Onko muilla samoja kokemuksia OP - kukaan heistä ei tunnu osaavan töitään!
Siis mistä johtuu se, että kukaan heistä OP:ssa ei tunnu tietävän mistään mitään??
Minulla on nyt lähiviikoilta ainakin neljän (4) eri asiakaspalvelijan kokemus siitä, että eivät osaa töitään.
Olen yrittänyt selvittää ihan perusasioita eräästä LAINASTA eikä kukaan heistä tunnu tietävän mistään mitään vaikka olen ollut yhteydessä suoraan lainaosastoon. Sanovat ihan suoraan, että eivät tiedä. Siis eivät tiedä perusasioita! Kahvilaosastoko siellä on palvelemassa asiakkaita.
A) Ensimmäinen asiakaspalvelija sotki kaksi täysin eri asiaa toisiinsa ja neuvoi aivan päin mäntyä. Tämän ymmärsin itsekin, asiaan hieman perehtyneenä, samantien. Hän ei edes ymmärtänyt mistä tässä puhutaan!
B) Toinen asiakaspalvelija taas samantien kertoi, ettei tiedä vastausta vaikka on lainapuolella ollut pitkään(!). Ja joutui soittamaan, puhelumme välissä, 30min puhelun "laina-asiantuntijalle" ennen kuin pystyi antamaan omasta mielestä "varmaa tietoa". Myöhemmin selvisi, että tämä "varma tieto" ei ollutkaan enää varmaa vaan aivan päinvastoin koko asia!
C) Yritin selvittää kolmannen (3) kerran asiaa ja taas henkilö OP:ssa ensimmäisenä sanoi, ettei tiedä! Siis perusasiaa ei tiedä! Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi jokin monimutkainen asia, mutta ei vaan aivan kaikkia asiakkaita koskeva sopimus-/perusasia! (En avaa tarkemmin tätä sopimusasiaa.)
Asia ei ole vieläkään selvä. Vieläkin odotan tältä kolmannelta lainapuolen "asiantuntijalta" vastausta kysymykseeni.
Mistä johtuu, että OP:ssa ammattitaito on näin kadoksissa? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (114)
En ole Op-asiakas mutta yleisesti ottaen asiakaspalvelussa kaupoissakin ym.on hyvin nuorta porukkaa, mikä viittaa opiskelijoiden ja keikkatyöntekijöiden sekä vuokrafirmojen käyttöön. Asiakas tietää usein itse enemmän kuin myyjä. Ennen vanhaan oli vielä konkarimyyjiä, jotka tiesi koko talon asiat mutta nyt vastaus on: en mä tiedä, katotaan koneelta. Ilmeisesti kokeneet on heitetty jollain syyllä ulos vai mistä tämä johtuu.
AP taitaa olla aivan jokaiselle asiakaspalvelijalle tuttu ihmistyyppi.
"ASIAKAS ON AINA OIKEASSA!!!111!!!! HALUAN PUHUA ESIMIEHELLE!!!!111"
Työnantajat etsivät hyviä tyyppejä jotka osaavat kohdata asiakkaan ja sopeutuvat hyvin työyhteisöön. Miellyttävästä ulkonäöstä ja nuoresta iästä etua, osaamisella ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
En ole Op-asiakas mutta yleisesti ottaen asiakaspalvelussa kaupoissakin ym.on hyvin nuorta porukkaa, mikä viittaa opiskelijoiden ja keikkatyöntekijöiden sekä vuokrafirmojen käyttöön. Asiakas tietää usein itse enemmän kuin myyjä. Ennen vanhaan oli vielä konkarimyyjiä, jotka tiesi koko talon asiat mutta nyt vastaus on: en mä tiedä, katotaan koneelta. Ilmeisesti kokeneet on heitetty jollain syyllä ulos vai mistä tämä johtuu.
Kokeneet jäävät eläkkeelle ja vanhoja ei palkata ikäsyrjinnän vuoksi vaan pankit haluavat nuoria töihin.
Sama här. Myyvät "en tiedä" vastausta osuuspankissa aika usein.
Laina-asiat hoiti minulle hyvin.Mutta muissa on saanut säätää...kaikki pitäisi hoitaa puheli essa...heti kun kysyn jotain netissä soittavat perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op palkkaa työntekijänsä Opsetin kautta halpatyövoimana määräaikaisiin työsuhteisiin. Uusia työntekijöitä tulee kuukausittain, uusilla on noin kuukausi aikaa oppia ennen kuin uusia aletaan perehdyttämään. Vaihtuvuus on todella suurta, eli ammattitaito on valitettavasti kehnoa.
Konttorityöntekijöille annettiin kenkää ja palkattiin opiskelijoita keskitetysti yhteen paikkaan, eli entiset ammattilaisetkaan eivät tosiaan tulee enää takaisin. Palkka 10-14e/h, lisäksi pitäisi sitoutua aamu-, päivä- ja iltavuoroihin. Paskaa.
OP taitaa olla tuo asiakaspalvelu avoinna arkisin kello 22 asti ja lauantaisin 14-18 asti.
Nuo palveluajat viittaava myös halpatyövoiman käyttöön.
Harvoin rautaiset ammattilaiset istuvat pankissa ilta 22 asti. Tai ainakin se on toouuuudella kallista.
Kyllä, aivan oikeat palveluajat. Tuskin pankkiammattilaiset töissä istuu iltaisin 22 asti
https://uusi.op.fi/henkiloasiakkaat/asiakaspalvelu/soita/soita-meille
Tässä oikein korostuu miten ihmiset ei ymmärtänyt miksi pankki lakkoili vuoden vaihteessa. Meille tarjottiin iltatöitä samalla liksalla, ja voin kertoa ettei se 2100€/kk bruttona ihan kauheesti oo. Voi vaan ihmetellä miks porukka lähteny pankista pois ja tilalle tullu vuokralaisi... ei kukaan halua tuonne töihin kun kerran tietää mitä pskaa se on
Meilläkin pojan visa electron sulkeutui turvallisuus syistä kun oli ostamassa netistä jotain peliä. Ollaan nyt sitten kolmesti yritetty käydä avaamassa kortti ja koskaan ei toimi! Ehdotin jo että tilataan kokonaan uusi kortti mutta ei. Ja tätäkin asiaa olisi pitänyt mennä jonottamaan ja setvimään 17v. pojan kanssa molemmt huoltajat!
Me kyseltiin op:sta asuntolaina-asioita. Meillä ei ollut tarpeeksi omia säästöjä, tämä ok. Virkailijan kanssa puhuttiin että aso voisi olla tähän väliin hyvä vaihtoehto. Hänen mielestään se oli meille toimiva ja aso-maksun lainan saa 100%. Liittyen siis siihen että asoissa on indeksikorotettu osuus. Soittelin myöhemmin lainasta, aikaa varatessani varmistin vielä kerran että lainan saa 100 %. Kyllä kyllä. No sitten kun vihdoin puhuin laina-asiasta, niin siellä oli vittuntuneen oloinen asiakaspalvelija, ja siis _tietenkään_ aso-maksua ei voi saada kokonaan, vaan pelkästään sen alkuperäisen summan.
Otettiin laina Nordeasta ja nykyään meidän yhteiset rahatkin ovat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op palkkaa työntekijänsä Opsetin kautta halpatyövoimana määräaikaisiin työsuhteisiin. Uusia työntekijöitä tulee kuukausittain, uusilla on noin kuukausi aikaa oppia ennen kuin uusia aletaan perehdyttämään. Vaihtuvuus on todella suurta, eli ammattitaito on valitettavasti kehnoa.
Konttorityöntekijöille annettiin kenkää ja palkattiin opiskelijoita keskitetysti yhteen paikkaan, eli entiset ammattilaisetkaan eivät tosiaan tulee enää takaisin. Palkka 10-14e/h, lisäksi pitäisi sitoutua aamu-, päivä- ja iltavuoroihin. Paskaa.
OP taitaa olla tuo asiakaspalvelu avoinna arkisin kello 22 asti ja lauantaisin 14-18 asti.
Nuo palveluajat viittaava myös halpatyövoiman käyttöön.
Harvoin rautaiset ammattilaiset istuvat pankissa ilta 22 asti. Tai ainakin se on toouuuudella kallista.
Kyllä, aivan oikeat palveluajat. Tuskin pankkiammattilaiset töissä istuu iltaisin 22 asti
https://uusi.op.fi/henkiloasiakkaat/asiakaspalvelu/soita/soita-meille
Tässä oikein korostuu miten ihmiset ei ymmärtänyt miksi pankki lakkoili vuoden vaihteessa. Meille tarjottiin iltatöitä samalla liksalla, ja voin kertoa ettei se 2100€/kk bruttona ihan kauheesti oo. Voi vaan ihmetellä miks porukka lähteny pankista pois ja tilalle tullu vuokralaisi... ei kukaan halua tuonne töihin kun kerran tietää mitä pskaa se on
Käsittämätöntä, että pankki tahkoaa voittoja, mutta mitään ei olla valmiita maksamaan ammattitaitoiselle henkilöille. Sillä kai turvautuvat ammattitaidottomiin opiskelijoihin ja vuokratyöläisiin. Ei tarvii ihmetellä osaavien pois lähtöä ja palvelun tason alasmenoa
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla suuremmin OP:ta vastaan mitään ole. Olen tänä vuonna useampaan otteeseen asioinut OP:n kanssa vaikka en OP:n asiakas olekaan. Ainoa mistä eivät osanneet heti sanoa, että kuinka menee oli muutamien maiden verojen pidätys kun on saamassa KO maasta osinkoja. Vaikka verosopimukset ovat olemassa, niin käytännöt vaihtelee maittain ja pankeittain jonkun verran. Ja ehkä OP:n puolustukseksi voinee lukea sen, että ei näitä ulkomailta tulevia henkilöitä ihan jokaiselle asiakasneuvojalle ihan joka päivä tule. Ja varsinkin kun maa on edes hiukan eksoottisempi suomalaisen sijoituskohteena. Hyvää palvelua sain, joskin ensikontakti oli hidas. Ei moitittavaa, vaikken asiakkaaksi päätynytkään.
Olen hiukan eri mieltä. Ainakin periaatteessa. Autokorjaamolle jos vie auton vianetsintää varten niin se on ainutlaatuinen tapahtuma sekä autoilijalle ja mahdollisesti myös vikaa etsivälle ammattilaiselle.
Mutta juurikin mainitsemasi verosopimukset ovat aika jähmeitä olioita. Asiakkaalle ne ovat ensimmäiselläkerralla ainutlaatuisia ja voivat olla sitä myös ammattilaiselle mutta on kyllä outoa että niistä ei ole valmista neuvontaprosessia olemassa. Nehän ovat juuri sellaisia asioita jotka on helposti ohjeistettavissa ja perustuvat jähmeään lainsäädäntöön eivätkä mitään henkilö- tai asiakaskohtaisia sopimuksia. Tämä on pointti jota itse kritisoin monissakin palveluorganisaatioissa. Älkää säätäkö ja keksikö tapauskohtaisia virityksiä vaan ottakaa selko mitä lainsäädäntö asiasta täsmälleen sanoo ja jakakaa tämä tieto niin että se on parilla hiirenklikkauksella kaikkien asiakaspalvelijoidenne omaksuttavissa ja edelleen asiakkaillenne jaettavissa. Mutta tällaista palveluasennetta ei ole enää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tein aloituksen pankin vaihdosta...kun op:ssa ei tiedetä mitään edes niiden omista viesteistä....
Kaikkea pitää selvittää ja viestit harhaanjohtavia ja epäselviä...herättää vain lisäkysymyksiä joita yrität soittamalla selvittää. Jonotat 15-30min ja sit et saa edes vastausta. Korkojakaan eivät osaa laskea.Korkoja eivät osaa laskea? Mitä tarkoitat ja missä yhteydessä sinulle olisi pitänyt korot laskea?
Olen itse töissä erään pankin lainapuolella (pankki jääköön paljastamatta), joten kiinnostaa. Laina-asiat voivat olla yllättävän monimutkaisia. Korot ja lyhennyssuunnitelmat katsomme laskureista, joihin on täytettävä monet tiedot että luvut näyttävät oikein. Niitä ei niin vain sormia napsauttamalla lasketa.
Ap:lta haluaisin lisäksi tiedustella, että mikähän on tämä perusasia?
Niin tiedustelet sellaista asiaa mihin ap jo ettei vastaa. Tyhmäkö?
No jos haukkuu jotakuta nimeltä netissä niin on velvollinen myös paljastamaan tosiasiat tai sitten pitää vaan turpansa kiinni. ohistelija
Kuka täällä on nimiä maininnut??!!
Vierailija kirjoitti:
Et salee kehtaa avata juttua enään kun varmaan kävis ilmi että kyselet tyhmiä. Tainnu laina jäädä vaan saamatta ja sekös nyppii
Jos luet ketjun oikeen huolella, yritä edes, niin sullekin voi selvitä jotakin.
Ei ollut kyse lainan hakemisesta.
Ap
Pankeille haluttu asiakas on tietysti rikas, paljon eri palveluihin tuhlaava asiakas, jokta saa kupattua hyvät rahat. Suurin osa suomalaisista ei tällaisia ole ja nämä ns.tuulipukukansa on tyhjää ilmaa, jota ei kannata palvella hyvin. Näiltä myös kupataan palvelumaksuja siitä ja tästä vaikka ihmiset tekevät pankkivirkailjoille kuuluvat työt kotonaan!
Minulle on tullut tuo tunne useaan kertaan, sekä pankin että välitysfirman kanssa.
Äsken puhuin OP:n asiakaspalvelijan kanssa, nuori mies. Se ei vielä niin paljon haitannut, että hän puhui kummallisesti ja toisti samoja lauseita eri sanajärjestyksin... mutta se haittasi, että hän ei yhtään kuunnellut mitä hänelle sanoin, ellei hän ollut sitä itse kysynyt. Jouduin toistamaan, esimerkiksi "TIEDÄN JO HALUAMANI KONTTPRIN AUKIOLOAJAN" mutta hänellä oli pakkomielle sanoa tarkat kellonajat siitä huolimatta. Ehkä hän näytteli työtä, en tiedä, mutta se oli kamalaa!(Varsinkin, kun puhelimeni asetusten vuoksi en saanut puhelua päättymään yhdellä painalluksella.) Hän ikään kuin luikerteli asian käsittelyssä ja useaan otteeseen halusi TUNKEA palvelua, jotenkin psykopaattimaisesti. Creepy.
Joskus mietin, hakeutuvatko puhelinpalveluihin jollakin tapaa vammaiset henkilöt, jotka siihen vähiten sopisivat. Jos ne tiedostaa vajeensa, mutta saa jotain tyydytystä protokollan nojalla toimimisesta.
OP tuntuu akkumuloivan näitä kamalia työntekijöitä. En väitä että kaikki ois kamalia, mutta seulaläpäisee hämmästyttävän monta kamalaa. Joko rekrytöijä on retardi, tai koulutus on huono.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat etsivät hyviä tyyppejä jotka osaavat kohdata asiakkaan ja sopeutuvat hyvin työyhteisöön. Miellyttävästä ulkonäöstä ja nuoresta iästä etua, osaamisella ei niin väliä.
Tuo on ristiriitaista.
Ulkonäöllä on tottakai suuri rooli. Mutta ellei ole silmää olemukselle, luonteelle yleisesti ottaen... jos tulee palkattua vain omien "seksuaalisten" mieltymysten tai arvosanojen perusteella, voi saada työntekijän, jolla on luonnevamma. Se on paljon pahempaa, kuin osaamattomuus. Jokainen voi oppia työasiat, mutta luonnevammaa ei korjata. Työntekijän luonnevamma on firmalle kallista!
Tuonkin linkin mukaan annetaan monenlaista ammattitaitoa vaativaa palvelua 22 asti. Ei siellä halpatyövoimasta asiakkaille kyllä apua ole.
Onnetonta palvelun tasoa.