Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riihimäki: Miia kieltäytyi palkattomasta työstä – Kunta haki holhouksen alaiseksi

Vierailija
07.08.2018 |

Miia kieltäytyi palkattomasta työstä – Kunta haki holhouksen alaiseksi: ”Pitääkö kunta ilmaistöistä kieltäytyvää hulluna?”

Riihimäkeläisestä Miiasta tehtiin edunvalvontailmoitus, kun hän kieltäytyi saapumasta sosiaalitoimistoon. Miia pelkäsi joutuvansa palkattomaan työhön.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/miia-kieltaytyi-palkattomasta-tyos…

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla: v itu tat minua!

Toivotaan, et 9 euron työntekijä korvaa sinutkin, niin voit kokeilla elämää vaikka lehtilaatikosda.

Olen yrittäjä, joten ei tule ihan heti tapahtumaan. Maksan niin paljon veroja, että kyllä sillä muutama sossupummi elätetään. Tehkää työttömät edes jotain hyödyllistä elämällänne, menkää vapaaehtoistöihin tms. Tai hakeutukaa edes opiskelemaan, jos ette muka ihan oikeasti saa mistään töitä, niistä sadoista hakemuksistanne huolimatta.

Jotenkin yllättävää! Taidat itse käyttää talkooporukkaa firmassasi.

Vierailija
62/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, et 9 euron työntekijä korvaa sinutkin, niin voit kokeilla elämää vaikka lehtilaatikosda.

Älä! Ihan raivostuttava äm-mä.

Miksi tuota kaffe-trollia ei bännätä täältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vastikkeeton. Pitää käydä työkkärissä ja täytellä lappuja.

...ja voin sanoa, että EN IKINÄ menisi tuollaiselle natsille duuniin. Lähinnä nappaisin kamat hyllystä ja lähtisin matkaan.

Vierailija
64/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, joten ei tule ihan heti tapahtumaan. Maksan niin paljon veroja, että kyllä sillä muutama sossupummi elätetään. Tehkää työttömät edes jotain hyödyllistä elämällänne, menkää vapaaehtoistöihin tms. Tai hakeutukaa edes opiskelemaan, jos ette muka ihan oikeasti saa mistään töitä, niistä sadoista hakemuksistanne huolimatta.

Opiskelemaan uutta ammattia? Mielellään, saisinko vähän rahaa koska työttömyys tuella ei saanut opiskella. Nyt on pula kaivostyöntekijöistö ja taustalla on sopiva pohjakoulutus. Puuttuu vain 2 vuoden lisäopiskelu, niin saisin heti töitä. Lähetänkö tilinumeron?

Tulen toimeen noin 500€ kuussa.

Vierailija
65/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla on kärttyinen katkera vela -nainen, joka kokee varjonsakin viholliseksi...

Ennemminkin maho, joka esittää velaa.

Vierailija
66/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse poikkasisin mielummin jalkani kun menisin ilmaisiin töihin. 500 000 suomalaista tekee ilmaistyötä! Ei vttu!!!

Ei ole pakko mennä työkokeiluun. Sen kun jättää tuet nostamatta, ei  niitä kenenkään ole pakko ottaa vastaan. Kukaan ei tule tunkemaan niitä rahoja väkisin postiluukustasi.

En ymmärrä, miksi tukien saajat kuvittelevat, että ne ovat vastikkeettomia. Tottakai sen rahan eteen pitää olla valmis myös tekemään oman osansa. Mielestäni työttömille pitäisi järjestää vanhanajan kunnon suojatyötä, esim. kadunvarsien lakaisua ym. Ja sitä voitaisiin sanoa ihan suoraan ja rehellisesti sosiaalisin perustein tehtäväksi työksi, jonka vastikkeena olisi sitten se työttömyysraha. 

Miksi puhutaan työharjoittelusta, vaikka kaikki tajuavat, että ei se harjoittelu mitään oikeaa työtä tuo. 

Jos kaikki tajuavat, että "harjoittelu" ei tuo mitään oikeaa työtä, niin eikö yhteiskunnan pitäisi keskittää energiansa siihen, että työttömät saavat jotain oikeasti järkevää tekemistä? Sen sijaan mietitään miten saataisiin työttömälle jotain rangaistus puhdetöitä, jotka tosiasiallisesti ei helpota valtiontaloutta yhtään, saapahan veronmakajat vain sen tyydytyksen että "etpähän ainakaan minun rahoja ilmaiseksi saa". Tuo sinunkin ehdotuksesi toisi valtiolle vain lisäkuluja, kun pitää kymmenille tuhansille ihmisille alkaa miettiä jotain puhdepaikkaa ja vielä palkata ihmisiä valvomaan heitä. Jos olet kerta yrittäjä, niin ota työtön harjoittelija ja sillä mielellä, että jos pärjää niin on vakipaikka tiedossa.

Vierailija
67/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat olet.

Vierailija
68/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei

Osanottoni. Olet joku matalamman älyn piipertäjä, ripsiteknikko tai sisustusroinan myyjä. Just kitkutellen tulet toimeen ja vihaat. Sulla on Netflix ja TIS on lempparisarja. Maailmanmenosta muuten ei hajuakaan....

Vierailija
69/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla se leikattu osa työttömyyskorvauksesta tulee toimeentulotuesta, eli mitään et menetä.

Olet itse kertonut täällä oman työpaikkasi ja työtehtäväsi, minkä nettiin laitat, se nettiin jää.

Vierailija
70/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuomitset ilmaisen työharjoittelun, mutta samaan hengenvetoon kehoitat minua ottamaan työharjoittelijan... eikös tuo ole vähän ristiriitaista?

Jos otan ihmisen töihin, otan ihan kunnon työntekijän, en ketään kortistossa roikkunutta, koska se porukka tiedetään.

Siitä minä olen teidän aktiivimallin arvostelijoiden kanssa ihan samaa mieltä, että tuo ilmainen työharjoittelu on pelkkää pelleilyä. Kannattavinta olisi vain leikata työttömyysturvaa tuntuvasti. Sillä olisi suurin työllistävä vaikutus, eikä kuluja yhteiskunnalle.

En kritisoinut kaikkea työharjoittelua vaan puhdetöitä, noita mistä itsekin kritisoit että ovat ihan turhia. Jos työnantajalla on tiedossa oikea työpaikka niin tottakai kannattaa ottaa työharjoittelun kautta joku ihminen siihen. Mitä tulee ehdotukseesi siihen, että leikataan työttömyysturvaa reippaasti, niin miten se nostaa mielestäsi työttömyyttä? Jos työttömien on nyt vaikea saada töitä koska heillä on työttömän stigma, niin lähteekö se stigma sillä, että he ovat kaiken lisäksi ihan pennittömiä? On muuten sinulta ihan naurettavaa kritisoida työttömiä jos työnantajana et itsekään ikinä palkkaisi heitä.

Vierailija
71/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuomitset ilmaisen työharjoittelun, mutta samaan hengenvetoon kehoitat minua ottamaan työharjoittelijan... eikös tuo ole vähän ristiriitaista?

Jos otan ihmisen töihin, otan ihan kunnon työntekijän, en ketään kortistossa roikkunutta, koska se porukka tiedetään.

Siitä minä olen teidän aktiivimallin arvostelijoiden kanssa ihan samaa mieltä, että tuo ilmainen työharjoittelu on pelkkää pelleilyä. Kannattavinta olisi vain leikata työttömyysturvaa tuntuvasti. Sillä olisi suurin työllistävä vaikutus, eikä kuluja yhteiskunnalle.

Voisit laittaa firmasi nimen tänne, että en vahingossakaan hae firmaasi. Tuo sinun negatiivinen sävy työttömistä työnhakijoista, sossupummeista, räsähtää korvaani pahasti. Pidät ihmisiä pohjasakkana, itse muiden yläpuolella. Olet varmasti hyvä työnantaja. 

Vierailija
72/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos Kaffepulla menisit nyt ostamaan sitä broileria. Nyt olisi hyvä hetki.

Vierailija
73/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* miten parantaa työttömän asemaa, piti sanomani (viesti 71).

Vierailija
74/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Siis luetko mitään?? Työpaikkoja muutama kymmen tuhatta ja työttömiä satoja tuhansia! Kukaan ei voi lääkäriksi, puheterapeutiksi, lvi-asentajaksi tai hitsaajaksi ruveta tuosta vain! Täytyy olla KOULUTUS, nykyään melkein kaikkeen.

Jos tuet lakkautetaan, rikollisuus räjähtää käsiin ja sinunkin Skoda Octavia on huomisaamuna jo Virossa.

Vierailija
75/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Kyllä minäkin voisin notkua työttömänä jos ei tarvitsisi muuta kuin pari hakemusta täyttää kuukaudessa ja laskut toimittaa. Olisi nyt edes aikuinen ja menisi keskustelemaan ja selvittämään asiat.

Vierailija
76/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 e orjat eivät kaffepullan kynsisalongissa käy ja kun orjien määrä saavuttaa kriittisen massan, niin eipä siinä pullakahvikaan voi muuta tehdä kuin laittaa pillit pussiin ja hakea tukia :D

Vierailija
77/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi joutaa häpeäpaaluun.

Vierailija
78/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 e orjat eivät kaffepullan kynsisalongissa käy ja kun orjien määrä saavuttaa kriittisen massan, niin eipä siinä pullakahvikaan voi muuta tehdä kuin laittaa pillit pussiin ja hakea tukia :D

Mm Joensuussa ja Pohjois-Karjalan alueella runsas työttömyys. Joensuun keskustassa on tyhjää liiketilaa pilvinpimein. Ei ole ostovoimaa...

Vierailija
79/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orwellilaista. Hyvä että Seura on ottanut asiakseen virkakoneiston vahtikoirana toimimisen. Muut lehdet eivät noita juttuja enää otakaan.

Seura-lehteen siirtynyt toimittajien terävin kärki. Tilaukset räjähtäneet uusiin sfääreihin.

Vierailija
80/153 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on hullunmllyä tämä Suomen touhu. laittakaa se pihvi ilmasduuneihin ehdottolemaan toinen toistaan hullupia ideoita...OK??!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi