Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Turkki sekä Marokko. Aika pitkälti siitä syystä että minua ja tyttäriäni sekä kahta nuorinta poikaa jotka ollaan vaalea tukkaisia, kytättiin kuin jotain sirkuksesta karattuja olentoja. Plus suoraan tultiin monta kertaa kysymään meiltä naispuoleisilta että paljon meidän "hinta" on tai minulta että kuinka monta lammasta haluaisin tyttäristäni. Siis Turkissa oli tuollaista, Marokossa oli kyttäämistä ja tuijottelua sekä tukan lääppimistä joka kauhistutti toista poikaa jolla autismi ja inhoaa kun häntä kosketaan.
Minulta tultiin joskus kysymään Alanyassa että kuinka monta kamelia haluaisin nuoresta vaaleahiuksisesta tyttärestäni. Otin vitsillä ja nauroin, mutta huomatessani että se vastapuoli ei nauranut, niin tajusin että oli ihan tosissaan. Hulluksi asian teki että kun sanoin että mistään hinnasta en omaa rakasta tytärtäni myy, niin tämä mies sanoi ok ja lähti, mutta huomattiin että hän alkoi seurata meitä. Hivenen tuli pelokas olo, mutta onneksi mieheni tuli siihen sitten ja se mies lähti. Mutta tosi paljon noissa maissa, sekä muualla (varsinkin Afrikassa, Marokossa, Egyptissä, Arabian maissa (eniten itsellä jäänyt Dubai, Jemen ja Abu Dhabi mieleen) ovat niitä maita joissa blondeja tuijotetaan ja hiuksiinkin tullaan koskemaan, sekä monia kertoja tultiin vääntelemään ja koskettelemaan naamaa, mikä itseäni ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. Kuvottavan likaista. Näin lievänä ocd:na itkin pari kertaa kun ei vaan voinut edes vessassa käydä.
Mä en huomannut mitään erityisen likaista Pariisissa, siistiä oli.
oho, itse oon käynyt Pariisissa kolme kertaa nuorena interreilaajana ja kyllähän siellä oli koiranpaskaa kadut täynnä ja kusi haisi joka nurkassa. En tiedä, onko jokin viemäröintiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypti on turistille halpa, johtuu siitä että hotellien työntekijät on tuotu turistikohteisiin kaukaa maaseudulta ym. Asuvat hirveissä parakeissa ja saavat ala-arvoista palkkaa. Egyptin turistiripuli voi olla johtuen siitä, että katkeroituneet työntekijät sekoittavat ruokaan ulostetta yms. Egypti olisi hieno matkailumaa, mutta johtuen kansan kurjuudesta ja rikkaiden rikastumisesta: ei kiitos enää sinne.
Ja jos et ole käynyt, tiedoksi, lentoasemalla on joka poistumistiellä konepistoolivartijat. Turistibussit saatetaan turvapartioissa hotellille, hotellit on aidattuja ja vartioituja, matkalla hotellille on tasaisin välein näitä konepistoolimiehiä.
Täysin samaa mieltä. Ihan kamala paikka eikä tuntunut turvalliselta. Olin 16-vuotiaana vanhempieni kanssa Hurghadassa ja niiltä arabimiehiltä ei saanut hetken rauhaa. Hotellin alue oli ainoa paikka, missä sai olla ahdistumatta jatkuvasta ahdistelusta. Onneksi vanhempani veivät sinne lomalle etten nyt aikuisena vahingossakaan käytä omaa rahaa egyptin tai minkään muunkaan arabimaan reissuun.
Minua eräs kauppias klähmi 12-vuotiaana tyttönä (!!) Marmariksessa todella törkeästi, äitini läsnäollessa, mutta hän ei huomannut. En ole vieläkään äidille kehdannut kertoa, vaikka tämä tapahtui ysärillä. Hän oli käyttänyt vähiä rahojaan viedäkseen meidät harvinaiselle ulkomaan reissulle. Myöhemmin olen joutunut Turkin rantakohteessa käymään ja todennut, että samantyylinen meno jatkuu - tosin olen liian vanha ja äkäinen nyt, että uskaltaisivat käyttäytyä ihan noin kuvottavasti. Lapsena sitä ei edes oikein tajunnut heti. Siltikin yhä tuijotetaan ja tullaan iholle. Suosittelisin ihan oikeasti kaikkia vanhempia, jotka vievät erityisesti tyttölapsia lomille noihin paikkoihin, harkitsemaan kaksi kertaa. Ei syyllistäen, vaan hyvää tarkoittaen, koska asioita voi tapahtua, joita ei vanhempi ikävä kyllä itse edes huomaa. Muitakin kohteita on.
Chinaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuubaan en toiste lähtisi. Likainen, roskainen, mitäänsanomaton paikka.
