Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi osa naisista haluaa pitää kuukautiset

Vierailija
04.08.2018 |

Vaikkei olisi lasta suunnitelmissa? Kun ne nykyään saa pois esim. hormonikierukalla. Elämä helpompaa ilman mahdollisia kipuja ja yleensä vuotoja. Toki moni ei halua käyttää mitään hormoneja, mutta monelle ne sopivatkin.
Itse en kaipaa kuukautisia. Olisi vaikea tottua jos alkaisivat taas.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ostaa suojat kaupasta ja nauttia normaslista seksuaalisuudesta liukkain limakalvoin

Vierailija
42/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihata jotain niin luonnollista vastaan kuin kuukautiset? Niissä ei ole mitään vikaa. Sen sijaan laboratoriossa valmistetuissa keinotekoisissa hormoneissa on, ne tutkitusti lisäävät syöpäriskiä ja auto-immuunisairauksien riskiä. Minusta naisien kehoja pitäisi kunnioittaa ja lakata demonisoimasta naisen kehon luonnollisia tapahtumia kuten kuukatisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te hormoneja käyttävät tiedä sopivatko ne teille, ennen kuin olette olleet ilman hormoneja sen puoli vuotta... Olette vain tottuneet sivuvaikutuksiin, ettekä huomaa niitä ennen kuin ne loppuvat.

Vierailija
44/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii hormoniehkäisy. Niillä lähtee pois kuukautiskivut, akne, mielialanvaihtelut ja vaikka mikä inhottava... käytän kuitenkin pillereitä. Jos minulla ei ole hormoniehkäisyn vuoksi kuukautisia, saan niiden sijaan satunnaista ja ennakoimatonta tiputteluvuotoa, joka on huomattavasti säännöllisiä, niukkoja ja kivuttomia kuukautisia inhottavampaa.

Vierailija
45/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siinä hormoonikierukassa on keltarauhashotmoonia joka masentaa ja saa äkäisyys kohtauksia.

Siinä se syy!

Oma normaali hormoonitoiminta on ihmiselle parasta ja turvallisinta, läpi elämän.

Vierailija
46/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin mielelläni luopua kuukautisista, jos se olisi mahdollista. En tarvitse niitä enää mihinkään kun putketkin on pistetty poikki. Hormonikierukkaa kokeilin ennen sterilisaatiota, mutta se ei auttanut kuukautisiin, päinvastoin vuoto jatkui 1,5 vuotta putkeen, ennen kuin luovutin kapistuksen suhteen. Olisipa joku toimiva hormoniton keino.

Vierailija
47/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että "monelle sopivat". Minäkin luulin aikoinani että mulle ei e-pillerit aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Tosin vasta sitten kun lopetin pillerit huomasin että en olekaan luonteeltani hermoheikko niin että itken joka ilta itseni uneen ja saan raivokohtauksia jopa lapselle. Kun olin kuukauden ollut syömättä pillereitä huomasin että mitä hittoa, en ole itkenyt kuukauteen. Olin syönyt pillereitä 16-vuotiaasta asti ja aina ajatellut että itken sen takia kun mies on paska ja elämä on paska jne. Elämä ei parantunut eikä mieskään muuttunut, mutta itku ja raivoaminen loppui kuin seinään kun loppui hormonien syöminen... Kuinkahan moni nainen kuvittelee että pillerit ja muut hormonit sopii mulle ihan hyvin...?

Tämä. Luulin aina että olen vain luonteeltani sellainen koska aloitin pillerit jo teininä, mutta ei.. En ole :D minä olen oikeastaan aika rauhallinen ja tasapainoinen ihminen. Jännä.

Sama juttu. Tämä vääristää ne kyselyt joissa kysellään käyttäjiltä että onko tullut mitään sivuvaikutuksia tai oireita, minäkin silloin nuorena kun käytin olisin vastannut että ei, ei mitään vaikutuksia. Sitten kerrotaan taas tutkimustuloksia kuinka turvallisia ja hyviä ne hormoonit onkaan...

Vierailija
48/62 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään käöyttää mitään hormoneja tai asennelle härveleitä kohtuun. Ja sanoohan sen järkikin ettei ole kovin terveellistä jos kohtu ei putsaannu säännöllisin väliajoin, kuten on tarkotus.

Ei mulla nyt mointa vuotta enää ole jäljellä verikekkereitä, enkähän kestä kuten tähänkin asti. Kyllä ne minusta kuuluu elämään, naisen keho toimii kuin kello. En tiedä tuleeko silti ikävä kun loppuvat, voi olla että hetken aikaa on outo olo.

No kivat sulle, mulla oli vaihtoehdot kuole verenhukkaan tai ota hormonit käyttöön. Kohdunpoisto ei tullut kyseeseen, Kohdun poltto tehtiin - ei auttanut ja sitten oli vielä testiryhmässä jossa kohtua sädetettiin 90 asteeseen - auttoi hiukan mutta ei tarpeeksi. Nyt olen onnellinen että saan pitää henkeni hormonien ansiosta. Sä olisit siis valinnut kuoleman.

"fiksua" porukkaa kun alapeukuttaa tätä, eli aika moni olisi mielummin kuollut kuin hormoneilla hengissä.

Vierailija
49/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi ihmeessä

Vierailija
50/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormooneita vaan lisää ympäristöön. SIllain se maailma pelastuu.

51/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samoilla linjoilla ap:n kanssa. Minulla on ollut e-pillerit 18-vuotiaasta saakka eli 15 vuoden ajan minulla on ollut kuukautiset viidesti vuodessa. Toivottavasti saan jatkaa pillereitä vaihdevuosiin saakka.

Vierailija
52/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en voisi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä.

Ajattelen omaa terveyttäni ja ympäristöä :)

Vierailija
53/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, sain kuukausittain 20 migreenikohtauksen sijaan enää 0-2 migreenikohtausta. Go kortsu! Go menkat!

Vierailija
54/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoni on alipainon rajalla. Normaali kierto on 4-5 viikkoa. Jos menee pidempään niin tiedän että paino on taas laskenut ja pitää alkaa syömään mättöruokia että paino taas nousee. Muutenkin nykyisin ovat pääosin kivuttomat kun löysin oikeanlaisen särkylääkkeen.

Lisäksi en halua käyttää mitään hormoneita.

Oletko kuullut vaa’asta? Tosi kätevä, astuu vaan päälle ja hupsvaan se näyttää sun painon.

Vierailija
55/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihata jotain niin luonnollista vastaan kuin kuukautiset? Niissä ei ole mitään vikaa. Sen sijaan laboratoriossa valmistetuissa keinotekoisissa hormoneissa on, ne tutkitusti lisäävät syöpäriskiä ja auto-immuunisairauksien riskiä. Minusta naisien kehoja pitäisi kunnioittaa ja lakata demonisoimasta naisen kehon luonnollisia tapahtumia kuten kuukatisia. 

Koska kuukautiset tuovat minulle järjettömät kivut ja mahakin menee löysäksi. Eipä voi paljoa silloin tehdä. Kipulääkkeetkään ei toimi täysin.

Joko tuo tai sitten sanon heippa libidolle täysin hormonivalmisteiden takia. On tämä naisena elo mukavaa.

Vierailija
56/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkikäteen ajatellen (olen n. 60 v.) liian myöhään tajusin ensinnäkin kuukupin ja sitten sen, että kuukautisia ei tarvitse pitää, jos ei halua. N. 35-vuotiaasta eteenpäin pidin kuukautiset n. pari kertaa vuodessa, lopulta en edes niitä. Kun olin nuori, puhuttiin vain kuukautisten siirtämisestä ja sitten ihmeteltiin urheilijoita, joilla ei ollut kuukautisia. Jotkut ei osannut muuta kuin kauhistella, mutta oli sitten minunkaltaisiani, jotka mietti että minä kanssa en halua menkkoja, miten ne tekee sen. Terveysjutut ei mua ole koskaan kauheasti kiinnostaneet, lapsia en ole koskaan halunnut, joten pillereiden vaikutukset ei huoleta. 

Ne vaikutukset tulee nyt vanhemmiten, jos on tullakseen, mutta tässä alkaa muutenkin krempata (vanha urheiluvamma) ja enää se kuoleminen ei ole niin etäinen ja pelottava asia, joten antaa tulla vain.

Vierailija
57/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en uskalla laittaa kierukkaa. Pelkään yli kaiken sitä mekaanista asennuskipua.

Eli ehkäisyrenkaalla mennään, kallis, 18e/kk,mutta saa sillä joka toiset kuukautiset pois

T. 3x synnyttänyt

Vierailija
58/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy. Joko oli ärsyttävää tiputteluvuotoa koko ajan, tai kuukautiset tulivat milloin sattuu ja todella runsaina tai tuli mielialaoireita.

Minulle paras ratkaisu oli jättää ylimääräiset hormonit pois.

Vierailija
59/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jarkyttynyt kuinka niita pillereita tyrkytetaan nuoresta lahtien, ilman etta niiden vaaroista ja haitoista kerrotaan yhtaan mitaan.

Ne onkin aika vaarallisia.

Vierailija
60/62 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän menettäisi syyn käyttäytyä huonosti kuukaisittain