Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille ja pienituloisille pitäisi jakaa kulttuuriseteleitä

Vierailija
10.08.2018 |

Kulttuurisetelit mahdollistaisivat kaikille vireänä pysymisen ja älyllisen kehittymisen. Olisivat ehdottomasti parasta aktivointia. Ja samalla tämä olisi valtion kädenojennus taiteen tuottajille.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.

20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.

Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?

Valtaosa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, eli eivät silloin näy avoimien työpaikkojen määrässä.

Mitä sinä laiska lusmu et ymmärrä?

Kerrotko oi yhteiskunnan Atlas, miten näitä piilotyöpaikkoja löytää ja miten niihin pääsee, olen selannut ahkerasti työpaikkailmoituksia, lähetellyt avoimia hakemuksia, vihjaillut lähipiirille ja katsonut pihan pensaiden alle, mutta silti en ole vielä löytänyt yhtään maagista piilotyöpaikkaa.

Vierailija
82/82 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosissani tiedustelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.

20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.

Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?

Valtaosa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, eli eivät silloin näy avoimien työpaikkojen määrässä.

Mitä sinä laiska lusmu et ymmärrä?

Kerrotko oi yhteiskunnan Atlas, miten näitä piilotyöpaikkoja löytää ja miten niihin pääsee, olen selannut ahkerasti työpaikkailmoituksia, lähetellyt avoimia hakemuksia, vihjaillut lähipiirille ja katsonut pihan pensaiden alle, mutta silti en ole vielä löytänyt yhtään maagista piilotyöpaikkaa.

En ole yhteiskunnan Atlas, mutta muutama idea on: pidä cv ajantasalla rekryfirmoissa, touhua linkedinissä, tutki oman alasi julkaisuja ja pidä blogia. Huolehdi että nimi on muistissa.

Toki jos se ala on sellainen ettei yksityiset palkkaa tai teitä on 1000 työpaikkaa kohden niin vaikeaahan se on. Sitten kannattaa myöntää tosiasiat.

Itselläni on neljä ammattia käytännössä. Ammattikoulusta tuli ensin kaksi, leipuri ja kondiittori. Leipurina tein vuosia duunia, kondiittorina en päivääkään, mutta vakkarinpaikkaa ei saanut millään. Piti hankkia uusi koulutus jota en ole tehnyt päivääkään koska hain välittömästi sen perusteella jatkokoulutukseen. Siitä jatkokoulutuksesta sitten olen ollut nykyisissä hommissa.

Maailma muuttuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä