Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille ja pienituloisille pitäisi jakaa kulttuuriseteleitä

Vierailija
10.08.2018 |

Kulttuurisetelit mahdollistaisivat kaikille vireänä pysymisen ja älyllisen kehittymisen. Olisivat ehdottomasti parasta aktivointia. Ja samalla tämä olisi valtion kädenojennus taiteen tuottajille.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa työttömät maksavat jo nyt saman hinnan teattterilipuista, kuin varusmiehet ja opiskelijat. Hinta on noin puolet normaalilipun hinnasta.

Eläkeläiset saavat normilipun hinnasta 2 euron alennuksen.

Vierailija
42/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seteleitä jaetaan ja missä? Ei ainakaan meidän työnantaja jaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa työttömät maksavat jo nyt saman hinnan teattterilipuista, kuin varusmiehet ja opiskelijat. Hinta on noin puolet normaalilipun hinnasta.

Eläkeläiset saavat normilipun hinnasta 2 euron alennuksen.

Hyvä! Oikea suunta Espoossa.

Vierailija
44/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitens nuo työpaikoilla jaettavat kulttuutisetelit? Niitäkin tuetaan verovaroin, kuten työpaikksruokailua.

Miksi työttömätkin eivät saisi tuota tukea?

Hyvä huomio!

Minä olen työssäkäyvänä raatanut jermorajoilla ja nähnyt kärsien kovaa vaivaa niiden veroeurojen takia. Mitä työtön on tehnyt niiden eteen? Maannut sohvalla pullo suussa ja sipsipussi kädessä.

Totta. Yleensä vielä poltan sikareita, joita käyn ostamassa Kuubasta.

t. Savuton ja huumeeton absolutisti, taustalla 25 vuoden työhistoria

No et ole savuton jos poltat sikareita. Sikäli kun edes tiedät missä Kuuba sijaitsee...

Vierailija
45/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiakkaat saavat lippuja ilmaiseksi, niin ne myös kovin helposti jätetään käyttämättä - valitettavasti.

Vierailija
46/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.

20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.

Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?

Siitä vain perustamaan firmaa ja duunareiksi anarkomarkoja.

Pääsisit tutustumaan millaista on herätä aamuisin kun elämällä on tarkoitus.

Sulle elämän tarkoitus on työnteko? Surullista.

Vierailija
47/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakulttuuri kokisi inflaation jos puliukot rynnisivät oopperaan!

Kaikki pienituloisethan on puliukkoja...

Itsehän en edes koske alkoholiin/tupakkaan saati sitten huumeisiin.

Niin ne kaikki alkkikset aina sanoo.

Niinkö? Ei minun tuntemani ainakaan itseään väitä absolutisteiksi, vaikka eivät ehkä ongtelman laajuutta toki myönnä. 

Ja jos sinun on niin vaikea uskoa että joku tosiaan ei käytä mitään päihdyttävää niin ok, sun ongelma.

Vierailija
48/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitens nuo työpaikoilla jaettavat kulttuutisetelit? Niitäkin tuetaan verovaroin, kuten työpaikksruokailua.

Hyvä huomio!

Minä olen työssäkäyvänä raatanut jermorajoilla ja nähnyt kärsien kovaa vaivaa niiden veroeurojen takia. Mitä työtön on tehnyt niiden eteen? Maannut sohvalla pullo suussa ja sipsipussi kädessä.

No et ole savuton jos poltat sikareita. Sikäli kun edes tiedät missä Kuuba sijaitsee...

Ei tarvi tietää, kunhan osaa lukea mille portille ja mihin aikaan menee.

Vierailija
49/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysin ilmaisia lippuja jaettaisiin, niin alkaisi valitus siitä, kun se matkalippu bussilla, metrolla tms. sinne esityspaikalle maksaa.

Vierailija
50/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakkaat saavat lippuja ilmaiseksi, niin ne myös kovin helposti jätetään käyttämättä - valitettavasti.

No niin. Tässä syy miksi vanhukset eivät olekaan oikea kohde ilmaislippujen saajaksi.

Vierailija
51/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio!

Ei tarvi tietää, kunhan osaa lukea mille portille ja mihin aikaan menee.

No sama se, mutta savuton et ole jos poltat.

