Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Pysykää hyvät ihmiset kotona, jos ainoat vaihtoehdot ovat valmismatkoja suosituimpiin kohteisiin.
Matkansa voi suunnitella ihan itse, pääsee erilaisiin paikkoihin ja voi itse valita kuinka majoittuu.
Kohteessa voi sitten siirtyä vaikka bussilla/ junalla/metrolla/vuokra-autolla katsomaan ne pakolliset nähtävyydet, jos haluaa.
Pienet hankaluudetkin kartuttavat kokemusta ja ymmärrystä.
TUNISIA. Ihan järkyttävä paikka.
Nainen 60v. kirjoitti:
Intia!
Siellä miehet raiskaavat ja tappavat naisia ihan huvikseen. Onneksi se viimeisin bussissa tapahtunut johti pidätyksiin ja vankilaan koko miesjoukko!
Oletko montakin kertaa käynyt?
Ähtärin eläinpuisto ja hotelli Mesikämmen.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
Kyllä, mutta näiden paikkojen vetovoima katoaa ihmisoikeustilanteen ja polittisen pelin takia. Turkkiin ei enää IKINÄ, ellei valta vaihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O|O kirjoitti:
Egypti.
Näen vieläkin painajasia ja matkasta on 10v
Jännää, miten eri tavalla ihmiset asiat kokee. Tytär ja vävy oli 10v sitten lomalla Sharm el Sheikissä ja niillä oli ollut aivan ihana loma ja kovasti kehuivat paikkaa.
No tottakai kokee eri tavalla. Wt:t viihtyy eri paikoissa kuin toisenlainen porukka. Tuo kohde on karsea, mutta toki se varmaan jollekin kelpaa jos ei rima ole kovin korkealla.
Montako kertaa sä olet siellä käynyt? Puhut wt'stä, mutta kuulostat kyllä itse siltä.
Barcelona oli pettymys. Olen lomaillut Espanjassa yli kymmenen kertaa, mutta en ollut käynyt Barcelonassa. Yhdistettiin Baleaarien lomaan laivamatka Barcelonaan ja vietettiin siellä muutamia päiviä. Asuttiin vanhassa kaupungissa, ihan La Ramblan vieressä. Kaikki oli siellä sikakallista ja koko ajan joutui varomaan taskuvarkaita. Rantabulevardin oli vallanneet afrikkalaiset kaupustelijat, näky oli kuin Kongon basaarissa. Missään ei ollut mitään kivoja terassiravintoloita, vaan kaikki oli sellaisia yksi pöytä ja kaksi tuolia, jos edes sitäkään. Kauppoja tuntui pyörittävän intialaiset ja samaa turistikrääsää joka putiikissa. Ostin Don Quijote ja Sancho Panza patsaat ja mausteita isosta La Boqueria kauppahallista. Sitä voin suositella. Käytiin merimuseossa ja se oli mielenkiintoinen. Siellä oli paljon matskua Amerikan valloituksesta ja Santa Marian replika. En lähtisi uudestaan, tosin ole niin vanha ettei clubi scene mua enää kiinnosta, joku nuori siitä varmaan voi innostua.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
Olisin tosi kiinnostunut käymään kaikissa noissa mutta tällä hetkellä en halua tukea mitään pölhöpopulistimaata, sotaisista puhumattakaan.
Norjassa ja Tanskassa käydään. Lasken päiviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O|O kirjoitti:
Egypti.
Näen vieläkin painajasia ja matkasta on 10v
Jännää, miten eri tavalla ihmiset asiat kokee. Tytär ja vävy oli 10v sitten lomalla Sharm el Sheikissä ja niillä oli ollut aivan ihana loma ja kovasti kehuivat paikkaa.
Olivatko kehopositiivisia?
Olet ilmeisesti ymmärtänyt kehopositiivisuus - käsityksen täysin väärin. Kuten tuhannet muutkin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. Kuvottavan likaista. Näin lievänä ocd:na itkin pari kertaa kun ei vaan voinut edes vessassa käydä.
