Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parantua masennuksesta???

Vierailija
11.08.2018 |

Mikä hitto päätäni vaivaa? Ketuttaa suorastaan... Olen seurustellut puolisen vuotta, valmistuin juuri kesäkuussa, olen tehnyt kesällä kaikkea kivaa ja on kyllä ollut paras kesä tähän asti. SILTI pari viime viikkoa on ollut voimaton olo: mikään ei huvita, mitään ei jaksa tehdä (todella saamaton fiilis) ja tekisi mieli vain nukkua. Väsyttääkin enemmän kuin aikaisemmin... Ja olen herkillä sekä itkettää. Syksy on kyllä aina ollut raskasta aikaa (viime syksykin tällaista), mutta mikä helkatti mättää, kun olen kuitenkin pääasiassa onnellinen.

Sepramia käytän ja se onkin ollut pelastus, mutts miten pääsen kokonaan tästä eroon? Selkäkin on saakelin kipeä, siihen sattuu aina masennuksen voittaessa. Pitääkö minun alistua masennukselle eli levätä, vai tapella vastaan eli tehdä koko ajan jotain vaikka voimat eivät riittäisi?

T. 19v tyttö

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin siivoan vaikka kroppa sanoo seis, selkään sattuu niin paljon. En kuitenkaan uskalla istahtaa kesken siivouksen, siitä en sitten enää nouse.

Ap

Vierailija
2/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuanne tarvitaan!

Ap

Vierailija
4/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheile.

Vierailija
6/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Se on luonteenpiirre, ei sairaus.

Vierailija
7/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten sama tilanne! Keväällä ja alkukesästä meni oikein hyvin, mutta nyt on taas tullut vanha kunnon angstimeininki takas... Luulin jo että oon selättäny tän paskan.

Vierailija
8/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko terapia tai muu keskustelu ammattilaisen kanssa? Voimia, pidä huolta itsestäsi.

Vierailija
9/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Se on luonteenpiirre, ei sairaus.

Joo, syön lääkettä mun luonteeseen.... Vai mites se menikään?

Mulla on myös paniikkihäiriö, onko sekin osa luonnetta?

Ap

Vierailija
10/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muuten sama tilanne! Keväällä ja alkukesästä meni oikein hyvin, mutta nyt on taas tullut vanha kunnon angstimeininki takas... Luulin jo että oon selättäny tän paskan.

Joo, sama juttu. Mutta ei... Ihanaa kuitenkin, kun on sielunveljiä. Tsemppiä!

Ap

Vierailija
11/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko terapia tai muu keskustelu ammattilaisen kanssa? Voimia, pidä huolta itsestäsi.

Yritin vuosi sitten, mutta se ei toiminut minulla. Haluaisin kyllä johonkin terapiaan, pitää varmaan ensi viikolla soittaa lääkärille.

Ap

Vierailija
12/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin vuosi sitten, mutta se ei toiminut minulla. Haluaisin kyllä johonkin terapiaan, pitää varmaan ensi viikolla soittaa lääkärille.

Ap

Siis haluaisin kokeilla uudestaan ja ehkä erilaista terapiaa.

Ap

Vierailija
13/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se linja että poden makaamalla sängyssä. Kai tää taas aikanaan menee ohi, on ainakin ennen mennyt.

Vierailija
14/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä ja kyllä sullekin vielä parempia aikoja tulee! Kannattaa hakeutua johonki terapiaan. Ite kävin kolmen vuoden psykoterapian mutta en mä ny tiiä oliko siitä mitään apua. Voxraa syön. Taikasienistä oli joskus apua itsetuhosiin ajatuksiin. Mut mulla se on kyllä osa persoonaa, tai no persoonasta johtuvien ongelmien takia oon luopunu jo aikoja sit kaikista unelmista ja tulevaisuudensuunnitelmista. Nyt kun alko olla parempi olo ja piti alkaa miettiä tulevaisuutta niin ei pääkoppa kestäkään ;( parempi vissiin elää vaan tässä hetkessä niin kauan ku jaksaa.

Älä rasita sitä selkääs liikaa, kannattaa levätä!

Vierailija
15/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireileeko masennuksesi pelkästään väsymyksenä ja voimattomana olona? Vai liittyykö masennukseesi myös hyvin huono itsetunto ja itseinho? Jos masennus on pelkkää väsymystä tms, niin silloin kannattaa tarkistuttaa hemoglobiini ja kilpirauhasarvot, sillä anemia ja kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttavat väsymystä. Ja kannattaa nuo kyllä tarkistaa myös silloinkin, jos masennus oireilee itseinhona, jos ei ole pitkään aikaan tarkistettu.

Tsemppiä! Toivottavasti saat jostakin toimivaa apua!

Vierailija
16/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempistä ja kyllä sullekin vielä parempia aikoja tulee! Kannattaa hakeutua johonki terapiaan. Ite kävin kolmen vuoden psykoterapian mutta en mä ny tiiä oliko siitä mitään apua. Voxraa syön. Taikasienistä oli joskus apua itsetuhosiin ajatuksiin. Mut mulla se on kyllä osa persoonaa, tai no persoonasta johtuvien ongelmien takia oon luopunu jo aikoja sit kaikista unelmista ja tulevaisuudensuunnitelmista. Nyt kun alko olla parempi olo ja piti alkaa miettiä tulevaisuutta niin ei pääkoppa kestäkään ;( parempi vissiin elää vaan tässä hetkessä niin kauan ku jaksaa.

Mulla on ihan sama, ei voi oikein tehdä mitään suunnitelmia kun pääsen voi milloin tahansa heittää siihen malliin että oikein mikään ei onnistu. Pitkä jakso mulla oli jolloin tuo hetkessä eläminen onnistui, mutta en sitten tiedä onko sitä jollain tasolla siinä tukahduttanut tai painanut vain alas sitä ahdistusta ja nyt se on taas päässyt nousemaan pintaan...

Vierailija
17/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Ap

Vierailija
18/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muutamia juttuja, jotka on omalla kohdalla auttaneet:

- lepääminen hyvällä omallatunnolla, siis olen antanut itselleni luvan levätä

- rentoutuminen

- mindfulness ja nykyhetkeen keskittyminen

- kiitollisuuden aiheiden etsiminen

- puhuminen

- kirjoittaminen

- liikunta

- musiikki

- elokuvat

- vitamiinit, etenkin vahvat C- ja B-vitamiinilisät

- armollisuus itseä ja muita kohtaan

- myötätunto itseä ja muita kohtaan

- kaltoinkohtelukokemusten käsittely

- terveelliset elämäntavat

Ap:lle vielä vinkiksi, että krooniset kiputilat saattaa aiheuttaa masennusta, käy siis selkäkipujen vuoksi lääkärillä.

Vierailija
19/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- rentoutuminen

- puhuminen

- kirjoittaminen

- liikunta

- musiikki

- elokuvat

Ap:lle vielä vinkiksi, että krooniset kiputilat saattaa aiheuttaa masennusta, käy siis selkäkipujen vuoksi lääkärillä.

Lisään vielä, että masennus saattaa olla lähtöisin kaltoinkohtelusta, joten niitten kokemusten käsittely esim. hyvän terapeutin kanssa on tärkeää. Masentunut on myös monesti tosi ankara itselleen. Itseä pitäisi opetella rakastamaan ja kohtelemaan kuin parasta ystävää.

Vierailija
20/66 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- rentoutuminen

- puhuminen

- kirjoittaminen

- liikunta

- musiikki

- elokuvat

Kiitos! Pistän listan ylös vaikka tiedostan kyllä lähes kaikki.

Luulen, että selkäkipu juontuu ihan masennuksesta. Aina kun on huono fiilis ja kausi, siihen alkaa sattua.

Ap