Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy uskosta/uskovaiselta

Vierailija
02.08.2018 |

Uskon Jeesukseen, uskonratkaisun tein n.5 vuotta sitten. Tällä hetkellä kuulun pieneen helluntaiseurakuntaan. Voit esittää asiallisia kysymyksiä uskonelämään liittyen :) Voin ehkä omalta osaltani murtaa jtn ennakkoluuloja.

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Toisen ihmisen pettäminen avioliitossa on tarpeeksi painava syy eroamiseen.. On surullista miten moni nykyään eroaa niin pienistä syistä.. usein kuulee jtn "en vain rakastanut puolisoa enää, kyllästyin kun ei tehnyt kotitöitä tai kasvoimme erillemme" eikä osata kunnioittaa avioliiton merkitystä ja pyhyyttä. Ap

Vierailija
42/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Toisen ihmisen pettäminen avioliitossa on tarpeeksi painava syy eroamiseen.. On surullista miten moni nykyään eroaa niin pienistä syistä.. usein kuulee jtn "en vain rakastanut puolisoa enää, kyllästyin kun ei tehnyt kotitöitä tai kasvoimme erillemme" eikä osata kunnioittaa avioliiton merkitystä ja pyhyyttä. Ap

Tarkoitin lähinnä sitä, että mitä mieltä olet siitä, että se on AINOA sallittu syy? Eli ei saisi erota jos puoliso vaikka paljastuu hulluksi tai väkivaltaiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ns. Perisynti jonka kautta kaikki olemme syntisiä, eli kun Aadam ja Eeva lankesi, se tavallaan periytyi. Kuitenkin lapsia ei tarvitse vauvana kastaa että, puhdistuisi synneistä koska juurikin ei lapsi ole osannut vielä tehdä syntiä tai erottaa hyvää ja pahaa. Tässä kaste asiassa tulee ilmi mm. Helluntaisrk ja kirkon ero. Ap

Vierailija
44/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö porsaanlihaa, vaikka se Raamatussa kielletään?

Vierailija
45/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Raamatussa ei kielletä porsaanlihan syömistä. Jotkut pitävät tätä tulkintakysymyksenä. Ap

Vierailija
46/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö kuolemaa? Mitä uskot kuoleman jälkeen tapahtuvan?

Vierailija
47/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkilökohtaisessa sydämen uskossa ja olen pohtinut sitä asiaa, että mitäs ne ihmiset, jotka elivät ennen kuin Jeesuksen sana ja usko tuli heidän tietoonsa? Olen pohtinut, että syntyvätkö he uudelleen ja uudelleen, kunnes saavat tietää uskosta ja tehdä valintansa? 

Tämä asia todella kiinnostaa minua ja olenkin miettinyt, että varmaan länsimaissa Jeesuksesta kuulleet ja uskon hylänneet joutuvat suoraan kadotukseen, mutta kehitysmaihin syntyy paljon lapsia, jotka saavat mahdollisuuden siellä, missä elävä usko voi koskettaa.

Kuulostaa varmaan aika hullulta pohdinnalta, mutta siltikin..??

Vierailija
48/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön. Raamatussa ei kielletä porsaanlihan syömistä. Jotkut pitävät tätä tulkintakysymyksenä. Ap

Kyllä siellä sanotaan, ettei sitä saa syödä koska se on saastaista. Tiedän kyllä, että kristityt vastaa tähän, että Jeesus kumosi VT:n lait, mutta mihin se lihan saastaisuus katoaisi? Vai miten selität tämän?

Vierailija
49/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tutkia tarkemmin asiaa mm. Mitä Paavali opettaa porsaanlihan syönnistä. Ap

Vierailija
50/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa. Ap

Vierailija
51/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut raamatussa lukee jotain autuaita ovat.. mitä se oikein tarkoittaa?

Vierailija
52/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tutkia tarkemmin asiaa mm. Mitä Paavali opettaa porsaanlihan syönnistä. Ap

Eli et osaa vastata? Miksi Jumala kieltäisi porsaanlihan syönnin ja myöhemmin sallisi sen? Osaatko perustella itse?

Vierailija
53/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta raamatussa käytetään sanaa autuas mikä tarkoittaa ylionnellista tai ikuisesti onnellista esim. "Autuaita ovat ne jonka synnit on pyyhitty pois" ap

Vierailija
54/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaantuuko se perisynti sittenkun nuori/aikuinen ottaa kasteen vastaan (en ole varma onko tuo ottaa oikea termi)? Jos vaikka 3-vuotias lapsi kuolee ja hän ei ole ottanut kastetta vastaan niin hän joutuu suoraan helvettiin/kadotukseen/sinne minne uskonnossasi nyt joutuukin? Mutta jos joku aikuinen on vaikka raiskannut toisia ja pyytänyt syntejään anteeksi ja ottanut kasteen vastaan niin hän sitten pääsee taivaaseen/pelastuu/pääsee sinne hyviksien paikkaan minne uskonnossasi uskotaan pääsevän? 

Vierailija
55/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanha testamentti on täynnä sääntöjä joita ei kuitenkaan tarvitse enää noudattaa? Kuten juuri näitä ruokasääntöjä. Sitten kahta eri lankaa ei saa käyttää vaatteissa.

Vierailija
56/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö muslimit taivaaseen? Hehän uskovat kristittyjen kanssa samaan jumalaan.

Vierailija
57/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa testamenttia lukiessa on hyvä ottaa huomioon se aika jossa he elivät sekä juutalainen kulttuuri ylipäätään. Monet asiat avautuvat kun ymmärtää kulttuuria tai sen ajan tapoja. Ap

Vierailija
58/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun tekee uskonratkaisun ja pyrkii/menee kasteelle pelastuu, näin raamattu opettaa. Ja kyllä 3 vuotias lapsi pääsee kuollessaan taivaaseen vaikka ei ole kasteella käynyt. Kasteen merkitys muutenkin uskossa on uskoontulon jälkeen tehtävä asia joka, ns. Vahvistaa sitä uskoa.. että jättää kaiken taakseen kasteen hautaan ja kuvaa uutta uudestisyntynyttä elämää ja merkkinä myös Jumalalle sitoutumisesta. Näin ihminen seuraa Jeesuksen mallia. Ap

Vierailija
59/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tunnustaa synnit ja hylkää saa ne anteeksi < oli synti mikä tahansa. Tässä tulee ilmi kuinka suuri on Jumalan rakkaus ja armo. Ap

Vierailija
60/216 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa testamenttia lukiessa on hyvä ottaa huomioon se aika jossa he elivät sekä juutalainen kulttuuri ylipäätään. Monet asiat avautuvat kun ymmärtää kulttuuria tai sen ajan tapoja. Ap

"Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille:

Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia, joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa."

http://raamattu.fi/1992/3Moos.11.html

Ei tuo minusta ole mitään paikallista kulttuuria vaan ihan sanatarkasti Jumalan antama käsky! Kuitenkaan näitä käskyjä ei kukaan vaivaudu enää noudattamaan.

Miksi tämä on käskynä sen vähäpätöisempi kuin käsky "älä tapa"?