Mä en huomannut mitään erityisen likaista Pariisissa, siistiä oli.
oho, itse oon käynyt Pariisissa kolme kertaa nuorena interreilaajana ja kyllähän siellä oli koiranpaskaa kadut täynnä ja kusi haisi joka nurkassa. En tiedä, onko jokin viemäröintiongelma.
Riippuu siitä, mihin huomionsa kiinnittää, ja millaisissa paikoissa joutuu liikkumaan muualla.
Ei niitä paskakasoja ja kusta voi olla huomaamatta, vaikka katsoisi mihin! Pariisittaretkin korkkareissaan pyyhkivät koiranpaskat koroistaan katukiveyksiin hyvin tyylikkäästi. Ihan laajalti keskustassa liikuttiin, missäpä muuallakaan, jos pariisissa oltiin.
Bodrum. Oltiin vain käymässä, mutta jäi ikävä fiilis kun paikalliset miehet yritti väkisin iskeä ja flirttailla vaikka kohteliaasti kieltäydyttiin jo heti.
Sama myös Intiassa. Paikalliset kähmivät, vaikka osa seurueesta oli alaikäisiä.
Krabi Ao Nang. Turismi, ei muuta tekemistä kuin ryyppääminen ja rannalla löhöily. Ei liity Thaimaahan mutta siellä yksin reppureissatessani tajusin kuinka yksinäinen olen myös Suomessa nii se meni pilalle se loma sen takia kun itkin siellä rannoilla yksinäisyyttäni ja tylsyyttäni. Ei tosin Thaimaan vika ollut se. Huonoja muistoja jäi
Vierailija kirjoitti:
hernepelle kirjoitti:
Kouvolaan
Statiin!
Missä maassa on Stati?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään välimeren kohteeseen. Kun on yhdessä käynyt niin on kaikki nähnyt. Päälle tunkevia krääsän kauppiaita ja polttavaa aurinkoa ja likainen vesi, jos ei satu sitten joku myrsky.
Tietysti jos riittää uima-allas ja seisova aamiaispöytä ja jossiitä tykkää, niin mikäpäs siinä.
Ei ole nyt suunnitelmissa matkustella kuin Suomessa, mutta jos lähtisin, niin menisin johonkin suureen kaupunkiin.
"Välimeren kohteeseen" :)
Varmaan oletkin käynyt Barcelonassa, Nizzassa, Cannesissa, Monacossa, Roomassa, Firenzessä ja Venetsiassa. Kun on yhdessä käynyt niin on kaikki nähnyt. Joopa joo.
Firenze on sisämaassa, Venetsia Adrianmerellä.
Tunisia ja Sunny Beach/Nessebar Bulgariassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään välimeren kohteeseen. Kun on yhdessä käynyt niin on kaikki nähnyt. Päälle tunkevia krääsän kauppiaita ja polttavaa aurinkoa ja likainen vesi, jos ei satu sitten joku myrsky.
Tietysti jos riittää uima-allas ja seisova aamiaispöytä ja jossiitä tykkää, niin mikäpäs siinä.
Ei ole nyt suunnitelmissa matkustella kuin Suomessa, mutta jos lähtisin, niin menisin johonkin suureen kaupunkiin.
"Välimeren kohteeseen" :)
Varmaan oletkin käynyt Barcelonassa, Nizzassa, Cannesissa, Monacossa, Roomassa, Firenzessä ja Venetsiassa. Kun on yhdessä käynyt niin on kaikki nähnyt. Joopa joo.
Firenze on sisämaassa, Venetsia Adrianmerellä.
Älä välitä. Joku peräkamarin Pertsa siellä yrittää päteä, vaikkei edes tiedä mistä puhuu 🙄
Turkki. Kuvottavat ihmiset ja naisvihamielinen kulttuuri. Yäks, yök.