Vierailija
52/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi ideaa ja näin kansalaiset olivat saman arvoisessa asemassa muuhun väestöön.

Nyt kulttuuria käyttävät vain joilla on ostovoimaa ja maksavat vain murto-osan ja loput kulttuurin tuottaja saa valtion avustuksena esim. ooppera, teatteri jne. Sama harrastuksessa ja urheilussa.

Useat työssäkäyvät saavat työnantajalta kulttuuri- ja liikuntasetekeitä, josta maksetaan vain verotusarvo, jos sitäkään ja työnantaja vähentää ne omassa kirjanpidossaan ja maksaa tuloksesta vähemmän veroa, joka on yhtälailka valtionavustus.

Ap. ehdotus lisäisi kansalaisten oikeudenmukaista ja tasa-arvosta kohtelua valtion taholta.

Vierailija
53/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä oli kännykkäetu, ilmainen nettiyhteys, bensaetu. Edullinen ruokailu, ryhmävakuutus, virkistystoimintaa (konsertteja, teatterimatkoja) jne.

Usein sai ilmaiset ruokailut ja kahvitukset kun oli kokousta tai koulutusta, vielä usein verottomat päivärahat päälle.

Sitä piti itsestäänselvyytenä sen kummemmin ajattelematta.

Silloin vasta kun jää työttömäksi tai eläkkeelle huomaa miten paljon rahallista etua palkan lisäksi työssäollessaan saa.

Paljon pienemmästä tulosta maksaa niistä asioista jotka palkannauttijana olivat ilmaisia.

Kulttuurisetelit ihan ok, mutta sekään ei ole tasavertaista.

Isommilla paikkakunnilla on tarjontaa ja pääsee vaikka jalkaisin.

Syrjemmållä asuvalla on tarjonnan vähyys ja matkat ongelma.

Joskus matkat maksaa niin paljon, että ei ole siihen varaa, niin totta, vaikka jotkut täällä siitä ivaileekin.

Vierailija
54/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko kulttuurisetelit olla ostettava etuus niin, että esim. viiden euron seteli maksaisi euron. Silloin hukkaamishimo vähenisi.

Muistelen työelämästäni, että kulttuurisetelit toimivatkin noin.

Vierailija
55/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet osittain hajulla. Työttömyyskorvauksesta (ihan älytön sana, miksi työttömyydestä pitää korvaus maksaa) voitaisiin ottaa 50€ pois ja antaa se kulttuurisetelinä.

Kiitän miellyttävän halveksivasta asenteestasi.

Minä jäin työttömäksi pitkien syöpähoitojeni jälkeen.

Kuulut siis sairasvakuutusten piiriin, et työttömäksi.

Vai hoidoista on jo aikaa eikä ole mitään fantsua löytynyt?

Minulle maksoi ensin Kela ja seuraavaksi eläkekassa. Työkokeilun jälkeen jäin työttömäksi, koska olen 58-vuotias.

Toivotan sinulle hyvää - ja mahdollisimman tervettä - elämää.  :)

Vierailija
56/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Työssäkäyvät voivat itse maksaa liikunta- ja kulttuurisetelinsä, koska todella, todella monet setelit jäävät käyttämättä. Lounasseteleillä syövät lapset.

Vierailija
57/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio!

Ihanaa, kun toinen ei ymmärrä erittäin typerää vitsiä. :D

t. Edelleen - ja aina - täysin savuton

Vierailija
58/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pitäisi järjestää niin, että työttömiltä kysyttäisiin, haluavatko he meiluiten kulttuuriharrastuksia, cv-kursseja, pupukursseja tms.

Sitten ne, jotka eivät ole missään tapauksessa halunneet kulttuuria, pakotetaan kulttuurin pariin, cv-kurssit turhiksi kokevat työnnetään cv-kursseille jne.

Pääasia, että työttömän elämä tehdään epämukavaksi. Sehän tämän hallitukse ääneenlausuttukin tavoite on.

Vierailija
59/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Työssäkäyvät voivat itse maksaa liikunta- ja kulttuurisetelinsä, koska todella, todella monet setelit jäävät käyttämättä. Lounasseteleillä syövät lapset.

Tuonhan ei pitäisi nykyisin onnistua.

Vierailija
60/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Kenraaliharjoitus lippuja. Ne ei ole kenenkään rahoista pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä