Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy uskosta/uskovaiselta

Vierailija
02.08.2018 |

Uskon Jeesukseen, uskonratkaisun tein n.5 vuotta sitten. Tällä hetkellä kuulun pieneen helluntaiseurakuntaan. Voit esittää asiallisia kysymyksiä uskonelämään liittyen :) Voin ehkä omalta osaltani murtaa jtn ennakkoluuloja.

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet tapahtuvan kuoleman jälkeen maailman 5,2 miljardille ei-kristitylle? Joutuvatko he kaikki helvettiin koska eivät voi pelastua Jeesuksen kautta?

Vierailija
62/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme enää elä lain alla. Vt ssä on lukemattomia eri säädöksiä joita on jopa mahdoton noudattaa. Jeesus tuli ja vapautti meidät laista jolla tulisi elää VT mukaan, kuitenkaan unohtamatta mm. Kymmentä käskyä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan jokaisella on oma kutsumus tai tehtävä, mikä on sinun? Entä puolisosi?

Vierailija
64/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tutkia tarkemmin asiaa mm. Mitä Paavali opettaa porsaanlihan syönnistä. Ap

Eli et osaa vastata? Miksi Jumala kieltäisi porsaanlihan syönnin ja myöhemmin sallisi sen? Osaatko perustella itse?

En taaskaan ole Ap, mutta tuo porsaanlihan saastaisuus on lähinnä symbolinen. Yleensäkin vanhan liiton puhtaussääntöjen ja muiden säädösten takana on syvempi merkitys, ja niiden on tarkoitus olla ulkoisia merkkejä joiden idea on saada ihmiset pohtimaan näitä syitä. Esim. possut tykkäävät kieriskellä ja rypeä mudassa ja siksi sitä pidetään Raamatussa synnissä elämisen symbolina. Syöminen taas kuvaa sitä mistä ihminen elää ja saa ravintonsa. Jeesus sanoi ettei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan siitä mikä lähtee Jumalan suusta. Synnissä eläjä saa ravintonsa synnistä, vastoin Jumalan tarkoitusta. Tätä sianlihan kielto kuvaa. Kuitenkin Raamatussa sanotaan ettei se, mikä menee suusta sisälle saastuta ihmistä, vaan se mikä tulee hänestä ulos.

Vierailija
65/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous ja sielunhoito ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Ja erityisesti raamatun paikka "Ksntakaa toistenne kuormia". Puolison kutsumus taitaa enemmänkin olla raamatun opetuksen puolella. Ap

Vierailija
66/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on rohkeaa että haluaa jakaa ja kertoa omasta uskosta!

Vierailija
67/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme enää elä lain alla. Vt ssä on lukemattomia eri säädöksiä joita on jopa mahdoton noudattaa. Jeesus tuli ja vapautti meidät laista jolla tulisi elää VT mukaan, kuitenkaan unohtamatta mm. Kymmentä käskyä. Ap

Jeesuksen sanoin:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut"

Vierailija
68/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakia tarvitaan totta kai yhä, laki on juuri se joka julistaa meidät syntisiksi mutta kyse oli Vanhasta Testamentista..

Vierailija
69/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse joku uskovainen raamatunopettaja ( suomalainen) mielelläni kuuntelisin.

Vierailija
70/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistasi. En kyllä edelleenkään ymmärrä että miksi lapsille pitää selittää kuinka he ovat syntisiä ja pahoja ja miten kaikki on ok vaikka tekisit mitä kunhan vain rukoilee perästä päin.

Tunnen useamman helluntalaisen ja ja kyseisestä uskonnosta eronneen. Eronneet ovat joutuneet kuuntelemaan sitä syyllistämistä ja toisaalta nähneet kuinka aikuiset tekevät jatkuvasti syntejä ja sitten pyytävät anteeksi ja kaikki on ok.

Moni alkoholisti on raitistunut uskoon tulon myötä joka on hienoa.He puhuvat juuri tuosta sisäisestä rauhasta. He ovat kovia moralisoimaan muita vaikka ovat itse tunaroineet. 

Erittäin ristiriitaista. 

T. 41 ja 55

Vierailija
71/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoin:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut"

Tuossa asiayhteydessä puhutaan kymmenestä käskystä.

Vierailija
72/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika särkkä, löytyy varmasti youtubesta :) ap

Vierailija
73/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ei-uskovia ystäviä?

Vierailija
74/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, paras ystäväni on ei-uskova. Ap

Vierailija
75/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoin:

Jeesus ei sano, että noudattakaa vain näitä kymmentä käskyä ja unohtakaan ne muut mitkä Jumala aikaisemmin määräsi. Minusta ei voi mitenkään tulkita Jeesuksen sanoja sillä tavalla. Kuitenkin näin tehdään. Minkä takia?

Vierailija
76/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta laki asiasta on hieman vaikea selittää ainakin näin kirjoittamalla ja lyhyesti. Ap

Vierailija
77/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. sairaan vuoteella kannattaa rukoilla ettei potilas kuolisi jos kerta elinpäivät on määrätty jo ennen syntymää kuten raamatussa sanotaan?

Vierailija
78/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielenkiintoista vastailla kysymyksiin nyt puhelimen akku piippaa loppua.. palaan myöhemmin vastailemaan jos kysymyksiä tulee :) siunausta jokaisen päivään. Ap

Vierailija
79/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on luonut paholaisen? (vinkki: Jumala on luonut kaiken)

Miksi pahuuden täytyy olla olemassa? Miksei kaikkivoipa jumala poista pahuutta? Eikö pysty vai eikö halua? Jos ei pysty ei ole kaikkivoipia ja jos ei halua ei ole hyvä.

Eli mikä on vastauksesi klassiseen pahuuden ongelmaan?

Vierailija
80/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoin:

Jeesus ei sano, että noudattakaa vain näitä kymmentä käskyä ja unohtakaan ne muut mitkä Jumala aikaisemmin määräsi. Minusta ei voi mitenkään tulkita Jeesuksen sanoja sillä tavalla. Kuitenkin näin tehdään. Minkä takia?

Kymmenen käskyä on laki. Ne on ainoat käskyt, jotka Jumala itse kirjoitti kivitauluihin ja antoi Israelille. 

Kun Jeesukselta kysyttiin mikä on suurin käsky laissa, Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."