Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on siivouspäivä joka sunnuntai - taidetaan olla aika rutinoituneita. Miten teillä?

Vierailija
12.08.2018 |

En itse jaksa mitään suursiivouksia, joita meillä joskus harrastettiin. Nyt ollaan jo useampi vuosi menty näin, että jos ei olla reissussa tai kipeänä, pidetään siivouspäivä joka sunnuntai. Silloin aina katsotaan, riittääkö pelkkä imurointi vai pestäänkö lattiat höyryllä, pyyhitään pölyt kaikkialta, raivataan keittiö yms. Vessa vähintään on pakko pestä joka viikko, kun on 5-henkinen perhe. Olen laiskistunut niin, että lakanat vaihdetaan 2 viikon välein, ja patjat viitsin imuroida ehkä kerran vuodessa. Hirveän siivousrutiinin olen vuosien mittaan luonut, kuin jossain laitoksessa.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siivouspäivä joka sunnuntai - taidetaan olla aika rutinoituneita. Miten teillä?

En itse jaksa mitään suursiivouksia, joita meillä joskus harrastettiin. Nyt ollaan jo useampi vuosi menty näin, että jos ei olla reissussa tai kipeänä, pidetään siivouspäivä joka sunnuntai. Silloin aina katsotaan, riittääkö pelkkä imurointi vai pestäänkö lattiat höyryllä, pyyhitään pölyt kaikkialta, raivataan keittiö yms. Vessa vähintään on pakko pestä joka viikko, kun on 5-henkinen perhe. Olen laiskistunut niin, että lakanat vaihdetaan 2 viikon välein, ja patjat viitsin imuroida ehkä kerran vuodessa. Hirveän siivousrutiinin olen vuosien mittaan luonut, kuin jossain laitoksessa.

Meillä ei ole siivouspäivää.

Vierailija
22/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Torstai, pidän vapaapäivän töistä (yrittäjä) ja siivoan koko talon kuunnellen hyvää musiikkia:D Tykkään siivoamisesta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka saivat tästä keskustelusta pientä stressiä että pitäisi siivota useammin? Ja tunteen että asuisi näihin muihin verrattuna kuin porsas?

Ei tullut stressiä. Elän mieluummin sotkussa kuin tuhlaan aikaa siivoamiseen. 

Vierailija
24/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan ole ollut rutiinia, mutta nyt aion rakentaa sellaisen. En meinaa että hetkessä pystyn muuttamaan vuosien tavat, mutta haluan olla järjestelmällisempi ja minimalistisempi.

Aloitan siitä että illalla nukkumaan mennessä tiskiallas on tyhjä ja tiskit ovat kuivumassa ritilällään. Aamulla sitten kaappiin, tai jo samana iltana jos ehtivät kuivua.

Lisäksi siivoan sängyn päälisen joka ilta, nyt on ollut huono tapa nukkua roinan vieressä. Nämä kaksi pientä muutosta tekevät jo paljon.

Haluan myös vähentää tavaraa reilusti. Joka päivä tulee luopua vähintään yhdestä tavarasta, kunnes kaikella on paikkansa kodissani. Silloin myös siivoaminen on helpompaa.

Vierailija
25/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään niin, että perjantaina, kun tullaan kotiin, niin molemmat unohtavat alas istumisen ja huhkitaan n. tunti rättien ja imurin kanssa. Sitten on kiva aloittaa viikonlopun vietto.

Tämän päälle n. 2-4 krt vuodessa suurempi rutistus, esim. mattoja ulos.

Tällä systeemillä ollaan menty vuosikaudet

Vierailija
26/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan joka päivä vähän. Talossa kaksi alle 2v lasta. Imuroin päivän aikana pari kertaa, jos näkyy roskia ja pölyjä pyyhin silloin kun sitä näkyy jossain. Harvemmin vietän ihan siivouspäivää, että kerralla kaiken putsaan. Usein moppaan mattojen vieruksia, kun huomaan tahroja. Leluja keräillään pitkin päivää omille paikoille, ettei illasta ole kamalaa kaaosta. Tiskit laitetaan suoraan koneeseen, ettei tiskipöydät täyty niistä ja kone tyhjennetään melko nopsaan pesun jälkeen. Koti pysyy suht siistinä ja mammallakin parempi mieli, kuin sotkuisessa huushollissa. :D

Vierailija
27/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteko itsenne tarkoituksella uupumukseen, kun ette osaa pitää edes yhtä lepopäivää viikossa? Ette taida osata organisoida töitänne. Jakakaa työt useammalle päivälle työn jälkeen. Siivotkaa vaikka huone tai kaksi kerrallaan. Ei kaikkea tarvitse nuohota yhdellä kertaa. Ja opetelkaa niin aikuiset kuin lapsetkin siivoamaan jälkenne, niin ei tule kaaosta. En tiedä, millainen varallisuutenne on, mutta harkitkaa siivoojan ottamista esim. kerran kuukaudessa. Saatte siitä verotuksessa kotitalousvähennystä.

Vierailija
28/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna, yleensä sunnuntaisin matot ulos, luututaan, tavarat paikalleen, vessat pestään ja keittiö siivotaan.

Keskiviikona imuroidaan ja siistitään.

Tiskit tehdään joka ilta, pyykkikään ei pitkään odota. Sauna pestään kerran kuussa.