Ei edes Havanna tehnyt vaikutusta, vaikka siellä majailinkin.Superkiinnostava ja erilainen paikka. Ei yhtään Mäkkiä eikä Pizza huttia, eikä mitään muutakaan normaalin turistipaikan pyydystä. Rähjäistä kyllä, mutta myös kaunista, ystävällistä ja turvallista. Vuosi 1959 on edelleen menossa.
En sanoisi ystävällistä. Ystävällisyyttä esittäviä rahan, saippuan ym. toivossa. Jatkuvaa huijaamista.
Mutta maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Chinaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuubaan en toiste lähtisi. Likainen, roskainen, mitäänsanomaton paikka.
Ei edes Havanna tehnyt vaikutusta, vaikka siellä majailinkin.Superkiinnostava ja erilainen paikka. Ei yhtään Mäkkiä eikä Pizza huttia, eikä mitään muutakaan normaalin turistipaikan pyydystä. Rähjäistä kyllä, mutta myös kaunista, ystävällistä ja turvallista. Vuosi 1959 on edelleen menossa.
En sanoisi ystävällistä. Ystävällisyyttä esittäviä rahan, saippuan ym. toivossa. Jatkuvaa huijaamista.
Mutta maassa maan tavalla.
Kehitysmaassa matkustaessa sitä usein on paikallisten silmissä kävelevä lompakko, ymmärrettävistä syistä.
Päivän lukihärö: Mihin lompakkoon et menisi uudestaan xD
Nimim. Matti kukkarossa.
Turkkiin en edes pieninä palasina, ennemmin vaikka turun torille julkisesti ruoskittavaksi.
Kap Verde, Sao Miguel.
Jumalaton tuuli koko ajan - hiekka lentää silmiin ja uintikielto-haikylttejä rannoilla.
Kaupungissa ollessa kauppiaat kimpussa kuin hyeenat ja käytös on ajoittain jopa uhkaavaa.
Hintatasokin on karannut ihan käsistä, joten pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun turistikohteessa kävijä mainitsee tässä Turkin.
Nää mestat on kaikkea muuta kuin oikea Turkki.
Turkkilaiset itsekin inhoavat noita mestoja, sinne kerääntyy pohjasakka joka puolelta Turkkia turisteja kusettamaan.Menkää Istanbuliin, Izmiriin, Ankaraan. Sieltä löydätte Turkin.
Samahan tuo on kaikissa muissakin maissa. Turistikohteet ovat turistikohteita eikä niiden perusteella yleensä saa lainkaan oikeaa kuvaa maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O|O kirjoitti:
Egypti.
Näen vieläkin painajasia ja matkasta on 10v
Jännää, miten eri tavalla ihmiset asiat kokee. Tytär ja vävy oli 10v sitten lomalla Sharm el Sheikissä ja niillä oli ollut aivan ihana loma ja kovasti kehuivat paikkaa.
Olivatko kehopositiivisia?
Ei, vaan nuoria ja sporttisia. Harrastavat mm surffausta.
Lanzarote🤮 huonoa ruokaa, ei mitään nähtävää
Turkki, Saudi-Arabia, Thaimaa nyt ei edes ensimmäistä kertaa. Pitäisi kieltää matkustus moisiin terroristivaltioihin. Oksettavaa matkustaa noihin.
Rooma. Maailman kuuluisimpia kaupunkeja, mutta vierailu yhtä tuskaa. Kuuma, hirveä liikenne, meluavat ihmiset, ahdasta sekä tietysti amerikkalaiset eläkeläisturistit jonottamassa lenkkikengät jalassa joka paikkaan.
Kreeta, Hania
Rakastan kyllä Kreetaa yleisesti ja nyt onkin n. viikon päästä lähtö Rethymnoniin, mutta Haniasta jäi aika epäsiisti, sotkuinen ja kurja vaikutelma. Kyseessä oli tosin päiväreissu, joten näin melko pienen osan koko paikasta.
Keskisen parkkipaikalle Tuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. Kuvottavan likaista. Näin lievänä ocd:na itkin pari kertaa kun ei vaan voinut edes vessassa käydä.
Mä en huomannut mitään erityisen likaista Pariisissa, siistiä oli.
Ollut jossain loistokkaasaa majoituksessa ja tehnyt siitä päätelmänsä. 👍
Mä taas rakastin Goaa 🧡 Aivan upea paikka, ihanat ihmiset, hyvä ruoka, huippu hotelli, kivat retket ja ihania ostoksia. Ainoa mistä en tykännyt, oli katukoira-laumat. Illalla/yöllä ne käyttäytyi agressiivisesti ja pelkäsin niitä vähän. P.S. Ei miehen kanssa kumpikaan saatu mahatautia, 2 viikon lomalla.