Meillä on siivouspäivä joka sunnuntai - taidetaan olla aika rutinoituneita. Miten teillä?
En itse jaksa mitään suursiivouksia, joita meillä joskus harrastettiin. Nyt ollaan jo useampi vuosi menty näin, että jos ei olla reissussa tai kipeänä, pidetään siivouspäivä joka sunnuntai. Silloin aina katsotaan, riittääkö pelkkä imurointi vai pestäänkö lattiat höyryllä, pyyhitään pölyt kaikkialta, raivataan keittiö yms. Vessa vähintään on pakko pestä joka viikko, kun on 5-henkinen perhe. Olen laiskistunut niin, että lakanat vaihdetaan 2 viikon välein, ja patjat viitsin imuroida ehkä kerran vuodessa. Hirveän siivousrutiinin olen vuosien mittaan luonut, kuin jossain laitoksessa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Siivooja käy torstaisin, jotta viikonloppu voi alkaa rauhassa.
Näin myös meillä. Ihana aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa. Pitkin viikkoa toki ylläpitosiivoa, mikä kolmen lapsen ja kahden koiran perheessä on välttämättömyys. Aina on kuitenkin perussiistiä.
(Mikäli siivooja ei kävisi, ei tulisi mieleenikään käyttää viikonloppua siivoamiseen. To ilta olisi siivoukseen!)
Pesu poistaa myös hienoa pölyä jota jää aina imurinninkin jälkee, eli pesen lattiat vaikka niissä ei näkyvää likaa olisi. Pysyy ilmakin raikkaampana.