako? Mä olen ajatellut, että joku vitsailee ja on keksinyt ääliötäkin ääliömmän aapeen. Kerro tarkemmin pariskunnasta, vetääkö kännit joka päivä? Ovat heikkolahjaisia tai vakavampaa?
Vihervasemmistolaisia Kalliosta. Kuuluu tapakulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla nyt ihan liikaa sanoa ettei tunnisteta, mutta sen voin kertoa että molemmat juovat joka päivä ja nainenkin on menettänyt työnsä. Tietävät kyllä itsekin mistä irtisanominen johtui mutta tekevät siitä ison numeron korvausten toivossa. Onneksi heillä ei sentään lapsia ole.
Näitä samanlaisia mullakin ramppaa työkkärissä aikoinaan viikottain. Aina oli vääryys tapahtunut ja aina haisi vanha ja tuore viina käynnin aikana.
Mitään ei koskaan voinu todistaa,liittoon ei kuuluttu,mistään ei ollut niinku pienintäkään järkeä tä kontrollia.
Korvauksia olisi pitänyt saada asap. Mitään tajua siitä,mien laittomien potkujen asioita käsitellään ja miten kauan,ei ollut."me halutaan rahat nytten"
Huokaus. Ei se siitä ikinä miksikään muuttunut. Pelkää räveltämistä koko elämänsä.
Tosta sun selkeästä tekstistä päätellen sinä ainakin juot...
Ap taitaa nukkua "stressikännejä" miehen kanssa pois ei ne oo mitään saanut soiteltua tai selvitettyä.. saa nähdä palaako enää edes linjoille jos totuus ja häpeä iskee.