Kysy uskosta/uskovaiselta
Uskon Jeesukseen, uskonratkaisun tein n.5 vuotta sitten. Tällä hetkellä kuulun pieneen helluntaiseurakuntaan. Voit esittää asiallisia kysymyksiä uskonelämään liittyen :) Voin ehkä omalta osaltani murtaa jtn ennakkoluuloja.
Kommentit (216)
Eiköhän ap lähtenyt keskustelusta siinä vaiheessa kun tämä yksi ei enää osannut esittää asiallisia kysymyksiä ja jankkasi yhtä ja samaa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap lähtenyt keskustelusta siinä vaiheessa kun tämä yksi ei enää osannut esittää asiallisia kysymyksiä ja jankkasi yhtä ja samaa
Pyydetään kysymään ja sitten kun joku kysyy jotain niin se on jankkaamista?
Eihän täällä ole kukaan jankannut. Joillakin loppuu järki, niin mykistyvät.
Mitä kuolemista jne.
Väitätkö että se ei ollut kuolemista kun syytön mies kokee noin raa'an kuoleman ja siihen vielä lisäksi kaikki se julkinen häväistyis ja pilkka jota hän täysin syyttömänä kärsi? (Jesaja 53:3-9
Hän oli halveksittu ja ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän kärsi. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta häntä haavoitettiin meidän rikkomustemme tähden, runneltiin meidän pahojen tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällään, että meillä olisi rauha, ja hänen haavojensa kautta meidät on parannettu. Kaikki me vaelsimme eksyksissä kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra pani hänen päälleen kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut. Kuin karitsa, joka viedään teurastettavaksi, kuin lammas, joka on ääneti keritsijöittensä edessä, ei hänkään suutansa avannut. Sorrettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen aikalaisistaan sitä ajatteli? Sillä hänet leikattiin pois elävien maasta, minun kansani rikkomusten tähden rangaistus kohtasi häntä. Hänelle annettiin hauta jumalattomien joukossa, mutta rikkaan luo hän tuli kuoltuaan, sillä hän ei ollut tehnyt vääryyttä eikä hänen suussaan ollut petosta.)
Hän teki sen meidän tähtemme.
Toiseen kysymykseen että miksi näin?
Jumala on luonut ihmisen ja kautta ihmiskunnan historian ihmisellä on ollut vapaa tahto. Jumala ei koskaan ole luonut robotteja joita hän suuruudessaan ohjaisi. Raamatun alku lehdillä ihmisellä oli onnellinen ja yltäkylläinen elämä. Ihminen kuitenkin lankesi syntiin jonka vaikutuksesta yhteys Jumalaan katkesi. Nyt tuo yhteys luodaan jälleen uudelleen uskomalla Jeesuksen sovitukseen ja näin saamme jälleen kokea Jumalan läsnäoloa elämässämme. Emme kuitenkaan tässä ajassa maan päällä ole täydellisiä ihmisiä eikä mitenkään parempia kuin muutkaan. Mutta meillä jotka uskossa olemme on sisäinen lepo ja rauha elämässämme ja tiedämme että kun tämä elämä meissä päättyy avaamme silmämme Jeesuksen luona.
Kaikkea emme pysty järjellä selittämään eikä se ole edes tarpeen. Tarpeellinen ja riittävä tieto on ilmoitettu Jumalan Sanassa. Me voimme ihmisinä väitellä ja lausua eri mielipiteitä mutta jos joku todella tahtoo tuntea Jumala ja etsii häntä niin hän sen löytää. *Johannes 7:16-17(Jeesus vastasi heille: ”Minun oppini ei ole minun vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee tietämään, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani.)
Pitäisköhän kuitenkin vastata AP:n siihen mitä kysytään eikä sopertaa asian vierestä omiaan?
Oli kyllä hyvä ketju..tai ainakin ap asiallisesti vastasi kysymyksiin :)
Kuuleeko Jumala rukouksen ,kun kutsuu? Saako apua.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleeko Jumala rukouksen ,kun kutsuu? Saako apua.
Hän on varmasti päivystänyt täällä NELJÄ vuotta, odottaen kysymystäsi.. Mistä ees löysit tän ketjun..
Uskovaiset usein kertovat, että Jumala puhui heille. Kiinnostaisi kuulla millä tavalla se tapahtui. Puhuiko ihan ihmisen äänellä ja korvin kuultavalla vai "syötettiinkö" tieto jotenkin aivoihin?