Välillä tsempataan ja kerätään lelut iltaisin, yleensä ei jakseta. Meillä tyttö askartelee tuon tuostakin ja sitä silppua riittää. Taapero levittää kaiken vartissa.

Me ollaan varsin perusiistejä, meillä saa nopeasti siistiä tarvittaessa. Tavaraa on vaan liikaa.

Vierailija
29/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole erillistä päivää. Siivoan päivittäin vähintään väh.15-30min ja imurointi 1-2kertaa viikossa sillon kun on aikaa. Isot siivousjutut teen päivittäissiivouksen oheen kun on aikaa enempi.

Asun yksin mutta kaksi pientä koiraa ja kissaa on joten jotta siistiä on on helpointa tehä vähän joka päivä. Ei ole niin iso urakka sitten kuin jos kerran viikkoon tekis.

Vierailija
30/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä vien roskat. Tiskit lojuu joskus kauankin, huuhtelen vaan etteivät haise. Maksimissaan kerran viikos imurointi, kerran kuus lattioiden moppaus. Asun yksin. Vessanpesu noin joka toinen viikko.

Vierailija
31/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotyöläisenä siivoan silloin kun muksut on koulussa/päikyssä ja isäntä töissä. Huono puoli tässä on se että vaikka saan siivota rauhassa, niin siivoan aina yksinäni.. Me emme voi pitää yheistä siivouspäivää, koska yhteistä vapaata on niin vähän. Joskus menee koko kuukausi ilman yhtäkään yhteistä vapaata..

Vierailija
32/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteko itsenne tarkoituksella uupumukseen, kun ette osaa pitää edes yhtä lepopäivää viikossa? Ette taida osata organisoida töitänne. Jakakaa työt useammalle päivälle työn jälkeen. Siivotkaa vaikka huone tai kaksi kerrallaan. Ei kaikkea tarvitse nuohota yhdellä kertaa. Ja opetelkaa niin aikuiset kuin lapsetkin siivoamaan jälkenne, niin ei tule kaaosta. En tiedä, millainen varallisuutenne on, mutta harkitkaa siivoojan ottamista esim. kerran kuukaudessa. Saatte siitä verotuksessa kotitalousvähennystä.

Organisoida voi monella tyylillä. Mun lapsuuskodissa kukaan ei jaksanut siivota arkisin. Äiti ja isä olivat kuitti työpäivän jälkeen ja lapsilla oli läksyt. Viikon lepopäivä oli lauantai, jolloin rentouduttiin ja nukuttiin paljon. Sunnuntaina siivottiin ja tehtiin maanantain läksyt. Musta se oli toimiva systeemi.

Vierailija
33/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaisin.  

Vierailija
34/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään niin, että perjantaina, kun tullaan kotiin, niin molemmat unohtavat alas istumisen ja huhkitaan n. tunti rättien ja imurin kanssa. Sitten on kiva aloittaa viikonlopun vietto.

Tämän päälle n. 2-4 krt vuodessa suurempi rutistus, esim. mattoja ulos.

Tällä systeemillä ollaan menty vuosikaudet

Juuri näin, joskus ihmetelty kun joku valittaa kiirettä ja istuu silti tuntikausia.

Näin itsekin toimin joskus.

Vierailija
35/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu siivosi kuulema sunnuntaina ja pian Jehovantodistajatädit tulleet torumaan ettei sunnuntaina saa siivota. Mutta tuo siivooja kyllä siivoskin aina vieden huonekalut ym ulos asti tuulettumaan.

Vierailija
36/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siivouspäivä maanantaina. Halusi tai ei. Jos on pää kainalossa niin sitten ei tarvitse siivota.

Teen joka päivä pienen "ylläpitosiivouksen" n.15min elämästä. Meillä on siis aina siistiä.

Jos olemme kotona niin sunnuntai on laiskottelupäivä, lauantaina kokataan "juhla-ateria" ja perjantaina syödään karkkia ja shipsejä ja juodaan pikku huppelit. 

Vierailija
37/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joulun alla tulee imuroitua.

Vierailija
38/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siivouspäivä joka tammikuun ensimmäinen lauantai.

Vierailija
39/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päivittäin pikkusiivouksen= imurointi, vessanpesu, lelujen keräys ja järjestely. Laitoin pari vuotta sitten aika läjän tavaraa pois ja hommasin säilytysläätikoita ym joten mitään tasoja ei sotkeennu. Pyykit pesen ja laskostan vanhat ennen uuden nostoa kuivaan. Nyt löysin ihanaa keittiönpesuainetta keittiönpinnoille. Nimim. Siivoushullu joka rentoutuu siivoamalla työpäivän päätteeksi. Tähän mulla menee noin puolisen tuntia jonka jälkeen keitän kahvit.

Vierailija
40/102 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan yleensä torstaisin, molemmat kerää omat romunsa, mies imuroi koko kämpän ja pesee kylppärin lattian, minä pesen keittiön ja kylppärin. Nyt kesällä on lipsuttu, kun on ollut niin kuuma, että on siivoiltu vaan viileämpinä päivinä. Lakanoita ja pyyhkeitä on vaihdettu sitten tavallista useammin.

Kaksi aikuista, reilut sata neliötä ja molemmilla pitkät työpäivät. Siivoojan hankkimisesta olen puhunut jo vuosia, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan