Työttömille ja pienituloisille pitäisi jakaa kulttuuriseteleitä
Kulttuurisetelit mahdollistaisivat kaikille vireänä pysymisen ja älyllisen kehittymisen. Olisivat ehdottomasti parasta aktivointia. Ja samalla tämä olisi valtion kädenojennus taiteen tuottajille.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitens nuo työpaikoilla jaettavat kulttuutisetelit? Niitäkin tuetaan verovaroin, kuten työpaikksruokailua.
Miksi työttömätkin eivät saisi tuota tukea?Hyvä huomio!
Minä olen työssäkäyvänä raatanut jermorajoilla ja nähnyt kärsien kovaa vaivaa niiden veroeurojen takia. Mitä työtön on tehnyt niiden eteen? Maannut sohvalla pullo suussa ja sipsipussi kädessä.
Itse työttömyyden lisäksi valokuvaan ja sävellän. Ei ole pulloja. Aika moni taiteilija historiassa on ollut pienituloinen, köyhä ja/tai lisäksi pullojen kanssa viihtynyt. Halveksitko heitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Korkeakulttuuri kokisi inflaation jos puliukot rynnisivät oopperaan!
Aika moni korkeakulttuuria tuottanut henkilö on vuosisatojen aikana pultsaroinut kovastikin elämässään, osa jopa itsensä hengiltä...
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Sinäkö ne maksat?
Tuloki tämä sinulle uutena, että jokainen maksaa veroja? Ne työttömätkin!
Vierailija kirjoitti:
Piiskaa niille pitäisi jakaa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ilmaiset virkistyssetelit kuuluu vain eläkeläisille, samoin eläkeläisliput uimahalleihin, museoihin jne.
On päätetty, että tärkeämpää kuin työikäisten työkyvyn ylläpito, on se että eläkeläiset elävät mahdollisimman pitkään. Syystä ei tietoa.
No minäpä kerron mikä se syy on: eläkeläisten valtava määrä suhteessa työssäkäyviin äänestysikäisiin. Tästä johtuen yhteiskunta on kauttaaltaan vinoutunut petaamaan eläkeläisille kaikki edut ja muut saavat, jos saavat, vain murusia mitä pöydältä putoaa. Tällainen on vanhuudenheikko itsemurhayhteiskunta.
Lapsiperheitä tulisi tukea koska heissä on tulevaisuus. Mutta eläkeläisten äänillä ratsastavaa poliitikkoa ei tämä kiinnosta.
Missä ovat nykypäivien Kalliot ja Rytit, yhteiskunnalliset vastuunkantajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ilmaiset virkistyssetelit kuuluu vain eläkeläisille, samoin eläkeläisliput uimahalleihin, museoihin jne.
On päätetty, että tärkeämpää kuin työikäisten työkyvyn ylläpito, on se että eläkeläiset elävät mahdollisimman pitkään. Syystä ei tietoa.
No minäpä kerron mikä se syy on: eläkeläisten valtava määrä suhteessa työssäkäyviin äänestysikäisiin. Tästä johtuen yhteiskunta on kauttaaltaan vinoutunut petaamaan eläkeläisille kaikki edut ja muut saavat, jos saavat, vain murusia mitä pöydältä putoaa. Tällainen on vanhuudenheikko itsemurhayhteiskunta.
Lapsiperheitä tulisi tukea koska heissä on tulevaisuus. Mutta eläkeläisten äänillä ratsastavaa poliitikkoa ei tämä kiinnosta.
Missä ovat nykypäivien Kalliot ja Rytit, yhteiskunnalliset vastuunkantajat?
Kun muu ei auta, pitää jokaisen työssään edistää niiden määrän vähenemistä. Ei tässä maassa muuten pysty olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea muuten mutta monessakaan paikassa ei ole riittävästi kulttuuritarjontaa.
No tästähän se lisääntyisi aivan varmasti. Jolloin jopa työssäkäyvät voittaisivat.
Tärkeintä on valitun ryhmän kokonaisvaltaisen kurjuuden maksimoiminen.
T. Hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.
20 000 avointa työpaikkaa. 400 000 työtöntä työnhakijaa.
Mitä sinä kokkeli et ymmärrä?
Valtaosa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, eli eivät silloin näy avoimien työpaikkojen määrässä.
Mitä sinä laiska lusmu et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ehdotukseni on että työttömiltä ja köyhilta pitäisi periä tuplamaksut, niin he ymmärtäisivät paremmin rahan arvon ja tajuaisovat viimein tehdä töitä sen rahan eteen.
Siitä vain perustamaan firmaa ja duunareiksi anarkomarkoja.
Pääsisit tutustumaan millaista on herätä aamuisin kun elämällä on tarkoitus.
Sulle elämän tarkoitus on työnteko? Surullista.