Onko uskovaisen elämä yhtä suorittamista ja tiukkojen sääntöjen noudattamista? Mistä tiedän varmasti, että pääsen taivaaseen? Joutuuko taivaassakin - jos sinne pääsee niin heti välittömästi sosiaaliseen kanssakäymiseen jos on vaikka introvertti ihminen? Mitä työtä siellä tehdään, saako koskaan nukkua jos huvittaa? Onko viinan juonti ja tupakanpoltto kadotukseen johtavia syntejä, entäpä liiallinen kahvin juonti ja pullan syönti?
Toinen hellari tässä..En osaisi vastata kaikkiin kysymyksiin niinkuin ketjun aloittanut Ap. Mutta rukoilen täällä olevien puolesta, rukousvastauksia ja rukousihmeitä tapahtuvaksi meille kaikille. Itse tunnen , että olen saanut myös pyhän Hengen kosketuksen, koska on sisäinen rauha elämässä. Kiitän siitä Jeesusta! Hän on parantanut minut useista sairauksista, antanut syntini anteeksi, siunanut perhekuntiamme ja tehnyt suoranaisia ihmetekoja minulle ja miehelleni. Siksi rukoilen koko Suomen ja maailman puolesta, jotta jokainen kuulisi Herran sanaa ja uskoisi siihen. Tässä maailmassa on niin paljon pahaa ja kurjuutta, siksi meidän kaikkien pitäisi yrittää olla mahdollisimman ymmärtäväisiä toisia kohtaan ja rukoilla toistemme puolesta. Myös sanat Siunausta, Rakastan, Anteeksi ovat todella tärkeitä! Rukouksen voima on todella mahtava, mutta vastauksen saamisen aika on Herran omissa käsissä. Jatkakaa tätä ketjua, on paljon kysymyksiä ja vastauksia. Rukoilen, ketjun Ap tulisi vastaamaan kysymyksiin lisää. Hänellä on sana hallussa! Siunausta ja voimia ihan kaikille Rakkaudella toinen hellari :)
Ap tule takaisin vastaamaan kysymyksiin! :)
Minua ärsyttää vapaiden suuntien mm helluntaiuskovaisten ratkaisukeskeinen uskovaisuus ikään kuin ei muita tapoja uskoontulolle olisikaan. On ihmisiä jotka kasvavat uskoon eivätkä pysty sanomaan päivää jolloin tuli "ratkaisu". Moni on jo lapsena omaksunut uskon. Toisille asiat ovat avautuneet vähitellen.
Toinen mikä ärsyttää on kastekysymys. Helluntailaisille on vain aikuiskaste. Valinta. Päätös. Minusta lapsikaste on juuri siksi niin mahtava että siinä viaton lapsi ei voi tehdä muuta kuin ottaa vastaan. Se on suurinta armoa. Moni asia menee pilalle kun suoritetaan. Suoritetaan uskoa, suoritetaan hyviä tekoja, suoritetaan hartauselämää, suoritetaan raamatunlukua.....jne. Paljon ihmistekoja. Näinhän kaikissa uskonnoissa toimitaan kun Jumalaa/jumalia hyvitellään ja lepytellään. Sen sijaan kristitty voisi vähän relata. Ja antaa armon Jumalan vaikuttaa. Ja rakastaa ilman ehtoja. Kuten Jumala.
Osaako kukaan sanoa, mistä on kyse? Minun mukiini valkoiseen sisäpintaan tuli joulupäivänä risti-kuva. Muki on ollut usein jo tiskikoneessa ja siitä on juotu mm kahvia. Risti ei vain häviä??
Mukin ulkopinnalla on perhosia mutta yksikään niistä ei ole ristin kohdalla.
Olen jynssännyt ihmesienellä ja eri pesuaineilla, mutta musta hento risti ei edes kulu, saatikaan häviäisi.
Jos osaat vastata minulle niin suuret kiitokset jo etukäteen. Anne
Kommentoin, että väkivaltaisuus olisi pätevä syy eroon, enemmän kuin huoraus.
Ihminen voi olla äärettömän hyväsydäminen vaikka ei olisi uskollinen.
Paavali antoi ohjeet ettei ketään voida orjuuttaa. Pelkäävä ihminen ei pysty palvelemaan kokosydämisesti.