Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on siivouspäivä joka sunnuntai - taidetaan olla aika rutinoituneita. Miten teillä?

Vierailija
12.08.2018 |

En itse jaksa mitään suursiivouksia, joita meillä joskus harrastettiin. Nyt ollaan jo useampi vuosi menty näin, että jos ei olla reissussa tai kipeänä, pidetään siivouspäivä joka sunnuntai. Silloin aina katsotaan, riittääkö pelkkä imurointi vai pestäänkö lattiat höyryllä, pyyhitään pölyt kaikkialta, raivataan keittiö yms. Vessa vähintään on pakko pestä joka viikko, kun on 5-henkinen perhe. Olen laiskistunut niin, että lakanat vaihdetaan 2 viikon välein, ja patjat viitsin imuroida ehkä kerran vuodessa. Hirveän siivousrutiinin olen vuosien mittaan luonut, kuin jossain laitoksessa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai, mutta maton hapsut oiotaan keskiviikkoisin työpäivän jälkeen.

Vierailija
82/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi viikottain. Lattiat pestään tarpeen mukaan. Irtoroskia harjalla tarvittaessa. Vessat noin viikottain. Ikkunat keväällä ja syksyllä. Pari koiraa teettää ylimääräistä ainakin joskus.

Vaatteita en roudaa tuulettumaan. Pesen ja silitän ja kaapeissa on järjestys.

Vierailija
84/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhänä en tee mitään erityistä, korkeintaan käyn kirkossa. Sehän on lepopäiväksi tarkoitettu.

Kaupatkin saavat olla puolestani rauhassa silloin. Muista pyhittää lepopäivä, yksi käskyistä. Ei omilla teoilla silti mitään bonusta saa.

Vierailija
85/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua jokaviikkoista lattian pesua, miten jonkun kotona voi lattiat likaantua niin että sellainen on tarpeen? Eteisessä ja keittiössä voin jotenkin kuvitella moisen tarpeen, mutta muissa huoneissa en mitenkään. Kerran kuussakin on aika usein minusta. Haluaako joku selittää?

Minä pesen kurakaudella noin kerran pari viikossa niiden huoneiden lattiat, joissa koira liikkuu. Vaikka kuinka yritän sisääntullessa sen tassuja kuivailla ja harjata niin silti sieltä aina jotain kuraa tulee ja sitten on inhottavaa kävellä paljain jaloin, kun lattia on rapainen ja jalanjälkiä kaikkialla, myös koirattomilla alueilla.

Vierailija
86/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen lähivanhempi (50 % ajasta lapset mulla) ja siivoan lähes aina lauantaina aamupäivällä. Perjantaina en jaksa enkä arki-iltoina muutenkaan vaan pyhitän ne illat treenaamiselle ym. arkijutuille.

Joka päivä tulee silti pestyä pyykkiä tai pyyhittyä pintoja/yleissiivousta eli tavaroiden ja vaatteiden palauttamista paikalleen.

Vierailija
87/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös sunnuntaina. Harmittaa, kun viikolla ei jaksa: olisi niin ihanaa, jos jaksaisi viikolla jonain iltana siivota, niin ei tarvitsisi tuhlata viikonloppua siivoamiseen. Tuntuu niin kovin lyhyeltä ja kiireiseltä.

Vierailija
88/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan joka päivä ainakin vähän. Meillä on lapsia joten imuroitua tulee joka toinen päivä.

Vierailija
89/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan sitten kun on likaista. Imuroin joka toinen päivä, pyykit pesen kun kori täyttyy, tiskarin laitan päälle kun täynnä, keittiön siivoan joka päivä.

Vierailija
90/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina ollaan menty tilanteeseen tuskin koskaan. Ollaan molemmat menossa melkein koko aika ja työtkin on aika vaativia. Kotona ollessa ei vaan jaksa. Olen miettinyt siivoojan palkkaamista, miestä ei tunnu siivottomuus ainakaan vielä haittaavan.

Vierailija
91/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on imurina Dyson. Ei tulisi mieleenikään huudattaa sitä sunnuntaisin, naapureita häiritsemässä...

Vierailija
92/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luututaan viikottain siksi, koska asumme omakotitalossa, kaikki kulkee paljain jaloin koko kesän, meillä on kotieläimiä ja kaksi pientä lasta, jotka ei osaa vielä syödä kovin hyvin. Ei se ole iso vaiva.

Vierailija
93/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan torstaisin. Joka toinen viikko matot pihalle ja lattioiden pesu ja joka toinen vähintään imurointi.

Voi sit viikonlopun olla rauhassa siltä osin kun talo on "valmiiks" siisti kun tulee tlusyä perjantaina. Pyykkirumbaa riittää kyllä viikonlopullekin.

Vierailija
94/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka saivat tästä keskustelusta pientä stressiä että pitäisi siivota useammin? Ja tunteen että asuisi näihin muihin verrattuna kuin porsas?

Ei todellakaan stressaa. Aikoinaan oli just tuo pe siivouspäivä ja kaikki patjoista lähtien tampattiin tai imuroitiin. Olipa se mukavaa sitten aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa nautiskelle ja vieraatkin sai tulla, kun yleensä la vielä leivoinkin jotain.

Elämä on muuttunut noista kotiäiti ajoista hektiseksi ja tällä hetkellä siivousta on silloin kun huvittaa. Kerääntyvät sotkut hoidan muutaman kerran viikossa, kuten pyykit, tiskit, roskat.

Muut silloin, kun jaksan. Samalla työllä se menee kuukauden välein imurointi kuin viikonvälein.

Vierailija
95/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen tyhmä kommentti. Taidat olla "minäminäminäjaminunisonapani"-ihminen. Narsisti, joka ei osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon. Lainaamassasi kommentissahan sanotaan ihan selvästi, että jos asut kaukana naapureistasi, tee mitä ja milloin haluat, mutta jos naapurit asuvat lähellä, muista kunnioittaa pyhäpäivä ja anna se oikeus myös lähelläasuville.

Vierailija
96/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas harvinaisen tyhmä kommentti. Taidat olla "minäminäminäjaminunisonapani"-ihminen. Narsisti, joka ei osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon. Lainaamassasi kommentissahan sanotaan ihan selvästi, että jos asut kaukana naapureistasi, tee mitä ja milloin haluat, mutta jos naapurit asuvat lähellä, muista kunnioittaa pyhäpäivä ja anna se oikeus myös lähelläasuville.

siis tämä oli vastaus siihen, missä kirjoittaja oli sitä mieltä, että kaikki päivät, myös esim.pääsiäispäivä ovat siivouspäiviä, jos HÄN ITSE NIIN TAHTOO!

Vierailija
97/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on pyhäpäivä! Ei saa silloin siivota!

Vierailija
98/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko ajan siistiä, ei ole erikseen siivouspäivää. Siivoan noin 20 minuuttia-puoli tuntia joka päivä, sen mukaan missä on sotkua. Eli järjestän tavarat paikoilleen, imuroin, pesen vessan tms, en kaikkea joka päivä, mutta jotain aina. Joka ilta ennen iltatoimia katson, että keittiö on siisti. Tämä on ihan rutiinia, en edea mieti. Lapset pitää omat huoneet siistinä. Pidän siisteydestä ja järjestyksestä.

Sisustusblogeissa kiersi haaste näyttää, millaista heillä oikeasti on. Mietin niitä katsoessa, että okei, olenko mä ainoa, jonka kodista ei saa sotkukasakuvia?! Täytyy olla muitakin.

Vierailija
99/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoamisen ymmärtää jos on työtön tai vaikka hoitovapaalla. Mutta miksi herran vuotena 2018 kaksi työssäkäyvää aikuista siivoaisi itse? Vapaa-aikaa on muutenkin vähän, niin se sitten halutaan käyttää mopin varressa tai imuria heiluttaen. Ammattisiivoojan saa käymään kotona siivoamassa paikat kun itse on töissä ja hinta ilman kotitalousvähennystä on jotain alle 40€/h. Vähän isommankin asunnon ammattilainen siivoaa muutamassa tunnissa. Jos oikeasti ajattelee, että pariskunnan molemmat osapuolet pulittaa 80€/kk siitä ettei tarvitse käyttää viikonloppua vessanpöntöä hinkkaamassa, niin ei ole paha hinta. Veikkaan että se sama raha menee huomattavasti turhempiin asioihin, kaiken maailman mokkalattefrappechinon nappaamiseen tavan vuoksi työpaikan kahvilassa päivittäin.

Vierailija
100/102 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani siivooja, eikä mulla oo koskaan ollut siivouspäivää 😁 imuroin kuitenkin noin kerta viikkoon, lakanat vaihdan parin vkon välein ja vessan pesen, kun alkaa näyttään likaiselta. Kylppärin lattian pesen monesti saunomisen jälkeen. Mutta tuollein ripotellen teen hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi