Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille ja pienituloisille pitäisi jakaa kulttuuriseteleitä

Vierailija
10.08.2018 |

Kulttuurisetelit mahdollistaisivat kaikille vireänä pysymisen ja älyllisen kehittymisen. Olisivat ehdottomasti parasta aktivointia. Ja samalla tämä olisi valtion kädenojennus taiteen tuottajille.

Kommentit (82)

21/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus! Vähentäisi syrjäytymistä ja tylsistymistä.

Vierailija
22/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä todella hienoa, jos vaikka pari kertaa vuodessa pääsisi johonkin teatteriin, oopperaan tai konserttiin. Ei tuosta sinällään mitään ns hyötyä olisi, mutta ihanaa se olisi.

Ennen kävin säännöllisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulle pakkokuljetukset köyhille teatteriin ja konserttiin kerta kk

Vierailija
24/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Miksi mä käyn töissä, miksi mä olen opiskellut yhtään mitään ja miksi oon yrittänyt urallani eteenpäin? Anteeksi nyt vaan, mutta joku raja tähän paapomiseen. Se on ihan totuus, että jokaiselle ei työtä löydy, eikä työn löytäminen, kunnollisella palkalla, ole läheskään aina helppoa. Mutta jo nyt on monesti kannattavampaa jäädä kotiin löhöämään kuin ottaa joitakin töitä vastaan, niin eiköhän sitten vielä nosteta työttömien etuja! Mä ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole helppoa, mutta eiköhän nämä kannustinloukut ole jo ihan riittävän isoja. Tarvitaan enemmän kannustusta yrittäjyyteen ja enemmän työnhaun koulutusta. Olen itse rekrytoinut tosi paljon ja sanotaanko että vähintään 70%:sta en ihmettele, miksi eivät töitä saa - ja tämä ei liity mitenkään työkokemukseen, koulutukseen, ikään, persoonaan tms. vaan ihan puhtaasti siihen, kuinka huonoja hakemuksia ja cv:itä ihmiset tekee. Isona ongelmana on huolimattomuus (esim. väärän yrityksen nimi tai tosi paljon kirjotusvirheitä tms) tai se, ettei yhtään osata kohdistaa hakemusta haettuun tehtävään. Kerrotaan niin paljon turhaa ja tottakai silloin jää paljon tarpeellista kertomatta. Jos haet vaikkapa assistentiksi, niin ei ketään kiinnosta, mitä kursseja olet puutarhanhoidosta käynyt. Sen voi mainita, jos ei relevantimpaa kokemusta juuri ole, mutta yksityiskohtainen luettelo ei auta ketään.

Niin että voitaisiinko panostaa ennemmin siihen, miten saadaan jengi töihin, eikä siihen, miten pidetään heidät entistä tiukemmin kotona? Saahan jo nytkin työttömät ja eläkeläiset monesta jutusta alennusta, joten miksei se riitä? Sen lisäksi paljon on tarjolla ilmaiseksi.

Vierailija
25/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Miksi mä käyn töissä, miksi mä olen opiskellut yhtään mitään ja miksi oon yrittänyt urallani eteenpäin? Anteeksi nyt vaan, mutta joku raja tähän paapomiseen. Se on ihan totuus, että jokaiselle ei työtä löydy, eikä työn löytäminen, kunnollisella palkalla, ole läheskään aina helppoa. Mutta jo nyt on monesti kannattavampaa jäädä kotiin löhöämään kuin ottaa joitakin töitä vastaan, niin eiköhän sitten vielä nosteta työttömien etuja! Mä ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole helppoa, mutta eiköhän nämä kannustinloukut ole jo ihan riittävän isoja. Tarvitaan enemmän kannustusta yrittäjyyteen ja enemmän työnhaun koulutusta. Olen itse rekrytoinut tosi paljon ja sanotaanko että vähintään 70%:sta en ihmettele, miksi eivät töitä saa - ja tämä ei liity mitenkään työkokemukseen, koulutukseen, ikään, persoonaan tms. vaan ihan puhtaasti siihen, kuinka huonoja hakemuksia ja cv:itä ihmiset tekee. Isona ongelmana on huolimattomuus (esim. väärän yrityksen nimi tai tosi paljon kirjotusvirheitä tms) tai se, ettei yhtään osata kohdistaa hakemusta haettuun tehtävään. Kerrotaan niin paljon turhaa ja tottakai silloin jää paljon tarpeellista kertomatta. Jos haet vaikkapa assistentiksi, niin ei ketään kiinnosta, mitä kursseja olet puutarhanhoidosta käynyt. Sen voi mainita, jos ei relevantimpaa kokemusta juuri ole, mutta yksityiskohtainen luettelo ei auta ketään.

Niin että voitaisiinko panostaa ennemmin siihen, miten saadaan jengi töihin, eikä siihen, miten pidetään heidät entistä tiukemmin kotona? Saahan jo nytkin työttömät ja eläkeläiset monesta jutusta alennusta, joten miksei se riitä? Sen lisäksi paljon on tarjolla ilmaiseksi.

Amen!

Vierailija
26/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ilmaiset virkistyssetelit kuuluu vain eläkeläisille, samoin eläkeläisliput uimahalleihin, museoihin jne.

On päätetty, että tärkeämpää kuin työikäisten työkyvyn ylläpito, on se että eläkeläiset elävät mahdollisimman pitkään. Syystä ei tietoa.

Vierailija
27/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulle pakkokuljetukset köyhille teatteriin ja konserttiin kerta kk

Tuossa on kehittämisen arvoinen ajatus myös kaupunkeihin. Jos jaettaisiin kulttuurisetelit, jotka olisi karenssin uhalla pakko käyttää, niin tämä varmaan saisi kannatusta Kokoomus-sdp -leirissäkin.