Mielummin työ josta pitää kuin päivän suurimmaksi haasteeksi kolikoiden pummaaminen päivän Valdemariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osittain hajulla. Työttömyyskorvauksesta (ihan älytön sana, miksi työttömyydestä pitää korvaus maksaa) voitaisiin ottaa 50€ pois ja antaa se kulttuurisetelinä.
Kiitän miellyttävän halveksivasta asenteestasi.
Minä jäin työttömäksi pitkien syöpähoitojeni jälkeen.
Kuulut siis sairasvakuutusten piiriin, et työttömäksi.
Vai hoidoista on jo aikaa eikä ole mitään fantsua löytynyt?
Sinä et ymmärrä, mitä syöpä tai syöpähoidot aiheuttavat.
Vanhemmiltasi petti ehkäisy, joten käsitän tilanteen.
Voitin syövän '92 -paitaa tilaukseen. Kuten sanottu, jos et sairauden vuoksi kykene töihin, kuulut eläkkeelle tai sairaslomalle. Riippuen kuinka kauan "sairaudesta" on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Miksi mä käyn töissä, miksi mä olen opiskellut yhtään mitään ja miksi oon yrittänyt urallani eteenpäin? Anteeksi nyt vaan, mutta joku raja tähän paapomiseen. Se on ihan totuus, että jokaiselle ei työtä löydy, eikä työn löytäminen, kunnollisella palkalla, ole läheskään aina helppoa. Mutta jo nyt on monesti kannattavampaa jäädä kotiin löhöämään kuin ottaa joitakin töitä vastaan, niin eiköhän sitten vielä nosteta työttömien etuja! Mä ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole helppoa, mutta eiköhän nämä kannustinloukut ole jo ihan riittävän isoja. Tarvitaan enemmän kannustusta yrittäjyyteen ja enemmän työnhaun koulutusta. Olen itse rekrytoinut tosi paljon ja sanotaanko että vähintään 70%:sta en ihmettele, miksi eivät töitä saa - ja tämä ei liity mitenkään työkokemukseen, koulutukseen, ikään, persoonaan tms. vaan ihan puhtaasti siihen, kuinka huonoja hakemuksia ja cv:itä ihmiset tekee. Isona ongelmana on huolimattomuus (esim. väärän yrityksen nimi tai tosi paljon kirjotusvirheitä tms) tai se, ettei yhtään osata kohdistaa hakemusta haettuun tehtävään. Kerrotaan niin paljon turhaa ja tottakai silloin jää paljon tarpeellista kertomatta. Jos haet vaikkapa assistentiksi, niin ei ketään kiinnosta, mitä kursseja olet puutarhanhoidosta käynyt. Sen voi mainita, jos ei relevantimpaa kokemusta juuri ole, mutta yksityiskohtainen luettelo ei auta ketään.
Niin että voitaisiinko panostaa ennemmin siihen, miten saadaan jengi töihin, eikä siihen, miten pidetään heidät entistä tiukemmin kotona? Saahan jo nytkin työttömät ja eläkeläiset monesta jutusta alennusta, joten miksei se riitä? Sen lisäksi paljon on tarjolla ilmaiseksi.
Ja miksi mä olen käyttänyt vuosia opiskeluun yliopistossa kun työttömäksi jäin? Ja kotona "löhöäminen" on yhtä helvettiä tiedoksi vaan sinulle. Kokeile itse olla yksin pienessä kämpässä 24 h vuorokaudessa, on kun vankilassa olisi. Mihinkään ei ole rahaa mennä, eikä myöskään kehtaa kun on näitä halveksujia. Kaltaisesi holhoava ja naurettavia vinkkejä jakava asenne ei myöskään auta. Jos tarjoat työpaikkaa, se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Sinäkö ne maksat?
Tää on vähän sama juttu kuin kahvilat ja ravintolat. Oma väki tuskin maksaa latesta sitä neljää euroa, kustannukset kun ovat senttejä.
Jos saat liikuntasetelin joka käy kaupungin halleihin, sen nimellinen arvo voi olla vitosen, mutta ei siitä vitosen kulua synny.
Niin, eihän sen kahvilan tai uimahallin pitäminen maksa mitään.
Maksaahan se, mutta ei sitä erikseen työttömälle avata. Kiinteät kulut ovat kiinteitä, kävi siellä 10 tai 11 uimassa kello 10-14 välillä.
Tai sitten keskituloiselle. Veroprosentti pitää huolen siitä, että tämä työssä käyvä kolmen lapsen äiti voi vain haaveilla oopperaan pääsystä. Työttömät käyköön päiväsaikaan kenraaliharjoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Miksi mä käyn töissä, miksi mä olen opiskellut yhtään mitään ja miksi oon yrittänyt urallani eteenpäin? Anteeksi nyt vaan, mutta joku raja tähän paapomiseen. Se on ihan totuus, että jokaiselle ei työtä löydy, eikä työn löytäminen, kunnollisella palkalla, ole läheskään aina helppoa. Mutta jo nyt on monesti kannattavampaa jäädä kotiin löhöämään kuin ottaa joitakin töitä vastaan, niin eiköhän sitten vielä nosteta työttömien etuja! Mä ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole helppoa, mutta eiköhän nämä kannustinloukut ole jo ihan riittävän isoja. Tarvitaan enemmän kannustusta yrittäjyyteen ja enemmän työnhaun koulutusta. Olen itse rekrytoinut tosi paljon ja sanotaanko että vähintään 70%:sta en ihmettele, miksi eivät töitä saa - ja tämä ei liity mitenkään työkokemukseen, koulutukseen, ikään, persoonaan tms. vaan ihan puhtaasti siihen, kuinka huonoja hakemuksia ja cv:itä ihmiset tekee. Isona ongelmana on huolimattomuus (esim. väärän yrityksen nimi tai tosi paljon kirjotusvirheitä tms) tai se, ettei yhtään osata kohdistaa hakemusta haettuun tehtävään. Kerrotaan niin paljon turhaa ja tottakai silloin jää paljon tarpeellista kertomatta. Jos haet vaikkapa assistentiksi, niin ei ketään kiinnosta, mitä kursseja olet puutarhanhoidosta käynyt. Sen voi mainita, jos ei relevantimpaa kokemusta juuri ole, mutta yksityiskohtainen luettelo ei auta ketään.
Niin että voitaisiinko panostaa ennemmin siihen, miten saadaan jengi töihin, eikä siihen, miten pidetään heidät entistä tiukemmin kotona? Saahan jo nytkin työttömät ja eläkeläiset monesta jutusta alennusta, joten miksei se riitä? Sen lisäksi paljon on tarjolla ilmaiseksi.
Ja miksi mä olen käyttänyt vuosia opiskeluun yliopistossa kun työttömäksi jäin? Ja kotona "löhöäminen" on yhtä helvettiä tiedoksi vaan sinulle. Kokeile itse olla yksin pienessä kämpässä 24 h vuorokaudessa, on kun vankilassa olisi. Mihinkään ei ole rahaa mennä, eikä myöskään kehtaa kun on näitä halveksujia. Kaltaisesi holhoava ja naurettavia vinkkejä jakava asenne ei myöskään auta. Jos tarjoat työpaikkaa, se auttaa.
Olisit lukenut jotain muuta kuin sukupuolentutkimusta, sille on vähän rajalliset tarpeet sellaisissa työpaikoissa joiden on tarkoitus tuottaa jotain. Tiedätkö, josta saisi rahaa. Jolla maksaa palkkaa. Ymmärrän toki pahastumisen kun valtiontukea leikattiin.
Ehkä seuraavaksi voit opiskella yliopistolla somalin kielen kandiohjelman. Huhut kertovat että sillä saa varmasti duunia. Yks tuttu kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten keskituloiselle. Veroprosentti pitää huolen siitä, että tämä työssä käyvä kolmen lapsen äiti voi vain haaveilla oopperaan pääsystä. Työttömät käyköön päiväsaikaan kenraaliharjoituksissa.
Kunhan et mieti liikaa mihin verorahasi menevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et mieti liikaa mihin verorahasi menevät
Kansaneläkkeet ovat suurin yksittäinen menoerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, eli eivät silloin näy avoimien työpaikkojen määrässä.
Mitä sinä laiska lusmu et ymmärrä?
Valtaosa työttömistä on piilotyöttömiä eli eivät silloin näy työttömyysluvuissa.
Piilotyöttömiä ovat esimerkiksi ne äitiyslomalla olevat, joilla ei ole työpaikkaa odottamassa, kaikki kotihoidontuen varassa sinnittelevät isät ja äidit, työelämän ulkopuolelle jättäytyneet osinkotuloilla eläjät, äidin ja isän huushollissa asuvat peräkammarin pojat ja tytöt, perintörahoilla elävät ihmiset.
Piilotyöttömiin kuuluvat EU:n mukaiseen työttömien tilastointitapaan siirtymisen jälkeen myös ne aktiivimallin takia tilastoista siivotut, jotka ovat esim. tunnin viikossa ansiotöissä, samoin 9€ päivässä tienaavat työkokeilijat.
Se valittaa, jota ei kiinnosta. Se menee jota kiinnostaa. Pääsehän niillä leffaan yms.
Itse käyn jo kaikki ilmaisjutut, joita onneksi Helsingissä riittää. Olisi kiva käydä joskus jossain, mistä puhutaan. Tykkään kovasti oopperasta ja baletista, mutta halvinkin lippu on liikaa.