Vierailija
28/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.

20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.

Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?

Sitä miksi edelleen levität vääriä lukuja, vaikka sinulle on sadat kerrat selitetty mitä piilotyöpaikat ovat. Mollista löytyvät paikat eivät ole ne ainoat, mutta sinulle sen uskotteleminen kelpaa koska haluat jatkaa lorvimista.

Vierailija
29/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.

20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.

Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?

Sitä miksi edelleen levität vääriä lukuja, vaikka sinulle on sadat kerrat selitetty mitä piilotyöpaikat ovat. Mollista löytyvät paikat eivät ole ne ainoat, mutta sinulle sen uskotteleminen kelpaa koska haluat jatkaa lorvimista.

Selitäpä sinä viisaampana, mitä ovat piilotyöttömät ja paljonko heitä on tällä hetkellä. Samoin olisi mukava kuulla työelämän ulkopuolella olevien työikäisten ajantasainen lukumäärä.

T. Eri ihminen kuin tuo jota äsken lainasit

Vierailija
30/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens nuo työpaikoilla jaettavat kulttuutisetelit? Niitäkin tuetaan verovaroin, kuten työpaikksruokailua.

Miksi työttömätkin eivät saisi tuota tukea?

Vierailija
31/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens nuo työpaikoilla jaettavat kulttuutisetelit? Niitäkin tuetaan verovaroin, kuten työpaikksruokailua.

Hyvä huomio!

Vierailija
32/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio!

Minä olen työssäkäyvänä raatanut jermorajoilla ja nähnyt kärsien kovaa vaivaa niiden veroeurojen takia. Mitä työtön on tehnyt niiden eteen? Maannut sohvalla pullo suussa ja sipsipussi kädessä.

Vierailija
33/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Työpaikoilla jaetaan lounareita, kulttuuriseteleitä, kännyköitä, autoja, "tärkeitä" ns. kokousmatkoja ulkomaille ja joillekin vuokrataan edullisesti asuntoja. Yritysten mökit ovat johdon perheiden käytössä, vaikka käyttäjinä pitäisi olla koko yrityksen henkilökunta.

Työskentelin pitkään yksityisellä puolella ja sain monia etuja. Sairastuin vakavasti ja kas, taloudellinen kurjuus kohtasi.

Vinkki kaikille teille, jotka olette terveitä ja vielä työelämässä: kannattaa säästää kunnon osuus palkasta ja elää parisuhteessa. Yksineläjälle köyhyys on erityisen viheliäistä.

Vierailija
34/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio!

Minä olen työssäkäyvänä raatanut jermorajoilla ja nähnyt kärsien kovaa vaivaa niiden veroeurojen takia. Mitä työtön on tehnyt niiden eteen? Maannut sohvalla pullo suussa ja sipsipussi kädessä.

Totta. Yleensä vielä poltan sikareita, joita käyn ostamassa Kuubasta.

t. Savuton ja huumeeton absolutisti, taustalla 25 vuoden työhistoria

Vierailija
35/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakulttuuri kokisi inflaation jos puliukot rynnisivät oopperaan!

Kaikki pienituloisethan on puliukkoja...

Itsehän en edes koske alkoholiin/tupakkaan saati sitten huumeisiin.

Valehtelu on ruma tapa.

Niin on mutta miten se tähän liittyy?

Olen absolutisti. 

Vierailija
36/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet osittain hajulla. Työttömyyskorvauksesta (ihan älytön sana, miksi työttömyydestä pitää korvaus maksaa) voitaisiin ottaa 50€ pois ja antaa se kulttuurisetelinä.

Kiitän miellyttävän halveksivasta asenteestasi.

Minä jäin työttömäksi pitkien syöpähoitojeni jälkeen.

Kuulut siis sairasvakuutusten piiriin, et työttömäksi.

Vai hoidoista on jo aikaa eikä ole mitään fantsua löytynyt?

Sinä et ymmärrä, mitä syöpä tai syöpähoidot aiheuttavat.

Vanhemmiltasi petti ehkäisy, joten käsitän tilanteen.

Vierailija
37/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio!

Esimerkiksi hakemalla kuumeisesti töitä, hoitamalla itse omat alle viisivuotiaat lapsensa ja selvittämällä, miten päivittää maisterintutkintoa vastaamaan paremmin nykyisen työelämän tarpeita.

T. Onnellinen työtön

Vierailija
38/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Sinäkö ne maksat?

Tää on vähän sama juttu kuin kahvilat ja ravintolat. Oma väki tuskin maksaa latesta sitä neljää euroa, kustannukset kun ovat senttejä.

Jos saat liikuntasetelin joka käy kaupungin halleihin, sen nimellinen arvo voi olla vitosen, mutta ei siitä vitosen kulua synny.

Niin, eihän sen kahvilan tai uimahallin pitäminen maksa mitään.

Vierailija
39/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla noita smartumeita jaetaan kerran vuodessa. En ota koskaan vastaan vaan toivon että koko typeryys lopetetaan.

Vierailija
40/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Sinäkö ne maksat?

Tää on vähän sama juttu kuin kahvilat ja ravintolat. Oma väki tuskin maksaa latesta sitä neljää euroa, kustannukset kun ovat senttejä.

Jos saat liikuntasetelin joka käy kaupungin halleihin, sen nimellinen arvo voi olla vitosen, mutta ei siitä vitosen kulua synny.

Niin, eihän sen kahvilan tai uimahallin pitäminen maksa mitään.

Edut eläkeläisiltä työttömille ja pienituloisille. Eläkeläinen on jo palkkansa saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi